Aihe: Kitaran "tuunaaminen"
1
Samppa90
28.10.2005 22:43:58
Nii mitäköhän tulis maksamaan jos maallauttas mustaks ja siihen jotain kuvioita ja laitattas niihin väleihin joissa on yleensä pisteet tyylin tommoset http://www.rawpower.co.uk/acatalog/ibanez_grg170dxl.jpg
vai oisko kenties helppo tehä ite?
Hevi-Mies on eri mies.
ReBeat
28.10.2005 22:46:21

Jos ei tee ite spreillä ja tarroilla niin maksaa sen verran että kannattaa unohtaa ja vaihtaa koko kitara.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Samppa90
28.10.2005 23:03:42
Jaa no ei mulla kyllä mikää pakko oo kitaraa "tuunata" kuhan aattelin vaan.Mutta en mä kyllä vaihtamaan rupee koska ei se ulkonäkö niin tärkee oo(kitaran suhteen).
Hevi-Mies on eri mies.
McNulty
28.10.2005 23:25:51
Yleensä kitaran maalauttaminen esim. soitinrakentajalla maksaa hiontatyön kanssa sellaisen 300-600e riippuen tietysti työn määrästä ja lopullisesta viimeistelystä. Joku automaalari voi hiotun bodyn kyllä maalata parilla kympilläkin.

Otelautaan tuo inlay-merkkien vaihto on hankalaa. Käytännössä tarkoittaa sitä että koko otelauta tulisi höylätä kaulasta mäjelle ja tehdä uusi tilalle, uusin merkein. Tuon prosessin hintaa en uskalla edes arvioida, koska se on sen verran harvinaista. Mikäli kyseessä on pulttukaulainen soitin, voi siihen teettää n. 300-400e täysin uuden kaulan haluamine upotuksin. Toki hinta nousee jos upotukset ovat helmiäistä ja vaativat erityisempää sommittelut ja leikkausta.

Eli, jos haluat halvalla customoida soitintasi, niin hio lakka ja maali itse pois rungosta ja vie hiottu runko automaalarille (vaikka amitsuun) tai jotain maalattavaksi. Hiomapaperit, hengityssuojaimet ja suojalasit (kenties isältä lainattu rälläkkä ja hiomalaikat) tulevat yllättävän halvaksi jos puunikkarin vikaa löytyy. Runkoon tehtävät modifikaatiot ovat kivuttomia ja yllättävän helppoja jos pitkäjänteisyyttä riittää.
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
BigPapa
29.10.2005 12:47:17

Tuli vaan mieleen että miksi ruveta skrublaamaan,ostaa sellaisen kitaran mikä on magee jo lähdössä.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Samppa90
29.10.2005 13:47:09 (muokattu 29.10.2005 13:48:46)
No en kyllä ite viitti sitä maalaamaan sun muuta mut kanto-kahva ois varmaan helppo tehä: http://www.ibanezregister.com/images/images-jems/777sk1.jpg'

(mut onhan sekin aika turha...Taidanpa jättää koko homman väliin ja ostaa seuraavaks jo valmiiks tuunatun.)
Hevi-Mies on eri mies.
Black Star
29.10.2005 13:54:46

(mut onhan sekin aika turha...Taidanpa jättää koko homman väliin ja ostaa seuraavaks jo valmiiks tuunatun.)

Hyvä valinta.
"Launch the Polaris, the end doesn´t scare us, when will this cease, the warheads will all rust in peace!"
Härski
29.10.2005 13:58:29
Hyvä valinta.

Parempi valinta olis, jos toi Hevi on parasta vaihtais ton avatarinsa johonkin viukan fiksumpaan. Ei mulla muuta.. sori.
saha
29.10.2005 18:13:58
Tuunaaminen on helppoa, tarvitaan vain spraymaaleja ja -lakkaa, toinen kitara jolla soitella pitkän rojektin aikana ja varmuus siitä mitä on tekemässä(myös tatsilla voi vetää, kuten minä).
>-)))> #2
"Siis mitä hyötyä tuosta on. Tuleeko siitä lisää nopeutta."
- alppu kysyy koverretusta otelaudasta.
Topa
31.10.2005 09:34:30
Mulla olis edessä tuo bodyn kaivertaminen uusille mikeille ja sen jälkeen joku törkeä spraymaalaus päälle. Kysymys kuuluukin, että kuinka tuon kaulan saan irti rungosta tommosessa Mexico Telessä? En ole koskaan kyseistä operaatiota tehnyt, enkä siis tiedä, onko hommassa jotain sudenkuoppia.

Kaulan kiinnystys sitten onkin oma lukunsa vissiinkin. Säädöt teetettävä ammattilaisella?
McNulty
31.10.2005 09:37:33
Mulla olis edessä tuo bodyn kaivertaminen uusille mikeille ja sen jälkeen joku törkeä spraymaalaus päälle. Kysymys kuuluukin, että kuinka tuon kaulan saan irti rungosta tommosessa Mexico Telessä? En ole koskaan kyseistä operaatiota tehnyt, enkä siis tiedä, onko hommassa jotain sudenkuoppia.

