Aihe: Oletko ylioppinut?
1 2
Danko
31.10.2005 15:19:30

Kaveri kysyi kerran, et eikö mua häiritse kun tiedostan kaikki "jutut" (esim. "Tossa oli muuten väärinpäin käännetty virvelikaiku."). Ei. Musta on vaan hieno oivaltaa. (:
if you see a british pop star behavi badly he is friends with charlie. charlies an arsehole. a lot of people talk and write shit. they know charlie.
Notefix
31.10.2005 16:19:08

en jotenkin kestä kuunnella huonosti tuotettua soundia ollenkaan.

Mua ei nykyään tuokaan häiritse, jos biisi ja performanssi toimii...samoin sietokykyni epävireisyyksiin sun muihin on kasvanut. Tärkeintä on että itse musa toimii.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
PL
31.10.2005 20:26:20
Mua ei nykyään tuokaan häiritse, jos biisi ja performanssi toimii...samoin sietokykyni epävireisyyksiin sun muihin on kasvanut. Tärkeintä on että itse musa toimii.

Sama juttu, kyllä hyvä meininki pienet soitto- ja lauluvirheet kuittaa.
Mikael
31.10.2005 21:45:48

Sama juttu, kyllä hyvä meininki pienet soitto- ja lauluvirheet kuittaa.

Puhumattakaan mitättömistä miksausmogista...
"melkein puoliammattilainen"
alkat
31.10.2005 22:23:44
Minun teoriani on se että, mitä parempi musa ja soitto, sitä vähemmän on merkitystä äänityksen tasolla.
esim vaikka http://www.emusic.com/album/10586/10586702.html
Nykyään tehdään valitettavasti aika paljon hyvä soundisia levyjä.
Notefix
31.10.2005 22:45:49 (muokattu 31.10.2005 22:48:00)

Alkaako jo kaduttaa toivioretki rockin ihmemaahan?
;-)...

Hoho, mä luulen että kyse on enemmänkin ikääntymisestä. Kuuleminen huononee samaan tahtiin kun näkö :)
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Roberto
01.11.2005 08:31:50

Jos biisi on hyvä ja laulu kuuluu kaikki muu on ihan ripurapu.
PL
01.11.2005 08:45:04
Jos biisi on hyvä ja laulu kuuluu kaikki muu on ihan ripurapu.

Tuosta tulikin mieleen, tehkääpä seuraavanlainen koe:

Musa pyörimään volumet nollilla ja sitten hiljalleen volumea lisää, mitä alkaa kuulumaan ensimmäisenä?

Veikkaan, että hyvin harvassa tämänpäivän musassa ainakaan laulu, ehkäpä järjestyksessä haitsu, bassarin napsu, virveli, ja sitten hiljalleen kitarat ja laulu. Ehkä hieman kärjistettynä, mutta kun vertaa aiempien vuosikymmenten tuotoksiin, niin tuollainen mielikuva on tullut. Ilmeisesti musiikin tärkein informaatio on siirtymässä sanomasta yhä enemmän kohti rytmin ja fyysisempien tuntemusten suuntaan.
kivi
01.11.2005 09:01:34
Tuosta tulikin mieleen, tehkääpä seuraavanlainen koe:

Musa pyörimään volumet nollilla ja sitten hiljalleen volumea lisää, mitä alkaa kuulumaan ensimmäisenä?

Kyllä sieltä pitäisi kuulua koko biisi sillä tavalla että sen tunnistaa, mitä se sitten tarkoittaakaan noin niinku soitin-wise?

On erittäin hyvä tapa biisiä miksatessa pistää välillä volat melkein nolliin ja mennä vähän kauemmas kuuntelemaan, vaikka oven taakse. Jos biisi ei sieltä käsin kuulosta tunnistettavalta (ja hyvältä), olet korostanut epäolennaisuuksia.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Sertzo S
01.11.2005 11:31:08 (muokattu 01.11.2005 11:33:29)
Alkuperäiseen kysymykseen: Olen edelleenkin vain alioppinut laiskuuttani.
Täällä ja muillakin pastoilla olen oppinut kuitenkin kunnioittamaan useita eri kirjoittajia, esim. herra Kiveä.
Raimo
02.11.2005 01:07:11

Joku seppo joskus mainitsi että hyvässä poppimiksauksessa pitäisi aivan ensimmäisenä ponnahtaa esiin laulu ja snare kun kuunteluvolaa nostetaan hitaasti nollasta... Mene ja tiedä. Siinä allekirjoittaneen miksauksessa jossa herra tätä kokeili hehkuttaakseen asiakkaalleen miksausta temppu kyllä toimi. :D

Mutta tuolla on ns. "Ei mitään väliä", luulenpa. :P

Juu, ja olen kyllä pahasti ylioppinut. Kaikenmaailman kikat ja jutut on kuunneltu tarkkaan ja tehty perässä... Onneksi sentään joskus aivan pirun hyvää musaa pystyy kyllä edelleen diggailemaan ihan primaalitasollakin!
Jouni Antero
04.11.2005 10:10:35
Joo

Ongelma on tiedostettu jo kymmenen vuotta.

Siitä seuraa, etten kuuntele musiikkia juurikaan huvikseni - mitä ehkä joskus radio päällä, että kuullee mitä on nyt hittinä.

Samasta syystä harvoin tapahtuvat levyostokset on kuin levy-yhtiöiden asiakas-segmentoinnin painajaisista: vikat kolme ostettua levyä: Bachin H-molli messu, Muumilauluja Jazz/lastenlevy (ei lapsille vaan itselle) ja Soundgardenin Superunknown ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)