J.Ahonen 31.10.2005 15:03:11 (muokattu 31.10.2005 15:03:27) | |
---|
Kuunnelkaapa vaikka Shine On You Crazy Diamondin rumpujen ja basson sisääntulo 4:30 paikkeilla. Ei mikään voi kuulostaa noin hyvältä!
Aina kun ajattelen pahaa Masonin rummuttelusta, tulee tuo pätkä mieleen, jossa todellakin uskomaton soundi. Mutta pahaa pelkään, että kyseessä on enemmänkin erinomainen studio työskentely, kuin Masonin tappava rummutus. Taas toisaalta, tuntuisi siltä että jos Pink Floydissa olisi joku "parempi" rumpali, se ei olisi niin hyvä. Tuo kiireettömyys on se Masonin juttu. Antakaa esimerkki missä Mason soittaa "ghost noten", itse on ole moiseen törmännyt : ) |
Mechanizm 31.10.2005 15:04:13 (muokattu 31.10.2005 15:04:51) | |
---|
meni jo. Suomalainen ottaa vaikka peräruiskeen, jos sen saa ilmaiseksi. |
AoA 31.10.2005 15:27:48 | |
---|
Taas toisaalta, tuntuisi siltä että jos Pink Floydissa olisi joku "parempi" rumpali, se ei olisi niin hyvä. Tuo kiireettömyys on se Masonin juttu. Totta tosiaan, siinä bändissä on kaikki kohdallaan ja homma toimii juuri semmoisenaan. T: Antsa |
Musta Arkipyhä 31.10.2005 15:34:13 (muokattu 31.10.2005 15:34:27) | |
---|
Rummuttelusta puheenollen eikös sellainen ainakin huhupuhe ole ollut ,että osan rummuista The Wall -levyllä soittaa hra Jeff Porcaro? Meinaan In the flesh -biisiä lähinnä? Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi.. |
lxi 31.10.2005 15:38:42 | |
---|
Rummuttelusta puheenollen eikös sellainen ainakin huhupuhe ole ollut ,että osan rummuista The Wall -levyllä soittaa hra Jeff Porcaro? Meinaan In the flesh -biisiä lähinnä? Kuulemani mukaan Motherilla. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
-septimisti- 31.10.2005 16:18:40 (muokattu 31.10.2005 18:45:17) | |
---|
Motherilla, ainakin huhu kertoo että Mason ei yksinkertaisesti saanut biisiä menemään kunnolla. Onhan se tietty vähän vänkä biisi soittaa. Sama homma vissiin Final Cutin Two suns in the sunset biisillä ainakin meikäläisen kansilehtisessä on kyseinen biisi kreditöity Andy Newmarkille, joka tuppaa esiintymään yllättävän monella levyllä munkin hyllyssä. On Lennonia, Bowieta ja B.B. Kingiä jelppinyt studiossa varmasti monen muun ohessa. Final Cutilla on muuten myös merkitty Ray Cooper 'perkussioihin'. Cooper on krediiteissä ennen Newmarkia. Mason on itse sanonut että nuo poissaolot johtuvat lähinnä siitä, että touhu ei tuossa vaiheessa napannut pätkääkään. Mulla ei ole pahaa sanottavaa Masonista. Hoitaa tonttista ilman mitään ongelmia - tietty se ummagumma on vähän niin ja näin, mutta kaikilla on huonot päivänsä. Kuunnelkaa Delicate sound of thunder, siinä on komeaa stadionmättöä käsittämättömän isolla setillä. Parhaimmillaan mason on mun mielestä kun soitetaan vähäeleisen tunnelmoivasti, vaikkapa tuolla Brain Damage bootlegilla, jolla miehen soitto on erittäinkin hienoa. Orgaaninen ja dynaaminen rumpali. EDIT: tehty parista lauseesta hieman järkevämpiä. |
Tohtori Flang 31.10.2005 17:15:41 | |
---|
Rummuttelusta puheenollen eikös sellainen ainakin huhupuhe ole ollut ,että osan rummuista The Wall -levyllä soittaa hra Jeff Porcaro? Meinaan In the flesh -biisiä lähinnä? Jottei keskustelu jää vain rumpalointiin, niin levyjen bassotteluistahan vastasi yllättävän suurelta osin David Gilmour. Jostain syystä tämä on jäänyt joiltain huomaamatta, esim. joitain vuosia sitten Bass Playerissa oli sellainen artikkeli kuin "Roger Waters - aliarvostettu basisti". Oli huvittavaa lukea kuinka asiaan perehtymätön kirjoittaja teilasi suoralta kädeltä kaikki ne biisit missä Waters oikeasti soittaa (esim. "Dogs") ja kehui kaikkia Gilmouren soittamia biisejä "klassisiksi Waters-kuvioiksi" (esim. "Pigs"). Täytyy silti sanoa että Waters soittaa hienosti esim. Pompeiilla, Dark Sidella ja Wish You Were Herellä. "Roger playing fretless bass? C'mon!" - Gilmour "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Folcce 31.10.2005 20:30:50 | |
---|
Mutta pahaa pelkään, että kyseessä on enemmänkin erinomainen studio työskentely, kuin Masonin tappava rummutus. Taas toisaalta, tuntuisi siltä että jos Pink Floydissa olisi joku "parempi" rumpali, se ei olisi niin hyvä. Tuo kiireettömyys on se Masonin juttu. Masonin rumputyöskentely on aika isossa osassa Live at Pompeiilla ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Kyllä mä tykkään. En oo noita livejä hirveesti muuten kuullut, mut ei parit virheet mitään meinaa. Music's my life, Moxey. |
Jarkko G. 31.10.2005 22:11:30 | |
---|
