isojussi 30.10.2005 02:47:39 (muokattu 30.10.2005 02:49:04) | |
---|
Vastoin monen mestarin neuvoja, mutta toisaalta muutaman mestarin neuvojen mukaan oo alkanut soittaa veto- ja venttiilipasuunaa eri suukappaleella. Tänään ekaa kertaa keikalla. Vetopeli on 525:nen ja Venavehje alle 500:nen Johtuen monesta asiasta, esim ilmankäyttö näitten kohdalla on yllättävän erilaista. Nyt oon päätynyt seuraavaan: Vetopeliä tuuttaa Bachin 8:lla ja venaa Amatin omalla about bachia vastavalla 11:lla. Mielipiteitä? Mä oon usein verrannu, että veto- ja venttiilipasuunan ero on hieman sama, kuin trumpan ja flygarin. Mitäs tähän sanoo trumppa-esat ja minkäslaisella munstykkikupletilla te hommianne hoitelette? Tärkein meinas unohtua: Äkkiseltään homma tuntuu toimivan! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
steelysam 30.10.2005 15:22:13 | |
---|
Mulla on Giardinelli 6D. Ja mitään vammaispasuunaa mä en vetele. Tyttöjen ystävä. |
isojussi 30.10.2005 17:35:29 | |
---|
Mulla on Giardinelli 6D. Ja mitään vammaispasuunaa mä en vetele. No en kai mää sitä kysyny. Hmph - kaiken maailman krapulapesiä sitä onkin........ Eiks toi muuten oo aikas iso suukappale - siis niinkun pöhöttymättömään lärviin? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
steelysam 30.10.2005 17:41:31 | |
---|
Eiks toi muuten oo aikas iso suukappale - siis niinkun pöhöttymättömään lärviin? Kyllä se mun mielestä on aika perussuukappale. Toimii 2B:n kanssa hyvin.
Tyttöjen ystävä. |
isojussi 30.10.2005 17:44:32 | |
---|
Kyllä se mun mielestä on aika perussuukappale. Toimii 2B:n kanssa hyvin. No kunhan örisen. Mut eiks Giardinellien koot seuraa kokolailla Bachien kokoja? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
steelysam 30.10.2005 18:03:08 | |
---|
No kunhan örisen. Mut eiks Giardinellien koot seuraa kokolailla Bachien kokoja? jaah...no mulla on ollut aina vaikeuksia bachin kanssa, että enpä tiedä.... Tyttöjen ystävä. |
isojussi 30.10.2005 18:09:40 | |
---|
jaah...no mulla on ollut aina vaikeuksia bachin kanssa, että enpä tiedä.... Joo - ymmärtääkseni näyttäis seuraavan. Bachissa on kyllä omat vikansa. Voi olla varsinkin Kingiin huono valinta? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
steelysam 30.10.2005 18:42:44 | |
---|
Joo - ymmärtääkseni näyttäis seuraavan. Bachissa on kyllä omat vikansa. Voi olla varsinkin Kingiin huono valinta? Joo, en usko että toimis. Mä oon soittanut 2B:tä vain tolla Giardinellilla ja sitten pari vuotta Jettonen Urbie Green Modelilla.... Tyttöjen ystävä. |
isojussi 30.10.2005 19:22:56 | |
---|
Joo, en usko että toimis. Mä oon soittanut 2B:tä vain tolla Giardinellilla ja sitten pari vuotta Jettonen Urbie Green Modelilla.... Mutta varmaan ihan yhtäpaljon kiinni kunkin omasta ilmavirtauksista ja sen ominaisuuksista? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
steelysam 30.10.2005 20:22:05 | |
---|
Mutta varmaan ihan yhtäpaljon kiinni kunkin omasta ilmavirtauksista ja sen ominaisuuksista? Niinkai sitten. Tyttöjen ystävä. |
isojussi 30.10.2005 20:47:06 | |
---|
Mutta viä kiinnostaa toi Trumppa - flygari - kornettiosasto. Tuuttaako Martzo ja Condori samalla kapulalla? Niin ja mites Steely kvarttihajulukkoo. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Martso 30.10.2005 20:49:31 | |
