Aihe: Roskalehtiboikotti
1 2 3
miscage
28.10.2005 16:31:55
En osta.
"Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart."
sn
28.10.2005 16:36:12
Joskus selailen seiskaa työpaikan vessassa.
Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In
Sertzo S
28.10.2005 16:43:33 (muokattu 28.10.2005 16:45:12)
Uteliaisuus ei kuulu yleissivistykseen todettiin aikoinaan sananlaskussa. Tottakai se kuuluu ja lisää tietoa, on se sitten millaista tahansa, juoruja, provosointia, muunneltua totuutta tai silkkaa paskanjauhamista, joita mm. eri lehdistä luemme. Tälläkin palstalla uskoakseni jokainen on lukenut iltapäivälehtiä, joten turha hurskastelu on typerää. Olen itsekin sattumanvaraisesti lukenut ja selannut monia näitä ns. roskalehtiä, ostanut tosi harvoin. Iltapäivälehtiä luen kuin mitä tahansa aamulehtiä, jos käsiin osuu ja ostakin silloin tällöin. Tärkeämpiäkin boikotoinnin kohteita varmasti löytyy. Jokainen tarvitessa valitkoon omansa ideologisen vakaumuksensa mukaan.
timus
28.10.2005 16:46:23
Kalimera!

Olen itse boikotoinut juoru- ja iltapäivälehtiä jo 2,5 vuotta. Eli en osta enkä lue kyseisiä aviiseja ihan periaatteesta. En halua tuhlata yhtään aikaani moiseen roskaan, sillä ilmankin tulee enemän kuin hyvin toimeen.
Hello Cleveland!
aarnikotka
28.10.2005 17:09:16

"Kyllä kansalla on oikeus tietää", jos Riitta Väisänen on ajanut päin punaista tai Marco Bjurström on tavattu tavaratalosta ostelemassa alushousuja.
Kuinka kukaan voi elää, ilman tällaista tärkeää informaatiota.
Tätä tasoahan suurin osa esim. 7-lehden jutuista on?
Jokseenkin noin kommentoin viimeksi 7-lehden puhelinmyyjälle.

En ymmärrä, että mikä noissa jutuissa kiinnostaa, enkä ymmärrä niitä ihmisiä, jotka ovat tuollaisita jutuista jutuista kiinnostuneita.
Iltapäivälehdissä on vielä sentään jotain uutisia maailman tapahtumistakin, joten niitä tulee muutaman kerran vuodessa ostettuakin.
Tosin useinmiten niissäkin on lööpeissä ns. suuri uutinen, johon jutun luettua paljastuukin hyvin arkinen tai luonnollinen selitys, tyyliin esim:
Lööppi: POMMI RÄJÄHTI EDUSKUNTATALOSSA
Juttu: Eduskuntatalossa pidettiin harjoitus katastrofitilanteen varalta.
Pienistäkin asioista pyritään tekemään härkäsiä, joilla saadaan lehteä kaupaksi.

Voisin kuvitella, että suurin osa noiden juorulehtien lukijoista on niitä samoja, joilla ei omassa elämässään tapahdu mitään kiinnostavaa, ja esim. vahtivat naapurin poikamiehen tai neidin asunnon vieraita, nähdäkseen oliko se tänään eri nainen, kuin viimeviikolla, ja kuinka myöhään ja usein se kyläilee.
Sitten tietysti ilmoitus isännöitsijälle, että siellä yöpyy joku, joka ei maksa vesimaksuja. (On sattunut joskus omalle kohdalle)
Näistä juoruilijoista löytyy muitakin omakohtaisia esimerkkejä. Ainakin minulla saavat tämäntyyppiset juoruakat (ja ukot) nousemaan karvat pystyyn.

Joillakin ihmisillä vaan on oma elämä, niin tylsää, että ovat kinnostuneita kaikkien muiden tekemisistä ja menemisistä
Varo päätäsi!
Sertzo S
28.10.2005 17:13:14
"Joillakin ihmisillä vaan on oma elämä, niin tylsää, että ovat kinnostuneita kaikkien muiden tekemisistä ja menemisistä

Ja meitä on tosi paljon. ;)
maelstorm
28.10.2005 17:34:03
parikymmentä vuotta ja vähän päälle takana enkä ensimmäistäkään numeroa ole ostanut.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Mandariini
28.10.2005 17:42:07
On näilläkin jokin paikka maailmassa, vedetään nyt kuitenkin raja seiskaan ja ohoon.

Minulla ei ole telkkaria ja en osta "roskalehtiä" kuvittelen tekeväni jotain paljon järkevämpää vapaa-aikanani kotona, kuten luen "korkeakulttuuria", soita kitaraa tai mietiskelen. Mutta kuitenkin hyvin usein huomaa itsensä vaan tyijottavan seinään kun ei oo mitään tekemistä, ei jaksa vaivautuu. Sillon joko menee bisselle tai lukee jotain ihan aivokuollutta.

