Harvestman 31.10.2005 10:26:35 | |
---|
En jaksanut selata kaikkia joten en ole varma onko tämä jo ollut. Negativen frozen to lose it all (tai jotain) kertosäkeen sointukulku. Verratkaapa Hotel californiaan. Even the samurai feared the ninja |
sickboy 31.10.2005 10:52:39 | |
---|
Lentoyhtiö Blue 1:n mainoksessa aikamoisen härskisti plagioitu Jetin Are You Gonna Be My Girl. Älä stressaa. |
insight 31.10.2005 11:56:11 | |
---|
Se Jani Wikholmin biisi siinä televisiomainoksessa kuulostaa Phil Collinsin Another day in paradiselta. |
Jossa soittaa kuitenkin Page itse. puhuinkin alkuperäsestä. tarkkana! jospas minä kipsånin saisin niin kyllä sen mikit vaihtaisin kasiykkösiin ja rectifierin buustaisin ja metallican kaataisin. sit mä heräsin |
Mohla 31.10.2005 17:16:01 | |
---|
No tuota, eikös herrat (Teräsbetoni) ihan alunperin alkanu vetää Manowaria suomeksi? Ehkä vaikuttaa... Ei alkanu. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Tohtori Flang 31.10.2005 17:25:45 | |
---|
Jethro Tullin Stand Up-levyllä on yksi biisi joka muistuttaa Hotel Californiaa. We Used to Know levyltä Stand Up. Tull teki biisin 1969 ja Eagles joskus 70-luvun puolivälissä. Vielä viime Jethro Tullin Suomen keikalla Anderson peräänkuulutti rahojansa, mutta ei viitsinyt "haastaa kavereitaan oikeuteen koska sekki on epäilemättä vain juuttunut postiin". Samalta levyltä löytyvä Bachin Bouree on aika härski esimerkki plagioinnista, biisi oli näet vinyylissä merkattu Anderssonin nimiin. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
e.c 31.10.2005 20:53:35 | |
---|
puhuinkin alkuperäsestä. tarkkana! Page on soittanu sekä alkuperäisen Zeppelinin Kashmirin että myös sovittanu yhdessä puff daddyn kanssa sateliittiyhteyden välityksesllä godzillan come with me-nimisen kappaleen ja soittaa siinä myös kitaraa joten mitä muuta alkuperäistä mahdat tarkoittaa.? |
Mohla 31.10.2005 22:08:26 | |
---|
Page on soittanu sekä alkuperäisen Zeppelinin Kashmirin että myös sovittanu yhdessä puff daddyn kanssa sateliittiyhteyden välityksesllä godzillan come with me-nimisen kappaleen ja soittaa siinä myös kitaraa joten mitä muuta alkuperäistä mahdat tarkoittaa.? Vähän offtopic, mutta Tom Morello on soittanut pari kitarajuttua sinne myös, sekä tuottanut koko pläjäyksen. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
HaloOfFlies 31.10.2005 22:25:32 (muokattu 31.10.2005 22:30:39) | |
---|
Anssi Kelan Joki-biisin kertosäkeen alkuosa on pöllitty Eppu Normaalin Poltan loppuun tupakin-kappaleesta. Siihen on otettu se "ja mä kävelen merenrantaa/joen rantaa äidin luokse tietenkin"-kohta. Sanat vaan on muutettu. Kuulin tässä yhtenä päivänä kun joku naispuolinen iskelmälaulaja kopioi Whitesnakea. Kun lauloi että "kuljin yksin sateeseen", se oli otettu Crying In The Rainin kertosäkeestä. First they steal your mind and then they steal your soul |
Trebla 31.10.2005 23:09:03 | |
---|
