Aihe: Ihmeellinen MiniRide
1 2
2kind
27.10.2005 16:43:29
Mun ride on Staggin 15" Black Metal -sarjan crash. Tämä kyseinen kiina-ilmiö toimahtelee erinomaisen hyvin ridenä. Mutta en voi suositella, koska - kuten "joku" on "joskus" sanonut - tuppaavat olemaan yksilöitä. Myös hitaana epäherkkänä crashinä toimii, malleteilla on jopa erinomainen.

Kokeile.
To see is not as easy as it seems to be.
lethus1
28.10.2005 09:12:31
Hyviä vinkkejä...

Mutta missä saa leikautettua pellistä ympyrän muotoisen ? Jos ei halua hinata peltisaksilla tai muilla. Metallipajoissa ? Missä tälläisiä ? Paljon kysymyksiä ?
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
HCW
28.10.2005 12:23:22
Sabianilta taitaa olla joku miniride markkinoilla.
Rek-tum-ta-ka-tum!
WyW
28.10.2005 15:54:10

Mulla on hankinnassa toi Paisteen Mega bell cup chime (13"). Ulkomaanpellet sano että käy nimenomaan kilistelyssä "kakkosridenä". Aattelin kyllä ihan Bellinkin hommata. Tällä hetkellä listalla ois vaihtoehtoina Zilbel, Ufip Ice bell tai tuo Sabianin Ice bell.

Ei o tarkotus välttämättä näitä roikuttaa aina setissä, mutta studiossa kiskasta ässänä hihasta :)
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
ramzuz
30.10.2005 21:49:22
ite testasin joskus oman staggin dh haikan alapeltiä ja se oli kyl ku ride:D mut en mä sellasta alkais käyttää:D
music non stop
rm_wispila
31.10.2005 09:02:54
Hyviä vinkkejä...

Mutta missä saa leikautettua pellistä ympyrän muotoisen ? Jos ei halua hinata peltisaksilla tai muilla. Metallipajoissa ? Missä tälläisiä ? Paljon kysymyksiä ?

Tsekkaa netistä vesileikkaus-pajoja. Näissä lafkoissa usein myös laserleikkureita käytössä, joka sopii myös. Sitten vaan soittoa ja kyselyä mitä maksaa. Itse hommahan ei vie viittä minuuttia kauempaa, ympyrän halkaisija vaan annetaan koneelle ja poks.

Hyvin monet näistä firmoista tekevät myös näitä "pikkuhommia", esim. kivisiin keittiötasoihin leikataan koloja altaille.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
lethus1
31.10.2005 10:28:17
Mulla on hankinnassa toi Paisteen Mega bell cup chime (13"). Ulkomaanpellet sano että käy nimenomaan kilistelyssä "kakkosridenä". Aattelin kyllä ihan Bellinkin hommata. Tällä hetkellä listalla ois vaihtoehtoina Zilbel, Ufip Ice bell tai tuo Sabianin Ice bell.

Ei o tarkotus välttämättä näitä roikuttaa aina setissä, mutta studiossa kiskasta ässänä hihasta :)

ZilBel mulla oli joskus. Oli aivan liian karu meikäläisen mieleen. Siis ei siinä ollut ridemäisyyttä sentin vertaa jäljellä, oli vaan sellainen helevetin terävä ja korkea PPPIIINNNNGGGGGGG joka kesti vuosisadan. Tunki ihan tajuttoman pahasti läpi vaikka miten hakkasi isoa kiinaa tai muuta. Myin poijes. Sabianin 12" ice bell vaikutti hieman maltillisemmalta.

Eihän kaikkea pidä pitää setissä jatkuvasti mutta siis PITÄÄHÄN sälää olla :D Mitä enemmän, sitä parempi. Kyllä niitä joskus käyttää.... ehkä.
miän vain
31.10.2005 17:00:43

Tää on aika hankala juttu - jos ridestä leikkaa käyttöön pelkän kellon, ääni on tosiaan sellainen PINGG. Se hieno soundi siihen kelloon tulee juuri siitä, että se on sen muun pellin keskellä antamassa värähtelyjä eteenpäin ja demppautumassa painosta.

