Miksi tätä biisiä aina sanotaan helpoksi? Ei tuo minulle ainakaan mikään helppo ole. Olenko minä sitten hidas kehittymään kun en osaa tuota soittaa n. 7 kitaransoittokuukauden jälkeen. Osaanhan minä tuon kappaleen tietysti läpi "soittaa", mutta sitä nyt ei kuurokaan halua kuunnella. Lentää kohta minulta kitarat takkaan kun en yhtään osaa arvioida omaa tasoani, kun viikon kaverin rikkinäistä landolaa soitelleet sanovat osaavansa kaikki Jimi Hendrixin, Metallican ja Children of Bodomin biisit läpi. Missä vaiheessa osaa soittaa jonkun kappaleen? Jos sanon osaavani katkaista tiiliskiven kyynärpäälläni, niin todella tarkoitan sitä. Siis jos oot soittanu 7 kuukauuta kitaraa jos oikeen ymmärsin nii ei se sillon oo välttämättä kovin helppo.Esim minä en osannu soittaa oikee mitä kunnolla kun olin soittanu vuoden mut sit päätin et P*RKELE nyt rupeen reenaamaan tekniikkaa ja soittamaan uusia biisejä ja sit rupes menee hyvin! Hevi-Mies on eri mies. |
saha 29.10.2005 21:56:33 (muokattu 29.10.2005 21:58:16) | |
---|
Siis jos oot soittanu 7 kuukauuta kitaraa jos oikeen ymmärsin nii ei se sillon oo välttämättä kovin helppo.Esim minä en osannu soittaa oikee mitä kunnolla kun olin soittanu vuoden mut sit päätin et P*RKELE nyt rupeen reenaamaan tekniikkaa ja soittamaan uusia biisejä ja sit rupes menee hyvin! Itsehän olen soittanut reipaat 4 vuotta, mutta soittelin niin simppeleitä juttuja, että olen pari vuotta soittaneen tasolla. Näin rehellisesti itseäni arvioiden. Itseä vaan tukasta kiinni ja haastetta peliin. Ohimennen: riffi- & sooloskabat on hyvä keino pitää soittomielenkiintoa yllä. Aina saan hirveitä viboja jos joku on vaivautunut kommentoimaan minun pätkääni äänestysthreadissa. Palautteen saaminen on hauskaa. >-)))> #2
"Siis mitä hyötyä tuosta on. Tuleeko siitä lisää nopeutta." - alppu kysyy koverretusta otelaudasta. |
DaKiller 29.10.2005 21:58:42 | |
---|
Entäs sitten kun tuntuu, ettei keksi mitään omaperäistä ja polkee paikallaan? Tätä vaivaa on potenut varmaan monikin. Mielestäni siihen auttaa sitten se muiden tuotosten kuuntelu ja lähinnä tutustuminen muihin musiikin tyylisuuntiin, kuin siihen mitä normaalisti soittimeen iskee. Niitä inspiraatioita löytää kyllä usein yllättävistä paikoista - lenkkipolulta, töistä wc:stä(tästähän taitaa pyöriäkin yksi topiikki, hoho) ja yms. Vaikea keksiä mitään radikaalia muutosta mikä tuohon auttaisi. Se soittamisen ilo on vain löydettävä itse. Soittaa vaikka humppaa tai väsää teknopiisin niin alkaa rokkiveret kiehua suonissa! Tai toisinpäin =) |
apenaattori 29.10.2005 22:13:23 | |
---|
Joo, palautteen saaminen skaboista on kivaa. Itse osallistun vain riffikunkkuskaboihin, ei kehtaa (enää) lähetellä sooloräpellyksiään tänne. Go ahead, punk, make my day! |
Spike 29.10.2005 22:25:58 | |
---|
Tätä vaivaa on potenut varmaan monikin. Mielestäni siihen auttaa sitten se muiden tuotosten kuuntelu ja lähinnä tutustuminen muihin musiikin tyylisuuntiin, kuin siihen mitä normaalisti soittimeen iskee. Jepulis. Nyt ei onneksi ole writer's blockia päällä, mutta se iskee aika ajoin. Metallia, bluesia, jazzia, progea, rockia tulee kuunneltua, mutta mulla ei o toiminu tuo aivan uusiin tyylisuuntiin tutustuminen. Sillon ku iskee, ni tuntuu, että kaikki mitä keksii, on tehty aikaisemmin. Ja onhan se noinkin... ehkä vain liian kova itsekritiikki. Yleensä kun iskee, alan vain soittelemaan vanhaa matskua ja toisten tuotoksia. Joskus juurille paluu auttaa. Mutta, aika parantaa haavat... So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
