Aihe: Aloittelijan kappaleet
1
C-legit
22.10.2005 17:21:28
mahtaisko jollain olla ehdotuksia mistä biisistä kannattaa aloittaa soitto harjoittelu?mielellään myös linkkii jos on tabei tai nuottei..mistä itse alotit?
Paddle
22.10.2005 17:56:30
mahtaisko jollain olla ehdotuksia mistä biisistä kannattaa aloittaa soitto harjoittelu?mielellään myös linkkii jos on tabei tai nuottei..mistä itse alotit?

Soitin nuorena ukko-nooaa. Tässä on kyllä taas niin mahtavasti muotoiltu kysymys, että osannet varmaan vastata siihen itsekin.

Minkälaista kosketinsoitinta soitat/minkälaisena soittajana itseäsi pidät (pianisti/urkuri/kaikkia soundeja puupillistä taustakuoroihin/midimuusikko)? Minkälaisesta musiikista itse pidät? Mieti piisejä, joista tykkäät ja löytyy se soitin, mitä itse aiot harjoitella. Sitten soita. Voit harjoitella tapailemalla melodioita, tai opiskelemalla perusasioita kuten sointujen muodostamiset, nuoteista luku tms (elleivät satu olemaan jo hallussa). Ja tabei kosketinsoittaja harvemmin käyttää.

Ylleissääntönä, että soita sitä mikä tuntuu omasta mielestä kivalta, jos innnostus on suuri niin auttaa myös paljon opetella teoriaa ja tehdä nopeusharjoituksia.
Jos vituttaa, pelaa kurvipalloa.
Resonance
22.10.2005 18:05:55 (muokattu 22.10.2005 18:06:24)
Teoriaa ja jaakkokultaa sillä se lähtee. Muista laskea niitä tahteja.
Oletteko nähneet mustaa miestä soittamassa heviä?!!?
baron
22.10.2005 23:15:58

Teoriaa ja jaakkokultaa sillä se lähtee. Muista laskea niitä tahteja.

"Jänis istui maassa torkkuen" on kanssa hyvä aloituspiisi.
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Eddy
22.10.2005 23:36:51
"Jänis istui maassa torkkuen" on kanssa hyvä aloituspiisi.

Riippuu keikasta...
Koskettelen soittimia...
Silenseux
26.10.2005 10:22:54

aloittelijan kannattaa ehdottomasti hankkia joku pianokirja ja mennä pianotunneille koska siellä oppii tekniikan ja sitten ei tule myöhemmin ongelmia. sitten myöhemmin voi alkaa opetella biisejä itse nuoteista.
Mikä tässä synassa ny on ku ei kuulu mitään? voi ei... -"Kannattais laittaa vahvistin päälle..." Eiku nyt se on rikki, ei vieläkää kuulu! -"Johto olis hyvä kans laittaa seinään..."
Resonance
26.10.2005 21:45:30
Niin ja sitten vaikka opetella vaikka eri duureja/molleja molemmilla käsillä erilaisilla rytmityksillä.
Oletteko nähneet mustaa miestä soittamassa heviä?!!?
HilloS
28.10.2005 00:26:04

Asteikkoja vaan tuhannella eri rytmillä.. se on semmonen mikä tehoaa tekniikkaan aika jämäkästi..
Tulin, näin, soitin...
baron
29.12.2005 20:28:35

Mun mielestä Bachin Inventio 1 on aika kiva aloituspiisi.
Siinä saa kivasti molemmat kädet harjoitusta ja vähän musiikin teorian alkeetkin tulee handuun, erilaisia moodeja ja aavistus kontrapunktista.
My name is Baron, Sir Baron.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)