Aihe: Rammstein - Rosenrot
1 2 3 4 5
Juzzu
21.10.2005 13:58:59
Dodii. Hyvä että jotkut orkesterit julkaisevat levyjä kerran vuodessa. Kyllä. Laatu on taatusti hyvä.

esim. Zeppelin, Jimi Hendrix...
k1mm0
21.10.2005 17:23:37
Ilmoitan täten, että spoilausta välttääkseni en avaa tätä ketjua enää ennen kuin levy on hallussani. Eli tuossa viikon tahi kahden päästä. Benzinin olen vain kuullut ja videon nähnyt, vähän tylsä biisi sekä video. Mutta luotan siihen, että levy on taattua Rammstein-laatua. Eli vähintään loistava.
Kaikki paskanpuhujat joutuvat toivottavasti joskus syömään sanansa.
-Pelsi

Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja
Kapane
22.10.2005 11:28:08

Nuo nopeammat potki hyvin (3&4). The quiero puta oli jo ehkä saanut vaikutteita soadilta.

Feuer and Wasserin melodia oli kyllä jokin nussittu, mutta ihan miellyttävä silti.

Benzin, Mann Gegen Mann ja Spring oli sitä, mitä pelkäsin. Turhia väliralleja.
-Mickill-
26.10.2005 17:12:35
Noniiiiin, nyt on levy kerran kuunneltu läpi. Vähän samanlainen fiilis kun Reise Reisen kohdalla, pieni pettymys.. Vähän tasapaksun kuuloista menoa taas. Mutta 2 biisiä nousi selvästi yli muiden, Mann Gegen Mann & Te Quiero Puta. Ihan hittejä molemmat, varsinkin viimeeksi mainittu espanjalaisveto pisti oikein kunnolla hymyilemään. Noin hyviä biisejä ei Reise Reisella ollut yhtään. Noh, katotaas jos muutkin biisit rupeisivat parin kuuntelukerran jälkeen aukeamaan. Kyllähän toi Benzin potkii myös ihan kivasti.
TWISTED FOREVER.
KanZuu
26.10.2005 22:52:53
Noniiiiin, nyt on levy kerran kuunneltu läpi. Vähän samanlainen fiilis kun Reise Reisen kohdalla, pieni pettymys.. Vähän tasapaksun kuuloista menoa taas. Mutta 2 biisiä nousi selvästi yli muiden, Mann Gegen Mann & Te Quiero Puta. Ihan hittejä molemmat, varsinkin viimeeksi mainittu espanjalaisveto pisti oikein kunnolla hymyilemään. Noin hyviä biisejä ei Reise Reisella ollut yhtään. Noh, katotaas jos muutkin biisit rupeisivat parin kuuntelukerran jälkeen aukeamaan. Kyllähän toi Benzin potkii myös ihan kivasti.

Vertaus Reise Reiseen kuulostaa hyvältä, ite kun pidin siitä aika paljon :P Mistä tuon levyn jo sait? Netistä latasit vai julkaistiinko se maailmalla jo tänään? Levykaupassa kysyin, niin vastasivat, että perjantaina tulee niille.
meitu
28.10.2005 10:51:26

Nyt ois lättänä kaupoissa. Pitääpä lähtä ostamaan --->
Ne jotka soittaa, ne tietää.
meitu
28.10.2005 20:25:13 (muokattu 28.10.2005 20:44:07)

Kylläpä vaan oli mahtava levy kun ekan kerran kuuntelin! Tosi hienot dynamiikat biiseissä eikä itse biisitkään olleet sellaista jämäkuraa kuin pelkäsin. Itse asiassa ekalla kuuntelukerralla Rosenrot kuulosti paremmalta kuin Reise, reise.. Kun kannetkin on vielä mahtavat niin vot!

Ainoa valittamisen aihe oli Te quiero puta, joka oli jotenkin ärsyttävä. Ehkä se oli se naislaulaja ja ne hokevat lyriikat. Stirbt nicht vor mirissä taas naislaulu oli hienoa niinkuin itse biisikin, mutta joku toinen naislaulaja olisi ehkä hoitanut paremmin tuon kun tää Texas-tyyppi..

