Hammer Of The Gods 30.10.2005 22:38:52 | |
---|
Eli kertokaapas nyt onko noilla kahdella asialla mitään tekemistä toistensa kanssa? Jostain luin/kuuli/keksin itse että Powerball olisi midi-ohjattava, meneekö pahasti pieleen? |
slerbis 30.10.2005 22:46:35 | |
---|
Eli kertokaapas nyt onko noilla kahdella asialla mitään tekemistä toistensa kanssa? Jostain luin/kuuli/keksin itse että Powerball olisi midi-ohjattava, meneekö pahasti pieleen? Powerballissa itsessään ei ole sisäänrakennettua midiohjausta, mutta siihen voi liittää ainakin Englin oman midiswitcherin, jolloin sitä voi kontrolloida midillä Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33 |
Hammer Of The Gods 30.10.2005 22:55:48 | |
---|
Powerballissa itsessään ei ole sisäänrakennettua midiohjausta, mutta siihen voi liittää ainakin Englin oman midiswitcherin, jolloin sitä voi kontrolloida midillä No voi muna... Tarkoitatko noilla Englin omilla midiswitchereillä niitä "Z-jotakin"-polkimia? Mulla kun olis haaveena saada semmonen nuppi, jonka kanavia pystyisin kontrolloimaan Bossin Gt-6:n midikomennoilla. Eli että ei tarvit ku yhen pedaalin lattialle, ja muutenkin homma pysys simppelinä... |
slerbis 30.10.2005 23:04:04 | |
---|
No voi muna... Tarkoitatko noilla Englin omilla midiswitchereillä niitä "Z-jotakin"-polkimia? Mulla kun olis haaveena saada semmonen nuppi, jonka kanavia pystyisin kontrolloimaan Bossin Gt-6:n midikomennoilla. Eli että ei tarvit ku yhen pedaalin lattialle, ja muutenkin homma pysys simppelinä... Mikäli tuo Gt-6:nen pystyy lähettämään midikäskyjä, niin kyllä pitäis toimia. Tarvii vaan tuon midiswitcherin (joka on siis laatikko, joka muuttaa midipolkimen käskyt muotoon, jota powerball ymmärtää), kun powerball ei ilman sitä ymmärrä midiä. Kannattaa kysellä Englin ja Bossin asiakaspalveluilta lisätietoo, jos osaisivat siellä neuvoa paremmin. Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33 |
Hammer Of The Gods 30.10.2005 23:14:47 | |
---|
Mikäli tuo Gt-6:nen pystyy lähettämään midikäskyjä, niin kyllä pitäis toimia. Tarvii vaan tuon midiswitcherin (joka on siis laatikko, joka muuttaa midipolkimen käskyt muotoon, jota powerball ymmärtää), kun powerball ei ilman sitä ymmärrä midiä. Kannattaa kysellä Englin ja Bossin asiakaspalveluilta lisätietoo, jos osaisivat siellä neuvoa paremmin. Voi hitto, jos nyt oikeata laitetta osasin katsoa (Z-7) niin näyttäisi maksavan 215€ thomannilla. Ja tuo myöskin vesittää näiltä osin haaveeni siitä, että en tarvitsisi muuta kun nupin ja ton Gt-6:n. Onkos nyt sitten ylipäätään olemassa sellaisia nuppeja, jotka ymmärtäisivät suoraan tuota Gt-6:sta? |
Fortune 30.10.2005 23:21:50 | |
---|
