Aihe: Adrian Smith
1 2 3 4 5 6
...And Justice For All
29.10.2005 15:23:09
Loistoäijä, idolini ja tärkein esikuva. Mahtavaa blues-skaalaan perustuvaa sooloilua, aivan loistavia biisejä. Keskustelua laitteista, soittotyylistä, biiseistä, kaikesta.

Somewhere In Time on kyllä Adrianin levy, soittaa Stranger in A Strange Landissa, Wasted Yearsissa ja Caught Somewhere In Timessa selliaset soolot, että Murraykaan ei pärjää. Säveltäjänä ensiluokkainen, 2000-luvulla The Wicker Man, Journeyman ja Paschendale!
Mm...beer...
Axeplayer
29.10.2005 16:04:56
Onhan Adrian ihan kunnon soittaja, tosin mielestäni aika kankeanpuoleinen live-esiintyjä. Enemmän pidän kuitenkin maidenin toisesta kitaristista, Dave Murraystä. Vaikka Adrian ei kuulukaan minun lempikitaristeihin, niin ei siitä mihinkään kuitenkaan pääse, että hienoja sooloja on mies kyllä tehnyt.
Jannipaali
29.10.2005 16:33:21
Onhan Adrian ihan kunnon soittaja, tosin mielestäni aika kankeanpuoleinen live-esiintyjä. Enemmän pidän kuitenkin maidenin toisesta kitaristista, Dave Murraystä. Vaikka Adrian ei kuulukaan minun lempikitaristeihin, niin ei siitä mihinkään kuitenkaan pääse, että hienoja sooloja on mies kyllä tehnyt.

Davehan se kankeanpuoleinen on, seisoi koko keikan ajan paikoillaan yhdessä kohdassa lavan sivussa.

Smith liikkui ja elehteli siellä ja Gersillä meni taas överiksi :D
author
29.10.2005 16:34:35
Smith liikkui ja elehteli siellä ja Gersillä meni taas överiksi :D

Gers elehtiikin niin paljon että luulisi kaverin soittavan playbackina. Anteeksi off-topic.
-Ossi-
29.10.2005 16:39:58
Adrian on Jumala! Suurin innoittajani ja esikuvani. Äijän soolot eivät ole mitään sattumanvaraista tiluttamista, vaan tarkkaan harkittuja hienoja ja nerokkaita kuvioita. Mielestäni H on nykypäivän Heavy-kitaristeista ehdoton numero uno. Äijä ei tee virheitä ikinä. Live-esiintyminen mahtavaa, säveltäjänä ihan kurko ja myöskin erinomainen laulaja.

Adrian Smith on minulle se paras Maiden-kitaristi ja myöskin maailman paras kitaristi!

Up The H!
I think we probably took the two-guitar thing, which was originally one of the first bands with probably Wishbone Ash to do that. I think we just took it into another area. - Adrian Smith
wrshredder
29.10.2005 16:42:56 (muokattu 29.10.2005 16:44:01)
Arianilla on tyylikäs partavärkki.. IMO.
mägi kasvatan tollasen parran,ku kasvan yht isoks ko Hra. Smith :)

http://www.ironmaiden.com/media/images/IID00001233.jpg
Romantikkoitkijät#23 So, this dude, Sauron, made a big badass ring. He did some nasty shit with it, and then he got killed and this human took it. Then he did nasty shit, too. The ring made everyone an asshole and then Ian Holm got i
tommiot
29.10.2005 16:54:58
Adrian on minunkin mielestäni paras Maidenissa. Tai ehkä tasoissa Murrayn kanssa. Paras kokoonpano olikin silloin 80-luvulla ennen kuin Smith lähti. Gers on ihan turha äijä, sais heittää pihalle.
Skebaristi
29.10.2005 17:00:41

Njaa, en pidä mitenkään ihmeellisenä soittaja, aika tylsän kuuloista. Saundikin on vähän mitä on.

Kohta joku little maiden sanoo: "v*tun p*ska h*omo, soittaa se trooperin soolon paremmin, ku sinä!" :D
THV-klubi #38 Pastilli? Aivan
WM
29.10.2005 18:13:53
Säveltäjänä ensiluokkainen
kyllä! Parhaat maiden biisit on tehny! (tai ollu tekemässä)
Yks idoleistani, pakko tunnustaa (ja kaverit repii mun pääni irti ja haukkuu teinihevariks.. äksdee)
Asiaan:
Hyvä lava esiintyminen! Ainut maidenista joka soittaa sg:llä, lespalla sekä "melalla".. eikä vaan kokoaikaa stratolla.
wanhat WM mehiläiset
tommiot
29.10.2005 19:05:36 (muokattu 29.10.2005 19:08:13)
Ainut maidenista joka soittaa sg:llä, lespalla sekä "melalla".. eikä vaan kokoaikaa stratolla.

