tupac 29.10.2005 14:22:41 | |
---|
Mistä ja miten kannattas lähtä tutkaileen selvästi on maadotusonkelma ku koskee rautaosiin niin loppuu oon korjaillu juotoksia,potikoita en ole vielä kuitenkaan oo vaihtanu ja tallan alle tulevan maadotusjohonki olen laittanu paremmin mutta ei vaan ku jatkuu joten arvon bassoveljet nyt ois apu tarpeen.Skitta on fenkun jatsari(mexico) ja seymour duncanin sjb-3 mikit tuskin niillä on merkitystä mutta paninpahan siihen. |
poppamies 29.10.2005 15:37:37 | |
---|
..ku koskee rautaosiin niin loppuu ... Täsmälleen näin kuuluu mennä kun maadoitus ON kunnossa. Sehän on sen tallan maadoituksen koko idea että hurinat vähenee minimiin silloin kun soittaa (ja kädet on kiinni joko tallassa tai kielissä). Jazzari on muutenkin aika herkkä häiriöille kun siinä on singlecoil mikit mutta sellainen pieni hurina on aivan normaalia niin Jazz bassille kuin esim. Stratollekin. Hurinaan vaikullaa moni muukin asia kuten esim. pistorasin maadoitus ja vahvistimen rakenne. Toisella vahvistimella saattaa hurista vähemmän kuin toisella. Sellainenkin pieni kikka kun että kääntää töpseliä pistokkeessa voi myös vaikuttaa jonkunverran. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! |
willie 29.10.2005 15:50:11 (muokattu 29.10.2005 15:52:35) | |
---|
Sellainenkin pieni kikka kun että kääntää töpseliä pistokkeessa voi myös vaikuttaa jonkunverran. Juu, tää Poppiksen mainitsema kikka tosiaan saattaa vähentää hurinaa. Siitä on ihan omakohtasta kokemusta, vaikken sitä kyllä ymmärrä kun vaihtovirralla mennään. E: Ja muistakaa käyttää kunnon piuhaa soittimen ja vahvistimen välissä, ei niitä 3 euron piuhoja.. |
Juu, tää Poppiksen mainitsema kikka tosiaan saattaa vähentää hurinaa. Siitä on ihan omakohtasta kokemusta, vaikken sitä kyllä ymmärrä kun vaihtovirralla mennään. Haa, josta aasinsillan kautta pääsemmekin tähän: http://koti.phnet.fi/pardy/topseli.jpg |
Johnny Buzz 30.10.2005 01:48:34 | |
---|
Mistä ja miten kannattas lähtä tutkaileen selvästi on maadotusonkelma ku koskee rautaosiin niin loppuu oon korjaillu juotoksia,potikoita en ole vielä kuitenkaan oo vaihtanu ja tallan alle tulevan maadotusjohonki olen laittanu paremmin mutta ei vaan ku jatkuu joten arvon bassoveljet nyt ois apu tarpeen.Skitta on fenkun jatsari(mexico) ja seymour duncanin sjb-3 mikit tuskin niillä on merkitystä mutta paninpahan siihen. Miten voi olla noin monta lausetta ja vain kolme välimerkkiä? Vähän nyt tsemppiä tuohon asioiden ilmaisuun, että tuosta saisi edes jotain tolkkua. |
J.Hollström 30.10.2005 13:52:59 | |
---|
Täsmälleen näin kuuluu mennä kun maadoitus ON kunnossa. Omat bassot ei kyllä hurise sen kummemin vaikka kädet ei olisikaan soittimessa kiinni. Luulisin että jotain häikkää täytyy olla jos ko. ilmiötä häiritsevissä määrin esiintyy. Tietysti olosuhteet ja töpselien asennotkin ratkaisee. |
Bassballs 30.10.2005 14:13:54 | |
---|
Ja muistakaa käyttää kunnon piuhaa soittimen ja vahvistimen välissä, ei niitä 3 euron piuhoja.. Tämä on kanssa totuus. Jouduin tuossa joku aika sitten laiskuuttani soittamaan jonkin halpispiuhan läpi ja häiriöpörinää oli vittuuntumiseen asti. Elämässä pitää olla runkkua!!! |
Wil-J 30.10.2005 14:15:25 | |
---|
Tämä on kanssa totuus. Jouduin tuossa joku aika sitten laiskuuttani soittamaan jonkin halpispiuhan läpi ja häiriöpörinää oli vittuuntumiseen asti. Eikä se niinkään haittaa vaikka huriseekin, mutta jos ratkaisun hetkellä piuha mene paskaksi niin harmittaa. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Teijo K. 30.10.2005 16:13:53 | |
---|
Omat bassot ei kyllä hurise sen kummemin vaikka kädet ei olisikaan soittimessa kiinni. Luulisin että jotain häikkää täytyy olla jos ko. ilmiötä häiritsevissä määrin esiintyy. Tietysti olosuhteet ja töpselien asennotkin ratkaisee. Presarissa on split coil humbucker, ei single coil. Eli hurisee muutenkin vähemmän kuin Jazz. Munsta. |
J.Hollström 30.10.2005 16:50:21 | |
---|
Presarissa on split coil humbucker, ei single coil. Eli hurisee muutenkin vähemmän kuin Jazz. No juurikin tossa testailin tota toista beisiäni, jossa on jazz mikki, ei hurise eikä turise. Itse vielä kolvasin sähköt, ehkä siinä syy... ;o) Jukka Hollström |
