WM 29.10.2005 13:25:28 (muokattu 29.10.2005 13:26:07) | |
---|
mitä tehdä kun kitaran soitto ei "maita"? Sitten kun reenaan jotain biisiä niin on semmonen "ei tästäkään tuu mitään.." Eikä mikään tunnu sujuvan. :D Pitääkö vaan yrittää lisää vai pitää paussia. (En oo hyvä kitaristi että jos annatte jotain biisi ehdotuksia nii älkää mitään vaikeeta) voi kuulostaa turhalta porulta, mutta näin on näreet.. Nii ÖÖöö!
Ja aina ei voi voittaa... |
WM 29.10.2005 13:27:23 | |
---|
tietysti odotan itteltäni liikoja... Mutta oon soittanu jo lähemmäs 5 vuottaja oon 0.5 vuotta soittaneen tasolla... Nii ÖÖöö!
Ja aina ei voi voittaa... |
Hassel 29.10.2005 13:32:04 | |
---|
Kokeile jotain erinlaista musaa. Ei muuta kun happy rock and roll |
|
Samppa90 29.10.2005 13:42:04 | |
---|
Metallican:Nothing else matters se on aika helppo eikä soolokaan vaikee oo. Hevi-Mies on eri mies. |
Härski 29.10.2005 13:59:13 | |
---|
Metallican:Nothing else matters se on aika helppo eikä soolokaan vaikee oo. Ratkaisu myös monen muun perheen ongelmiin! |
Hassel 29.10.2005 14:33:27 | |
---|
Metallican:Nothing else matters se on aika helppo eikä soolokaan vaikee oo. Tyyppi on soittanu 5 vuotta ja neuvot ton? Ei muuta kun happy rock and roll |
saha 29.10.2005 14:43:13 | |
---|
Tyyppi on soittanu 5 vuotta ja neuvot ton? Parempi myöhään... >-)))> #2
"Siis mitä hyötyä tuosta on. Tuleeko siitä lisää nopeutta." - alppu kysyy koverretusta otelaudasta. |
jyri.salonen 29.10.2005 15:01:54 | |
---|
mitä tehdä kun kitaran soitto ei "maita"? Sitten kun reenaan jotain biisiä niin on semmonen "ei tästäkään tuu mitään.." Eikä mikään tunnu sujuvan. :D Pitääkö vaan yrittää lisää vai pitää paussia. (En oo hyvä kitaristi että jos annatte jotain biisi ehdotuksia nii älkää mitään vaikeeta) voi kuulostaa turhalta porulta, mutta näin on näreet.. Lopeta ajoissa. |
jyri.salonen 29.10.2005 15:02:22 | |
---|
mitä tehdä kun kitaran soitto ei "maita"? Sitten kun reenaan jotain biisiä niin on semmonen "ei tästäkään tuu mitään.." Eikä mikään tunnu sujuvan. :D Pitääkö vaan yrittää lisää vai pitää paussia. (En oo hyvä kitaristi että jos annatte jotain biisi ehdotuksia nii älkää mitään vaikeeta) voi kuulostaa turhalta porulta, mutta näin on näreet.. ...soittaminen kokonaan. |
SDMF 29.10.2005 15:23:54 | |
---|
Lopeta ajoissa. Paskin kommentti ikinä ! R.I.P Dimebag darrell |
saha 29.10.2005 16:16:16 | |
---|
Paskin kommentti ikinä ! Jos ei kinosta, niin sama lopettaa. Jos oikeasti haluaa soittaa, niin kyllä se kiinnostus kohta uudestaan herää. >-)))> #2
"Siis mitä hyötyä tuosta on. Tuleeko siitä lisää nopeutta." - alppu kysyy koverretusta otelaudasta. |
McNulty 29.10.2005 16:28:55 | |
---|
tietysti odotan itteltäni liikoja... Mutta oon soittanu jo lähemmäs 5 vuottaja oon 0.5 vuotta soittaneen tasolla... No, toiset oppivat nopeammin kuin toiset... Yksi konsti kerätä lisää innostusta on laittaa omia riffejä ylös ja koostaa biisejä. Niihin voi tehdä sitten rummut ja bassoraidat vaikka Guitar Prolla tai jollain träkkerillä. Miksi siis aina pitäisi soittaa joidenkin muiden biisejä? Mielestäni ei ole mitään tylsempää touhua kuin apinoida jonkun toisen kitaristin tyyliä ja soundia. Bon Jovilta löytyy varsin mukavia kipaleita joita soitella levyn perässä. Esim. Runaway on sen verran yksinkertainen biisi ettei sen opettelussa ainakaan kovin helposti paha fiilis tule :) Äläkä ihmeessä lopeta soittamista jos siitä pidät. Soittamisen innostus voi kadota, jolloin voi olla hyvä pitää pari päivää paussia ja keskittyä vaikka kuuntelemaan musiikkia ja ottamaan lisää vaikutteita muiden soitannasta. Pienen paussin jälkeen soitto taas maistuu... sama homma pätee safkan kanssa. Jos pizza on lempiruokaasi ja syöt sitä kolme kertaa päivässä parin vuoden ajan niin varmasti se rupeaa tökkimään eikä enää olekaan "niin herkkua". Eli kohtuus kaikessa! löytävä etsii... the all-seeing eye of horus |
WM 29.10.2005 18:05:35 | |
---|
