author 28.10.2005 15:36:09 (muokattu 28.10.2005 15:36:39) | |
---|
Tänään ilmeni tuollainen ongelma uusia kieliä vaihdettaessa. Eilen meni ylä-e poikki, kun oli jo melko vanhat kielet(2-3kk). Tänään sitten laitoin uudet kielet ja huomasin ettei ylä-e:n vire pidä millään vaan tippuu aina b:hen saakka. Tovin jo olen tässä virittänyt etten usko että se johtuisi kielten venymisestä. Kitara on Tokai ALS-50Q eikä puolentoista vuoden käytön aikana ole koskaan ennen tällaista ilmennyt. |
Tänään ilmeni tuollainen ongelma uusia kieliä vaihdettaessa. Eilen meni ylä-e poikki, kun oli jo melko vanhat kielet(2-3kk). Tänään sitten laitoin uudet kielet ja huomasin ettei ylä-e:n vire pidä millään vaan tippuu aina b:hen saakka. Tovin jo olen tässä virittänyt etten usko että se johtuisi kielten venymisestä. Kitara on Tokai ALS-50Q eikä puolentoista vuoden käytön aikana ole koskaan ennen tällaista ilmennyt. Vika on kitarassa, tuhoa se. =) Tuollaisiahan nuo kielet pukkaavat välistä olemaan. Anna sen olla pari päivää ja soittele ihan normaalisti vaan, kyllä se siitä vielä leppyy. Kitara voi toki hieman elää, jos vaihdoit kielisetin paksuutta. |
author 28.10.2005 15:56:46 | |
---|
Vika on kitarassa, tuhoa se. =) Tuollaisiahan nuo kielet pukkaavat välistä olemaan. Anna sen olla pari päivää ja soittele ihan normaalisti vaan, kyllä se siitä vielä leppyy. Kitara voi toki hieman elää, jos vaihdoit kielisetin paksuutta. En vaihtanut setin paksuutta. Normaali 0.11-0.48 setti. Äsken taas koitin virittää ja nyt sekin piru vie meni katkes! Kai tämän on vaan kohtalon karu tapa sanoa "pidä tauko soittamisesta" :p |
Arabian Lauri 28.10.2005 21:47:59 | |
---|
Kerran on sattunut mulle sellanen setti jossa ylä-e:stä anto se kierre periksi siellä lopussa. Aina kun pendas niin kieli anto periksi ja lopulta se nupikka päästä tipahti lattialle. Se oli nopein Addariosatsi mikä mulla on ollut. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |