Aihe: Les Paul Gas
1
J.RA
30.10.2005 10:30:38
Noniin, nyt se sitten tapahtui, on alkanut himoittaa tuollainen Les Paul mallinen keppi. Kitara tulisi 2./3. kitaraksi joten ajattelin sijoittaa siihen korkeintaan 600€, mieluiten tietenkin vähemmän jotta jäisi ruokaankin rahaa :)

Eli suurin ongelma on se että kitaran pitäisi olla vasuri. Tässä joitakin malleja mitä olen pyöritellyt.

Esp/LTD:llä on eclipse malli. Jostain syystä Esp/LTD yhtiö on sitä mieltä että vasureille ei tarjota kuin kaikista halvimpia malleja. Eli tuolta suunnasta olisi tarjolla ec-50. Onko kenellekään kokemusta tuosta? Lähinnä toi pulttikaula mättää eniten, mikit vaihtaisin kuitenkin.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/259/260/ec50l.phtml
Myöskin se tonninen siellä on mutta hinta nousee vähän liikaa.

Deanilla on muutamakin eri vaihtoehto. Dean Evo

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext

Speksit ovat ihan mukavat ja ainakin kuvissa on näyttänyt ihan silmäänkin mukavalta. Onko tästä kenelläkään mitään sanottavaa? Tätä ei taida päästä oikeen testaamaan kyllä..

Saksankaupasta osui tämmöinen Collins merkkinen kitara vastaan:

Merkki on itselleni ihan uusi tuttavuus. Onko kenelläkään kokemusta? Hinta ei ole ainakaan paha ja speksit eivät vaikuta ollenkaan hassummilta, mutta mihin se koira sitten on haudettuna? :)

Tässä vielä pikkaisen arvokkaampi Collins:

Tässä olisi Epiphonen vaihtoehto:

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p04.asp/sid/!18121995/artnr/3179009

Hinta on vähän enemmän mutta huomaako sen sitten myös laadussa?

Kaipaisin mietteitä noista kitaroista. Tällähetkellä vahvimmilla on ehkä tuo Deani. Isoon G:eehen en ainakaan tällä hetkellä ole vielä satsaamassa. Mutta kaipaisin mietteitä ja mielipiteitä noista kitaroista ja käyttäjien kokemukset olisivat kanssa kivoja.

Ja saa ehdotella muitakin jos niitä vielä löytyy :)
-Sellasta se vaan on-
Spike
30.10.2005 10:34:09
Noi LTD 50-sarjalaiset eivät pidä oikein virettään.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
J.RA
30.10.2005 10:37:43
Noi LTD 50-sarjalaiset eivät pidä oikein virettään.

Tota en kyllä menisi allekirjoittamaan sillä mulla oli useammankin vuoden M-50. Piti vireen erinomaisesti. Blokkasin tallan vielä. Olin kyllä kaikinpuolin tyytyväinen siihen kapulaan.
-Sellasta se vaan on-
Spike
30.10.2005 10:40:04
Tota en kyllä menisi allekirjoittamaan sillä mulla oli useammankin vuoden M-50. Piti vireen erinomaisesti. Blokkasin tallan vielä. Olin kyllä kaikinpuolin tyytyväinen siihen kapulaan.

Mulla oli Viper-50 ja se ei ainakaan pitänyt virettään.
J.RA
30.10.2005 10:41:02
Mulla oli Viper-50 ja se ei ainakaan pitänyt virettään.

Eli on varmaan paljon eroja yksilöissäkin. Tätä itseasiassa siinä vähän pelkäsinkin :)
-Sellasta se vaan on-
Spike
30.10.2005 10:52:47
Hagströmiltä löytyy kanssa jotain vasenkätisten lespoja, joku 600-700e
Strutsi
30.10.2005 11:10:40

Miksi blokkasit tallan jos se kerran piti vireen?
Kaverin suusta: "No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
Guitaristi
30.10.2005 11:20:49

Eiköhän tuohon hintaan saisi jo käytetyn japsi-tokainkin.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
P-Nut
30.10.2005 11:51:02 (muokattu 30.10.2005 11:51:12)

Kysyjällä on Les Paul-GAS eikä Love Rock-GAS.
Tuolla idealla saisi poistaa sitten monen muunkin vaihtoehdon tuosta listasta... Suosittelen itsekin yhdeksi vaihtoehdoksi Tokain Japanissa tehdyt Love Rockit. Pahasti ei voi mennä metsään.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
tommi_899
30.10.2005 11:55:36

ääni epiphonelle. mulla hyviä kokemuksia niistä
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Starlia
30.10.2005 12:28:02
Mikäs ois sellanen hyvä liimakaulanen Epiphonen Lespa ~400e:lla?

Olisi haussa tuollainen. Riittää, että on liimakaula, hyvä tatsi ja musta. Mikeillä ei niin väliä, kun yksi hyvä löytyy jo omasta takaa ja toinen menee hankintaan.

Tällanen? http://www.thomann.de/thoiw3_epipho … sn=ab1d50c918eb48d21f7273b90370fb27

Mites nuo Gothic-lespat? Ihan makeennäkösiä, mutta onko soitettavia vehkeitä? Aika halpoja ovat vain :-s
Hohhoijaa
30.10.2005 13:28:42
Helkkari, Collinsit vaikuttaisi oikein kivoilta ja halvoilta. Kellään tietoa?
Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
elbowski
30.10.2005 14:04:30
Why don't you take some responsibility? You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
J.RA
30.10.2005 14:27:59
Kysyjällä on Les Paul-GAS eikä Love Rock-GAS.

Osapuilleen näin. On ollut kaksi Tokain lespaa talossa joten etsin nyt jotain muuta :)
-Sellasta se vaan on-
J.RA
30.10.2005 18:10:42 (muokattu 30.10.2005 18:53:12)
Eikö kenelläkään ole kokemusta tuosta Collinssista? Täytyykö mennä tilailemaan ja jakaa sitten eteenpäin tietoa :)

Edit: Ilmeisesti, mitä nyt netistä kommenttia löysin, on vähän HB-tasoa parempi...
-Sellasta se vaan on-
atimoc
30.10.2005 18:45:15

Collins on todennäköisesti Musik-produktivin oma merkki. Missään muualla niitä ei ole näkynyt, ja joissain heidän kitaroissaan on 12. nauhan inlayna m-p:n logo (esim. http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/09/100009823xl.jpg).

Oma kokemukseni Collinsista rajoittuu spedujen välipiuhoihin, jotka olivat ihan toimivia.
"The government hates rap, man! And only rappers get gunned down like this. I'll tell you right now, if Billy Joel, Elton John and David Bowie got shot they'd have Bruce Springsteen's house surrounded!" -Chris Rock
Quu
30.10.2005 18:54:12

Annan ääneni Epiphonelle.
Olisin aikoinani ostanut LP Standardin, mutta silloin sillä oli liikaa hintaa. Täytyi tyytyä karvalakkiin... Hyvä kitara se on ei siinä mitään.
Ja minäkin olen sitten vasuri, nih!

nimim. Tyytyväinen Epiphonen omistaja jo vuodesta 2002.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
J.RA
30.10.2005 19:05:33
Olisin aikoinani ostanut LP Standardin

Eikö tuossa ole aika suppea värivalikoima ainakin vasureille? Ei taida valkoisena tai mustatana löytää...?

Alkaa vakavasti näyttämään siltä että joku kitara tässä tulee kohta ostettua, oireet alkaa olla senverta pahat jo... :)

Mites tuo Deanin EVO, onko siitä kokemuksia kenelläkään?
-Sellasta se vaan on-
Quu
30.10.2005 19:55:23

Eikö tuossa ole aika suppea värivalikoima ainakin vasureille?
Saattaa olla, mutta siellä on minun silmääni miellyttäviä värejä, joten ei haittaa :)

Mustana sitä saattaa saada, mutta ei valkoisena.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)