Kovin pienessä pellissä ei siis toimi. Paisteen mega cup chimekin on vain pienen zil-bellin turboversio - soi, soi ja soi. Ja lujaa. PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNGGGGG....

Mutta jos tuollainen pitää saada, niin katselisin esimerkiksi zildjianin break beat rideä (se taitaa kyllä olla 18", mutta hyvin pitkälti vaaditunlainen) tai sitten sellaista haitsun alapeltiä, jonka alapinta on sorvaamaton. Löytyy turkkilaisilta pikkupajoilta, omani on merkiltään Turkish, mutta muillakin on varmasti. Bosphorusta ja Istanbulia kehiin. Sorvaamattomuus vähentää ja kuiventaa sointia - tää mun kuulostaa nimenomaan miniatyyri-rideltä.
Keep your eyes peeled for oranges
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
WyW
31.10.2005 18:18:51

Kiitos varoituksesta Miän vain... oli sormi jo lähes liipasimella ton mega cup chimen kanssa. Perkele. Kai se sit pitää vaan ostaa oikee ride... :|
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Youni
31.10.2005 18:23:26
Minä vaan kovasti ihmettelen, että miksi joku hakee tuumakooltaan pientä ridepeltiä jos kuitenkin haluaa ison ridepellin saundin. En vaan käsitä...samahan se on sitten ostaa ride?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
lethus1
31.10.2005 19:46:16
Minä vaan kovasti ihmettelen, että miksi joku hakee tuumakooltaan pientä ridepeltiä jos kuitenkin haluaa ison ridepellin saundin. En vaan käsitä...samahan se on sitten ostaa ride?

EI tässä haeta "ison ridepellin soundia" vaan mahdollisimman hyvää kompromissiratkaisua.
dictatorsh*t
01.11.2005 06:48:39
Kompromissia minkä välillä?

Ison ridepellin soundin ja pienen koon välillä?
lethus1
01.11.2005 09:44:30
Ison ridepellin ja pienen koon välillä?

Näin Juur.
tuskarumpu
17.11.2005 20:28:59
Löytyy 16" Crash/Ride peltejä myös. Ainakin Paisteen Rude.

Ite ostaisin tollasen kakkos rideksi. Mulla oli joskus 18" vastaava toisena ridenä ja hyvin se toimi toisena ridenä.
K.Suninen
19.11.2005 20:52:46
Satuin tuossa tiistaina uskaltautumaan sisälle Tampereen Ahosen musiikkiin... Sitten ku olin räiminyt tupakansavuisessa ilmastossa kaatuneiden ja hujanhajan olevien telineiden yli, päädyin peltihyllylle.. Ja siellä oli Istanbulin ainakin 16" ja 18" tuumaset MiniRidet..selvä ridesoundi oli 16-tuumasessakin..tosin sarjaa en tunnistanu, ja oudon näkösiä oli ne muutenkin..no mutta sehän on Ahosen musiikki.
Dave Weckl on huono rumpali
TheImp
19.11.2005 21:04:02
Ite ostaisin tollasen kakkos rideksi. Mulla oli joskus 18" vastaava toisena ridenä ja hyvin se toimi toisena ridenä.

Itellä On 3000 rude 16" C/R, mutta emmä sitä ehkä ihan ridenä käyttäis. on siihen joskus kiva kilkutella, mutta ehkä ne isommat ennemmin siinä toimisivat.
The Gods made heavymetal
j.aalto
21.11.2005 21:33:53
Älkääkä unohtako paisteen multi purposea :D:D:D Niitä on 14 tuumasta kahteenkymppiin asti, ja ne soveltuu ainakin valmistajan mielestä ihan mihin käyttöön vaan... Niitä näkee valitettavan usein pienien musaopistojen kamoissa käsipelteinä. Joskus piruuttaan kokeiltiin niitä ridenä mutta soundi oli kyllä yhtä hirveä kuin A:2sinakin...
Hyvä idea, mutta siihen ideaan se hyvyys sitten jääkin...
reiskaha elää viel..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)