Metallican:Nothing else matters se on aika helppo eikä soolokaan vaikee oo. Tyyppi on soittanu 5 vuotta ja neuvot ton? no ihan hyvä neuvo.. Enkä kyllä lopeta soittamista.. se on liian lähellä sydäntä että siitä ei oo pelkoo! soitan bändissäkin komppikitaraa.. (ja soolokitaristi on jo parempi vaikka on soittanu vuoden!!!!) mut vikana on varmaankin se että kaikki pitäis tapahtua sormia napsauttaen.. Vika on pään sisällä, mutta jos jollain on hyviä ideoita. Se omien biisien teko on hyvä idea!! Yhden (hitaan) oon väsänny. Sanoitus on vaan hakusessa.. wanhat
WM
mehiläiset |
Samppa90 29.10.2005 18:09:24 | |
---|
Tyyppi on soittanu 5 vuotta ja neuvot ton? Pe*kele!Jos toinen käskee kertoo helppoja biisejä nii enköhän mä niitä kerro?Tosin toi on kuitenki ehkä vähän liian helppo. Hevi-Mies on eri mies. |
Samppa90 29.10.2005 18:13:01 | |
---|
Opettele jotain uusia jippoja esim.Vibrakampi jutut ja sit huiluäänet vai mitä lie ovatkaan...(siis jos et jo osaa) Hevi-Mies on eri mies. |
Trueno 29.10.2005 20:51:15 (muokattu 29.10.2005 21:34:54) | |
---|
Metallican:Nothing else matters se on aika helppo eikä soolokaan vaikee oo. Miksi tätä biisiä aina sanotaan helpoksi? Ei tuo minulle ainakaan mikään helppo ole. Olenko minä sitten hidas kehittymään kun en osaa tuota soittaa n. 7 kitaransoittokuukauden jälkeen. Osaanhan minä tuon kappaleen tietysti läpi "soittaa", mutta sitä nyt ei kuurokaan halua kuunnella. Lentää kohta minulta kitarat takkaan kun en yhtään osaa arvioida omaa tasoani, kun viikon kaverin rikkinäistä landolaa soitelleet sanovat osaavansa kaikki Jimi Hendrixin, Metallican ja Children of Bodomin biisit läpi. Missä vaiheessa osaa soittaa jonkun kappaleen? Jos sanon osaavani katkaista tiiliskiven kyynärpäälläni, niin todella tarkoitan sitä. "Sun ongelma on se että sä oot liikaa sä. Olisit ennemmin oma ittes." |
DaKiller 29.10.2005 20:58:53 | |
---|
Miksi tätä biisiä aina sanotaan helpoksi? Ei tuo minulle ainakaan mikään helppo ole. Olenko minä sitten hidas kehittymään kun en osaa tuota soittaa n. 7kk:n kitaransoittokuukauden jälkeen. Osaanhan minä tuon kappaleen tietysti läpi "soittaa", mutta sitä nyt ei kuurokaan halua kuunnella. Lentää kohta minulta kitarat takkaan kun en yhtään osaa arvioida omaa tasoani, kun viikon kaverin rikkinäistä landolaa soitelleet sanovat osaavansa kaikki Jimi Hendrixin, Metallican ja Children of Bodomin biisit läpi. Missä vaiheessa osaa soittaa jonkun kappaleen? Jos sanon osaavani katkaista tiiliskiven kyynärpäälläni, niin todella tarkoitan sitä. + Ja topikin aloittajalle : Se omien kappaleiden säveltäminen ja nauhoittelu on parasta lääkettä tuollaiseen "soittomasennukseen". Pääsee hyvin selville omista kyvyistään ja kun pakertaa omia tuherruksiaan nauhalle alkaa kuuntelemaan aivan eri tavalla myös muiden kappaleita. Oppiminen alkaa sujumaan itsestään. |
Spike 29.10.2005 21:01:29 | |
---|
Ja topikin aloittajalle : Se omien kappaleiden säveltäminen ja nauhoittelu on parasta lääkettä tuollaiseen "soittomasennukseen". Pääsee hyvin selville omista kyvyistään ja kun pakertaa omia tuherruksiaan nauhalle alkaa kuuntelemaan aivan eri tavalla myös muiden kappaleita. Oppiminen alkaa sujumaan itsestään. Entäs sitten kun tuntuu, ettei keksi mitään omaperäistä ja polkee paikallaan? So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
WM 29.10.2005 21:44:12 | |
---|
Ja topikin aloittajalle : Se omien kappaleiden säveltäminen ja nauhoittelu on parasta lääkettä tuollaiseen "soittomasennukseen". Pääsee hyvin selville omista kyvyistään ja kun pakertaa omia tuherruksiaan nauhalle alkaa kuuntelemaan aivan eri tavalla myös muiden kappaleita. Oppiminen alkaa sujumaan itsestään. Toi on hyvä! kiitos.. Ja keksin juuri myös uuden jutskan miks on näin "tylsää"..En oo soitellu vahvarillani melkein vuoteen!!!! Se on reeni kämpällä.. Ostan uuden joulun alla nii saan vanhan kotiin nii johan lähtee rokki soimaan.. Entäs sitten kun tuntuu, ettei keksi mitään omaperäistä ja polkee paikallaan? tämäkin on koettu.. monta kertaa! wanhat
WM
mehiläiset |