Teijo K. 30.10.2005 16:51:27 | |
---|
No juurikin tossa testailin tota toista beisiäni, jossa on jazz mikki, ei hurise eikä turise. Itse vielä kolvasin sähköt, ehkä siinä syy... ;o) Kai käytit hopeatinaa? Eihän se sit niingö hurise. ;) Munsta. |
Hughes 30.10.2005 20:39:51 | |
---|
Voi johtua myös valoista, kokeileppa lyödä valot pois ja loppuuko hurina siihen. Esim. jos on valoryhmä, jossa on tehoa takana ja valoryhmän ja pistorasiaryhmän piuhat lähekkäin niin sähkö "hyppää" toiseen piuhaan. Sieltä pystyy mittaamaan joitakin voltteja silloin. Aiheuttaa hurinaa. Tai jos pistorasiat on valoryhmästä niin kuin yleensä niin sehän se aiheuttaa pörinää.. MoParit on ihana asia. |
poppamies 30.10.2005 22:35:50 | |
---|
Voi johtua myös valoista, ... Niin tuohan on aivan totta, On huono Jazz bassi jos ei vanhat loistevalaisimet vaikuta mitään. Kun kääntyilee basson kanssa valaisimen alapuolella niin määrätyssä kulmassa hurina voimistuu. Näin se menee. Näin passiivi singlecoili käyttäytyy. Eri asia jos bassosa on aktiivinikit. Ne on kyllä täysin hurinattomat mutta se onkin minusta ainoa etu... Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! |
Niskamies 31.10.2005 07:56:40 | |
---|
Niin tuohan on aivan totta, On huono Jazz bassi jos ei vanhat loistevalaisimet vaikuta mitään. Kun kääntyilee basson kanssa valaisimen alapuolella niin määrätyssä kulmassa hurina voimistuu. Näin se menee. Näin passiivi singlecoili käyttäytyy. Eri asia jos bassosa on aktiivinikit. Ne on kyllä täysin hurinattomat mutta se onkin minusta ainoa etu... Ei tarvitse olla aktiimikit, vaan ihan perus passiivimikit joissa on vaan dummy coil. Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin." |
tupac 31.10.2005 13:27:05 | |
---|
Kuulin että mikkien alapuolinen magneetti suojauski voi olla puutteellinen, joka voi kanssa aiheuttaa hurinaa ja siihen kuulemma auttaa grafiittilakka.Mulla nimittäin hurina voimistuu ku ottaa kitaran syliin tai kaulaan. |
jiisee 01.11.2005 12:10:21 (muokattu 01.11.2005 12:13:29) | |
---|
Jazzari on muutenkin aika herkkä häiriöille kun siinä on singlecoil mikit mutta sellainen pieni hurina on aivan normaalia niin Jazz bassille. Mun American Jazz Bass ei ole vielä pitänyt minkäänlaisia hurinoita. Ei missään tilanteissa... |
Wil-J 01.11.2005 17:51:08 | |
---|
Mun American Jazz Bass ei ole vielä pitänyt minkäänlaisia hurinoita. Ei missään tilanteissa... Kyllä varmasti hurisee loisteputken läheisyydessä. Kerran olin keikalla jossa oli sellainen nuottiteline jossa oli loisteputki ja sai olla tosi tarkkana että miten päin sitä bassoa piti. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
onde 03.11.2005 23:00:24 | |
---|
Mun mielestä kaikki Jazzit pörisee jonkin verran johtuen jo noiden ykskelasten mikkien kytkennästä Kyllä munkin tsääs välillä on hiljanen, mutta kuten todettua noi ulkoiset tekijät välillä voi aiheuttaa aika surinaa. Välillä on auttanut kun on pistänyt eri sulakkeen taakse ku muut vermeet. Keikoilla ainakin jotkut valovehkeet saa mun soittimen innostuun ylimääräsellä pörinällä. Maadotukset on tehty vimpan päälle, mutta ei se tunnu aina riittävän. But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
poppamies 03.11.2005 23:12:05 | |
---|
Mun mielestä kaikki Jazzit pörisee jonkin verran johtuen jo noiden ykskelasten mikkien kytkennästä Kyllä munkin tsääs välillä on hiljanen, mutta kuten todettua noi ulkoiset tekijät välillä voi aiheuttaa aika surinaa. Välillä on auttanut kun on pistänyt eri sulakkeen taakse ku muut vermeet. Keikoilla ainakin jotkut valovehkeet saa mun soittimen innostuun ylimääräsellä pörinällä. Maadotukset on tehty vimpan päälle, mutta ei se tunnu aina riittävän. This is the truth, the whole truth and nothing but the truth so help me somebody...amen. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! |
Niskamies 04.11.2005 07:11:42 | |
---|
This is the truth, the whole truth and nothing but the truth so help me somebody...amen. Joo, toi pätee sillon kun jazzbassossa on ykskelaset mikit. Hurinattomat jazzmikit, esmes Dimarzio Ultrabass tai Fenderin Noiselessit, on siitä mukavat että ne eivät hurise sitten ollenkaan. Mukava ominaisuus. |