Aihe: HipHop/Metalli ja väkivalta
1 2 3
the jokke
28.06.2003 23:25:29
Minäkin voisin ruveta testaamaan vastaan tulevia ihmisiä tuolla tavalla.

oliks tää joku piilovittuilu?
Jabbe
28.06.2003 23:36:33
oliks tää joku piilovittuilu?

Se on piiloamis, heti haastamassa riitaa.
Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä.
the jokke
28.06.2003 23:37:28
Se on piiloamis, heti haastamassa riitaa.

=)
Miekkonen
29.06.2003 02:38:57 (muokattu 29.06.2003 02:39:19)
Mikä ihme tätä nykynuorisoa vaivaa?!?
Hakataan kadulla tuntemattomia ihmisiä huvin vuoksi.
Metallisteista en mene sanomaan mitään, koska heitä en ole ikinä nähnyt, tai kuullut harrastavan moista äpäröintiä.
Metalli voi olla rankkaa ja lyriikoiltaan väkivaltaista, mutta siitä huolimatta minulle ei ole koskaan käynyt metallimiäs aukomaan päätä syyttäsuotta.

Olen huomannut lökäpöksy hiphop ganstadaddyjen olevan huomattavasti vihamielisempiä ja väkivaltaisempia mummoja ja muita normaaleja kaduntallaajia kohtaan.
Mikä ihme teitä oikein risoo?!?
Yhteiskunta ei anna teille tarpeaksi sosiaalista tukea?
Te ette ole lapsena saaneet tarpeeksi rakkautta?
Vaiko kenties pikkugee ja Petri Nygård yllyttävät teitä piirtelemään kirkkoveneitä seinille lisäämään sanan "vittu" jokaisen sanan väliin.

Tässä on toki yleistystä, mutta ainakin omien havaintojeni pohjalta metallistit eivät käy kiinni, ilman, että heitä ärsytetään (sieltäkin äpäriä löytyy, mutta tuuriako tuo ettei vastaan ole sellaista sattunut?).
Oot tainnu kattoa jonku dokumentin tai elokuvan.

Ei asia nuin ole. Ehkä ameriikassa voi olla nuin tai jossain avaruudessa mutta ei suomessa.
Woc
29.06.2003 08:20:57

provinssissa kaverin kanssa käveltiin ja arvioitiin ketkä ovat näitä "amiksia" (en viittaa koulutukseen) ja ketkä ei..

Tuo on provinssin paskimpia puolia. Yleisössä on aivan liikaa noita "amiksia", joiden mielestä hauskanpito tarkoittaa tappelemista ja riidanhaastamista.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
Peki
29.06.2003 13:14:31
aika vähä-älyistä ajatella että joku musiikkilaji tekisi väkivaltaiseksi.. onhan noita väkivaltaisia rokkareita ollut maailman alusta lähtien. ja Miles Davis oli käsittääkseni hyvinkin väkivaltainen persoona.. kyllä se on ihmisestä itsestään kiinni. ja kasvatuksesta, perkele!
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
Gorelord
29.06.2003 13:36:37
Kyllä ne on ne amis juntit... Eilen pikkubroidi tuli himaan skeittaamasta ja naapurin pojat huusivat että tartteekos sulle ostaa henkselit ja sillä oli kuitenkin niin pillit farkut ettei munat meinaa mahtua sisälle... Mä lähin sitten mun tyttöystävän kanssa provosoimaan siihen, pyöräiltiin ohi ja siel tuli joku lausahdus että vitun sivaripunkkarikommunistit...?! Ja kiviä perään, ja niitä oli kolme, heitin niille jonkun nasevan kommentin ja eiköhän ne lähteny perään... Alkaa vituttamaan tollanen... Ja vois vielä sen sanoa että minulla ei ole mitään tekemistä kommunistien, sivareiden eikä pahemmin punkkareidenkaan kanssa.
Anteeksi häiriö
Total fucking black metal!
Raipe
29.06.2003 19:47:39
Eihän musiikki tee ihmisestä väkivaltaista, ellei ihminen ole liian nuori, tai tyhmä tajuamaan "oikean" ja "väärän" eroa ---> Amikset, Butaania vetävät 9-x vuotiaat mummoja potkivat nuoret

Syystä tai toisesta kohdalleni tulee useimmiten uhoamaan n. 6-12 henkinen jengi "pahoinvoivia nuoria", joilla on "Fred Durst lippis" vinossa ja sana "vittu" esiintyy puheessa todella usein (ja en tarkoita kauniimpaa sukupuolta edustavia henkilöitä, jotka sanovat:" Nai mua vittuun!")

Kyse on lähinnä kadulla tapahtuvasta väkivallasta, ei rankoista keikoista, tai kuvaajien kimppuun käyvistä rock-tähdistä.
Omien havaintojeni perusteella amikset ja gangstadaddyt ovat niitä pahimpia "urpoja".
Brewtal
29.06.2003 20:13:53
Musiikki ei tee ihmisestä väkivaltaista, vaan väkivaltaiset ihmiset menevän tiettyjen musiikkityypien perään. Katso kirjoitus yllä.
Alcohol Fueled Brewtality
Nimismies
29.06.2003 20:15:53
Täällä Pohjanmaalla nuo hopparit ovat aikamoisen rauhallisia, mutta juuri nuo amikset ovat ongelma. Jos poikkeat hiukkaakaan massasta ulkonäöllisesti tai luot niihin kahta sekuntia pidempää katsekontaktia, turpaansaantimahdollisuudet ovat hyvät. Minä itse katsahdin hetkeksi erääseen pöytäseurueeseen Kalajoen juhannuksessa, ja välittömästi minulle huudettiin: "Vittuako kyyläät? Tuuppa tänne!". Vittu kun ahdisti, mitä pahaa minä olin niille tehnyt?
Mitä sitten, vaikka elämä meneekin alamäkeä? Eipähän ainakaan tarvitse polkea.
mie
29.06.2003 20:20:00