Samalta levyltä löytyvä Bachin Bouree on aika härski esimerkki plagioinnista, biisi oli näet vinyylissä merkattu Anderssonin nimiin. Samalta levyltä lisää: Back to the Family:n intro muistuttaa "Nokia tune:a". Ei kylläkään nuotintarkasti. Mutta aina kun jollain kännykässä pirisee tuo soittoääni, tulee BTTF mieleen. Alkujaanhan tuo on jostain klassisesta sävellyksestä poimittu.(En muista säveltäjän nimeä) "Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs |
lauli69 01.11.2005 18:02:24 (muokattu 01.11.2005 18:02:36) | |
---|
Page on soittanu sekä alkuperäisen Zeppelinin Kashmirin että myös sovittanu yhdessä puff daddyn kanssa sateliittiyhteyden välityksesllä godzillan come with me-nimisen kappaleen ja soittaa siinä myös kitaraa joten mitä muuta alkuperäistä mahdat tarkoittaa.? Jaha tällasista järjestelyistä en tiennykkään. olin ihan varma että se oli pelkkä sämpläys. kiitosanteeks jospas minä kipsånin saisin niin kyllä sen mikit vaihtaisin kasiykkösiin ja rectifierin buustaisin ja metallican kaataisin. sit mä heräsin |
Tympee Huttunen 02.11.2005 08:53:47 | |
---|
Jaha tällasista järjestelyistä en tiennykkään. olin ihan varma että se oli pelkkä sämpläys. kiitosanteeks Mulla soi aina päässä Kashmirin riffin päällä Puff Daddyn hieno "Aha Yeah, Aha Yeah"-kohta. On se lahjakas. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
lxi 02.11.2005 10:14:23 | |
---|
Kaiken tämän jälkeenkään en ymmärrä miten Kashmirin riffi liittyy Wake Upin vastaavaan. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
insight 02.11.2005 13:09:36 | |
---|
Mulla soi aina päässä Kashmirin riffin päällä Puff Daddyn hieno "Aha Yeah, Aha Yeah"-kohta. On se lahjakas. Buahaha! =D Jay Z on toinen biisinraiskaaja esim. Linkin Parkin biiseissä. Ihmettelen miten Linkin Park teki noin mauttoman vedon. |
StJerky 02.11.2005 13:37:57 | |
---|
Jethro Tullin Stand Up-levyllä on yksi biisi joka muistuttaa Hotel Californiaa. Stand Up kuitenkin levytetty jo vuosia ennen "Hotel Californiaa". |
insight 03.11.2005 09:50:49 (muokattu 03.11.2005 09:52:25) | |
---|
Uusi Madonnan biisi, joka soi telkkarimainoksessakin, kuulostaa joltain Paula Koivuniemen biisiltä. En pysty nimeämään, kun en Paulan tuotantoa oikein tunne. |
peke99 03.11.2005 10:00:44 | |
---|
Uusi Madonnan biisi, joka soi telkkarimainoksessakin, kuulostaa joltain Paula Koivuniemen biisiltä. En pysty nimeämään, kun en Paulan tuotantoa oikein tunne. Se on kyllä ihan suora kopio jostain Abban biisistä. Oisko Gimme Gimme? |
Repent 03.11.2005 10:00:55 | |
---|
Rasmuksen F-F-Fallingin kertosäe on selvästikin blokkailtu yhestä Bon Jovin kappaleen alusta. Koitan kaivaa sen nimen vielä jostain. sammakonkutua |
Artist 03.11.2005 10:02:47 | |
---|
Se on kyllä ihan suora kopio jostain Abban biisistä. Oisko Gimme Gimme? Ei ole kopio, vaan siihen on sämplätty (ihan luvan kanssa) tuota biisiä. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
HaloOfFlies 06.11.2005 13:44:24 (muokattu 06.11.2005 13:45:14) | |
---|
Steve Miller Bandin Rock 'N Me-biisin alkuriffi kuulosti kumman tutulta. Sitten hokasin että Freen All Right Now'stahan se on otettu sellaisenaan! First they steal your mind and then they steal your soul |