Kaulan kiinnystys sitten onkin oma lukunsa vissiinkin. Säädöt teetettävä ammattilaisella?

Kielet pois ja ne neljä ruuvia irti millä kaula kiinnitetään runkoon. Ruuvaa varovasti ja jokaista ruuvia tasaisesti.

Kaula kiinnitetään samoin, eli ruuvaat ruuvit tasaisesti jokaisesta kulmasta kiinni. Sen jälkeen kielet kiinni ja vireeseen, katsot onko kaula suorassa vai joutuuko kaularautaa säätämään.
mikasoi
31.10.2005 15:57:24
Otelautaan tuo inlay-merkkien vaihto on hankalaa. Käytännössä tarkoittaa sitä että koko otelauta tulisi höylätä kaulasta mäjelle ja tehdä uusi tilalle, uusin merkein..

No ei nyt ihan höylätä kuitenkaan. Yleensä se otelaudan liima aukeaa ihan lämmittämällä.
Go Billy Go and drink some jarruneste.
Arcane
31.10.2005 17:07:21
Tähän aiheeseen liittyen: onko järkevä, tai edes mahdollinen, operaatio jossa ottaisi kitarasta lisenssifloikan irti, täyttäisi tyhjän tilan puulla ja nikkaroisi siihen string-thru -rakenteen? Sitä kampea ei tule enää niin paljoa käytettyä, ja toisaalta uutta kitaraakaan en viitsisi ostaa. Olisiko mokomasta operaatiosta edes hyötyä, paranisiko vireen pitäminen? En itse tuota olisi joka tapauksessa tekemässä, vaan liikkeeseen veisin.
Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37
Quu
31.10.2005 17:25:17

Tähän aiheeseen liittyen: onko järkevä, tai edes mahdollinen, operaatio jossa ottaisi kitarasta lisenssifloikan irti, täyttäisi tyhjän tilan puulla ja nikkaroisi siihen string-thru -rakenteen?

Eikö olisi vaan kätevämpää blokata se floikka?
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Arcane
31.10.2005 17:47:18
Eikö olisi vaan kätevämpää blokata se floikka?

Meinasin että sais tuon operaation myötä myös niitten kielien vaihdon kätevämmäksi... Käsittääkseni blokatussakin floikassa pitää ne kielet laittaa sillei "monimutkaisesti".
Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37
Kampuzzjeah!
31.10.2005 18:04:01
Meinasin että sais tuon operaation myötä myös niitten kielien vaihdon kätevämmäksi... Käsittääkseni blokatussakin floikassa pitää ne kielet laittaa sillei "monimutkaisesti".

öö,monimutkaisesti?
minulla on blokattu talla ja kielten vaihto on yhtä helppoa kuin ennenkin,ja ei tarvitse kärsiä sitä hirveää viritysrumbaa blokin ansiosta.
ihQDaa. IHFC #3 Myydään esp/ltd
McNulty
31.10.2005 18:04:57
Tähän aiheeseen liittyen: onko järkevä, tai edes mahdollinen, operaatio jossa ottaisi kitarasta lisenssifloikan irti, täyttäisi tyhjän tilan puulla ja nikkaroisi siihen string-thru -rakenteen? Sitä kampea ei tule enää niin paljoa käytettyä, ja toisaalta uutta kitaraakaan en viitsisi ostaa. Olisiko mokomasta operaatiosta edes hyötyä, paranisiko vireen pitäminen? En itse tuota olisi joka tapauksessa tekemässä, vaan liikkeeseen veisin.

No joo, kyllähän tuo onnistuu, mutta Tune-O-Maticin kanssa on usein sellainen homma, että kaulakulmaa tulisi olla jokunen aste. Lähinnä siksi että kielet eivät nouse liian korkealle ylänauhojen kohdalta.

Siksipä tasakantiseen ja ilman kaulakulmaa olevaan skebaan tuo string-thru-body ja abr-1 voi olla huono ratkaisu. Tietysti hardtail-stratocaster talla ois fiksu ratkaisu. Eli kielet straton/telen tavoin rungosta läpi ja sitten kammettoman stratotallan kanssa etiäpäin.
Invader
31.10.2005 18:11:57
Tähän aiheeseen liittyen: onko järkevä, tai edes mahdollinen, operaatio jossa ottaisi kitarasta lisenssifloikan irti, täyttäisi tyhjän tilan puulla ja nikkaroisi siihen string-thru -rakenteen?

http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm

Onnistuu kyllä. Järkevyydestä en mene sanomaan, ehkä siinä tapauksessa että itse projektikitaraa värkkäisi. Ammattilaisella teetettynä saattaisi tulla kalliiksi.
Tai sitten ei..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)