Aihe: Todellinen aloittelija. Neuvoja?
1 2
ikkunaprinsessa
29.06.2003 22:51:29
Elikkä;
Haluaisin oppia soittamaan kitaraa. En tajua nuoteista sun muista melkein mitään, vaikka olenkin soittanut hiukan pianoa. Voiko kuka tahansa oppia soittamaan kitaraa? Vai olenko toivoton tapaus..? Veljeni soittaa kitaraa eräässä bändissä, ja ajattelinkin, että olisiko hyvä ajatus pyytää häntä opettamaan minua? Vai pitäisikö etsiä jostain oikea kitarakurssi. Ja jos pitää, niin mistä he****istä löydän sellaisen? Onko kitaran soittaminen vaikeaa?
Joten jos joku osaisi vastata edes joihinkin kysymyksistäni, olisin todella iloinen! Kiitos!
ikkunaprinsessa
Spiridon
29.06.2003 22:54:40
Eniten opit ja pääset halvimmalla jos pyydät veljeäsi opettamaan.
Kitarakursseja löytyy halpoja vaikka kansalaisopistosta.
KooAa
29.06.2003 22:56:53
Ota veli avuksi. Luettele biisejä joita haluat oppia ja veljesi voi kertoa mistä kannattaa aloittaa. Pyydä sitten veljeäsi näyttämään miten biisi soitetaan. Seuraavan biisin voi sitten valita ja opetella itse.

Noin minä ainakin aloitin.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Alottelia
30.06.2003 00:17:14
Voiko kuka tahansa oppia soittamaan kitaraa? Vai olenko toivoton tapaus..?

Kuka tahansa oppii soittamaan kitaraa jos vain motivaatiotaso pysyy riittävänä. Kitaransoiton opiskelu on näet niin pitkä ja kivinen tie, että monet jättävät leikin kesken.

Eli ihan ekaksi kannattaa lähteä perussointujen opettelusta jonka jälkeen voikin soitella lähes mitä tahansa mielibiisejään.
Robertti
30.06.2003 14:24:19
Elikkä;
Haluaisin oppia soittamaan kitaraa. En tajua nuoteista sun muista melkein mitään, vaikka olenkin soittanut hiukan pianoa. Voiko kuka tahansa oppia soittamaan kitaraa? Vai olenko toivoton tapaus..? Veljeni soittaa kitaraa eräässä bändissä, ja ajattelinkin, että olisiko hyvä ajatus pyytää häntä opettamaan minua? Vai pitäisikö etsiä jostain oikea kitarakurssi. Ja jos pitää, niin mistä he****istä löydän sellaisen? Onko kitaran soittaminen vaikeaa?
Joten jos joku osaisi vastata edes joihinkin kysymyksistäni, olisin todella iloinen! Kiitos!

Jos kerran HIM rulettaa, niin Wicked Game on tyosi helppo biisi aloottelijalle. Ei oo kun kolme sointua: Hm, A, E

Osaatko lukea tabulatuureja? Tässä em. soinnut tabutettuina:

Hm:

e-2-
h-3-
g-4-
d-4-
a-2-
e---

A:

e-0-
h-2-
g-2-
d-2-
a-0-
e---

E:

e-0-
h-0-
g-1-
d-2-
a-2-
e-0-

Tosin Himmin versiossa käytetään enimmäkseen vitossointuja.

Ko. kappale on muuten Chris Isaakin. Kukaan muu ei varmaan sitä tiennyt. Hoho!
Makuupussimies
30.06.2003 20:30:05
Hm voi olla vähän hankala sointu ihmiselle joka ei ole soittanut ennen.
"Stay out of the road if you wanna grow old" -Pink Floyd
kimmo01010
30.06.2003 20:34:52
No yks helppo biisi on Wet Wet Wetin Love is All Around us..
Siinä on D, Em, G ja A.. Vähän lälly biisi mutta hyvä biisi alottelijalle...
Remember, Ride with the Big one :)
noir
30.06.2003 20:41:56
Knocking On Heavens Door? Anyone?!

G; D; C - yksinkertaisimmillaan suunnilleen joo.
Knowledge is power, France is bacon.
kid ego
01.07.2003 00:37:55
No yks helppo biisi on Wet Wet Wetin Love is All Around us..
Siinä on D, Em, G ja A.. Vähän lälly biisi mutta hyvä biisi alottelijalle...

