Aihe: Tietoa tietämättömälle
1
Worm man
01.11.2005 19:04:26
Tere!

Kyselisin tässä sellaista että mitä tarkoittaa kun kitaran mallin perässä lukee studio?

Kiitän jo näin etukäteen :)
jalka
01.11.2005 19:21:44
Sehän voi tarkoittaa vaikka mittä, mutta aloitetaanpa siitä että minkäs merkkinen kitara oikein on.
"Jos se et oo sie, ni sitten se on joku muu." Máuf?
Safaweb
01.11.2005 19:22:12
Useimmiten se on vaan markkinointinimi. Eli sillä ei ole mitään erityistä merkitystä.
Sut min næse.
oiva tumpeloinen
01.11.2005 19:32:11
Usein se tarkoittaa sitä, että kitarasta on tingitty ulkonäköseikoista ilman puuttumista soundipuoleen. Esim: Gibson Les Paul Studiosta on jätetty reunalistat ja läpikuultavat viimeistelyt pois, joissain myös otelautamerkit ihan tavan pisteitä eikä niitä isoja laatikoita. Soundipuoli silti aikalailla sama kuin standardeissa.

Nyt en ole aivan satavarma, joten korjatkaa jos olen väärässä. Mutta eikös G-pajalla valita paremmat puut muihin malleihin ja studiot kasata jotakuinkin jämistä.
Niq
01.11.2005 20:57:29

Nyt en ole aivan satavarma, joten korjatkaa jos olen väärässä. Mutta eikös G-pajalla valita paremmat puut muihin malleihin ja studiot kasata jotakuinkin jämistä.

Paremman_näköiset_ puut menee nimenomaa noihin kalliimpiin malleihin. Ei se kuitenkaan soundiin vaikuta. Ja kitaranhan voi liimata vaikka 10 palasta soundin sen kummempia muuttumatta.
"I have a cunning plan" -Baldrick
oiva tumpeloinen
01.11.2005 23:10:52
Paremman_näköiset_ puut menee nimenomaa noihin kalliimpiin malleihin. Ei se kuitenkaan soundiin vaikuta. Ja kitaranhan voi liimata vaikka 10 palasta soundin sen kummempia muuttumatta.

Tähän nyt haluaisin jonkun toisen tohtorin arvion. Isot pojat kun on kertonut, että esim. puiden syyt vaikuttavat soundiin. Eikä siinä puiden valinnassa olisi mitään järkeä, paitsi läpikuultavilla maaleilla tietenkin. Ja kuitenkin kalliita keppejä markkinoidessa muistetaan aina mainita erikseen ne valitut puut.
Niq
01.11.2005 23:19:54 (muokattu 01.11.2005 23:21:50)

Tähän nyt haluaisin jonkun toisen tohtorin arvion. Isot pojat kun on kertonut, että esim. puiden syyt vaikuttavat soundiin. Eikä siinä puiden valinnassa olisi mitään järkeä, paitsi läpikuultavilla maaleilla tietenkin. Ja kuitenkin kalliita keppejä markkinoidessa muistetaan aina mainita erikseen ne valitut puut.

No tottahan toki jokainen puu on yksilö. Mutta se, että onko noissa mahongeissa ja vaahteroissa, mitä gibson käyttää, niin paljoa eroja, että sen joku kultakorva huomaisi. Kaikkihan vaikuttaa soundiin, mutta kuinka paljon? Se, että joku kitaran body on tehty kahdesta palasta tai viidestä, ei soundiin vaikuta, kunhan body on tehty hyvin. Sitäpaitsi hienoin ja kalleinkin loimuvaahterakansi-LP tehdään jo kuudesta puunpalasta: 2 palaa mahonkia body, 2 palaa vaahteraa kansi, kaula ja lapa. Mitä tuossa sitten enää vaikuttaa jos noita mahongin paloja onkin 5. :)

EDIT: Ja useammasta palasta tekeminenhän pitää paljon paremmin puun vääntymiset kurissa.
Disposable
02.11.2005 15:45:45

Tälläisessä uskossa minäkin olen elänyt. Että kitaroiden specsejä katsellessani olen esim. suoraan yhdistänyt Mahogany bodyn hyvään sustainiin jne.
Gypsy
02.11.2005 15:49:47
Sitäpaitsi hienoin ja kalleinkin loimuvaahterakansi-LP tehdään jo kuudesta puunpalasta: 2 palaa mahonkia body, 2 palaa vaahteraa kansi, kaula ja lapa. Mitä tuossa sitten enää vaikuttaa jos noita mahongin paloja onkin 5. :)

Mikä malli?
Jannipaali
02.11.2005 16:30:47
Tälläisessä uskossa minäkin olen elänyt. Että kitaroiden specsejä katsellessani olen esim. suoraan yhdistänyt Mahogany bodyn hyvään sustainiin jne.

Eikai tuo puu vaikuta sustainiin, vaan kaulan liitos, kaulakulma ja lavan paino.
tenkainen
02.11.2005 16:44:21

Eikai tuo puu vaikuta sustainiin, vaan kaulan liitos, kaulakulma ja lavan paino.

Kyllä se hieman. Pelkästään painokin.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Niq
03.11.2005 09:18:43

Mikä malli?

Kuvitteellinen customshop-malli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)