Mielestäni musiikki maulla ei ole tässä asiassa paljoakaan merkitystä. "Vanhempien vastuu lasten kasvatuksesta päättyy lapsen syntymään, jonka jälkeen vastuu siirtyy kokonaisuudessaan yhteiskunnalle" - mentaliteetti sen sijaan vaikuttaa mielestäni eniten tähän asiaan. Vanhemmat luulevat että on koulujen tehtävä kasvattaa nuorista lainkuuliaisia kansalaisia. Myös vanhempien liika työn teko, joka jättää heille vähemmän aikaa lapsiensa kanssa olemiseen, vaikuttaa, koska lapset saattavat huidella vaikka missä huonoissa porukoissa, joiden "joukossa tyhmyys tiivistyy".
Hip Hop ja etenkin rap musiikki saattaa myös antaa nuorille huonoja vaikutteita väkivaltaisten sanojen takia, mutta uskon sen olevan pienimpiä syitä typerään käytökseen

Lopuksi pitää vielä sanoa että hip hopin kuuntelijoilla täytyy olla nuppi pehmeänä; kaikki biisithän ovat ihan samanlaisia. Mutta koska kaikki kaveritkin kuuntelevat sitä niin mitä vaihtoehtoja heille jää (tämä on se suurin nyky nuorison ongelma)?
Sex, Drugs and Guns N' Roses
Raipe
29.06.2003 20:31:27

Lopuksi pitää vielä sanoa että hip hopin kuuntelijoilla täytyy olla nuppi pehmeänä; kaikki biisithän ovat ihan samanlaisia. Mutta koska kaikki kaveritkin kuuntelevat sitä niin mitä vaihtoehtoja heille jää?

Vetää ranteet auki.
Mörkö
29.06.2003 21:16:32
Täällä Pohjanmaalla nuo hopparit ovat aikamoisen rauhallisia

Itse olen kyllä törmännyt täällä myös noihin pirullisiin hoppareihin. Sinulla on ollut vain hyvä tuuri. :)
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Karlsson
30.06.2003 10:00:43
Joskus elämässä on tilainteita joissa on hyötyä olla melkein 2 metrinen "vankka rakenteinen" äijä, kuten minä. Saa yleensa olla aika rauhassa ja jos sotain jollekulle sanoo, niin se saattaa kuunnellakin, ennen kuin alkaa riitaa haastamaan.

Ja en ole huomannut tuota hiphetihopmetalliporukan väkivaltaisuutta. Enempi ne on noi "amikset", jotka riekkuu ja eivät sopeudu yhteiskuntaan, tana.

Meitä on moneksi.
I can´t believe it´s not music!
mie
30.06.2003 11:26:11 (muokattu 30.06.2003 11:26:29)

Vetää ranteet auki.

Tuo oli hyvä!
Sex, Drugs and Guns N' Roses
Incarnation
30.06.2003 11:33:25
Hopparit--->Kovia hemmoja--->Kovat hakkaa heikkoja--->Heikkous itsessään
"Ei setä pahaa tee... setä ottaa silmän pois!!"
unijoni
30.06.2003 12:23:39
Olen huomannut että hiphopin rähisijät liikkuvat yleensä tuossa 13-17 välillä ja heistä selviää yleensä ottamalla vain rauhallisesti. Heille tärkeintä on se että saa haistattaa vitut. Mutta pahimpia on nuo kahdenkymmenen kieppeillä olevat karhun lippispäiset jätkät joita ei niinkään kiinnosta se pään aukominen kuin se että saa antaa pari mojovaa iskua ja heistä onkin yleensä vaikeampi päästä eroon. Tietysti tämäkin menee yleistykseen mutta ei taida muusikoiden.netin tila riittää jos jokaisen suomalaisen käyn yksitellen läpi joten.. niskalaukaus amiksille
(ainiin itsekin on amista tullut käytyä..)
Ampukaa minut!!
Huevos
30.06.2003 12:31:08

Mikä ihme tätä nykynuorisoa vaivaa?!?

hohhoijjaa. Mitä vitun nykynuorisoa?

70-luvulla kuulemma ihmisiä puukotettiin kouluissa, eikä festareille kannattanu mennä ilman puukkoa. (aika "freelove") Ihmiset on AINA ollu väkivaltaisia toisia ihmisiä kohtaan.

Jos et tajua mistä se johtuu niin suosittelen, että avaat ne vitun silmäs tai sit vedät pään ulos perseestäs ja katot ympärilles.
snaga
30.06.2003 12:51:03

Omien havaintojeni perusteella amikset ja gangstadaddyt ovat niitä pahimpia "urpoja".

Niin, eli kuten aiemmin totesin: amikset ovat niitä pahimpia "urpoja" ja tällä hetkellä heidän keskuudessa lienee trendikästä se gangstailu.

Hip Hop ja etenkin rap musiikki saattaa myös antaa nuorille huonoja vaikutteita väkivaltaisten sanojen takia, mutta uskon sen olevan pienimpiä syitä typerään käytökseen

Eli tässä on enemmänkin kyse seurauksesta, kuin syystä. Kun halutaan olla väkivaltainen idiootti, niin sitten tottakai kelpaa sellainen musiikki, jonka lyriikoissa väkivaltaista idiotismia ihannoidaan.
Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3%
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)