_mane 31.10.2005 19:39:27 | |
---|
Kuinkas tämä käytännössä toteutetaan? Äänitysohjelmanani toimii Cubasen SX 2, joten onnistuuko tämä kenties jollain plugarilla tai yms? Entäs mitäs tälläiselle tulisi hintaa? Kiinnostaisi tietää, kun kuulen puhuttavan tästä liian usein, ja varsinkin siitä jäljestä, mitä tällä saadaan aikaiseksi, esim. juuri virvelin ja basarin kohdalla. Kiitos jo etukäteen vaivautuneille :) Niinkö luulet? |
Siihen on pari eri tapaa. Ensimmäinen tapa on muuttaa iskut midiksi ja käyttää jotain sampleriplugaria. Toinen vaihtoehto on tehdä se suoraan audioraitoihin. Alla pari plugaria jälkimmäiseen tapaan. Drumagog http://www.drumagog.com apulSoft apTrigga2 http://apulsoft.ch/aptrigga/ |
Soolokitaristi 01.11.2005 05:50:00 | |
---|
Joo noi on ihan hyviä vaihtoehtoja. Jälkihän on ihan niin hyvää kuin soundikirjastosta löytyy. Pari juttua kannattaa huomioida. - Alkuperäinen rumpuraita kannattaa jättää myös soimaan ja miksata trigatun ja alkuperäisen rummun balanssilla luonnollinen lopputulos. Usein nuo samplatut rummut kun on "liian hyviä" verrattuna muihin rumpuihin. - Triggeri saattaa aiheuttaa pientä viivettä joten softasamplerin ulostuloa voi joutua edistämään hieman |
BotneLapio 01.11.2005 09:51:35 (muokattu 01.11.2005 09:52:10) | |
---|
Triggeri saattaa aiheuttaa pientä viivettä joten softasamplerin ulostuloa voi joutua edistämään hieman SX2 = PDC -=Botnee!!=- |
koopop 01.11.2005 11:27:27 | |
---|
SX2 = PDC delay compensation ei tässä tapauksessa pidä paikkaansa, viivettä tulee. tähän on hyvin nopea ratkaisu. pistä triggerisofta raidan inserttiin, mix 100% jotta tulee VAIN triggeri. säädä treshold jotta saat halutut iskut ulos. > Mixdown uudelle raidalle. Ota triggerisofta alkuperäisestä raidasta irti, ja pistä projektikursori/aikaviiva alkuperäisen raidan jonkun iskun aaltomuodon juureen, ja siirrä trigatun raidan vastaavan iskun amplitudi vastaamaan samaa aaltonousua. jos aalto nousee vastakkaiseen suuntaan, käännä vaihe. ja rokkaa. Samplet kannattaa usein tehdä itse, jos ei kirjastosamplet toimi. Rummuista jokaisen pöntön isku täysillä nauhalle, ja siitä leikkaa samplet irti. ei vuotoa, ja napakka isku. sopii täydellisesti rumpumiksaukseen, kun on sama rumpu, sama vaihe ja sama vire. |
BotneLapio 01.11.2005 13:28:46 | |
---|
delay compensation ei tässä tapauksessa pidä paikkaansa, viivettä tulee. aha. Samplet kannattaa usein tehdä itse, jos ei kirjastosamplet toimi. Rummuista jokaisen pöntön isku täysillä nauhalle, ja siitä leikkaa samplet irti. ei vuotoa, ja napakka isku. sopii täydellisesti rumpumiksaukseen, kun on sama rumpu, sama vaihe ja sama vire. Hyvin totta. -=Botnee!!=- |
milcoin 01.11.2005 13:37:19 | |
---|
Samplet kannattaa usein tehdä itse, jos ei kirjastosamplet toimi. Rummuista jokaisen pöntön isku täysillä nauhalle, ja siitä leikkaa samplet irti. ei vuotoa, ja napakka isku. sopii täydellisesti rumpumiksaukseen, kun on sama rumpu, sama vaihe ja sama vire. Näin mäkin oon jo kauan tehny. Mielellään kuitenkin monta eri samplea talteen konemaisuuden välttämiseksi. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
askomiko 01.11.2005 18:08:54 | |
---|
Yritin tehdä drumagogiin omaa virvelitiedostoa, mutta ei se demoversiolla onnistunut, vaikka se lupasi ettei toimintarajoituksia ole. No, ehkä en vaan osaa. Drumagogin hyvyys on minusta juuri siinä että se käyttää fiksusti montaa samplea, jolla vältetään konemaisuus. Se demon mukana tuleva virveli on suosikkini, kun vaan napsaa ne pari täysin epäonnistunutta samplea siitä kirjastosta pois. (Siis ne täysillä lyötävät, jotka kuulostaa siltä että jotain särkyi. PSST!) Katu täyttyy askelista, elämä on röytämistä. |
koopop 02.11.2005 01:07:58 | |
---|
|