Tohtori Flang 22.09.2005 22:58:37 | |
---|
Onko kukaan muuten tilaillut niitä jätkien oman firman livelejyä, joita jossain levykannessa oli listattu ainakin pari tusinaa? Juu, täältä löytyy noita KC Collector's Club-levyjä parikymmentä kappaletta. (Tällä hetkellä julkaisuja on 30 kpl.) Julkaisujen taso vaihtelee aika tavalla; hädin tuskin kuunneltavissa olevista bootleg-nauhoituksista (esim. Marquee '69) täysin virallisiin moniraitatallenteisiin (esim. Cap D'Adge '82). Itse olen pyrkinyt hankkimaan vain hyvätasoisempia nauhoituksia. Omat henkilökohtaiset suosikikkini ovat Live at Summit Studio 1972 (Islands-kokoonpano), Live at Mainz 1974, Cap D'adge 1982, On Broadway 1995 ja ProjeKct 4 - Live in S.F. 1998. Täytyy myös mainita Live in Japan 2003 DVD:n CD-versio. Se on ollut minulla kovemmassa kulutuksessa kuin DVD. King Crimson Collector's Club on loistava tapa päihittää bootleggerit ja silti pitää bändin "virallinen" kataloogi puhtaana. Monien bändien (Esim. Deep Purple tai Iron Maiden) nykyinen studiolevy-livelevy-studiolevy-livelevy-tahti on minusta vähän masentava. Varsinkin silloin, kun nuo viralliset livet eivät toimi kuin pakollisen tuntuisina matkamuistoina. Ihan mielenkiintoisia ovat myös KCCC:n studio-harjoituksia sisältävät julkaisut, mutta niiden kuunteleminen tuntuu jo enemmän arkeologialta kuin varsinaiselta musiikkielämykseltä. Levyjen tilaamisesta sen verran, että tulli verottaa muistaakseni vain yli 39 € (Huom, muistaakseni!) ylittäviä hankintoja. Jos tilaat alle sen, ei tule ylimääräisiä kuluja. ProjeKcts-boksi on kelpo kamaa, mutta ei todellakaan mitään helppoa kuunneltavaa. Boksin levyistä P4 ja P1 kolisevat minulle eniten. P3 ei innostanut yhtään. (Huvittavaa kyllä, P3:n KCCC-julkaisu on yksi suosikeistani.) Joku mainitsi The Great Deceiver Live 1973-74 4CD:n boksin. Tuo kolahti aikoinaan niin lujaa, etten kuunnellut puoleen vuoteen mitään muuta. "You can call me Mötörhead" |
ydinaukio 23.09.2005 09:59:15 | |
---|
Saako tuota Great deceiveriä enää mistään? (muualta kuin Ebaysta...) |
Tohtori Flang 23.09.2005 10:19:32 | |
---|
Saako tuota Great deceiveriä enää mistään? (muualta kuin Ebaysta...) Sitä saa tilaamalla suoraan DGM:ltä. Hinta on 63 dollaria. Boksi löytyy DGM:n sivulta "shop"-osiosta. www.disciplineglobalmobile.com "You can call me Mötörhead" |
Tympee Huttunen 10.10.2005 10:22:46 (muokattu 10.10.2005 10:49:19) | |
---|
Itse tilasin sen cdonin edullisen boxin. Hieno yhtye ollut (edit: tai siis on varmaan vieläkin. En tiedä nykykunnosta). Olen kyllä huomannut, että pidän eniten näistä hitaista kappaleista. En niinkän noista nopeammista progejyristä. Mitä levyjä kannattaa hankkia, jos haluaa tuota hitaampaa ja kauniimpaa materiaalia? Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Aerodactev 10.10.2005 10:26:05 | |
---|
Mitä levyjä kannattaa hankkia, jos haluaa tuota hitaampaa ja kauniimpaa materiaalia? Olen kuullut että Islands olisi tuollaista maalailua.
