JPQ 31.10.2005 18:52:07 | |
---|
Osta kans se Strings Ensemble -korttisetti (SL-JD80-04), siitä saa tosi hienoja epärealistisia jousia. Myin ite joskus täyteen laajennetun JD-990:ni sikahalvalla (450e sisältäen tuon jousikorttisetin, rumpukorttisetin ja muistikortin). Onkos silti sampleja oikeista ? digitaalisynastringi lähedettä kait joskus vielä etsivä. PS ei oikein vakuuttelut toimi.:( Täytyy sitten toivoa että suomestga sais haluamnsa tai ehkä just ja just thomannin käytettyjä... |
JPQ 31.10.2005 18:52:39 | |
---|
Väittäisin, että ne suurimmat huijarit myy uusia synia. varmuutta lisää aidot kuvat laitteesta ja kysymyksiin vastaaminen. Lisäksi palautteiden määrä (älä osta nolla, jos 0 palautetta), mielellään pelkkiä plussia. Tilille ei kannata suoraan maksaa. Maksan aina PayPallin kautta. Siinä joitakin vinkkejä.Niin ja hinnan kuuluu olla suhteessa laitteeseen eli ei superhalpa. Saksalaiset mun mielestä rehellisiä. Niin ja sitten mikä tärkeintä, niin katso lähetysmaa ja vertaa sitä myyjän liittymismaahan. Pitäis olla samat ja valuutta mitä pyydetään niin samaa kuin myyjän maan valuutta. P.S. Nyt kun oon omani ostanut, niin tässä ois linkkiä hyvään sivustoon:) http://www.synthmania.com/jd-990.htm Rupesin kuolaamaan lisää speksit aiheutti alku kuolauksen mutta ne mp3 näytteet... |
hanipai 31.10.2005 19:22:41 (muokattu 31.10.2005 19:28:41) | |
---|
Rupesin kuolaamaan lisää speksit aiheutti alku kuolauksen mutta ne mp3 näytteet... Hienoja padeja on kyllä. Voisko joku kertoa mitä teen niillä ROM ja RAM-korteilla? ROM-kortilla on kuulemma presetit? Miksi siellä? Mulla oli onni, että mun JD990:llä on ollut vain yksi omistaja ja se on pitänyt sitä hyvin kuvista päätellen. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Janus 31.10.2005 19:34:44 | |
---|
Voisko joku kertoa mitä teen niillä ROM ja RAM-korteilla? I deduce: RAM-korteille voit tallettaa itse editoimasi soundit ja soundipankit (ja ladata ne myöhemmin/lukea suoraan kortilta), ROM-kortilta taas voit ladata tehdassoundit koneen muistiin jos haluat palauttaa ne? |
hanipai 31.10.2005 19:36:47 | |
---|
I deduce: RAM-korteille voit tallettaa itse editoimasi soundit ja soundipankit (ja ladata ne myöhemmin/lukea suoraan kortilta), ROM-kortilta taas voit ladata tehdassoundit koneen muistiin jos haluat palauttaa ne? Ok, niin arvelin. Kiitän. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
mr.muzak 31.10.2005 20:02:43 | |
---|
I deduce: RAM-korteille voit tallettaa itse editoimasi soundit ja soundipankit (ja ladata ne myöhemmin/lukea suoraan kortilta), ROM-kortilta taas voit ladata tehdassoundit koneen muistiin jos haluat palauttaa ne? Eikös se mennyt noissa vanhoissa niin että sillä ROM-kortilla on pelkästään ne samplet ja RAM kortilla ne ohjelmointitiedot? |
hanipai 31.10.2005 20:12:08 | |
---|
Mites kysyisin sellasta, että joudunko uudet äänet lataan korpulta koneelle, kun SY77:aa käytän? Vaiko voiko niitä jotenkin muuten sinne ladata esim. midin kautta. Aattelin vaan, että jos korppuasema ois rikki, niin eikö soundeja saais sitten synalle ollenkaan? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Windreaper 31.10.2005 20:26:48 | |
---|
Eikös se mennyt noissa vanhoissa niin että sillä ROM-kortilla on pelkästään ne samplet ja RAM kortilla ne ohjelmointitiedot? Juu, näin periaatteessa tuon SL-JD80 -sarjan kohdalla. Sillä pienemmällä läpyskällä ovat tosiaan aaltomuodot. Isommalla läpyskällä on sitten pankillinen tehdassaundeja. Itse en käytä jousikorttisetistäni sitä presettilätkää ollenkaan, vaan tilalla siinä on M-256E -muistikortti (paristovarmennettua RAMmia). Siellä oli pari ihan hienoa saundia, mutta ne voi dumpata koneelle ja tallentaa user-muistiin. JPQ: Juu, oikeita sampleja. Se jousikortti on 2MB ja siinä on 7 multisamplea (Strings Dark/Normal/Bright, Strings attack, Pizzicato Dark/Normal/Bright). Jouset on tosi hyvän ja rouhevan kuuloiset - ei mitään synamaisia pädijousia. Niitä saa esim. yhdistämällä kortin aaltomuotoja synan omiin perusaaltomuotoihin. |
Windreaper 31.10.2005 20:34:15 | |
---|
|
hanipai 31.10.2005 20:36:31 | |
---|
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hanipai 31.10.2005 20:37:44 (muokattu 31.10.2005 20:41:35) | |
---|