WM 30.10.2005 10:37:45 | |
---|
Huomasin muuten että tähän vaivaan auttaa hyvän musiikin kuunteleminen! Kuuntelin putkeen 2 levyä maidenia.. hard ´n´ heavy 2 cd:n läpi kans nii johan alko kitarakin vetää puoleensa.. Mutta mutta.. mites mää niitä riffejä äänittelisin ku oon vähän noppa enkä omista mikkiä.. Onko se pakollinen? ja millä tieokoneen ohjelmalla voi tallentaa? wanhat
WM
mehiläiset |
wrshredder 30.10.2005 12:03:26 | |
---|
Mutta mutta.. mites mää niitä riffejä äänittelisin ku oon vähän noppa enkä omista mikkiä.. Onko se pakollinen? ja millä tieokoneen ohjelmalla voi tallentaa? hoho. no voitsä äänittää sitten vaikka kasettinauhurilla. tai saa tietokoneesenkin kiinni skeban suoraan ,minä en vaan tiedä tarkalleen miten. http://www.download.com/Audio-Produ … tion/3150-2170_4-0.html?tag=nav_dirtosta löytyy ohjelmia.. Romantikkoitkijät#23
So, this dude, Sauron, made a big badass ring. He did some nasty shit with it, and then he got killed and this human took it. Then he did nasty shit, too. The ring made everyone an asshole and then Ian Holm got i |
WM 30.10.2005 12:33:19 | |
---|
no mä oonkin noppa, mutta no jaa.. pitää kysyy kavereilta, ku ne luulee tietävänsä kaiken tietokoneista.. wanhat
WM
mehiläiset |
Eddie 30.10.2005 15:44:48 | |
---|
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
ravensoul 30.10.2005 18:22:24 | |
---|
Esim minä en osannu soittaa oikee mitä kunnolla kun olin soittanu vuoden mut sit päätin et P*RKELE nyt rupeen reenaamaan tekniikkaa ja soittamaan uusia biisejä ja sit rupes menee hyvin! Kiitos! Annoit mulle toivoa. :D Ota plussa. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät #27 Luojan kiitos, olen ateisti! |
Samppa90 31.10.2005 18:49:24 | |
---|
Kiitos.Mut siis en väitä et oisin siltikkään mikään hyvä kitaristi mut ainakin oon kehittyny aikapaljon... Hevi-Mies on eri mies. |
Khassera 31.10.2005 21:53:18 | |
---|
Jos powermetalli viehättää ja haluat kaahata todella helpolla tekniikalla niin Kamelot - The Fourth Legacy biisi on aikas yksinkertainen soolossaan. Kuulostaa ihan sialta mutta se on pelkkää skaalajauhantaa. Ei siinä pari kuviovaihtoa mitään helppoja ole mutta niinku kaikki soolot, tuo on hoksaamiskysymys. Toinen on samalta artistilta ja ehkä vähän vaikeampi mutta samaa kaavaa noudattaa, Center of the Universe. Toivottavasti auttaa! Repikääpä tästä. |
-Prokitaristi- 01.11.2005 15:41:39 | |
---|
Parempi myöhään... ...Kun ei milloinkaan :D. |
costi 02.11.2005 14:11:57 | |
---|
itteeni ainaki inspiroi aina harjottelee kaikenlaista just ku kuuntelee kaikkee meneviä rock/heavy biisejä ja sit ku kattelee ja kuuntelee esim. G3:sta. Whatever it is, it's 6 strings and that's it.
I am a slave or a master to it. |
tupakalle 02.11.2005 14:27:03 | |
---|
Kokeile jotain erinlaista musaa. Se on erilaista, ei erinlaista. |
Ville81 02.11.2005 14:30:35 | |
---|
Mene ihmeessä soittotunneille. |
-M- 08.11.2005 19:34:56 | |
---|
Mene ihmeessä soittotunneille. Samaa suosittelen. Soittotunnit toimi ainakin mulle. Kun olin itse soittanut noin 1,5 vuotta, tuntu että oppiminen alko polkeen paikallaan. Kuinka ollakaan ilmoittauduin työväenopiston kitarakurssille. Pari kuukautta soittotunneilla käyneenä oon saanut mukavasti vinkkejä ja ymmärtänyt monia asioita, joiden kanssa olin yksikseni hakannut päätä seinään. Nyt soittointoa on taas vaikka muille jakaa. |