Aihe: Tuli mitta täyteen!
1 2 3
Roadari
31.10.2005 14:35:31
Mulla kävi kerran niin että pakettiautosta hajos rengas kun lähdin kotoota keikalle. Ajoin paikallisen huoltoaseman pihaan. Sain odotella sen vartin siinä korjaamon ovella että saisin keskustella jonkun kanssa. Pyysin että josko joku vois pikaisesti vaihtaa autosta löytyvän vararenkaan alle, jotta pääsisin äkkiä matkaan. Koska kiire oli, niinku aina. Mulle luvatiin, huom! Luvattiin että viikonpäästä olis heti vapaa aika tähän. VIIKON PÄÄSTÄ! Ei hitto, vartin homma ammattimieheltä. Sanoin että saanko lainata työkaluja, teen homman sitte ite. Erittäin negatiivisella äänensävyllä mulla sanottiin että lainaa ny sitte tunkkia...
Sanoin että ajan auton tuohon viereen niin ei tartte kanniskella työkaluja niin pitkään. Sain vielä tylymmän vastauksen: "Et sää sitä vehjettäs tohon tuo. Hallin taakse korkeintaan!"
Tässä vaiheessa hermo kimahti ja tokaisin: "Pidä tunkkis perkele!"
Soitin Euromasterille ja sain sieltä miehen paikanpäälle. Oli aika huvittavan näköistä kun Shellin pihalle kaartoi EM:n auto isoin logoin. Vaihtoon meni 30min. Ja auton alla oli uusi rengas, ei vararengasta. Matka jatkui!

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Musiikkia korville
31.10.2005 14:48:56

Aihetta hieman sivuten kerron toisen tyyppisen tarinan, joka nostatti verenpainetta.

About 5 vuotta sitten olin sähköasennushommissa ja kuorin sellaista ranteen vahvuista kaapelia. Jokari (= johdon kuorimistyökalu) lipsahti peukaloon ja teki n 3 cm pitkän viillon luuhun saakka. Ei muuta kun työterveydenhoitajalle, joka ei tietenkään pystynyt tekemään muuta kuin paketoida pipin ja passitti kaupunginsairaalaan. Siellä odottelin n puoli tuntia, että pääsin ilmoittautumaan. Täti tiskin takana tuumas, että koska et ole paikkakuntalainen, on sinun mentävä "omaan" terveyskeskukseesi (noin 12 km päässä). Työterkka kielsi multa autolla ajon mutta onneks sain kyydin järjestymään terveyskeskukseen. Siellä odottelin taas parikymmentä minuuttia, jonka jälkeen toimenpidehuoneeseen, jossa hoitajat nähtyään haavan sanoivat: "Sieltä on mennyt jänne poikki. Me ei voida tehdä mitään." Ja eikun lähete keskussairaalaan...
Siellä odottelua ja vihdosta viimein pääsin operoitavaksi. Haaverista siihen että haava oli paikattu ja jänne korjattu kesti yhteensä n 6 tuntia ja ympyrää tuli ajettua sinne sun tänne.

Se miks kaupunginsairaalassa ei niiden puheiden mukaan voitu tehdä mitään, oli se, että se on niin kallista vieraspaikkakuntalaisille. Voi v****, vakuutushan sen olis maksanu ja eihän se sairaalalle mitään kallista ole. Byrokratian kiemurat on moninaiset.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
häläppääjä
31.10.2005 19:06:54

Se miks kaupunginsairaalassa ei niiden puheiden mukaan voitu tehdä mitään, oli se, että se on niin kallista vieraspaikkakuntalaisille. Voi v****, vakuutushan sen olis maksanu ja eihän se sairaalalle mitään kallista ole. Byrokratian kiemurat on moninaiset.

Vähä samanlainen tappaus itellä oli aikonaan, kun iski armottoman silmätulehuksen reissusa päälle. Lahessa menin lekuriin ja aikani ooteltuani sanottiin just niin, että tulee kallista lystiä vieraspaikkakuntaselle..No, siinäpä seki reisu tuli sitte vejettyä silimät ummesa..Heh, moni muuten tanssajista supisi, että tuo haitaristi on päisään, ku silimät on tuommoset...
pekkajau
31.10.2005 19:15:36
Vähä samanlainen tappaus itellä oli aikonaan, kun iski armottoman silmätulehuksen reissusa päälle. Lahessa menin lekuriin ja aikani ooteltuani sanottiin just niin, että tulee kallista lystiä vieraspaikkakuntaselle..No, siinäpä seki reisu tuli sitte vejettyä silimät ummesa..Heh, moni muuten tanssajista supisi, että tuo haitaristi on päisään, ku silimät on tuommoset...

Monella tuntemallani hanuristilla esiintyy ns. ammattitautina tämä! Itse olen vetänyt jolppina kerran keikan "huonosti suojatun" hitsaamisen jälkeen.(Vaihdoin helmapellin puikolla hitsaten kuussataseen fiiattiin!?!?) Jumalauta meinasin tulla hulluksi kun poltti silmiä koko ajan kun (lainatakseni vertauskuvannollisesti KoskPaavon lanseeraamaa slogania) tinneri väsyneen rekkakuskin munia! Joku saatana vielä tuli kysymään että mikä miestä itkettää?
Kirjoitin mitä kirjoitin!
häläppääjä
31.10.2005 19:19:10
Monella tuntemallani hanuristilla esiintyy ns. ammattitautina tämä!