Voi hitto, jos nyt oikeata laitetta osasin katsoa (Z-7) niin näyttäisi maksavan 215€ thomannilla. Ja tuo myöskin vesittää näiltä osin haaveeni siitä, että en tarvitsisi muuta kun nupin ja ton Gt-6:n. Onkos nyt sitten ylipäätään olemassa sellaisia nuppeja, jotka ymmärtäisivät suoraan tuota Gt-6:sta? Onhan noita midiswitchereitä vahvistimen kanavanvaihdon ohjaukseen muitakin kuin tuo Englin ylihinnoiteltu mötikkä. Ainakin Nobelsilla on MS-4: http://www.thomann.de/thoiw3_nobels … sn=47d502a21ab342e7b8b5ef693a507a1f En tiedä tarkemmin, minkälainen systeemi Powerballin kaveriksi tarvittaisiin ts. riittävätkö MS-4:sen ominaisuudet, mutta kannattaa nyt ainakin tarkistaa tuon toimivuus. Käytettynäkin noita pyörii, lisäksi muita käytettyjä, joita kannattaa katsella ovat ainakin Rocktronin Patchmate ja Nobelsin MS-8. Tykkään kaakaosta ja kaakao minusta. |
slerbis 30.10.2005 23:27:03 (muokattu 30.10.2005 23:28:37) | |
---|
Onkos nyt sitten ylipäätään olemassa sellaisia nuppeja, jotka ymmärtäisivät suoraan tuota Gt-6:sta? Jos oletetaan nyt, että Gt-6:sta voidaan käyttää normaalin midipolkimen tapaan, niin onhan niitä nuppeja. esim: Framus Cobra ja Dragon Englin Special Editionit Hughes&Kettner Trilogy ja Triamp Rivera KR55 siinä ainakin jotain. plus vielä lukematon määrä erilaisia mallintavia, mutta jätetään ne suosiolla pois laskuista :) edit. lisätty hymiö, ettei kukaan mallintavan omistava ota itteensä (itsekin tosin omistan yhden :D) Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33 |
Hammer Of The Gods 30.10.2005 23:44:38 (muokattu 30.10.2005 23:46:10) | |
---|
Uuh... Informaatiotulva :D Hmm.. Englien saundimaailmasta tykkään, joten kaipa pitäisi tutustua noihin midipömpeleihin sitten. Onkohan tuollaista MS-4:sta mahdollista saada asennettua sinne nupin sisälle silleen "semi-pysyvästi"? Ku ottaa päähän kaikki tommoset irtomööpelit. Just niistä haluisin päästä eroon. Ainnii, virtalähteen kanssa saattas tulla vähän nihkeetä, eli unohdamme tämän? Noita Framuksen nuppeja ei oo kyllä täällä Jyväskylässä kävelly missään liikkeessä vastaa, tai sit oon taas ollu puusilmä? Ois kyllä kiva päästä koeajolle. Toi Dragon mahtuis vielä hintahaarukkaan. Englin Special Editionit menee reippahasti yli hintakaton, samoin kun toi ehdotettu Eivera ja kaikki Mesa/Boogiet. Olin ajatellu että 1600 euroa olis katto, mut ei toi Powerball + Nobelsikaan enää siihen mahdu :( Jos ei sit käytettynä löytäis. |
slerbis 30.10.2005 23:52:26 (muokattu 30.10.2005 23:56:00) | |
---|
Uuh... Informaatiotulva :D Hmm.. Englien saundimaailmasta tykkään, joten kaipa pitäisi tutustua noihin midipömpeleihin sitten. Onkohan tuollaista MS-4:sta mahdollista saada asennettua sinne nupin sisälle silleen "semi-pysyvästi"? Ku ottaa päähän kaikki tommoset irtomööpelit. Just niistä haluisin päästä eroon. Ainnii, virtalähteen kanssa saattas tulla vähän nihkeetä, eli unohdamme tämän? No eipä se varmaan kauheesti vie tilaa siinä nupin päälläkään :) Noita Framuksen nuppeja ei oo kyllä täällä Jyväskylässä kävelly missään liikkeessä vastaa, tai sit oon taas ollu puusilmä? Ois kyllä kiva päästä koeajolle. Toi Dragon mahtuis vielä hintahaarukkaan. Englin Special Editionit menee reippahasti yli hintakaton, samoin kun toi ehdotettu Eivera ja kaikki Mesa/Boogiet. Olin ajatellu että 1600 euroa olis katto, mut ei toi Powerball + Nobelsikaan enää siihen mahdu :( Jos ei sit käytettynä löytäis. Taitaapi olla hesan reissu sitten. Tee sellanen päivän testireissu ja kahlaa läpi Helsingin tarjonta. Löytyy ainaki nuo framukset testittäväks ja paljon muutakin. edit. T-kaupan hintojen perusteella powerball+nobels ms-4 yhdistelmä maksais 1677€ eiköhän siitä tinkimällä Suomen liikkeissä pääse tasan 1600€ varsinkin jos jossain liikkessä olisi "pakettina" nuo.. Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33 |
Hammer Of The Gods 31.10.2005 00:04:41 | |
---|
No eipä se varmaan kauheesti vie tilaa siinä nupin päälläkään :) No eipä kyllä :) Lähinnä mua just ahistaa se että on lattialla turhan monta kapinetta pyörimässä, kauhee piuhasekamelska ja suuri todennäköisyys että painan väärää nappulaa väärään aikaan (oon tässä puuhassa aika ässä). Tuo nyt onneksi pysyis pois tieltä kuitenkin. Taitaapi olla hesan reissu sitten. Tee sellanen päivän testireissu ja kahlaa läpi Helsingin tarjonta. Löytyy ainaki nuo framukset testittäväks ja paljon muutakin. Jep, tuo pitäs toteuttaa. Mitään ton hintasta en nimittäin suostu ostamaan kokeilematta. edit. T-kaupan hintojen perusteella powerball+nobels ms-4 yhdistelmä maksais 1677€ eiköhän siitä tinkimällä Suomen liikkeissä pääse tasan 1600€ varsinkin jos jossain liikkessä olisi "pakettina" nuo.. Joo, kyllähän Suomesta varmaan vähintään tohon samaan hintaan pääsee kunhan malttaa tinkiä. Mun vaan pitäs ensiks päästä eroon tosta Marsun JMP:stä ja Englin Tubetonerista, sit saattas olla riittävästä pätäkkää kasassa.. |
hyvin erilaisia pelejä ovat powerball ja dragon. Saksasta kummatkin ja semmonen pieni yläkireys, joka puskee englissä esiin enempi. Dragon on vähän löysempi vaihtoehto, ainakin toisesta särökanavastaan. Rocksolidampsissa löytyy ihan okoot sound samplet. Ei suotta elämys. |
Therium 31.10.2005 14:17:26 | |
---|
Mä oon ite todennu varsin toimivaksi ratkaisuksi GT-3:n + Z-11 kontrollerin + powerballin kytkettynä sille "neljän piuhan systeemillä". Olis tietty voinut kanssa ostaa jonkun vähän vähemmin ylihinnoitellun kontrollerin (vaikka sainkin sen ihan edulliseen hintaan kun ostin nupin ja kaapin samalla). Mun omakuvassa on kuva kamoista ja musiikkinäytteestä löytyy powerballin meteliä. Kontrolleri pysyy hienosti kiinni nupin päällä velcra tarralla. |
Hammer Of The Gods 31.10.2005 14:25:24 | |
---|
Mä oon ite todennu varsin toimivaksi ratkaisuksi GT-3:n + Z-11 kontrollerin + powerballin kytkettynä sille "neljän piuhan systeemillä". Olis tietty voinut kanssa ostaa jonkun vähän vähemmin ylihinnoitellun kontrollerin (vaikka sainkin sen ihan edulliseen hintaan kun ostin nupin ja kaapin samalla). Mun omakuvassa on kuva kamoista ja musiikkinäytteestä löytyy powerballin meteliä. Kontrolleri pysyy hienosti kiinni nupin päällä velcra tarralla. Ööh.. Kuinkas nämä midiboksit nyt sitten oikeastaan edes toimivat, toimovatko kaikki edes samalla periaatteella? Eli olenko ymmärtänyt oikein, ohjaisin Gt-6:lla jotakin tuollaista midi-boksia, joka taas ohjaisi itse vahvistimen kanavia? Ja pystyisinkö ohjaamaan tuolla Nobelsin Ms-4:llä kaikkia noita neljää kanavaa tuosta Powerballista? Vaiko ainoastaan CH I (Clean ja Crunch) / CH II (Lo Gain ja Hi Gain Lead)? |