Mutta perskele, hieno levy. Kilpailee mielestäni vuoden levyn tittelistä, vaikkakin tämä vuosi on tuonut monia loistavia levyjä mukanaan (Mezmerize, Keppijumppaa, Kiila jne..)

edit. typoja
Ne jotka soittaa, ne tietää.
k1mm0
28.10.2005 20:36:46 (muokattu 28.10.2005 20:36:56)
Ilmoitan täten, että spoilausta välttääkseni en avaa tätä ketjua enää ennen kuin levy on hallussani. Eli tuossa viikon tahi kahden päästä. Benzinin olen vain kuullut ja videon nähnyt, vähän tylsä biisi sekä video. Mutta luotan siihen, että levy on taattua Rammstein-laatua. Eli vähintään loistava.

No niin, tänään jo sain tuon hankittua. Mahtavan rautaisa paketti, hienoutta. Benzin on yksi heikoimmista biiseistä, kuten osasinkin odottaa. Pari aika tylsääkin vetoa löytyy, joista mainittakoon levyn päättävä Ein Lied.

Rautaisia vetoja näin parin kuuntelun jälkeen ovat Mann gegen Mann, Rosenrot, Wo bist Du sekä tuo kaunis Stirb nicht vor mir. Ja lisää varmasti löytyy, kunhan tulee enemmän kuunneltua.
-Pelsi

Ukkosenjumala
28.10.2005 21:20:55
Jeps. Kovempi levy tämä on kuin Reise Reise, muttei mikää taideteos tämäkää.. Hyviä biisejä: Benzin, Mann Gegen Mann, Spring, Wo Bist Du. Ja toi Te Queiro Puta! aiheuttaa mulle lähinnä närästystä vaikka sen riffi onki kova ja taattua Rammsteinia. Mut kuunnellaan lisää ja katotaan josko tämä tästä enemmän aukeaa..
Mutta tosiaan, kuten joku jo aiemmin mainitsi, ni ei ole Mutterin voittanutta.
Kai se on sitten niin...
k1mm0
28.10.2005 21:25:13
On muuten kokonaisuutena jälleen varsin toimiva, minusta.
-Pelsi

Ukkosenjumala
28.10.2005 21:26:33

Mun mielestä tässä on kuitenki vielä liikaa slovareita..
Kai se on sitten niin...
Torniojaws
29.10.2005 11:58:16

Kyllä tästä kuulee, että nämä on ylijäämäbiisejä. Melko mitäänsanomatonta on tähän mennessä kun alkaa levyn loppu lähestyä.
http://www.relativity1.com [Grindcore] Some suffer to the point where they grow numb - others are so numb they deserve to suffer...
k1mm0
29.10.2005 14:41:46
Kyllä tästä kuulee, että nämä on ylijäämäbiisejä. Melko mitäänsanomatonta on tähän mennessä kun alkaa levyn loppu lähestyä.

Edelleen, niitä biisejä oli Reise, Reisen nauhoitusvaiheessa kertynyt jotain 80, josta sitten Reise, Reiselle valittiin 11 kokonaisuuteen parhaiten sopivinta. Minusta tämä on ollut vähintään yhtä kova kiekko, kuin RR.
-Pelsi

Flick
29.10.2005 14:53:16

Ei voi muuta sanoa kuin Mann gegen Mann!!! Hyvä platta, mutta ei yllä lähellekkään sille tasolle, millä Rammstein perhaimmillaan on ollut (lue: Mutter)
Mies joka on juonut olutta samasta tuopista Zakk Wylden kanssa :)
Chrissie
30.10.2005 00:58:14 (muokattu 30.10.2005 00:59:10)

Melkein sanoisin, että parempi kuin Raise, Raisessa. Siinä meno hiipui liikaa loppua kohti, mutta tässä pysytään suhkot samoilla tasoilla. Mitä nyt kappaleet samankaltaisia ovat, niin kovin moni.

Onhan tuossa monta hienoakin, Benzin on vähän popimpi kuin levy muuten. Zerstören on aivan helvetin hieno jyrähdys kuunneltavaksi autossa moottoritiellä. Mann gegen Mann, Rosenrot ja Spring ovat seiskaa seuraavat kappaleet, jotka parhaiten jäivät mieleen. Olen samaa mieltä siinä, että joku muu nainen kuin Spiteri olisi sopinut Stirn nicht vor miriin paremmin. Toivoin myös, että tahtia olisi hidastettu vielä vähän enemmän.

Noh, kaksi kuuntelukertaa vasta takana. Katsellaan myöhemmin lisää. Ja koska Limited Editionin kävin kaupasta nappaamassa, seuraavaksi olisi aika vilkaista vähän livemateriaaleja :)

Plussaa helvetin hienoista kansista ja informaatioläpyskästä.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. "Another day, another wish: don't want my life to be like this..." Client - Radio
"Forget what you don't know yet." Chroma Key - Get Back in the Car
k1mm0
30.10.2005 03:32:51
Yhdyn tuohon Chrissien kommenttiin koko lailla täysin (paitsi kuuntelukerroissa, itselläni muutama enempi). Benzin on minusta levyn heikointa antia, tylsä biisi, kertsi varsinkin. Tosin myös levyn päättävä Ein Lied on myös tylsähkön oloinen. No, annetaan nyt lopullisten mielipiteiden muodostua vielä.

Huomenna kämpille päästyäni pitää kurkata tosiaan tuon DVD:n livematsku. Eikä ole epäilystä, mitä levyä kuuntelen bussissa matkalla sinne. Ja kyllä, kansitaide on upeaa.
-Pelsi

Informaatiokameli
31.10.2005 11:56:47

On kyllä mahtava levy, huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä. Te Quiero Puta oli aika mainio yllätys. Ja vuoden komeimmat kannet tämä levy ehdottomasti omaa.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Cathi777
31.10.2005 16:13:39

On kyllä mahtava levy, huomattavasti parempi kuin edeltäjänsä. Te Quiero Puta oli aika mainio yllätys. Ja vuoden komeimmat kannet tämä levy ehdottomasti omaa.

Nyt minullekin on tuo levy tullut niin voidaan tuomiota alkaa jakamaan.

Ensivaikutelma oli itse asiassa aika hämmentävä. Levy on jotenkin todella erilainen verrattuna aikaisempaan tavaraan. Ja missään mielessä tämä ei ole huono asia. Tämän tyyliseenkin musiikkin ollaan löydetty uusia sävyjä ja siitä aina plussaa. Niin kuin pojat ovat haastatteluissa kertoneetkin niin alussa olivat aika pitkälti kiinni siinä itse luomassaan tyylissä. Se teki ehkä alkupään levyistä lievästi puuduttavia, kun aika samalla lailla mennään. Nyt on selvä muutos tullut ja se yksinkertaisesti toimii. Olen kuunnellut levyn vasta 3 kertaa, mutta tällä hetkellä tuntuu, että paljon parempi levy kuin Reise, Reise. Ja nyt kuulin sen Benzin biisin ensimmäisen kerran ja sehän on mainio, vaikka täällä jengi on lähinnä haukkunut sitä. Aivan loistavan synkkä tunnelma koko biisin ajan.

Eli hyvä levy tämä on, vaikka ei nyt paras.
Only pop music can break my heart...
Akitus
31.10.2005 16:22:12
Tänään kolahti lätty postiluukkuun ja kolmatta kierrosta mennään. Kyllä päihittää Reisen, vaikkei siinäkään suuria vikoja mielestäni ollut.
Ensimmäisenä biiseistä tipahti Spring, joka jollain kummalla tavalla muistuttaa minua sonnesta. Myös Hilf mir on on kova. ...Ja Mann gegen mannin väliosa on mahtavuutta.
Jukoliste ku ei osaa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)