m_kuivamaki 27.10.2005 18:26:16 | |
---|
Onko olemassa kyseistä ohjelmaa ja oletteko käyttäneet hyväksi havaittua softaa? |
ErotuS 27.10.2005 19:17:41 | |
---|
Ainakin Aresta ja Isistä ollaan koulussa käytetty ja hyviähän nuo. Isiksellä suunitelaan kytkentäkaavio joka siirretään Arekseen ja tehdään piirilevy. Paskapuhetta!! |
pjl 27.10.2005 19:20:06 | |
---|
Unohda Isis ja Arse. Suosittelen tutustumaan EAGLEen. http://www.cadsoft.de Ilmainen versio kattaa kotitarpeet helposti (tai ainakin omalla kohdalla.). |
SirElwood 27.10.2005 20:19:00 | |
---|
Osaatko pjl neuvoa/kertoa miten tuossa eaglessa saa importattua noita .bmp kytkiksiä? Löysin sieltä kyllä scriptin jolla homma pitäs onnistua(?) mutta en osaa sitä käyttää. Ohjelman help ei kertonut aiheesta mitään. Hyvä ohjelmahan tuo on, jos sen kytkiksen piirtelee siihen itse, mutta näppärää olisi, jos voisi noita valmiita netistä löytyviä jotenkin tuolla käsitellä. Joo, oon aika laiska. :) |
pjl 27.10.2005 21:02:09 (muokattu 27.10.2005 21:06:27) | |
---|
Ei kyllä onnistu. Olen pahoillani. Ei oikein taida olla mitään keinoa arvailla bittikartasta mikä on mikin komponentti jne. Skeeman joutuu piirtämään kyllä aina itse. Se BMP import on käsittääkseni tarkoitettu kuvien lisäämiseen esimerkiksi silkkipainomaskeille tms. Microsalolla on hyvä ohje EAGLE:n käyttöön: http://www.microsalo.com/avr-code/Eaglen%20ohje.pdf Ja skeemat piirretään NET-komennolla (ei WIRE)... |
m_kuivamaki 27.10.2005 21:04:13 (muokattu 27.10.2005 21:07:11) | |
---|
Kiitokset! Eagle vaikuttaa pätevältä EDIT: Tiedättekö muuten mikä formaatti on yleisin ammattilaisfirmoissa jos esim. lähettää sähköisesti piirilevyn/levyjä teetettäväksi? Pitänee kysyä suoraan firmalta... (Criadix Oy) |
SirElwood 27.10.2005 21:07:48 | |
---|
Ei kyllä onnistu. Olen pahoillani. Ei oikein taida olla mitään keinoa arvailla bittikartasta mikä on mikin komponentti jne. Skeeman joutuu piirtämään kyllä aina itse. Se BMP import on käsittääkseni tarkoitettu kuvien lisäämiseen esimerkiksi silkkipainomaskeille tms. Tämä selvä. Harminpaikka tosin. Microsalolla on hyvä ohje EAGLE:n käyttöön: http://www.microsalo.com/avr-code/Eaglen%20ohje.pdf Ja skeemat piirretään NET-komennolla (ei WIRE)... Kiitoksia linkistä, iltalukemista. :) |
Kiitokset! Eagle vaikuttaa pätevältä EDIT: Tiedättekö muuten mikä formaatti on yleisin ammattilaisfirmoissa jos esim. lähettää sähköisesti piirilevyn/levyjä teetettäväksi? Pitänee kysyä suoraan firmalta... (Criadix Oy) Ylensä se formaatti on Gerber ja mielellään vielä 274x-formaattia. Ja poratiedostot Exellonia. EAGLEn Cam precessor tuotta kaiken tarpeellisen. Voin neuvoa sitten kun asia on oikeasti ajankohtainen. Kannattaa tutustua Bulgarialaiseen (vai Belgia, kumpi se nyt oli...) firmaan nimeltä Olimex. Ne tekee 2-puoleisia levyjä kohtuu edullisesti suoraan vaikka EAGLE tiedostoista. |
Trebla 28.10.2005 11:05:48 | |
---|
Kiitokset! Eagle vaikuttaa pätevältä EDIT: Tiedättekö muuten mikä formaatti on yleisin ammattilaisfirmoissa jos esim. lähettää sähköisesti piirilevyn/levyjä teetettäväksi? Pitänee kysyä suoraan firmalta... (Criadix Oy) Pjl tuossa kertoikin tärkeimmän, eli Gerber + excellon. Ainakin tuossa mainitsemassasi firmassa ovatten senverran asiakasystävällisiä, että neuvoa. Aina/yleensä noilla firmoilla on gerber-editori, jolla voivat vielä paikanpäällä tehdä pikku modifiointeja. "Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs |
Kumiankka 28.10.2005 12:09:53 | |
---|
Tämän kuukauden Elektor lehden mukana tuli DVD jossa on 12 demoa tai toimivaa ohjelmaa piirilevyn suunnittelu- ja simulaatioohjelmaa. Tokihan ne (melkein?) kaikki löytyy ilmaiseksi netistä. |