JuSu 31.10.2005 14:44:40 | |
---|
Eli olenko ymmärtänyt oikein, ohjaisin Gt-6:lla jotakin tuollaista midi-boksia, joka taas ohjaisi itse vahvistimen kanavia? Kyllä. Ja pystyisinkö ohjaamaan tuolla Nobelsin Ms-4:llä kaikkia noita neljää kanavaa tuosta Powerballista? Kyllä. Jääpi vielä pari relettä vapaaksikin, kun Englissä ei kanavien ja gainien vaihtoon tarvitse kuin kaksi. Itse hoitelen Screamerin kanavanvaihdot G-Majorin releillä. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Therium 31.10.2005 14:45:34 | |
---|
Ööh.. Kuinkas nämä midiboksit nyt sitten oikeastaan edes toimivat, toimovatko kaikki edes samalla periaatteella? Eli olenko ymmärtänyt oikein, ohjaisin Gt-6:lla jotakin tuollaista midi-boksia, joka taas ohjaisi itse vahvistimen kanavia? Ja pystyisinkö ohjaamaan tuolla Nobelsin Ms-4:llä kaikkia noita neljää kanavaa tuosta Powerballista? Vaiko ainoastaan CH I (Clean ja Crunch) / CH II (Lo Gain ja Hi Gain Lead)? Mulla ei mitenkään hirivttävän laajaa kokemusta asiasta ole, mutta väittäisin, että kaikki nämä purkit jotka tähän hommaan on tarkoitettu, hoitavat kyllä asiansa. Jos kontrollerista vain löytyy tarvittavat neljä kanavaa, niin kaikkia powerballin säätöjä pystyy kyllä ohjaan. Jos kontrollerista ei löydy kahta stereolähtöä, niin joudut etsimään jostain (tekeen itse) piuhan joka jakaa yhden stereo plugin kahteen monoplugiin. |
JuSu 31.10.2005 15:37:43 (muokattu 31.10.2005 15:38:45) | |
---|
I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Hammer Of The Gods 24.11.2005 00:08:26 | |
---|
Nonnih, nostetaanpa tää ylöshylöshylösh... Kohta alkaa Powerballin hankkiminen olla käsillä, niin pitää ratkaista toi midiswitcheriongelma. Sain eräästä musiikkiliikkeestä sen verran hyvä tarjouksen tosta styrkasta, että Thomanni jäi selvällä erolla kakkoseks. Ongelmia on nyt kuitenkin sen kanssa, että Nobelsin maahantuonti on lopetettu, enkä saa tuota MS-4:sta muualta kuin Thomannilta. Vai saanko? Eli kertokaa jos tiedätte jonkin suomalaisen putiikin jossa noita vielä on jäljellä. Tai sitten jos tiedätte joitakin muita järkevän hintaisia vaihtoehtoja, niin ilmiantakaa ne! Saisin kylläkin tuollaisen Englin Z-11 midiswitcherin 200€ siitä samasta liikkestä ku vahvistimenkin. Ahdistaa vaan maksaa mokomasta pikku mötikästä niin paljoa... Jos jollakulla löytyy käytettynä sitä MS-4sta tai jotain vastaavaa ni saa tarjota. Ehdotuksia, anyone? |
JuSu 24.11.2005 07:51:49 | |
---|
Tai sitten jos tiedätte joitakin muita järkevän hintaisia vaihtoehtoja, niin ilmiantakaa ne! Saisin kylläkin tuollaisen Englin Z-11 midiswitcherin 200€ siitä samasta liikkestä ku vahvistimenkin. Rukouksiisi on vastattu. Toimi pian. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=81666 =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |