Aihe: Insert cable? 1 | |
---|---|
![]() 27.10.2005 23:42:16 | |
Mulle on tulossa soitin, jossa on kolme mikkiä ja kaksikanavainen ulostulo. Tässä infoa outputista ja piuhasta: "Output is 1/4” TRS and would normally be used with an insert cable (splits to two separate 1/4” TS jacks)" Siis stereo toisessa päässä ja kaksi monoa toisessa? Onko se vakiotavaraa ja jos on, niin mistä sellaisen saa, vai väsäytänkö jossain? Minä ja juotoskolvit emme tunne vetoa toisiamme kohtaan.. Ja jos se soittokone kiinnostaa, niin tässä linkki: http://www.macrophone.org/seidlerpage.htm ja sen ääniä (lisänä ring modulatoria ynnä muuta aika paljon) http://www.macrophone.org/seidler_tunes/loopy.MP3 Worst things burst | |
![]() 28.10.2005 04:16:12 (muokattu 28.10.2005 04:21:14) | |
Aika metkan näköinen laite! Inserttijpiuhoja pitäisi löytyä mistä tahansa musiikkiliikkeestä valmiina, eivätkä maksa mitenkään älyttömiä. Jos tietysti tarvitset pitkän johdon, kannattaa tehdä itse tai teettää kaverilla. Edit: Meinasin seota, kun kuuntelin tuon ääninäytteen! Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) | |
![]() 28.10.2005 11:41:52 | |
Jos sopii kysyä, niin mitä tuollainen laitos maksaa? No muuten kohtalaisen härski vempain! Mihin musiikkiin sä meinaat tollasta soveltaa? Johonkin avant gardeen kenties? "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune | |
![]() 28.10.2005 15:14:04 (muokattu 28.10.2005 15:53:56) | |
No juu. Kiitos vastauksista. Soitinhan on kampiliira ja tässä avantgarde-tapauksessa lankkumallinen kuten sähkökitara, eli ei kaikukoppaa lainkaan. Tarkoitus olisi tehdä uutta musiikkia vanhalla soittimella, kampiliirahan sinänsä on keksitty noin 1000-luvulla... Soittimen myyjällä on aika vinhat sivut: www.macrophone.org (vihje:liikuttele hiirtä thumbnailien päällä) En meinaa noin täysveriseen luupitteluun lähteä ,mutta katotaan mihin tämä tie vie mennessään. Ja sehän luultavasti todellakin vie... Mulla on jo kaksi akustista kampiliiraa ennestään. Silloin tällöin tulee tilaisuuksia, joissa tarvitaan äänentoistoa ja olen jatkuvasti ollut tyytymätön eri virityksiin, joita olen joutunut käyttämään. Ehkä tämä pistää asiat uuteen kuosiin, kun voin tarjota miksaajalle piuhanpään enkä kahta outoa kiertoäänten pesää... Worst things burst | |
![]() 30.10.2005 11:54:01 | |
Mulle on tulossa soitin, jossa on kolme mikkiä ja kaksikanavainen ulostulo. Tässä infoa outputista ja piuhasta: Nyt iski minullekin G.A.S. Kampiliira on aina ollut mun mielestäni yksi kiehtovimmista soittimista, yhdistyyhän siinä "kissanviulu"-tyyppinen hartsillahankaus avainviulun (tai autoharpun, jossa tosin painikkeet ovat demppareita) näppäimistöön. Ongelma vain helposti on, että kampiliiran käsittelyäänet ovat joskus kovempia kuin varsinainen musiikkiäänes. Livenä se ei niin haittaa, äänittäessä paljon. Sama ongelma on monien perinteisten tai etnisten soitinten kohdalla. Jos kehtaa kysyä, paljonko tuli maksamaan? Tietää vähän, paljonko pitää varautua säästämään... "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 30.10.2005 17:48:31 (muokattu 30.10.2005 18:11:38) | |
Hauskaa, että soitin kiinnostaa! Yleensä liiroissa on Geneven sopimuksen vastainen sotakoneen ääni, ellei sitten barokkihipsuttelusta ole kyse! Liian löysät kielet ja huono hoito saattavat tietenkin tehdä äänestä onnettoman tumpun, mutta viulun lähes kovimmat äänet ovat se normaalitaso. Ja se viulun jousella tehtävä laaja dynamiikkahan lähes puuttuu, sillä kampiliiran jousi eli veivattava puukiekko on "vakiopaineessa" kieleen. Hyvissä liiroissa käsittelyäänet ovat pieniä. Se, mikä jää kun tekee riittävät demppaukset (k- tai p-ikkunatiivistettä nappuloiden palautumiskohtaan, josta se kloks tulee...) kuuluu jäädäkin, ei pidä dempata veks soittimen luonnetta. 1200-1500 euroa kun säästää, niin sillä saa jo hyvän pelin. Ylärajaa ei ole. Tsekkaa www.gotschy.com ja sieltä Phoenix. Ritchie Blackmorellakin on sellainen. Tuo on siitä harvinainen kampiliira, että Helmut Gotschy teettää osan osista laserleikkauspajalla robottihommina ja näin käsityön osuus on alempi ja soitin halvempi. Ja jos Turkuun on asiaa, niin siellä Billy Hornen löytää Kaskenkadulta, hän tekee liiroja myös ja hyviä pelejä ovat. www.billyhorne.com Tämä itävaltalaisen Alexander Seidlerin (www.hurdygurdy.net) tekemä next level-peli maksaa 1500 euroa, käytettynä ja vähän modattuna. Uudet kai jotain 2500, ainakin tämä kunkkumalli Titanic. Oliskin jo aika saada soittokavereita. Opetan minkä osaan, jos joku tosissaan kiiinnostuu. Mun soittimiin saa tutustua, jotta saa hands on- tuntumaa ennen kuin tekee mitään nettitilauksia tms. gas-huumassa. nim. Kokemusta on... EM Worst things burst | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)