Aihe: Nauhakaikupedaaleita
1
Captain Farrell
01.07.2003 11:21:24
Danelectron ReelEcho ja DanEcho jäljittelevät enemmän tai vähemmän oikean nauhakaiun saundia. Onko jollain muulla valmistajalla tällaisia nauhakaikupedaaleita?
Huevos
01.07.2003 15:35:31

Amtech AGE-ONE

Helvetin kallis analogisesti mallintava nauhakaiku. Kuulemma myös aivan saatanan hyvä. (ja kallis)
hemmo
01.07.2003 15:40:23

Akai Headrush (tsjp) delay, echo ja sampler. Se on kelpo peli neljine (4) erillisine ulostuloineen.
Säröä beibi!
d-e
02.07.2003 07:56:13
Kyse on siis lähes tavanomaisista viivekaikuvermeistä...
Hughes&Kettnerin REPLEX on erittäin asiallinen koje jos ei
jostain (käsittämättömästä) syystä halua oikeaa nauhakaikua.Age-one on räkkimallinen eikä edes mitenkään
erikoinen soundiltaan.Toi danon ReelEcho ei juuri eroa siitä
DanEcho delay-pedaalista,on vaan kalliimpi...
TexasFlood
02.07.2003 10:16:08
En voi olla antamatta ääntäni EH:n Deluxe Memory Manille.
Loistava laite ja mukavan tunkkainen ja kohiseva viive.
Zammy
02.07.2003 11:19:52 (muokattu 02.07.2003 11:36:25)
Eikö tässä nyt kuitenkin mene pikkuisen sekaisin nauhakaiku ja analoginen delay? Sanokaa jos olen väärässä, mutta minun käsitykseni mukaan suurin osa tässä ketjussa mainituista pedaaleista jäljittelee ainoastaan analogi-delayta (tai on analogidelay, eikä mitään jäljittele).
Tuosta soundierosta minä en osaa kovinkaan paljoa sanoa, koska kokemukseni nauhakaiuista ja kaikenmaailman pedaaleista ei ole kovinkaan kattava. Nauhakaikuun olennaisena osana tietysti kuuluu huojunta, mitä ei ole analogidelayssa. Ja mikäli nauhakaiussa on useampia säädettäviä äänipäitä, niin sillä on mahdollista saada rytmikkäästi monimutkaisempi kuvioita, kun jokaisen toiston välinen aika on erikseen säädettävissä.
Nauhakaiut on kai kaikkein yleisimpiä vanhoissa rockabilly ja rautalankajutuissa. Analogidelayt taas modernimmassa, esimerkiksi David Gilmourilla näitä on kahden räkin täydeltä ja Edgellä näitä on unohtunut vissiin useampi päälle ikuisesti. Onko analogidelay muuten ollut kuinka olennaisena osana soundia surf-kitarasoundissa jousikaiun ohella? Joku paremmin asiaa tunteva voisikin ehkä antaa tyypillisiä esimerkkejä näistä?
Nauhakaikua jäljitteleviä ovat Amtech Age-One, Akai Headrush, H & K Replex ja myös Line6 Delay modellerista löytyy molempia, sekä nauha-, että analogidelaymallinnuksia.
Zammy
02.07.2003 11:35:25 (muokattu 02.07.2003 11:36:01)
Härötystä, voi poistaa
Corba
03.07.2003 13:38:36

Moi,

Nastolan Rautalankafestareilla mitä ehdin seuraamaan muiden kitaristien käyttämiä kaikuja nauhakaikujen ohella oli Amtech AGE-ONE ( 3 kpl, oma mukaanlukien) , Alesis Q2 (EFTP, 2 kpl) ja ZOOm.in 9005??? (sellainen muutaman vuoden vanha pieni multiefekti) ja Dan Echoakin näkyi olevan parilla kitaristilla käytössä.

Terv. Corba
www.the-legends.org
Corba http://www.the-legends.org
Joees
03.07.2003 17:04:23
Moi,

Nastolan Rautalankafestareilla mitä ehdin seuraamaan....

Hitto kun olisin tajunnut että olit tulossa tuonne niin oltaisiin voitu tavatakin. Itse kun Nastolassa asustelen. No, ei voi mitään.
Groooove is in heart!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)