leather rebel 27.10.2005 18:32:29 | |
---|
Peukalon sijasta kosketuksen voi hoitaa plekukäden etusormen kynnellä. Näin pinch on voimakkaampi ja kuulostaa enemmän samanlaiselta, kuin esim. Wyldellä ja Dimella... Myös kämmensyrjällä onnistuu tuo. "I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
Lord of the strings 27.10.2005 21:47:44 | |
---|
Myös kämmensyrjällä onnistuu tuo. Onnistuuhan se vaikka korvanlehdellä, tosin se että kannattaako sitä tehdä korvanlehdellä onkin jo toinen juttu. Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
moottorisaha 27.10.2005 22:54:11 | |
---|
Peukalon sijasta kosketuksen voi hoitaa plekukäden etusormen kynnellä. Näin pinch on voimakkaampi ja kuulostaa enemmän samanlaiselta, kuin esim. Wyldellä ja Dimella... Täysin samalta kuulostaa. Joskus soittelin pitkään etusormen kynnellä, mutta nyt peukalonsyrjällä. Ei kyllä huomaa mitään eroa, jos vetäisee tarpeeksi "napakalla" liikkeellä sen pinchin. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Jannipaali 27.10.2005 23:15:55 (muokattu 27.10.2005 23:16:04) | |
---|
Täysin samalta kuulostaa. Joskus soittelin pitkään etusormen kynnellä, mutta nyt peukalonsyrjällä. Ei kyllä huomaa mitään eroa, jos vetäisee tarpeeksi "napakalla" liikkeellä sen pinchin. Piti tänään testata tuolla etusormitekniikalla ja huomasin, että se oli tehokkaampi, mutta sitten harjoittelin vähäsen ja saan samanlaisen äänen peukalollakin. Että silleen tällä kertaa. |
Mrezzye 28.10.2005 09:48:54 | |
---|
Täysin samalta kuulostaa. Joskus soittelin pitkään etusormen kynnellä, mutta nyt peukalonsyrjällä. Ei kyllä huomaa mitään eroa, jos vetäisee tarpeeksi "napakalla" liikkeellä sen pinchin. Voimallahan ne pitää soittaa. Itse en enää edes mieti, mikä ruumiinosa siihen kieleen ottaa pinchiä soittaessa, mutta hyvin lähtee... |
KTR 28.10.2005 12:48:09 | |
---|
Minen osaa peukalolla tehdä tuota pinch harmonicia. Ei vaan onnistu, mutta se ei haittaa. Teen nimittäin sen pikkurillilläni. Painan pikkurillillä kieltä samaan aikaan kun pikkaan ja nostan käden pois kieliltä just kun oon pickannu. Vikisee ihan mallikkaasti niinkin. |
larinparaske 28.10.2005 14:17:15 | |
---|
Sinänsä ontuva vertaus, kun suolaa ei sinänsä "keksitty". Sitä kun löytyy suoraan luonnosta. Sen käyttämisen mausteena on sitten eri juttu =) ja huiluääntäkö ei sitten löydy luonnosta suoraan ? :) I want to be the king and queen of cheese |
Super-Jari 28.10.2005 14:28:26 | |
---|
Jostain syystä luulin että alla vastaus postattiin vielä alempana olevaan toteamukseen Myös kämmensyrjällä onnistuu tuo. Paskan taputtelu seinälle kuitenkin kelpaa, vaikka sitä tuskin kovinkaan moni harrastaa missään vaiheessa elämää. Mutta että pintsi etusormella ja pikkurillillä ja korvalehdellä? Minä käytän aina peukaloa. En tajua miten se muuten onnistuu. lol |
Joskus kuulin jostain, että se Dime tekisi nuo jonkun efektikoneen kanssa. (kenties whammy) Tosin, jos edellämainittuihin kommenteihin on yhtään uskomista, niin mulle ollaan kyllä luultavasti jauhettu paskaa... Ainakin mun soundi on kyllä hyvin kaukana Dimestä, kun yritän epätoivoisesti vääntää tuota kyseistä riffiä pincheillä :P Märkyys on kosteuden sielu. |
DaKiller 28.10.2005 16:57:07 | |
---|
Jostain syystä luulin että alla vastaus postattiin vielä alempana olevaan toteamukseen
Mutta että pintsi etusormella ja pikkurillillä ja korvalehdellä? Minä käytän aina peukaloa. En tajua miten se muuten onnistuu. lol Haha, ei helvata! |
Lord of the strings 28.10.2005 17:14:11 | |
---|
Ainakin mun soundi on kyllä hyvin kaukana Dimestä, kun yritän epätoivoisesti vääntää tuota kyseistä riffiä pincheillä :P Ne on ne Dimen kädet. Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
leather rebel 28.10.2005 19:54:59 | |
---|
Joskus kuulin jostain, että se Dime tekisi nuo jonkun efektikoneen kanssa. (kenties whammy) Tosin, jos edellämainittuihin kommenteihin on yhtään uskomista, niin mulle ollaan kyllä luultavasti jauhettu paskaa... Käyttihän Dime usein whammya pinchien kanssa, mutta kyllä se itse pinchi tulee ihan sormista. "I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
Iscariah 28.10.2005 21:07:22 | |
---|
Joo, taas ihmetyttää, jos minä tykkään laittaa suolaa ruokaan aina sitä valmistaessani, niin tekeekö se minusta suolan keksijän? helevetti tuo oli hyvä! |
hullu_ukko 12.11.2005 23:23:40 | |
---|
Dime ja Hänen Riffinsä = Jucciz? kiltisti sanottuna melko surkea juttu. |
Samppa90 13.11.2005 13:13:04 | |
---|
Jee mä onnistuin tossa! Hevi-Mies on eri mies. |