Aihe: Vahvistin haussa n. 1000e luokkaan
1 2 3
TheLemon
29.10.2005 12:14:52
Elikkä olis hyvä rokkiin ja bluesiin ja vastaavaan
musaan sopiva noin 1000e hintaluokkaan (saa mennä vähän ylikin)
mahtuva noin 30-50W putkicombo haussa tai miksei nuppi+kaappi
yhdistelmäki.
Mitään metallimusiikkia tms en oo aikeissa soittaa. Tehoa pitäis riittää sen verran
et treeniksellä ja pikkukeikoilla ainaki riittäis.

Pitäis löytyä sekä hyvät cleanit että rokkisäröt Lespaul tyyppiselle
kitaralle. Oon kattellu noita orankeja ja esim Ad30r ja Rocker30combo:a.
Ja toi rocker30w combo vaikuttaa aika mukavalt mut ihmetyttää se
että ei oo siinä EQ ollenkaa cleanille. Samaten oon Peavey Classicsarjan
comboja kattellu, aika eri hintaluokkaa tosin. Eli olisko teillä jotai ehdotuksia hyvän vahvarin löytämiseks?
"When you're performing at a standard that is so incredible and intense, it can't help but change your psyche" -Jimmy Page
Niskamies
29.10.2005 12:32:28
Marshall TSL60 nuppi ja joku kaappi uutena/käytettynä irtoaa noin tonniin, ja lähtee muuten hyvät rokkisäröt.
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
Da Make
29.10.2005 13:50:32
On niitä varmasti parempia vaihtareita kuin uudet marsut, miksi maksaa turhaan ominaisuuksista joille ei ole käyttöä blues/rock musiikissa?

Joku yksin kertainen, ehkä yksi tai maksimissaan kaksikanavainen putkivahvistin, tubescereameri tai boss BD-2 kleania kanavaa rosottamaan tai boostaamaan vahvistimen omaa ruttua hieman laulavammaksi Peter Green tyylistä tunteilua varten. Ehkä vahvistimessa olisi hyvä olla jousikaiku ja mahdollisesti efektilooppi jonne saisi tarvittaessa kytkettyä esimerkiksi bossin DD-3 pedaalin jota voisi käyttää slap-back echona haluttaessa vähän Texasilaisempaan tunnelmaa. Tai antamaan yleisestikkin tilaa soundiin.

Mikä olisi tällainen vahvistin? Fenderin Hot Rod sarjassa on jotain, Fender The Twin kenties? Ehkä vähän rouheampaa tavaraa, jokin britti tyyppinen, Orange kenties tai Ashdown?
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Jackie
29.10.2005 14:19:42
Fenderin Hotroddeja minäkin suosittelisin.
When I woke up, mom and dad are rolling on the couch. Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out.
TheLemon
29.10.2005 14:44:42
Hotrodeja suositteli itseasias yks mun kaveriki. Missä niit pääsis parhaite hkissä testailee... Kitarapaja kenties?

ja tekis mieli kyl jotai just rouhevampaa /britti vahvistinta hankkia. Noita orangen comboja oon miettiny mutta se clean ilman EQ tuntuu jotenki vähä erikoiselta... Ja onks siis rocker ja ad sarjojen combois soundeissa suuria eroja ku en oo päässy soittaa ku rocker -sarjan comboja?
"When you're performing at a standard that is so incredible and intense, it can't help but change your psyche" -Jimmy Page
Chemo
29.10.2005 16:06:43

Joku passeli Fender silverface-ajalta.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Miikathebest
29.10.2005 17:58:38 (muokattu 29.10.2005 18:00:49)

Kannattaa ehdottomasti testata Engl Sreameria..........ite ostin juuri tänään semmosen 1100€.

Ettei vaan olis vähän steriili ja kolkko uusiokone. imho.
Marsusta irtoaa bluesrochit & puoliruttu(+clean) mallikkaammin. Ainakin kun melkoisen pitkässä ja syväluotaavassa testissa oli vierekkäin Screamer sekä DSL50 nupit.

Ko. käyttötarkoitus on suunnilleen ainoa, mihin en ihan heti Screameria suosittelisi. Jos ei tartte paljon muuta kun se kunnon rokkisärön, niin kylläpä vaan löytyy skriimerin pieksijä helpostikin.

Vanha marsu, jolle sitten syötät jotain purkkiruokaa tarpeen vaatiessa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
TheLemon
29.10.2005 18:58:02
Oks jollai kokemuksii noista orangin comboista?
JTL
29.10.2005 19:36:52

Oks jollai kokemuksii noista orangin comboista?

Testasin pari viikkoa sitten Rocker 30-comboa Hesassa.

Uskon että pelittäisi tosi hyvin sulla. EQ:n puuttuminen cleanista ei haitannut, saundasi ihan siten vaan jo niin hyvältä.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
Dr. Muff
29.10.2005 19:38:00
siinä missä screamerille puoliruttu on jonkinlainen kompastuskivi niin marsulle on "hyvä clean". imho.

Ohita siis molemmat.

Ehkä näinkin mutta harvassa ovat ne vahvistimet jotka hoitaisivat homman portaattomasti puhtaista reunasäröjen ja kruntsin ihan highgainiin asti niin että aina olisi se 'paras' soundi. Hyvä puhdas ja hyvä isosärö on kuitenkin_aika_hyvä lähtökohta. Hyvistä pedaaleista saa helposti loistavia pikkurosoja.