Voiskohan olla niin, että haitaran nappeista erittyy jonkisorttista lepeä tai muuta lervaa, joka sitte aiheuttaa tämän tulehuksen..
Ukko
31.10.2005 19:21:15

Itse olen vetänyt jolppina kerran keikan "huonosti suojatun" hitsaamisen jälkeen.(Vaihdoin helmapellin puikolla hitsaten kuussataseen fiiattiin!?!?) Jumalauta meinasin tulla hulluksi kun poltti silmiä koko ajan

Ei ole herkkua se ei. Itse saman oireilleena muutaman kerran. Sulatetusta sinkin höyryistä saa kanssa v...sen myrkytyksen. Vaikka menisit tulikuumaan saunaan toppatakki päällä ja kolmet villahousut jalassa ja vielä kolmen huovan alle niin siitä huolimatta palelee niin ettei ole tosikaan.
LaKe
31.10.2005 19:55:45
Voiskohan olla niin, että haitaran nappeista erittyy jonkisorttista lepeä tai muuta lervaa, joka sitte aiheuttaa tämän tulehuksen..

Ei, ku ne tuijaa nuottejaan liian läheltä. Vähän niinkuin eräs tuntemani likinäköinen basisti. Äsyri pystyssä, basso vatsan yllä. Ja "Badding" kakkulat silmillä.
Tekstiviesti kitaristilta ostettuaan uuden putkinauhakaiun: "Kyllä nyt on hieno vehjeh jeh jeh jeh jeh..."
häläppääjä
31.10.2005 19:59:48
Ei, ku ne tuijaa nuottejaan liian läheltä. Vähän niinkuin eräs tuntemani likinäköinen basisti. Äsyri pystyssä, basso vatsan yllä. Ja "Badding" kakkulat silmillä.

Jaa, voipi olla. En oo muuten nuita lappuja nähäny viimesissä ryhymisä.. Ainuastaan sillon ku on säjestetty. Voihan olla niinki, että silimät kippeytyy, koska ne alitajusesti hakevat nuotteja joita vois katella. Ja koska niitä ei ole, niin simmut tullee pipiksi..
työläinen
31.10.2005 22:10:06
Mä ostan HEVOSEN ja RATSASTAN keikalle!
"Muistatkos silloin kun päätettiin, että / vuos' pari keikoilla vaan... "
työläinen
31.10.2005 22:11:52
Mä olin mukana kun yks kaveri osti Hiaceensa öljyt ja suodattimet. Mä ostin samalla rahalla kirpparilta 6-vaihteisen polkupyörän!
pekkajau
31.10.2005 22:13:12

No perkele! Sherifi Mc Cloud ratsastaa jälleen! Tälle annan ilman muuta pitkän pluuussan!+
työläinen
31.10.2005 22:16:03
No niin...
faith
31.10.2005 22:18:45

Mites sitte ku pollelle pittää pistää hokit alle eikä seppää löyvy tekkeen kenkiä? ;)
Vähän niinku Möhköfantti.. pieni ja tosi pyöreä, mutta silti ihan sympaattinen. =)
pekkajau
31.10.2005 22:19:32
Se ol aikoinaan vaan niin hienon näkösta ja jotenkin sankarillista kun sheriffi Mc Cloud veti NeverYökin neljän ruuhkassa kopukalla siellä amerikanrautojen seassa menemään vilsa päässä ja naudannahkatakki niskassa!
työläinen
31.10.2005 22:22:00
Olis se komeeta karauttaa Ruusuesan pihaan ja huikata että "Lehmä hei, pitäis saada pollelle kauroja!"
pekkajau
31.10.2005 22:25:03
Olis se komeeta karauttaa Ruusuesan pihaan ja huikata että "Lehmä hei, pitäis saada pollelle kauroja!"

Kunnon Country-meininkiä ei ole koskaan liikaa!
työläinen
31.10.2005 22:28:22
"I'm a poor lonesome worker, a long away from Merikievari.... " Ja auringonlaskua...
Turakainen
31.10.2005 22:34:23
Minulla on täysin luotettava lestadiolainen autonasentaja.

Tylyn näköinen hiljainen mies. Joka kerta muistaa pitää minulle luennon siitä miten syntiä on elää avoliitossa ja tanssia.

Mutta korjaa autoni kuin enkeli ja muistaa kiittää kun kerron laittaneeni 20 euroa Rauhanyhdistyksen tukitilille.

Tämä kaikki siis tapahtuu Helsingissä.
pekkajau
31.10.2005 22:40:27
Minulla on täysin luotettava lestadiolainen autonasentaja.

Tylyn näköinen hiljainen mies. Joka kerta muistaa pitää minulle luennon siitä miten syntiä on elää avoliitossa ja tanssia.

Mutta korjaa autoni kuin enkeli ja muistaa kiittää kun kerron laittaneeni 20 euroa Rauhanyhdistyksen tukitilille.

Tämä kaikki siis tapahtuu Helsingissä.

Johdatus toi hänet sinun luoksesi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)