Sillon kun on aivokuollut fiilis suo itselleen aivokuiolutta lukemistoa!
Kun muodostan mielipiteeni muiden ristiriitaisista mielipiteistä (niin kuin yleensä ihmiset) olen varmasti väärässä.
Ukko
28.10.2005 17:46:19

Miksi niitä pitäisi ostaa ?
jjylli
28.10.2005 17:50:07
paska myy. pitäis ymmärtää musahommissakin suoltaa vaan pelkkää paskaa niin ehkä sais joskus taloudenki kondikseen. kaikki ylevä ja taiteellinen ja magee vaan helvettiin niin elämä alkaa hymyillä. sen täytyy olla niin. kele. tänään tuntuu tältä..
Sperm Donor
28.10.2005 18:05:18
Mä en viitti lukea niitä duunissa vaikka joku ne aina sinne kantaa.
Sen päälle että ne on paskaa niin lehdet ovat viime vuosien aikana laskeneet tasoaan koko ajan. Meillä oli joskus skaba että mikä on huonoin lööppi. Voittajaksi valittiin "Päivi Uitto palaa työelämään".
Tällä viikolla oli kanssa jotain että "Fredi toipuu masennuksesta".
Sitäpaitsi mua ei oikeesti kiinnosta mikään paska mitä siellä ruoditaan.
Jaristoteles
28.10.2005 18:39:04
Viimeksi ostahdin Katson kun siinä oli mun kuva ja haastattelu. Tämä hyväksyttäköön?
Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Kuningas Asperiini Qntele MUSIIKKINÄYTE!
Prome
28.10.2005 18:48:15 (muokattu 28.10.2005 18:49:44)
Boikotti sisältää ajatuksen, että ihmiset oletusarvoisesti lukisivat iltapäivälehtiä, tai Seiskaa tai Nykypostia. Oletusarvon pitäisi olla, että: "Ei niitä kukaan lue, ja pysytellään siinä."

Kivaahan se olisi, mutta kun oletusarvoisesti iltapäivälehtiä luetaan perkeleesti. Jossain oli lukijamäärät listattuna ja ainakin Iltalehteä lukee sellainen määrä ihmisiä, että hirvittää.

En tiedä kumpi on pahempaa: että ihmiset nauttivat Seiskasta viihteenä vai luulevat Iltapäivälehtiä asialehdiksi.
Mandariini
28.10.2005 19:45:42
Aku Ankkaa en pidä aivokuolleena lukemistona lainkaan, mutta aivokuolleisiin hetkiin se sopii.

Täysin samaa mieltä.
Kun muodostan mielipiteeni muiden ristiriitaisista mielipiteistä (niin kuin yleensä ihmiset) olen varmasti väärässä.
Defrayer
28.10.2005 23:33:04
En tue kyseisiä lehtiä ostamalla. Mutta selailen kyllä jos sattuu jossain nurkassa lojumaan eika ole parempaa tekemista.
Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, THV #17
Tempura
29.10.2005 00:18:52
Ainahan ne on boikotissa ollut.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
aleksi
29.10.2005 01:21:39 (muokattu 29.10.2005 01:24:12)
Kesällä tuli luettua, kun olin painamassa toista noista päivittäin ilmestyvistä roskalehdistä, mutta eläissäni en ole tuollaisesta maksanut.

Sotkin.
"open hands to the wind"
Tympee Huttunen
29.10.2005 08:58:49
En boikotoi. Miksi boikotoisin? Eniten ottaa päähän nämä, jotka kovin kritisivoivat lehteä ja sen ostajia, mutta lehden näkiessään lukevat sen kannesta kanteen. Tämä on todella yleistä. Jos lehti kerran on niin paska ja täynnä niin typerää ja turhanpäiväistä lehteä, niin miksi kritisoija sitä sitten lukee? Harva oikeasti boikotoi lehteä niin, ettei edes lue sitä vaikka mahdollisuus olisi. "Kyllä sen nyt ilmaiseksi voi lukea, mutta en kyllä ostaisi". Missä kulkee tämän ja netti-imuttelun yms. raja? Ei mua kyllä enää yhtään kiinnosta tuota jotain uutta OHO-lehteä kritisoivien lukijoiden luettavaksi.

Kyllä sen ymmärrän, että kaiken maailman paparazzitouhu ja valheiden keksiminen yms. on moraalisesti täysin väärin ja ostamalla lehden tukee tätä toimintaa. Julkisuus on kuitenkin vähän kaksiteräinen miekka. Harva on kuitenkaan julkkis tahtomattaan. Tulee mieleen Marilyn Manson, joka itki MTV:ssä, kun kaikki Japanissa tunnistavat hänet ja pyysivät nimmareita. Herra oli tietenkin täysissä meikeissään ja koltuissaan Tokion kaduilla.

Itse en kuitenkaan ota lehtien tarinoita totuutena. Ottaako kukaan? Viihdettähän ne lehdet ovat.
Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
Flow
29.10.2005 11:46:20
En boikotoi. Turha boikotoida sellaista joka ei muutenkaan kuulu elämään.
Vähän niinkuin lopettaisi tupakoinnin sanoilla, olen lakossa.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)