Ei oo muuten Alesis S4 hinnalla pilattu, kun maksaa alle 100e ebayssä. Kukaan ei vielä kommentoinutkaan sitä, että voinko kontrolloida sekä Sy77:n että JD:n soundeja tällä http://www.midiman.de/evouc16.htm? Softasynia tietty voi. Tossa on mukavasti presettejäkin. Varmaan ihan hyvä? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Windreaper 31.10.2005 21:51:53 | |
---|
JD-990 tottelee CC:tä, joten ohjaus on mahdollista kunhan katselet manuskasta oikeat numerot. SY-77:stä en tiedä, tutki manuaalia. |
Leikari 31.10.2005 21:53:21 | |
---|
Mites kysyisin sellasta, että joudunko uudet äänet lataan korpulta koneelle, kun SY77:aa käytän? Vaiko voiko niitä jotenkin muuten sinne ladata esim. midin kautta. Aattelin vaan, että jos korppuasema ois rikki, niin eikö soundeja saais sitten synalle ollenkaan? minulla korppuasema toimii jotenkuten - eli käytän midiä editorin löysin joskus netistä - sillä kulkee data ja on helppo ohjelmoida - - ko. ohjelma vaan ei ole tässä tai yleensä nettiin yhteydessä olevassa koneessa laita googleen vaikka "yamaha sy-77 patch editor" tms. Soitetaan jamia! |
JPQ 31.10.2005 23:18:28 (muokattu 31.10.2005 23:31:52) | |
---|
Ei oo muuten Alesis S4 hinnalla pilattu, kun maksaa alle 100e ebayssä. Kukaan ei vielä kommentoinutkaan sitä, että voinko kontrolloida sekä Sy77:n että JD:n soundeja tällä http://www.midiman.de/evouc16.htm? Softasynia tietty voi. Tossa on mukavasti presettejäkin. Varmaan ihan hyvä? uskosin että pitäisit ehkä siitä se musta aika samalla tavalla kaunis ääni kun nuo sinun ansiosta kuulemani jd990 saundit tosin mulla vain S4+ mallista kokemusta. aaltomuotoja katsoen S4+ lienee yleisjuhta ja tuo S4 enempi kosketin saundit... mutta tämä ja jv1080 on ehdottomasti 90luvun parhaat bread&butterit (perusmodulit) tämä on minusta se parempi melkein (melkein eli en ole toista kuin mp3 pätkinä kuunnellut jotenkin ei sytytä samoin jotain hyvää laajennuskorteilla saa rolandiin alesiksesta itsestään saa enempi hyvää vakiona makuuni kuin noin 2 kortista rolandista ja minun saundien käyttö on sanoisin laaja-alaistakin joten ei johdu erikois tarpeista edes eli joskus tarvii ihan eri synan kuuloisen synajousisektion esimerkiksi...)... |
JPQ 31.10.2005 23:27:05 | |
---|
Ei oo muuten Alesis S4 hinnalla pilattu, kun maksaa alle 100e ebayssä. Kukaan ei vielä kommentoinutkaan sitä, että voinko kontrolloida sekä Sy77:n että JD:n soundeja tällä http://www.midiman.de/evouc16.htm? Softasynia tietty voi. Tossa on mukavasti presettejäkin. Varmaan ihan hyvä? Voinet muuten jopa S4sta ohjata se kun kait kuuntelee 4 midi kontrolleria perus juttujen lisäksi ainakin S4+ malli joka lienee mulla S4 kuoriin asennettuna kaikesta päätellen sisältää itsekin etupaneelissa 4 nuppia. ja unohdin sanoa hoitaa mulla pianot,kitarat ja muut kielisoittimet,ja huilut ja muutakin tarpeen mukaan no studioini nyky saundin runko on Alesis S4+. Muita tarpeen mukaan. Hauskaa uusin laite yamaha s30 saa vain parit tehtävät tosin ne laajenee kunhan saundeja teen... |
JPQ 31.10.2005 23:29:07 | |
---|
hemmetti kun tuo hyvä jd990 sivu ei nyt toimi koska muut sivun osastot arttisi tutkia. |
samulijp 01.11.2005 04:54:18 | |
---|
Kuuntelin demot tossa. Kyllä aika kultaa muistot :) Eino hyviä pädejä mutta Atmosphere on todella kilpailukykyinen! Silti jos tulee sopivaan hintaan vastaan niin ostan pois. Lapsuusmuistoja tuo myös toi JD-800. Fazerilla oli aina huulipyöreenä kun paineli sen nappuloita! "Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet |
M.i.k.key 01.11.2005 10:00:57 | |
---|
Mulle tuli nyt ikävä JD-800:sta. Semmoinen oli joskus mutta siitä tuli luovuttua. Tuo laite opetti sen että "mistään ei kannata luopua". Tai ainakin pitää miettiä todella tarkkaan! Mä lopetan nää hommat! |
Ihan kiva myyjä sanoi postimaksuiksi noin 30£ ja nyt se onkin vaatimassa 57£. Peltipurkin tuomisesta Suomeen. On kyllä luvattoman kallista. Postimaksut niinkuin kertautuivat kahdella. Tulee kyllä kalliiksi tuo laite. En oikein tiedä mitä tekis. 40€ lisää postimaksuihin kuulostaa aika kohtuuttomalta? Saksasta tuli digitaalipiano GLS:n kautta yksityiseltä 32€:lla. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
mr.muzak 01.11.2005 13:54:20 | |
---|
Mulle tuli nyt ikävä JD-800:sta. Semmoinen oli joskus mutta siitä tuli luovuttua. Tuo laite opetti sen että "mistään ei kannata luopua". Tai ainakin pitää miettiä todella tarkkaan! Sama juttu. Mut kyllähän noita sitten saa takaisin jos on tarve/tilaa. |