Olen opetellut soittamaan nylonkielisellä akustisella kitaralla reilun kuukauden ja nyt pari päivää sitten lähti etu- ja keskisormesta nahat pois (siis niistä jolla painellaan otelaudasta).. Joten pitäisköhän mun sitte olla soittamatta skittaa joku pari viikkoa..? Ottaa kyllä päähän ku oon soittanu joka päivä about 2 tuntia ja joka päivä tulee siihen tartuttua :) Tuleeko näistä sormien nahoista sitte myöhemmin paksumpia vai? Oliko kellään muulla vastaavaa kitaransoiton aloittelu vaiheessa? Punk ko vittu! |
Herra Rapu 30.06.2003 23:17:30 | |
---|
Olen opetellut soittamaan nylonkielisellä akustisella kitaralla reilun kuukauden ja nyt pari päivää sitten lähti etu- ja keskisormesta nahat pois (siis niistä jolla painellaan otelaudasta).. Joten pitäisköhän mun sitte olla soittamatta skittaa joku pari viikkoa..? Ottaa kyllä päähän ku oon soittanu joka päivä about 2 tuntia ja joka päivä tulee siihen tartuttua :) Tuleeko näistä sormien nahoista sitte myöhemmin paksumpia vai? Oliko kellään muulla vastaavaa kitaransoiton aloittelu vaiheessa? Iho on uusiutuva luonnonvara, anna mennä vaan. Kyllä ne sormenpäät siitä kovettuu ajan myötä :) |
Skywalker 30.06.2003 23:38:57 | |
---|
vaikka kävis ihan helevetin kipeetä sormiin? ei se ny paljoo mulla satu.. Punk ko vittu! |
PyGmi 01.07.2003 00:13:55 | |
---|
Joo, jonkun aikaa kun on soittanu niin ei enää satu eikä nahat lähe. kyllä ne kovettuu |
kid ego 01.07.2003 00:39:10 | |
---|
vaikka kävis ihan helevetin kipeetä sormiin? ei se ny paljoo mulla satu.. Älä soita silloin kun tekee kipeää. Pidä päivä taukoa. Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |
Makuupussimies 01.07.2003 02:24:06 | |
---|
Joo mulle käy vieläkin. Mut tuskaa se ei tuota. "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd |
Aardfather 01.07.2003 06:26:47 (muokattu 01.07.2003 06:29:20) | |
---|
Kaikille jotka treenaa ahkerasti käy niin alkuun ja se on ihan normaalia. Pidä päivä taukoa tai parikin jos tarvii ja sitten taas annat mennä. Ajan myötä sormenpäitten nahka tulee paksummaksi ja kovemmaksi jolloin ne kestää paremmin eikä nahka enää lähde. Ei siinä sen kummempaa. :-) Itseasiassa niin saattaa käydä vielä vuosienkin päästä jos pitää välillä vähän pidemmän tauon ja sitten taas alkaa treenaan rankasti. - Aardfather |
pollux 01.07.2003 10:49:38 | |
---|
Itellä ei oo nahka kovettunut ollenkaan vaikka on jo kuusi vuotta soitellu. Eipä se kuitenkaan satu ollenkaan. Se vaan on paska homma kun se irtonahka jää niihin kieliin kiinni ja ne muuttuu ihan mustaksi ja kielet eivät vähän ajan päästä soi kovinkaan puhtaasti. Tulee Semmoinen kumma vibrato siihen mukaan. |
Jäsen X 01.07.2003 11:04:47 | |
---|
Itellä ei oo nahka kovettunut ollenkaan vaikka on jo kuusi vuotta soitellu. Eipä se kuitenkaan satu ollenkaan. Se vaan on paska homma kun se irtonahka jää niihin kieliin kiinni ja ne muuttuu ihan mustaksi ja kielet eivät vähän ajan päästä soi kovinkaan puhtaasti. Tulee Semmoinen kumma vibrato siihen mukaan. ??? You can do it your own way, if it's done how I say. |
Aardfather 01.07.2003 15:33:41 | |
---|
??? Veit kysymysmerkit näppäimistöstäni. - Aardfather |
Joees 01.07.2003 16:14:10 | |
---|
Kyllä siitä kovasta nahkastakin kuoriutuu sitä pintakerrosta aina pois. Mutta sen pitääkin aina joskus kuoriutua hieman pois, mutta niitä ei saa repiä missään nimessä koska silloin voi repäistä ihan terveenkin ihon pois ja sitten ei soitellakaan hetkeen. Mutta se että se pintakerros lähtee ei tarkoita sitä ettäkö siitä se kova osa lähtisi samalla. Tosin jokaisellahan on omat erilaiset sormet, kaikilla ei välttämättä lähde kovin helposti tuo pintakerroskaan - luulisin ainakin. Mullakin tuppaa jäämään tuota ihoa aina kieliin kiinni jos pieninä palasina se pinta irtoaa, muuten se pölisee pois siitä. Groooove is in heart! |
miredritr 01.07.2003 20:06:47 | |
---|
Kerran kun mulla lähti nimettömästä nahat pois, ja teki aika kipeää saoitella, niin laitoin teippiä sormenpäähän :) Tuntuma meni kyllä täysin kielistä sillä sormella, mutta kullä se soitto paremmin sujui kuin ilman teippiä... |
mongoloidi 01.07.2003 21:01:26 | |
---|
Joo, jonkun aikaa kun on soittanu niin ei enää satu eikä nahat lähe. kyllä ne kovettuu Ihan totta. Meidän basisti kyllä käytti aloitellessaan teippiä sormenpäiden ympärillä,mutta parempi se on kun annat mennä vaan.Sormet tottuu siihen kyllä. Jos tätillä olis munat niin se olis setä mut jos setällä olis tissit niin se olis lihava. |
Stone 01.07.2003 21:48:45 | |
---|
Kyllä mullakin on aina aika ajoin sormet vereslihalla, mutta kuten "Keith Richards" sanoi: "Mä itse asiassa vihaan kitaroita, mutta aina kun tartun niihin soitan käteni vereslihalle" :) "It´s Only Rock´n´Roll (But I Like It)" |
Skywalker 01.07.2003 22:59:11 | |
---|
iskin sormiin laastarit.. soittaminen vähäsen vaikeutuu mutta ei ny niin paljo että soundit kuulostais vääriltä.. Punk ko vittu! |
kid ego 02.07.2003 01:29:33 | |
---|
Aardfather: Kaikille jotka treenaa ahkerasti käy niin alkuun ja se on ihan normaalia. Pidä päivä taukoa tai parikin jos tarvii ja sitten taas annat mennä. Ajan myötä sormenpäitten nahka tulee paksummaksi ja kovemmaksi jolloin ne kestää paremmin eikä nahka enää lähde. Ei siinä sen kummempaa. :-) Itseasiassa niin saattaa käydä vielä vuosienkin päästä jos pitää välillä vähän pidemmän tauon ja sitten taas alkaa treenaan rankasti. - Aardfather Steve Vai levytti omien sanojensa mukaan For The Love Of God -biisin sormet verillä puolen vuoden treenitauon jälkeen. Do you really want to funk with me? Hirvi on petoeläin. |