Aihe: Albert Järvinen
1 2 3 4 5 6 7 8
HulluSimo
29.06.2003 12:36:20
Miks muuten se kitaristi vaihtu? milloins Hurriganes sitten lopullisesti lopetti?

Joo, eli Hurriganesilta tuli viimeinen levy v. -84. Silloin se myös lopetti. Mutta neljän vuoden päästä Hurriganes tuli tekemään vielä comeback kiertueen, jonka ensimmäisillä keikoilla Albert Järvinen vielä soitti, mutta Janne Louhivuori korvasi Järvisen neljällä viimeisellä keikalla.
...or still alive! Katsokaa Wanted!
Kossu
29.06.2003 22:07:57 (muokattu 29.06.2003 22:18:18)
Järvinen ja Tubescreamer enpä muista ikinä nähneeni ehkä joskus uran loppupuolella mutta ei se mikään trademarkki ollut. Eikä Marshalkaan ole mitään tyypillistä Järvistä en muista yhtään keikkaa jolla Järvisellä olisi ollut Marsu varmaan on ollut- Alppu vaihtoin kamoja rahoissaan ollessaan koko ajan, pedaaleita sillä on ollut varmaan kaikki mitä on eteen tullut.

Sillon kuin Hurriganes oli vasta nousussa eli ennen Roadrunneria Järvinen soitti lähinnä valkoista ruusupuu otelautaista Telecasteria jossa oli Gibsonin Humppari edessä. Saattaa olla että vahvistimena olisi silloin ollut Marsu, mutta epäilen. Se vahvistin joka oli huippuaikan ensisijaisena pelinä oli kyllä yleensä Fender Dual Showman Reverb nuppi kaapeina joskus Marsu yleensä Fender.

Alkuaikoinen pedaaleita ei yleensä ollut kuin yksi ja Coloursound tulee kyllä päälimmäisenä mieleen.

Myöhemmin styrkkari vaihtui Peaveyksi ensin Musician sarjaan sitten Vintage malleihin. Alppu oli myös ensimmäisiä
Mesa Boogien käyttäjiä Suomessa.

Kitaroita Alpulla oli myös vaikka mitä mutta kyllähän se oikeasti oli Strato mies myös Tele sai paljon kyytiä, Les Paulin muistan nähneeni Alpun käsissä vain kerran ei kun kaksi sillä oli Royals aikoina puunvärinen Les Paul standart ja Braindamage aikoina Sunburnsti Heritage, niin ja olihan sillä sunburnst LP junior jo Hurriganes aikoina käytössä. ES 355 SVTD, ES 335 ja Firebird olivat Gibsoneista eniten käytössä.

Järvisen soundi tuli kyllä enimmäkseen käsistä miehellä oli jumalaton tatsi ja vaikka se vaihtoi ja kehitti kamojaan koko ajan perusointi onneksi säilyi melko samana.

Kaksi L 5 S:sää, enpä taida uskoa, kitara on aika harvinainen ja kallis ja sitä Trapetsi-tyyppiä on tehty tosi vähän. Järvinen soitti sitä kuuluisaa L 5 S kitaraa Royals aikoina ja silloin sillä oli yleensä keikalla vähintään neljä - viisi kitaraa mukana enkä muistaa koskaan nähneeni tai kuulut kenenkään muunkaan nähneen niitä kahta samalla keikalla.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Kampuzzjeah!
29.06.2003 22:28:38
ilmottelempa nyt ku ei oo muuta tekemistä..täällä ois muistaakseni myytävänä albert järvisen kaappi:
www.viikingmusiikki.fi
vierittää vaan etusivua nii siellä pitäs olla!
Metal_Griffin
29.06.2003 23:38:57

Royalsin keikalla kun olin niin Albert soitti silloin valkoisella stratolla, jota oli jo siinä vaiheessa teippailtu ilmastointiteipillä. Muistaakseni joku potikka puuttui. Hurriganesin toisella kierroksella näin Albertin soittavan Musicmanin kitaralla ja kahdella Musicmanin combolla. Silloin lavalla oli vihreä lisälaite, ihan tubescreamerin värinen.
HulluSimo
29.06.2003 23:42:19 (muokattu 29.06.2003 23:43:00)
Royalsin keikalla kun olin niin Albert soitti silloin valkoisella stratolla, jota oli jo siinä vaiheessa teippailtu ilmastointiteipillä. Muistaakseni joku potikka puuttui. Hurriganesin toisella kierroksella näin Albertin soittavan Musicmanin kitaralla ja kahdella Musicmanin combolla. Silloin lavalla oli vihreä lisälaite, ihan tubescreamerin värinen.

Onko mitään muita muistikuvia näistä keikoista. Mua kiinnostaa ihan kaikki Albert Järviseen ja sen keikkoihin liittyvä. :)
Jos jotain pystyt näistä keikoista kertomaan, niin kerro ihmeessä!
...or still alive! Katsokaa Wanted!
fox
30.06.2003 00:03:49

Kaksi L 5 S:sää, enpä taida uskoa, kitara on aika harvinainen ja kallis ja sitä Trapetsi-tyyppiä on tehty tosi vähän. Järvinen soitti sitä kuuluisaa L 5 S kitaraa Royals aikoina ja silloin sillä oli yleensä keikalla vähintään neljä - viisi kitaraa mukana enkä muistaa koskaan nähneeni tai kuulut kenenkään muunkaan nähneen niitä kahta samalla keikalla.

No enpä minäkään kahdesta tiedä mutta yksi oli ainakin, olen siitä täällä ennenkin kirjuutellut, legenda kertoo että se olisi Paul Kossofin vanha ollut..
Se oli juuri se, jossa oli messinkinen vitosnumeron narikkalappu naulattuna rungon kaulaliitokseen, juuri sinne takapuolelle, eikä sitä saanut poistaa...
Eikä se ole se joka on/oli? Ahosen Musiikissa, jossa ei sitä testiä saanut kun se oli "tuolla ylhäällä", hinta-arviona "noo, niitä on tuohon neljäänkymppitonniin myyty" vanhaa rahaa..
Edelleen tuosta Järvisen L-5:sta joku tiesi että olisi se Poriin matkustanut...
Kossu
30.06.2003 10:02:31 (muokattu 30.06.2003 10:09:39)

Aivan Musareita oli kehissä loppuaikoina, mutta Braindamage ja Flashbacksliders on soitettu Mesa Boogiella.

Ensimäiset Hurriganes keikat jotka näin (ennen ja heti jälkeen Rock´n roll all night long levyä) Alppu soitti Telellä - en usko että miehellä silloin muita kitaroita olikaan. Joskus Blue Suede Shoes singlen aikoihin kehiin ilmestyi eka sunburnst Strato ja Roadrunner aikoihin punainen Emma - Strato ja sitten tuli suosiota Ruotsissa ja kitaroita rupesi olemaan riittävästi ja kamat kasvoivat muutenkin roimasti.

Royals-aikana kitarat vaihtuivat aika tiuhaan, näin Royasit viisi - kuusi kertaa, mutta en muista valkeaa Stratoa, mutta en epäile yhtään etteikö sellainenkin olisi ollut, ei vaan sattunut kohdalle kun minä bändin näin.

Myöhemmin Alppu ei Alppu juurikaan Gibsoneita soittanut, joskus - mutta kyllä se oli Strato tai joskus Tele, jolla mies normaalisti soitti.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Enska
13.07.2003 19:22:06
No enpä minäkään kahdesta tiedä mutta yksi oli ainakin, olen siitä täällä ennenkin kirjuutellut, legenda kertoo että se olisi Paul Kossofin vanha ollut..
Se oli juuri se, jossa oli messinkinen vitosnumeron narikkalappu naulattuna rungon kaulaliitokseen, juuri sinne takapuolelle, eikä sitä saanut poistaa...
Eikä se ole se joka on/oli? Ahosen Musiikissa, jossa ei sitä testiä saanut kun se oli "tuolla ylhäällä", hinta-arviona "noo, niitä on tuohon neljäänkymppitonniin myyty" vanhaa rahaa..
Edelleen tuosta Järvisen L-5:sta joku tiesi että olisi se Poriin matkustanut...

Kyseistä Alpun L-5S:ää Kossof ei ilmeisesti koskaan omistanut vaan kitara oli hänellä lainassa. Alppu osti kyseisen kitaran Lontoosta. Kitarassa on tosiaan se viitosnumero siinä kaulaliitoksessa. Muita varmoja tunnisteita on yksi ylimääräinen reikä kannessa potikoiden luona jossa on joskus ollut mini-switchi. Myöskin "konehuoneen" puolelle Alppu raapusteli jotain omia merkintöjään tunnistamisen helpottamisesksi jos kitara joskus varastettaisiin.
Kitara kävi tosiaan Porissa mutkan jossain vaiheessa elämäänsä ja silloin omistajana toimi Dingon Jonttu Virta. Nykyinen olinpaikka on Helsingissä jollain yksityisellä keräilijällä.
fox
14.07.2003 03:53:41

Kyseistä Alpun L-5S:ää Kossof ei ilmeisesti koskaan omistanut vaan kitara oli hänellä lainassa. Alppu osti kyseisen kitaran Lontoosta. Kitarassa on tosiaan se viitosnumero siinä kaulaliitoksessa. Muita varmoja tunnisteita on yksi ylimääräinen reikä kannessa potikoiden luona jossa on joskus ollut mini-switchi. Myöskin "konehuoneen" puolelle Alppu raapusteli jotain omia merkintöjään tunnistamisen helpottamisesksi jos kitara joskus varastettaisiin.
Kitara kävi tosiaan Porissa mutkan jossain vaiheessa elämäänsä ja silloin omistajana toimi Dingon Jonttu Virta. Nykyinen olinpaikka on Helsingissä jollain yksityisellä keräilijällä.

Kiitti Enska kun päivitit tiedot... olen tosiaan joskus sen kyseisen kitaran sähköpuolta laitellut. Mistäköhän Ahosen Musiikin L5-S on peräisin??
Peter Gunn
15.07.2003 11:53:14 (muokattu 15.07.2003 11:56:50)

"Queen Triggered -pedaali: siinä oli jalalla toimivan vaihtoehdon lisäksi mahdollisuus valita auto-wah -kytkentä. Albert Järvisellä muuten oli Queenie; sen soundia kannattaa kuunnella Royalsin Spring 76- (esim. High) ja Live (esim. Fire) -albumeilta. "

Tuollainen tuli vastaan www.rytmi.com :sta.

Edit: Edelleen samasta artikkelista.
"Electro-Harmonixilla oli aikoinaan hieno Electric Mistress -flangeri, jollainen Albert Järviselläkin oli Royals-aikoinaan (esim. Hoochie Coochie Man; myös Out-levyn monilla biiseillä)."
rheinone
17.01.2007 12:28:47
Onko kellään tietoa, minä vuosina Alpulla oli käytössään tuo mun omakuvassa näkyvä oranssi tele?

http://muusikoiden.net/dyn/users/15755.jpg
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Härski
17.01.2007 12:57:48
Onko kellään tietoa, minä vuosina Alpulla oli käytössään tuo mun omakuvassa näkyvä oranssi tele?

Enpä ole tommosesta telestä tiennytkään, samanlaisella mikityksellä varustettu oranssi tele oli kimaltelevalla maalilla. Ja krokuorisella humpparilla. Käytti sitä joskus '72-'73 ainakin.
Freewheeler
17.01.2007 14:10:35

Taisi olla sama Tele joskus 70-luvun lopun Lintsikeikalla Cissen käsissä? Olisko ollut Teendreams-rundi?
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
elektra
17.01.2007 15:06:38

...juu sattuupa olemaan hallussa yksi Colorsound OD, joka Alpulla on ollutkäytössä, I Kalliolta ostettu 25v sitten, hyvin pelittää, tosin potikat vähän rohisee.
... jos et tiedä mitä olet tekemässä, älä tee mitään...
Manicci
17.01.2007 22:53:12
Taisi olla sama Tele joskus 70-luvun lopun Lintsikeikalla Cissen käsissä? Olisko ollut Teendreams-rundi?

Jossain kuvassa ainakin Remun soolouran rundilla Cisse soitti punaista Telecasteria. En tosin tiedä liittyykö tähän mitenkään.
How blue can you get?
Snackfinger
17.01.2007 23:08:05 (muokattu 18.01.2007 08:49:09)
Tuollaista löysin...
http://www.kolumbus.fi/pikkulauri/kuki.htm
Minun MXR dynacomppi vuosimallia -75 toimii kuin junan vessa vieläkin ;-))
BigPapa
17.01.2007 23:12:31

Järvisen yksi vakiospeduista oli melkein koko elinajan Tubesreamer.

Oli muuten MXR Dynacomp.
Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä.
rheinone
18.01.2007 10:14:55
Jossain kuvassa ainakin Remun soolouran rundilla Cisse soitti punaista Telecasteria. En tosin tiedä liittyykö tähän mitenkään.

Muistatko missä kuvassa? Toi on luultavasti just Fiesta Red Telecaster vuodelta '68, joskin sävy on ajan myötä kulahtanu postiauton väriseksi.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
the Gas Fuzz
18.01.2007 11:01:24
Muistan joskus lukeneeni joko Soundista (e-liike testaa) tai Rytmistä Kuloniemen kirjoittaman jutun tosta PostiautoTelestä. Isot jumbonauhat ja kielinä 10-setti. Et olis ollu aika mahdoton soittaa kenenkään muun ku itse Alpun, saatto olla jopa 9-setti. Mut oli siis sellanen yhtälö et pikkasen vaikee saada soimaan. Mitähän kieliä se noin muuten käytti uransa aikana. Onks tiatooo, hä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)