Long = progressive = good
|
Nuages 10.10.2005 12:06:21 (muokattu 10.10.2005 12:06:37) | |
---|
Olen kuullut että Islands olisi tuollaista maalailua. Kyllä. Myös Courtti, In The Wake Of Poseidon, Lizard ja Red tulee löytyä hyllystänne. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Tympee Huttunen 10.10.2005 12:10:10 | |
---|
Aika mielenkiintoista, että vaikkapa Airin Playground Love (vai mikälie) voisi hyvinkin olla King Crimsonin kappale. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
rivo setä 12.10.2005 21:23:55 | |
---|
Osta in the court of the crimson king se on todella hyvä! |
joelr 13.10.2005 00:08:26 | |
---|
Kyllä. Myös Courtti, In The Wake Of Poseidon, Lizard ja Red tulee löytyä hyllystänne. Larks' Tongues In Aspic -levyä unohtamatta. Suosittelisin jopa sen hankkimista ennen ITWOPia ja Lizardia. Hieno levy. |
vipu5 13.10.2005 21:48:51 | |
---|
"Kyllä. Myös Courtti, In The Wake Of Poseidon, Lizard ja Red tulee löytyä hyllystänne." Larks' Tongues In Aspic -levyä unohtamatta. Suosittelisin jopa sen hankkimista ennen ITWOPia ja Lizardia. Hieno levy. Nimenomaan, Nämä ensimmäiset Levyt ovat ehdottomasti (mielestäni :) parhaita. Discipline ja levyt siitä eteenpäin ei enää toimi... |
leka 13.10.2005 22:02:08 | |
---|
Discipline ja levyt siitä eteenpäin ei enää toimi... Kyllä toimii, tosin hieman eri tavalla. Kerrassaan hienoja levyjä kaikki. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
ydinaukio 14.10.2005 09:14:54 | |
---|
Sain eilen tuon Deja Vrooom DVD:n. Hieno se on, mutta minkä ihmeen takia Belewn laulu on miksattu niin kovalle? Se peittää alleen melkeinpä koko muun musiikin! |
Nuages 14.10.2005 12:10:30 | |
---|
Kyllä toimii, tosin hieman eri tavalla. Kerrassaan hienoja levyjä kaikki. Millainen levy tuo Discipline on? Olen pidemmän aikaa harkinnut ostavani tuon, mutta pelottaa vaan että se on sitten samanlaista kuin tuo Three Of A Perfect Pair. Onko se? Eikö se ollut samalta kaudelta ainakin.. Ja beat myös..? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
leka 14.10.2005 12:35:55 | |
---|
Millainen levy tuo Discipline on? Olen pidemmän aikaa harkinnut ostavani tuon, mutta pelottaa vaan että se on sitten samanlaista kuin tuo Three Of A Perfect Pair. Onko se? Eikö se ollut samalta kaudelta ainakin.. Ja beat myös..? Ei se ihan samanlaista ole. Disciplinellä on erityyppisiä biisejä, ei semmoista "disko"-meininkiä. Mutta soundit tuntuu aluksi vähän jänniltä... Hyvä levy kuitenkin. Munsta... Kannattanee ehkä kuitenkin kuunnella vaikka levykaupassa tai kirjastossa ennen ostopäätöstä. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
F-Prefect 27.10.2005 18:45:48 | |
---|
joo, kyllähän Crimson/Fripp on pitkän aikaa ollut se kovin juttu, mutta oletteko tutustuneet äijien muuhun tuotantoon? esim. B.L.U.E (Bruford-Levin-Upper-Extremities) tai B. Brufords Earthworks? Kannattaa tutustua! |
TiMiTheShiT 27.10.2005 20:19:32 | |
---|
"In the court of the crimson king" on loistava! Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa - Fishbone Soldier #1 |
Tohtori Flang 27.10.2005 20:28:18 | |
---|
joo, kyllähän Crimson/Fripp on pitkän aikaa ollut se kovin juttu, mutta oletteko tutustuneet äijien muuhun tuotantoon? esim. B.L.U.E (Bruford-Levin-Upper-Extremities) tai B. Brufords Earthworks? Kannattaa tutustua! B.L.U.E. löytyy hyllystä. Erityisen hienoa levyllä on aloitusbiisi missä Bruford ei soita varmaan tahtiakaan samaa komppia. Mutta ihme kyllä, se toimii. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
voltasparta 29.10.2005 13:43:39 | |
---|
joo tota great deceiverii yritin aikoinaan tilata mut oli mukamas loppunut tai ilmottivat vaan sit parin päivän päästä tilauksesta että oli loppunut. mistähän sitä saisi? Consume my love, devour my hate
Only powers my escape
The moon is out the, stars invite
I think i'll leave tonight. |
B.L.U.E. löytyy hyllystä. Erityisen hienoa levyllä on aloitusbiisi missä Bruford ei soita varmaan tahtiakaan samaa komppia. Mutta ihme kyllä, se toimii. Tämä biisi on kyllä nerokas. Mutta tuosta levystä en kyllä muuten kovinkaan pitänyt. |
Jamppa2 26.04.2006 14:20:41 | |
---|
Olisin kiinnostunut tuosta King Crimsonin uudemmasta tuotannosta. Kertokaapa vähän näistä studiolevyistä tarkemmin esim. The Power To Believe ja Thrak. Kiitos! |