---|
Mutta viä kiinnostaa toi Trumppa - flygari - kornettiosasto. Tuuttaako Martzo ja Condori samalla kapulalla? Niin ja mites Steely kvarttihajulukkoo. Mä en ole koskaan jaksanu kovasti riehua noiden kapuloiden kanssa. Kyllä mulla on samanmerkkiset ja levyset kapulat. Syvyyshän on sitte aivan eri. Pääasiassa soundi on muista asioista kiinni. Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
isojussi 30.10.2005 20:52:40 (muokattu 30.10.2005 20:54:20) | |
---|
Mä en ole koskaan jaksanu kovasti riehua noiden kapuloiden kanssa. Kyllä mulla on samanmerkkiset ja levyset kapulat. Syvyyshän on sitte aivan eri. Kupin syvyys ei siis oo missään nimessä mikään pikkujuttu. Merkit ja mallit kehiin! Pääasiassa soundi on muista asioista kiinni. Ootko koskaan äänittäny ittees eri suukappaleitten kans? Yllättäviä tuloksia tulee. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Martso 30.10.2005 20:56:40 | |
---|
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
Martso 30.10.2005 20:58:43 | |
---|
Ootko koskaan äänittäny ittees eri suukappaleitten kans? Yllättäviä tuloksia tulee. Joo toki. Mutta soundi on kuitenki enemmän päässä. Pikaiset kokeilut on ihan eri juttu. Soundi muokkaantuu kuitenki aika lailla samanlaiseksi ajan myötä. Tarkotan tässä allaround-kapuloita. Liidi-show on sitte erijuttu. Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
isojussi 30.10.2005 21:05:15 | |
---|
Joo toki. Mutta soundi on kuitenki enemmän päässä. Pikaiset kokeilut on ihan eri juttu. Soundi muokkaantuu kuitenki aika lailla samanlaiseksi ajan myötä. Tarkotan tässä allaround-kapuloita. Liidi-show on sitte erijuttu. Joo. Se vaikeus onkin kai löytää suukappale, joka tukee omaa saundinäkemystä. Mun Yammu on ite asiassa pikkasen liian iso liidiin. Taas sen näki torstaina. Prkl! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Mutta viä kiinnostaa toi Trumppa - flygari - kornettiosasto. Tuuttaako Martzo ja Condori samalla kapulalla? Niin ja mites Steely kvarttihajulukkoo. Soitan niin harvoin kvarttaria, siinä mulla on se perus Bach-kapula. Isompi poraus jne. Tyttöjen ystävä. |
El Condor 31.10.2005 13:26:06 | |
---|
Mutta viä kiinnostaa toi Trumppa - flygari - kornettiosasto. Tuuttaako Martzo ja Condori samalla kapulalla? Ei, kyllä meillä on kummallakin ihan oma suukappale... No, leikki sikseen. Trumpetissa minulla on peruspuhallinorkesteriväännössä Bachin leveärimminen 3CW. Kevyempää (lue: korkeampaa) tavaraa sitten Schilken 12b4:llä. Flygarissa ihan torven mukana tullut 7C ja kornettiosastolla sitten Courtoisin joku kapula, en nyt muista mikä. Trumpettiin, flygariin ja kornettiinhan on yleensä eri suukappaleet, ja esim. trumpan kalpula ei yleensä edes mahdu noihin muihin. "Vammaispasuunaa" soitan Bachin kutosella, kuten vetopasuunaakin (sen vähän mitä nyt soitan). Aika vähän on tullut yleensäkin suukappaleiden kanssa puljattua. Toisilla on niitä pöytälaatikollinen, minulla vain muutama. Oma kantani on, että melkein millä tahansa (äärisuukappaleet poislukien) oppii kyllä soittamaan, kun vain ensin vähän totuttelee. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |