Pallisti 21.10.2005 18:35:38 | |
---|
Jou! Askartelen juuri lankkua. Millaisia ratkausuja olette itse käyttäneet ja mitä efekejä olette lyöneet kiinni? Yleistä fiilistelyä. kiitos. |
balzary 21.10.2005 18:41:10 | |
---|
Tsekkaa kitarakamat palstalta kattava FAQ aiheesta. World domination equals world suffocation It's dread out there you know!
|
absqua 21.10.2005 19:06:43 | |
---|
Jou! Askartelen juuri lankkua. Millaisia ratkausuja olette itse käyttäneet ja mitä efekejä olette lyöneet kiinni? Yleistä fiilistelyä. kiitos. 9 mm vanerilevy. Efektit kiinni levyyn tarranauhalla (halvinta Biltemassa). Takalaitaan jatkoroikka kiinni ja siihen muuntaja. Muuntajasta virrat jakopiuhoilla pedaaleille. Efektit sitten sen mukaan mitä kulloinkin tarvitsee. Koko roskalle roadcase, jossa sen verran extrakorkeutta että pitkät välipiuhat ja sähköjohto mahtuvat kerittynä sisälle. Jos keikkoja tai efektejä tai molempia on paljon niin pedalboardin tekeminen maksaa vaivan minusta. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
chief 22.10.2005 00:41:23 | |
---|
Mulla on samantyyppinen ratkaisu kuin absqualla, paitsi että efektit ovat kiinni laukun pohjassa. Erillinen vanerilevy olis kätevämpi. Täytyy joskus tehdä semmonen ratkaisu kans, jos viittii ja jaksaa. Laukussa kulkee kätevästi piuhat sekä purkki kontaktispraytä. "It's the ear, not the gear. " |
Olli.M 22.10.2005 01:12:19 (muokattu 22.10.2005 01:31:51) | |
---|
Mulla on tossa omakuvassa jonkinlaista osviittaa. Toiminnu ainakin mulla ihan hyvin. E: Siis ekana on viritin, sitten on nobelss:in särö pienelle murinalle, sitten Boss:in särötin suuremmalle särölle ja sitten flanger. E: Olisi hauska kyllä jos muutkin laittaisivat kuvia omista laudoistaan tänne. Ja ohjeita ja mieltymyksiä omista settingeistä kanssa. Eikä pelkästään efektien suhteen vaan myös vahvistimista. "(Kyllä, todennäköisesti soitan vähintään yhtä hyvin kuin entinen basistinne, ellei se ollut Lauri Porra tai Billy Sheehan)" -Wasara. |
Pallisti 22.10.2005 10:42:28 | |
---|
Tsekkaa kitarakamat palstalta kattava FAQ aiheesta. täytyy tsekata.. |
Samu S. 29.10.2005 12:50:05 (muokattu 29.10.2005 13:04:10) | |
---|
Minä tuossa juuri sain valmiiksi oman pikku lautani. http://samun.1g.fi/kuvat/sekalaiset/valmis_pedaalilauta_auki.jpg/full Tuossa on siis halpaan "alumiiniseen" salkkuun sahattu vanhasta vanerihyllystä sopiva pala, ja tungettu se salkun pohjalle. Roinat on vanerissa kiinni tarranauhalla. Signaali kulkee Korg DT-3 -> Boss OC-2 -> Boss CE-2B -> Boss HM-3 -> Behringer BDI21 -> vahvistin. Efektien järjestys on testaamalla hyväksi todettu. Oktaaverin totesin toimivan parhaiten lenkin ekana, ja modulaatiot laitan jokatapauksessa ennen säröjä. Behku ei varsinaisesti ole vahvistimen kanssa käytössä, mutta himaäänityksissä isken tuon salkullisen kiinni mikseriin, joka on taasen yhteydessä tietokoneen äänikorttiin. Jälkeenpäin ajateltuna tuo ulkokäyttöön tarkoitettu jatkorasia ei ole välttämättä paras mahdollinen, nuo läpät kun ovat lähinnä vaan tiellä. Mutta onhan se hienomman näköinen kuin joku perusvempele. X) Ai niin, ja tuo virtalähde on Bossin PSA-230P. Laskeskelin, että tuo 200 mA riittää noille mun purkeille ihan loistavasti. Aika näyttää, räjähtääkö vai ei. |
M.Hanski 29.10.2005 12:59:02 (muokattu 29.10.2005 12:59:47) | |
---|
Entisessä lankussa oli Boss TU-2, LMB-3, SYB-3, ODB-3 ja SansAmp Bass Driver DI. Lankku oli muistaakseni 6 mm vaneria, ja pedaalien kiinnitys oli muidenkin tyylin velcrolla eli tarranauhalla. Päällystin tosin koko lankun pinnan sillä pehmeämmällä tarranauhakamalla, mikä mahdollisti vermeiden vapaamman sijoittelun. Virtalähteenä oli Mascotin pikkuruinen hakkuri, ja lankun nurkassa oli lukittuva Neutrik PowerCon -liitin verkkosyötölle. Harkitsin ensin roikkaa+muuntajaa, mutta se tuli hylättyä hyvin nopeasti tilanpuutteen vuoksi. Lankku oli mitoitettu K-Raudan tarjouslavalta ostetun työkalusalkun mukaan eli hyvin samaan tyyliin kuin Seer-o:lla. |
nro5 29.10.2005 13:32:48 | |
---|
Tuolta omakuvasta löytyy mun tämän hetkinen efektikattaus. Siitä tosin puuttuu basso wah (earth quake plus) ja ernie ballin volume pedaali, jotka olivat kuvaamishetkellä huollossa. 6mm vaneria oon käyttänyt ja bilteman takiaisnauha on ollut kovassa käytössä. Kuljetuskoteloina toimii kirpputoreilta löydetyt kovakantiset matkalaukut. |