Mutta toisaalta jos haetaan vahvistinta jonka omimmat soundit ovat väliltä puhdas-mediumgain, ilman tarvetta highgainista voi engl olla turha vehje, kuten sanoit.

Tonnilla saa ihan mitä vaan kivaa. Marsua, Hiwattia, Orangea, Fenkkua jne. Siitä vaan valitsemaan.
Tuumasta toiseen.
Niskamies
29.10.2005 21:49:55
siinä missä screamerille puoliruttu on jonkinlainen kompastuskivi niin marsulle on "hyvä clean". imho.

Ohita siis molemmat.

Ei välttämättä. Mun mielestä tossa TSL60:ssa on todella hyvä clean. Erilainen se on kuin vaikka Twin reverbissä, mutta silti helkutin hyvä.
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
Ville81
29.10.2005 23:16:32
Itse tulen hankkimaan Traynorin (40w), kunhan saan rahat kassaan. Loistavat puhtaat ja särösaundit. Monipuolinen peli ja saanut hyviä arvioita suunilleen kaikkialla, jossa sitä on testattu.
Da Make
29.10.2005 23:18:04
Hi-Gain soundit tarpeelisia bluesissa ja juurekkaassa rock meiningissä, kuten myös monet kanavat... kyllä? ei!

Eräs kiva vaihtoehto voisi olla Hughes&Ketner Duotone combo, sellainne on tarjoukessa F-Musikissa. Samasta paikasta löytyy myös muita kivoja komboja, sinne vaan testailemaan! Orangea on musamaailmassa. Kitarapajalta voi katsella jotain tosi löytöä vanhaa vahvaria, mutta niissä voi olla hinta aika suolainen.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
Laareppi
30.10.2005 10:23:40
Craten V-sarja. Menee budjettiin hyvin ja on muuten helkkarin hyvänkuulonen vehje. Kannattaa kokeilla!
Country Larry
30.10.2005 12:37:52
Mä suosittelen kans sitä Craten V30-comboa. Fenderin Blues Deluxe on myös hyvä, aika kevyt se särökanava, mutta tube screamerilla saa enempi mutaa, jo sellainen tarve yllättää. Itse päädyin Crateen, enkä ole katunut.
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
TheLemon
30.10.2005 12:54:49
Mä suosittelen kans sitä Craten V30-comboa. Fenderin Blues Deluxe on myös hyvä, aika kevyt se särökanava, mutta tube screamerilla saa enempi mutaa, jo sellainen tarve yllättää. Itse päädyin Crateen, enkä ole katunut.

Missä noita Crateja löytyy?..käyn varmaa maanantain kunnon rundil eri musaliikkeis vaihteeks.
Jucciz
30.10.2005 13:41:18 (muokattu 30.10.2005 13:45:31)
Kannattaa ehdottomasti testata Engl Sreameria..........ite ostin juuri tänään semmosen 1100€.

Sen perusteella mitä olen Screameria kuullut, se on nimen omaan aika onneton blues- ja rock-osastolla, sillä "välimallin säröt" kuulostavat siinä lähinnä kauheilta - juuri siltä, että "nyt tässä yritetään saada metallivahvistimesta irti jotain muuta kuin metallia". Modernilla hevipuolella Screamer varmasti toimii hyvinkin. Englin vehkeistä varmaan sopivin vaihtoehto voisi olla Classic Tube, jolla irtoaa nätisti vähän perinteisemmät rokkisäröt ja blues-osasto. Kannattaa silti katsastaa, mitä muuta on tarjolla... Fender, Laney, Orange, Koch, Traynor jne.

Noista voin varauksetta suositella Orangea. Käytetty AD30TC-combo saattaa irrota melkein tonnilla, ehkä vähän yli. Nuppeja on näkynyt 800 euroon käytettynä ja jonkinlaisen kaapin saa jo 200-300 eurolla. Cleanit ovat herkkua, pikkusäröt hunajaa ja täysille väännettynä vehje rokkaa niin että naapurin mummoltakin lentää tekarit suusta.

http://mp3.jucciz.com/ad30htc/channel1_kucciz_greenback.mp3
http://mp3.jucciz.com/ad30htc/channel2_kucciz_greenback.mp3
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
tooms
30.10.2005 14:31:28
Orangen rocker 30 oli kyl tosi hyvän kuulonen, mutta mua taas haittas Eq:n puuttuminen...Carvinin nomad50 putkicompo vaikutti kyl tosi hyvältä. Hinta/laatusuhde oli kohillaan. Niitä ei nyt varmaankaan joka putiikista löydy, mutta kannattaa kokeilla, jos tulee vastaan. Hintaa tais olla vaivaset 850,- :)
Se mikä ei tapa, vahvistaa
Country Larry
30.10.2005 14:40:36 (muokattu 30.10.2005 14:41:37)
Missä noita Crateja löytyy?..käyn varmaa maanantain kunnon rundil eri musaliikkeis vaihteeks.

Stadissa Crateja myy ainakin Soitin Huttunen ja Levytukku. Huttusella on myös noita Carvineja, jos ne kiinnostaa.
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)