Masonin rumputyöskentely on aika isossa osassa Live at Pompeiilla ja nimenomaan positiivisessa mielessä. Kyllä mä tykkään. En oo noita livejä hirveesti muuten kuullut, mut ei parit virheet mitään meinaa. One of these Days biisin alussa Mason kämmää kivasti. Tulee vielä sellainen "ei vittu" ilmekin miehelle :) Siitäkin huolimatta Masonin pisteet nousi kun katsoi Pompeiin dvd:n. "And in the end, the love you take is equal to the love you make.." |
tatska 31.10.2005 22:41:22 | |
---|
One of these Days biisin alussa Mason kämmää kivasti. Tulee vielä sellainen "ei vittu" ilmekin miehelle :) Siitäkin huolimatta Masonin pisteet nousi kun katsoi Pompeiin dvd:n. kyllä tosiaan!!! mies laittaa "kaikki peliin" ja vetää todella tunteella. eihän mason todellakaan teknisesti mikään taitava ole, mutta on luonut kokonaan oman tyylinsä soittaa, joka sopii todella hyvin pink floydin musiikkin. tarkoitan esim. sitä kun se vetää vähän väliä niitä täysin samoja fillejä. mutta mikäpä siinä kun soitto "lähtee"!!!! |
J.Ahonen 01.11.2005 12:03:35 (muokattu 01.11.2005 12:04:08) | |
---|
Pompeii : Varsinkin Echoes, rummuthan menevät melkein erinomaisesti. Tuo mother seikka oli aika hauska, en tiennyt, ennen kuin nyt että mason ei soita siinä, muistan aina kun olen kuullut sen, että "katsoppas Mason on tosissaan treenannut parin viime vuoden aikana" tai sitten ei. Miksi Pink floyd taantui tekemään keskinkertaisia Soundtrackeja tuolla kultakaudella (Severi alku)? |
Techno-Allah 01.11.2005 12:09:03 | |
---|
Miksi Pink floyd taantui tekemään keskinkertaisia Soundtrackeja tuolla kultakaudella (Severi alku)? Keskinkertaisia? Minusta ne painii ihan samassa sarjassa kuin muutkin levyt...varsinkin Obscured by Clouds on hieno levy. Experto credite, sole et sale nihil utilius! |
AoA 01.11.2005 12:44:26 | |
---|
kyllä pompeiilla on bändi iskussa, eipä siihen kenelläkään oo mitään lisättävää enää. T: Antsa |
aksiom 01.11.2005 14:52:33 | |
---|
kyllä pompeiilla on bändi iskussa, eipä siihen kenelläkään oo mitään lisättävää enää. Lisätään vielä että Aamen. Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08) |
J.Ahonen 01.11.2005 14:57:56 | |
---|
Obscured by Clouds Hmmm, muistaakseni ainakin 3 hyvää kappaletta. Itse en ainakaan pidä niistä täytä Rock biiseistä. |
aksiom 01.11.2005 15:13:47 | |
---|
Hmmm, muistaakseni ainakin 3 hyvää kappaletta. Itse en ainakaan pidä niistä täytä Rock biiseistä. Itse sanoisin että ei yhtään hyvää kappaletta mutta hyvä kokonaisuus. Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08) |
Oli aamulehdessä juttua Pink Floydin managerista. Siinä se mainosti kuinka Waters ei osannut edes bassoaan virittää Barretin aikoihin ja ihmetteli sitä kun miettii mitä kaikkea mies on säveltänyt. Tähän masonwatersjuttuun liittyen. Tuli juuri täydennettyä Pink Floyd kokoelmaa Saucerfull of Secretsillä ja ihan mukava levyhän tuokin on. Uli Behringer Fan Club |
Tohtori Flang 01.11.2005 19:07:10 | |
---|
Keskinkertaisia? Minusta ne painii ihan samassa sarjassa kuin muutkin levyt...varsinkin Obscured by Clouds on hieno levy. Varsinkin kun ottaa huomioon että levy on tehty kahdessa viikossa. Mukaanlukien säv. san. sov. ja vielä nauhoitus ja miksaus. Tietenkään levy ei ole niin täydellinen kuin esim. DSotM tai WYWH, mutta ei tarvitsekaan. Itse pidän myös Watersin teksteistä tällä levyllä, "Gold it's in the..." ja "Stay" ovat hienoja. On sitäpaitsi piristävää vaihtelua kun Watersin tekstit eivät kerro sodasta tai kadonneista isukeista. Vaikka toki kuollut isäkin muistetaan mainita (Free Four). "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
Techno-Allah 01.11.2005 20:19:05 (muokattu 01.11.2005 20:20:56) | |
---|
Itse pidän myös Watersin teksteistä tällä levyllä, "Gold it's in the..." ja "Stay" ovat hienoja. On sitäpaitsi piristävää vaihtelua kun Watersin tekstit eivät kerro sodasta tai kadonneista isukeista. Vaikka toki kuollut isäkin muistetaan mainita (Free Four). Onhan levyllä myös hienot Gilmourin tekemät lyriikat Childhood´s end:iin...jotka taisivatkin jäädä hänen viimeisiksi lyriikan saralta Pink Floydissa. Experto credite, sole et sale nihil utilius! |
Folcce 01.11.2005 20:29:23 | |
---|
Aika vähälle huomiolle jäänyt Piper at the Gates -levy täällä. Itse pidän siitä paljon enemmän kuin esim. Wish You Were Herestä, vaikka kovin erilaiset levyt ovatkin kyseessä. Myös Relics ollut kovassa kuuntelussa viime aikoina kun tuo Barret-kausi nyt tällä hetkellä kiinnostaa. Seuraavaksi hankittava ne pari soololättyä. Madcap ja Barrett. Music's my life, Moxey. |