Olli.M 29.10.2005 17:18:15 | |
---|
Tuolta omakuvasta löytyy mun tämän hetkinen efektikattaus. Siitä tosin puuttuu basso wah (earth quake plus) ja ernie ballin volume pedaali, jotka olivat kuvaamishetkellä huollossa. 6mm vaneria oon käyttänyt ja bilteman takiaisnauha on ollut kovassa käytössä. Kuljetuskoteloina toimii kirpputoreilta löydetyt kovakantiset matkalaukut. Mitäs tykkäät tosta Unibass spetaalista? Erittäin mielenkiintoinen kattaus muuten sulla tossa, olisi hauska kuulla musaa missä noita kaikkia tarvitaan/käytetään. "(Kyllä, todennäköisesti soitan vähintään yhtä hyvin kuin entinen basistinne, ellei se ollut Lauri Porra tai Billy Sheehan)" -Wasara. |
v.z. dean 29.10.2005 19:25:05 (muokattu 29.10.2005 19:25:39) | |
---|
Oman edullisen ratkaisun sain myös salkusta väsäämällä. Poistin salkusta saranat ja lisäsin kaksi lukkoa tilalle, korotin kannen "pohjaa" pari senttiä vanerilla, maalasin spaylla koko tsydeemin mattamustaksi ja laitoin tarranauhalla polkimet kiinni. Johdot mahtuvat kyytiin mukaan. Laudassa on kiinni muuntaja, viritin, särö, wah ja sansamp DI. Pedaalilauta on siis se salkun kansi. |
nro5 31.10.2005 09:28:05 | |
---|
Mitäs tykkäät tosta Unibass spetaalista?Unibass on erittäin mukava ja ainutlaatuinen laite ( harmonizer, jossa särö ja gate). Sillä saa tuplattua bassolinjan pseudokitaralla, esim. Rage against the machine -tyyliset kitarabassoriffit pystyy toteuttamaan tarvittaessa yksin. Erittäin mielenkiintoinen kattaus muuten sulla tossa, olisi hauska kuulla musaa missä noita kaikkia tarvitaan/käytetään.Efektilauta on elänyt aikojen saatossa tosi paljon ja olen kyllä pyrkinyt karsimaan kaiken turhan pois (usko tai älä). Bändimme levy tulee ulos tammikuussa ja uudet sivut aukeavat marraskuun aikana, jonne ilmestyy ainakin yksi biisi kuunneltavaksi. www.tuvalu.ws |
Samu S. 31.10.2005 12:34:21 (muokattu 31.10.2005 12:44:04) | |
---|
Unibass on erittäin mukava ja ainutlaatuinen laite ( harmonizer, jossa särö ja gate). Sillä saa tuplattua bassolinjan pseudokitaralla, esim. Rage against the machine -tyyliset kitarabassoriffit pystyy toteuttamaan tarvittaessa yksin. Tuo viimeinen lause ratkaisi asian! Ei siis tartte kitaristia mihinkään! *lähtee Akai-kauppaan* |
SaBer 31.10.2005 12:36:40 | |
---|
Tuo viimeinen lause ratkaisi asian! Ei siis tartte kitaristia mihinkään! *lähtee EBS-kauppaan* Unibass taitaa olla Korgin laite... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Unibass taitaa olla Korgin laite... Itseasiassa vissiin - ainakin pikaisen googlettamisen perusteella - Akain? E: Tais mielessä seota OctaBass ja UniBass. |
SaBer 31.10.2005 14:52:16 | |
---|
Itseasiassa vissiin - ainakin pikaisen googlettamisen perusteella - Akain? Joo... Niinpä onkin. Menee helposti nuo sekaisin. Niissä on molemmissa k =P Onko se digitaalinen vai ei? Olisi kiva nähdä muutama kuva sen sisuskaluista, jos joku haluaisi ottaa... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
nro5 31.10.2005 21:47:57 | |
---|
Unibass on tosiaan Akain valmistama härpätin. Octabass taas EBS:n. Unibass on nykyisin melko harvinainen ilmestys, koska sen valmistaminen lopetettiin vuosituhannen alussa. Käytettynä esim. ebaysta saattaisi löytyä. Sieltä omanikin kalastin. Akai on valmistanut muitakin maankuuluja jo tuotannosta pois vedettyjä bassoefektejä kuten Deep impactin ja Intelliphasen (no joo, jälkimmäinen ei ole nimenomaan bassolle tarkoitettu). Unibass on digitaalinen laite. Muuten voisi kuvankin ottaa sisuskaluista, mutta ei uskalla mennä aukomaan kantta, kun voi mennä laite särki eikä uutta saa tilalle... |
J.Hollström 12.11.2005 09:56:23 | |
---|
Millaisia ratkausuja olette itse käyttäneet ja mitä efekejä olette lyöneet kiinni? Yleistä fiilistelyä. kiitos. Tosa: http://www.juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Kuva%28432%29.jpg/full Yleisenä feelistelynä vois sanoo etten käytä näistä mitään bändin kanssa. Mut kotona satunnaisesti. Born to be wild, paitsi himassa. Jukka Hollström |
L_Laiho 18.11.2005 11:37:36 | |
---|
Mulla on Bossin pedaali tuneri :) Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle. |
Samu S. 18.11.2005 12:42:10 | |
---|
"Seer-O o pras." -sisäpiiri | Käytä Operaa. |