Niinkö meinaat?
http://www.dedark.de/sae/maiden/sites/images/bio/dave_adrian.jpg

Noissa levyjen kansilehtisissä on näkynyt myös SG ja Lespa Daven käsissä.
zuppermuhle
29.10.2005 20:51:00
Tuo onkin ihan vanha kuva.
Mörinä on pahasta...
wrshredder
29.10.2005 21:27:05
eks Adrianilla oo oma musiikkiliikekin?
Romantikkoitkijät#23 So, this dude, Sauron, made a big badass ring. He did some nasty shit with it, and then he got killed and this human took it. Then he did nasty shit, too. The ring made everyone an asshole and then Ian Holm got i
WM
29.10.2005 21:45:48
Niinkö meinaat?
http://www.dedark.de/sae/maiden/sites/images/bio/dave_adrian.jpg

Noissa levyjen kansilehtisissä on näkynyt myös SG ja Lespa Daven käsissä.

mulle oli ihan uutta... eikun hei! oon nähny yhen videon jossa se soittaa tolla.. mutten muistanu sitä..
Ja onko sillä musiikki liike? heh! sitäkään en tienny.
wanhat WM mehiläiset
-Ossi-
29.10.2005 22:17:12
Adrian on käyttänyt vuosien varrella lukuisia eri kitaroita, mm. Fenkun Stratoja, Deanin ML:ä, Gibsonin SG:tä ja Lespaa, Jacksonin King V:tä ja Stratoja , Ibanezin Destroyeria, Ladon custom-malleja...
I think we probably took the two-guitar thing, which was originally one of the first bands with probably Wishbone Ash to do that. I think we just took it into another area. - Adrian Smith
tommiot
29.10.2005 22:25:34 (muokattu 29.10.2005 22:25:53)
Tuo onkin ihan vanha kuva.

No uusi Maideni onkin ihan paskaa verrattuna 80-lukuun. Oma mielipide, älkää vetäkö hernettä nenään.
Skebaristi
29.10.2005 23:11:51

No uusi Maideni onkin ihan paskaa verrattuna 80-lukuun. Oma mielipide, älkää vetäkö hernettä nenään.

ei siis hai?
THV-klubi #38 Pastilli? Aivan
DaKiller
29.10.2005 23:22:30

Ihan kurko äijä! Tyypin soolot ovat aivan uskomattoman hyviä. Juuri sellaisia, millaisena haluan hevanderissa kitarasoolon kuullakin.

Mitä tulee nykymaideniin, niin Brave new world oli SE albumi, joka palautti uskoni bändiin. Levy lukeutuukin yhdeksi suosikeistani.
...And Justice For All
29.10.2005 23:37:16

Jännä juttu, mun mielestä Brave New World ja Dance Of Death on loistavia. Itseasiassa DoD peittoaa Powerslavenkin. Slavella on pari täytebiisiä, mikä ei ole hyvä asia. Dance Of Death on tosi loistava levy, tosin aukesi vähän hitaasti.

Mun mielestä Adrian on ihan eri ihminen nyt 99-jälkeisessä kokoonpanossa. Mies on huomaamattomampi, lavallakin, ei sävelläkään eikä soita soolojakaan entiseen tahtiin. Johtuen varmaankin Gersistä. On se vähän epäreilua että Dave soittaa joka biisissä oman soolonsa, ja Adrianin pitää joko jakaa omansa Gersin kanssa tai antaa soolo kokonaan Gersin soitettavaks.
Brave New Worldia kuunnellessa hiipi mieleen että onpas Adrian nyt pienessä osassa, mutta DoD:illa mies taas näytti kyntensä.
Wildest Dreams, Journeyman ja Paschendale (että mä vihaan kirjottaa ton) ovat kaikki ensiluokkasia biisejä. Gers mielestäni pilaa aika lailla Adrianin sooloja, tosin Trooperissa onnistuu tuplasoolo hienosti.

Adrian ei oo mikään kummoinen esiintyjä, mutta karismaattinen soittaja. 80-luvulla miehellä oli karmea takatukka, muuten tyylikäs äijä. Ja 2000-luvun partakin on tyylikäs. Toivottavasti H saa seuraavalla levyllä lisää "valtaa."

No, herkkuva luvassa lähivuosina, kun Maiden starttaa Early Days-kiertueen jatko-osan, jolla kuullaan biisejä ajalta Live After Death/Powerslave/Somewhere In Time. Jotenkin semmoinen fiilis, että jos kuulee SIT-levyn sooloja Adrianin soittamina livenä, voi kuolla astetta onnellisempana.

Iron Maiden on kova juttu mulle nykyään, Metallican ja muiden bändien kohdalla etsin sitä suosikkia, ja nyt tuntuu löytyneen.
Seventh Son ehdottomasti paras levy, sen jälkeen SIT ja kolmantena varmaan Dance Of Death.

Up The Irons, m.net!
Mm...beer...
...And Justice For All
30.10.2005 01:18:31
Adrian on Jumala! Suurin innoittajani ja esikuvani. Äijän soolot eivät ole mitään sattumanvaraista tiluttamista, vaan tarkkaan harkittuja hienoja ja nerokkaita kuvioita. Mielestäni H on nykypäivän Heavy-kitaristeista ehdoton numero uno. Äijä ei tee virheitä ikinä. Live-esiintyminen mahtavaa, säveltäjänä ihan kurko ja myöskin erinomainen laulaja.

Adrian Smith on minulle se paras Maiden-kitaristi ja myöskin maailman paras kitaristi!

Up The H!

Allekirjoitan aika lailla, tosin ei sentään mahtava live-esiintyminen.
Mm...beer...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)