Aihe: Mitä soundi merkitsee sinulle?
1 2 3
Lonnie
30.10.2005 12:46:40 (muokattu 30.10.2005 12:47:52)
Hyvä soundi ei kuitenkaan merkitse mitään siinä vaiheessa, jos soittajalla ei ole mitään annettavaa, ts. hyvä soundi ei pelasta paskaa soittoa.

Justiinsa näin. Ennoo tähän mennessä ainakaan tarvinnu paljo minkään näköstä soundia perushommien reenaukseen ja opiskeluun. Kun ei silleen osaa paljoo soitella niin ei oo saundillakaan paljoo merkitystä.
Filosofia on aidoimmillaan kun imetään munaa jossain palmun alla Benny Hill ilme naamalla. -James Hukkanen Megaman #011 Walkin´-man THV #22
Dr. Muff
30.10.2005 12:49:43
Soundi on harrastus.
Tuumasta toiseen.
Härski
30.10.2005 13:00:06
Tuolla sanottiin, että paskaa soittajaa ei pelasta hyvä soundi. Mun mielestä paska soittaja ei saa hyvää soundia irti. Hyvän soittajan tunnistaa soundista, ihan selkeästi, kuunnelkaapa demostudionjuttuja ja verratkaa niitä siihen omaan lempparibändiin/kitaristiin.

Riippuu myös musatyylistä. Ei oikein anna fiiliksia soittaa rokettirollia, jos soundi pitäisi kaapia joistain yyberhevimeisseleistä. Eikä sitä Hadhousea kukaan halua soittaa Rolandin Jazz kliinillä, kyllä se helkein Mesaa huutaa.

Mutta vastasinkin jo tuolla aiemmin: eli mulle soundi merkitsee kaikkea.
Vainhaalee
30.10.2005 13:17:42
Semmosta rohinaa että puntit lepattaa...
Epäselvissä tapauksissa käänny lääkärin tai m.netin puoleen...
Campylobacter
30.10.2005 13:21:03
Yksinkertaistettuna, hyvä soundi

1) kuulostaa hyvältä(!)

2) inspiroi soittamaan

Siinähän se tuli.
Absoluto
30.10.2005 14:19:40
Eipä merkkaa ihmeemmin. Kitara suoraan vahvistimeen kiinni ja katotaan että on säädöt sinnepäin ja tarpeeksi volaa niin se riittää minulle.
Himon ajamana!
tunkki
30.10.2005 14:28:02

Kyllähän tuo merkkaa paljonkin. Hyvä soundi saa oman ja muiden soittamisen kuulostamaan paremmalta. Paska soundi masentaa, korostaa virheitä eikä reenaaminen enää innosta.
Min mamma heter Matti Puoskari.
Jucciz
30.10.2005 14:49:46
Paska soundi masentaa, korostaa virheitä eikä reenaaminen enää innosta.

Paska soundi mielestäni juuri peittää virheet eikä erottele - esimerkiksi liikaa säröä (ei dynamiikkaa) ja halpa kitarakaappi. Hyvä soundi puolestaan ei anna mitään anteeksi vaan saa hyvän soiton kuulostamaan hyvältä ja huono soiton - ikävä kyllä - huonolta.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
J_Mantyla
30.10.2005 15:11:02
Päättymätön suo. Löydät sen viimeisen päälle olevan soundin ja ajattelet että se on siinä. Viikko menee ja "josko vaikka enemmän sitä ja tätä" ...

Tässähän se homman hauskuus piileekin
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
Henko
30.10.2005 15:43:04

Soundi merkitsee aika paljon soittofiilistä.
Olen true-uskottava.
saha
30.10.2005 15:46:56
Musiikkia kuunnellessa soundeja on mukava tarkkailla.

Itse soittaessa soundeilla ei aivan tajutonta merkitystä ole, kunhan ei tarvi rässiä soittaa jollain nuhapuikon kuuloisella stratolla jonkin kuppasen suhinatrankun läpi.
>-)))> #2
"Siis mitä hyötyä tuosta on. Tuleeko siitä lisää nopeutta."
- alppu kysyy koverretusta otelaudasta.
Les Fender
30.10.2005 16:05:31
Hyvä soundi merkitsee päätymätöntä GAS oireilua, käsittämätöntä rahanmenoa, loppumatonta jeesustelua, hienoja AHAA! elämyksiä. Kaksi askelta eteen ja kolme taakse. Myinkö 10v sitten väärät kamat?? Ostinko eilen oikeat?? Lisää Gäässiä ja rahanmenoo....
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Da Make
30.10.2005 17:56:24
Tarkoituksellisesti lavea aloitus, jotta tulkinta ja aihe jäisi mahdollisimman paljon auki. Asiallisia vastauksia, kiitos :)

Paskalla soundilla joutuu vääntämään väkisin koska se ei ole samalla lailla miellyttävää kuin sellaisella soundilla joka toimii henkilökohtaisella tasolla.
Bluesia ei ole kiva soittaa Hi-Gainilla, Rokkia voi soittaa kleanillakin... kaikki tälläiset mieltymykset ratkaisevat.

Soundi tuo sen viimeisen viimeistellyn fiiliksen siihen soundiin, onhan kitaraa kiva rämpätä ilman vahvistimia, ja akustisen kitaran soundihan on se kaikkien rakastama. (tai sitten ei)
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
BigPapa
30.10.2005 18:52:08

Ääntä.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
januszian
30.10.2005 19:59:05

Soundi on mulle tietyllä tavalla hifiä. Eli TONE määrää kaiken. Ja sen säilyttämiseksi käytän rahaa piuhoihin ja hyvään efektilaitteeseen joka ei muuta vahvistimen TONEA.

Soundi tuo myös fiilistä mutta tietysti kova jätkä vetää omalla tyylillään vaikka Metal Zonen läpi. ;)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
svilo
30.10.2005 21:50:31
- tone is everything -
- Life is too short for bad tone, get a Z !
Laareppi
30.10.2005 22:01:32
Sitä on nyt niin paljon Powerballiin (ei oma) ihastuttu niin ei oikeestaan kelpaa mikään vähempi. Eli kuten sanottua, sen pitää olla just eikä melkein
zorro
30.10.2005 22:23:41
minä en osaa kuulostaa hyvältä muuten ku tolla saundilla jolla soitan. vois olla jo korkea aika opetella soittamaan muillakin saundeilla ja kitaroilla.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
opaa
30.10.2005 22:53:02
onhan mulla omassa Cubessa itseäni eniten miellyttävä soundi toki, mutta esim. koulun rikkinäisellä Valvestatella ja paskalla Squierillakin saa mahtavaa soittoa joskus aikaan.

Mistä johtuu että kouluilla on AINA Valvestate ja useimmiten rikki? :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)