Mä tunnen yhden kaverin, joka oli ala-asteella luokan kovin jätkä kun osasi soittaa tuon. Sen repertuaari on vieläkin kymmenen vuoden jälkeen sama.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
tattis
01.07.2003 12:10:44 (muokattu 01.07.2003 12:11:22)
Knocking On Heavens Door? Anyone?!

G; D; Am- yksinkertaisimmillaan suunnilleen joo.

Sen päälle
G-D-C
Roo Pertti
01.07.2003 20:33:50
Hm voi olla vähän hankala sointu ihmiselle joka ei ole soittanut ennen.

Ei tosiaankaan ole. Mun mielestä se oli alussa hankala vain, koska en tiennyt millainen se on. Se on helpompi kuin C.
noir
01.07.2003 20:35:01
Ei tosiaankaan ole. Mun mielestä se oli alussa hankala vain, koska en tiennyt millainen se on. Se on helpompi kuin C.

Em on helppo, Hm on hankala. H on tosin hankalampi.
Roo Pertti
01.07.2003 21:27:01
Em on helppo, Hm on hankala. H on tosin hankalampi.

H on vaativa, mutta Hm on helppo. A sen sijaan on aloittelijalle vaikea. Mutta kaikki ne alkaa sujumaan yhtä helposti kun vaan reenaa tarpeeksi.
noir
01.07.2003 21:33:10
H on vaativa, mutta Hm on helppo. A sen sijaan on aloittelijalle vaikea. Mutta kaikki ne alkaa sujumaan yhtä helposti kun vaan reenaa tarpeeksi.

Väännetään nyt langasta. Riippuu pitkälti monesta asiasta. OK?

Ja itse aiheeseen, kannattaa selailla OLGAn (www.olga.net) arkistoja, ja opetella yksinkertaisilta vaikuttavat kappaleet. Joissain on soinnut tekstin alussa/lopussa, mutta muussa tapauksessa ne löytyvät kylllä.

Helpot soinnut löytyvät kokeilemalla, kuten yleensä.
Keppi
02.07.2003 14:22:02
Elikkä;

Kyllähän sitä oppii, jos tosissaan on kiinnostunu. Oon vaan nyt seurannu noita muutamia nuorukaisia(kaveripiirin pikkuveljiä ja -siskoja), niin huomaa tosissaa, kuka on kiinnostunu oikeesti ja kuka ei ole. Jos kitara on "hyllytetty" jo yhden kuukauden harrastuksen jälkeen, niin ei se sillon oo kiinnostanu tarpeeks. Ei siinä mun mielestä niinkään oo kyse mistää lahjoista, vaan ihan puhtaasti siitä kenellä on motivaatiota räplätä sitä vekotinta jatkuvasti...kuten tossa tuli todettua. Opit aivan varmasti...jos vaan innostus riittää.

Mitä tulee tohon kitaratuntikysymykseen, ni kannattaahan se mennä tunneille, jos se vaan yhtään on mahdollista. Toki sekin on tosi hyvä, jos se veljes suostuu sua neuvomaan. Kitaraanhan on tavallaan "helppo" päästä sisälle just ihan noitten sointujen avulla. Toki sointujen opeiskelu vaatii just tätä motivaatiota, koska todennäköisesti se uusi sointu ei irtoo ihan ensimmäisellä yrittämällä...eikä toisella.

Mutta lycka till!
Juuup!
ikkunaprinsessa
08.07.2003 18:45:06
Kiitos neuvoista kaikille! :) Lainasin kirjastosta jonkun ihme kitarakirjan. Ja tajusin siitä aika paljon! Se vaikuttaa helpommalta kuin luulin. Tosin en oo vielä päässy kitaraan käsiksi kun rakas veljeni on lapissa. Enää 4 päivää ja sitten! En osaa tabulatuureja ja menenkin tästä lukemaan aiheeseen liittyviä keskusteluja.. näkemiin!
ikkunaprinsessa
nuorikitaristi
09.07.2003 12:13:31
Elikkä;

Itse aloitin niin että katoin "voi hitsit ku noi ysit soittaa makeita biisejä mäkin rupeen soittaan kitaraa" ja siitä sitte rupesin itseopiskelemaan.
ai sä!?
R.Cooley
09.07.2003 12:23:31
B7 on kiva aloittelijalle avoimesta asemasta=)
Satriani on voittamaton
Deep_purple
25.07.2007 00:26:19

Guns'n roses knoking on heavens door. Mulle opetettiin et menis----
D,Am,Em tokan kerran
D,Am,G

Jne.
Best reason to play drums -Pearl
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)