Aihe: Lisäkaappi 15w B-12 Bomber trankkuun..?
1
saastara
28.10.2005 11:28:30
Omaan tuollaisen otsikossa mainitun 15w trankkucombon, peräisin 80-luvulta.

Aikani leikittyäni eri säädöillä, pedaaleilla, efektilaitteilla ja soitinratkaisuilla, olen viimeinkin löytänyt vahvistimen uumenista todellisen "the-soundin", johon olen hyvin mieltynyt.

Ongelma onkin, että vaikka tuolla soundilla kuinka halajaa soittaa, ei 15w riitä bänditoimintaan heleäkätisemmänkään rumpalin kanssa. Lisäkaappi siis kiinni ja menoksi mutta..?

Vahvistimessa on kaksi sisääntuloa (High ja Low) sekä Phone in ja Line out. Siinä se..

Ideoita eri kytkentäratkaisuista..?

Ajattelin, että line outista voisi vetää singaalin pikkumikseriin ja siihen kiinni kitarakaapin tavallisen PA-kaapin sijaan..? Kuinka brutaaleja vaurioita soundi kärsisi tuossa operaatiossa?

Mitä muita vaihtoehtoja tulee väellä mieleen?
Kuin aikoinaan, pestään puna puhtahaksi. Kuin hanget maan, pestään musta valkoiseksi.
Antti1
28.10.2005 11:35:01
Ajattelin, että line outista voisi vetää singaalin pikkumikseriin ja siihen kiinni kitarakaapin tavallisen PA-kaapin sijaan..? Kuinka brutaaleja vaurioita soundi kärsisi tuossa operaatiossa?

Onko väliin siis tulossa pääte? Jos ei ole, kaapista ei kuulu pihaustakaan. Jos taas tulee, niin kannattaa olla varovaisena tasojen kanssa, ettei elementit tykkää kyttyrää. Muuten ei mitään väliä, pääte kuin pääte.

Muista vaihtoehdoista sen verran, että kaappi piuha irti omasta elementistä ja kiinni lisäkaappiin. Siinäpä nuo muut vaihtoehdot mikittämisen lisäksi sitten olikin.
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
efunkelist
28.10.2005 16:12:16

Mä suosittelisin ihan sen bomberin mikittämistä jos vain mahdollista.
Joees
30.10.2005 18:08:23
Multa saattaa löytyä moinen vahvistin jostain myöskin. En tiedä. Haluatko ostaa? :P

Mä en sillä tee yhtään mitään ja kaiketi jos multa sellainen löytyy se on aikalailla pölyn peittämä. Näitä ei varmaan pysty mitenkään erityisesti modaamaan että sais edes jotain villiä näistä ulos.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
saastara
31.10.2005 11:30:51
Riippuu vähän mitä hakee tietenkin..

Sangen miehekäs rautalankaryske siitä minun vempeleestäni ainakin irtoaa..
Kuin aikoinaan, pestään puna puhtahaksi. Kuin hanget maan, pestään musta valkoiseksi.
pjl
31.10.2005 13:25:34

Juu. Totta tuo. En siis millään pahalla tarkoittanut.
Retku
31.10.2005 23:44:56
EI muutakun mikkiä eteen ja pa:n kautta äänet täysillä tajuntaan.

Eli lisäkaappi muuttaisi jokatapauksessa melko raskaasti sitä sen vehkeen soundia, koska sen koneen oma vahvistin ei varmaankaan jaksa kahta elementtiä jyystää kunnolla jolloin siihen joutuu jonkun päätten nakittamaan väliin ja siinä kusi saundit.

Eli mikki siihen elementin eteen (vaikkapa perushyvä shuren 57) ja pa:n kautta mäjelle!.

Yhdellä keikalla kerran ihan piruuttaan kaveri halusi kokeilla tota vox pathfinderia (joka siis on semmonen 15W trankkupeli joka kuulostaa pikkuvolalla ihan kivalta) ja vetästiin se 57:n läpi pa:han ja kuulosti hienolta. Eihän se tietenkään kliineissä soundeissa ac30:lle pärjännyt mutta ihan semmosia erilaisia saundeja sillä sai aikaan ja kun vaan pa:ssa riittä vääntö niin tuollaisessa virityksessä ei haittaa lainkaan se ettei vehkeestä irtoa volaa kovin paljoa.
Tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)