Aihe: Laulutuntien hinnat?
1
Shoggoth
25.05.2003 22:09:37
Tarkoituksena olisi ehkis mahdollisesti aloittaa laulutunnit ensi syksynä Oulun suunnalla. Netistä ei tietoa herunut pikaisella skannauksella, joten päätinkin sitten kysäistä täältä, että paljonko maksavat laulutunnit? Kumpi on kannattavampi vaihtoehto, yksityiset vai esim. kansalaisopiston tunnit, vaiko kenties jotkut muut?

Nyt on siis kysymys ihan perusjuttujen opetuksesta, koska olen vasta-alkaja.
Kuusi sattumanvaraisesti kirjoituskoneitaan hakkaavaa apinaa tuottaisi 10^50000 vuodessa yhden oikean kirjan. | http://koti.mbnet.fi/shoggoth/bonus/pikku-jim.htm
d-iivil
26.05.2003 01:03:44
Jaa,a Oulusta en tiedä, mutta täällä pääkaupunkiseudulla
tuommoinen perushinta tuntuu olevan 20-40e per tunti, siis yksityisopetusta. Niihin ryhmäjuttuihin ei kannata lähteä, ovat kyllä varmasti halpoja, mutta etpä siellä mitään opikkaan. Hyvä oma henkilökohtainen opettaja voi saada ihmeitä aikaan.
Shoggoth
26.05.2003 17:02:19
Jaa,a Oulusta en tiedä, mutta täällä pääkaupunkiseudulla
tuommoinen perushinta tuntuu olevan 20-40e per tunti, siis yksityisopetusta. Niihin ryhmäjuttuihin ei kannata lähteä, ovat kyllä varmasti halpoja, mutta etpä siellä mitään opikkaan. Hyvä oma henkilökohtainen opettaja voi saada ihmeitä aikaan.

No, ai perkele! Köyhänpuoleinen opiskelija kuitenkin olen, niin tuo on suolaa haavoihin... Kuinkas paljon voi muutamassa tunnissa oppia sitten? Ei kai kukaan vakituisesti käy noilla hinnoilla?!
Kuusi sattumanvaraisesti kirjoituskoneitaan hakkaavaa apinaa tuottaisi 10^50000 vuodessa yhden oikean kirjan. | http://koti.mbnet.fi/shoggoth/bonus/pikku-jim.htm
d-iivil
26.05.2003 22:48:46

No, ai perkele! Köyhänpuoleinen opiskelija kuitenkin olen, niin tuo on suolaa haavoihin... Kuinkas paljon voi muutamassa tunnissa oppia sitten? Ei kai kukaan vakituisesti käy noilla hinnoilla?!

Muutamassa tunnissa hyvä opettaja ottaa selvää äänestäsi ja sen tarpeista, eli hahmottaa tasosi ja osaa ehkä kertoa muutamia harjoituksia, sekä lähinnä kertoa mikä on väärin jne... eli ei paljon mitään.

Itse olen nyt puolisen vuotta käynyt kahdesti viikkoon tunnin opetuksessa, kertalaaki jää sinne 25e tuntumaan ja ensimmäinen kuukausi hujahti, niin ettei kerennyt edes tajuta, nyt alkaa saada ideasta kiinni...
Vilhelmus
26.05.2003 23:13:45

Mulla ei ole varaa sijoittaa laulutunteihin tässä vaiheessa, mutta mitäs olette mieltä, auttaisko jos kävis silleen muutamalla tunnilla, että opettaja pystyis neuvomaan mitä kannattaa treenata jatkossa jne?
Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan.
d-iivil
26.05.2003 23:43:01
Mulla ei ole varaa sijoittaa laulutunteihin tässä vaiheessa, mutta mitäs olette mieltä, auttaisko jos kävis silleen muutamalla tunnilla, että opettaja pystyis neuvomaan mitä kannattaa treenata jatkossa jne?

Varmasti, on niin paljon helpompi keskittyä treenaamaan, kun tietää mitä treenata. Pätevä opettaja pystyy tuon sinulle kertomaan muutaman tunnin tunnustelun jälkeen, kun vaan teet heti alkuun selväksi mitä haluat häneltä.
valje
22.06.2003 21:05:50

Esimerkiksi Oulun konservatoriolla kävin klassisen laulajan opetuksessa hinnoilla 14e/45min ja 8,5e puoli tuntia. Kolme vuotta kävin ja aion jatkaa nykyisellä asuinpaikkakunnallani. En usko kovin suuriin mullistuksiin ainoastaan muutaman tunnin avulla, vaikka olisikin jo valmiiksi musikaalinen. Oppia voi aina lisää.
Ainakin oma opettajani otti uusia oppilaita ainoastaan syksyllä, joten siinä elokuun puolenvälin jälkeen kannattaa alkaa ottaa yhteyksiä. Esimerkiksi ilmoitustaululle konservatorion puolelle voi laittaa lappua. Opetus on varmasti ammattitaitoista, toisin kuin eräissä muissa musiikkikouluissa...
Intohimo
23.06.2003 23:08:58

Esimerkiksi ilmoitustaululle konservatorion puolelle voi laittaa lappua. Opetus on varmasti ammattitaitoista, toisin kuin eräissä muissa musiikkikouluissa...

Voisko sieltä oulun konsalta saada tunteja konservatorioon
kuulumaton laulaja? Ääneni on klassiseen päin, mutta
haluaisin oppia pop-juttuja laulamaan.
"Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä".
valje
24.06.2003 19:26:40

Itse en opiskellut konsalla, mutta kävin silti siellä laulutunneilla ja musiikin teorian kursseilla. Eli on mahdollista käydä siellä tunneilla, jos vain löytää opettajan, jolla on aikaa. Tietty aikatauluissa saattaa joutua joustamaan varsinaisten opiskelijoiden tuntien mukaan.
Intohimo
25.06.2003 16:31:03

Itse en opiskellut konsalla, mutta kävin silti siellä laulutunneilla ja musiikin teorian kursseilla. Eli on mahdollista käydä siellä tunneilla, jos vain löytää opettajan, jolla on aikaa. Tietty aikatauluissa saattaa joutua joustamaan varsinaisten opiskelijoiden tuntien mukaan

Voiko noita tunteja saada kesäaikaisin?
"Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä".
valje
26.06.2003 17:40:06

Varmaan riippuu opettajasta, onnistuuko tunnit kesäaikaan. Joillekin se voi käydä, toisille ei. Kun kesä saattaa vaatii sen, et opettaja antaa tunnit kotonaan ja siks se just ei kaikille käy. Mut kesäsin on kaikkia laululeirejä yms. joista ainakin konsan ilmotustaululla kerrotaan.
arcana
29.06.2003 10:58:04
Varmaan kannattaa konsalle soitella ja kysästä että voisko ne antaa jotain numeroita. Ja sit ehkä noita AMK:n peditunteja. Tosin ne lienee aika kiven alla. Ja sit ehkä Oulu-opistolta vois jotain irrota. Puhelin käteen vain.
inez
06.10.2005 23:40:52
Otan tunteja epävirallisesti pop-jazz-laulua n.7 vuotta opiskelleelta laulunopettajaksi valmistuvalta naiselta.Ja hinta on 15 euroa/tunti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)