Aihe: Ibanez vai Warwick
1 2
Basshunter
26.10.2005 18:12:24
Polttelis hommata uusi basso, mutta kun ei osaa päättää.. eli tarkoitus olisi tilata lähikaupungin musaliikkeeseen tai sit tähän paikalliseen puljuun jompi kumpi näistä kahdesta mallista:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-169930.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178468.html
Kumpaa suosittelisitte? Itse en oikein noista eri puulajeista ja niiden paremmuudesta tms. paljon tiedä, joten valaiskaa tyhmää.. toisaalta voisihan ne pyytää tilaamaan kummankin ja sit valitsis näppi tuntumalta. Mutta vinkkejä / mielipiteitä ehdokkaista olisi mukava kuulla..
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. -
pardy
26.10.2005 18:17:33

Polttelis hommata uusi basso, mutta kun ei osaa päättää.. eli tarkoitus olisi tilata lähikaupungin musaliikkeeseen tai sit tähän paikalliseen puljuun jompi kumpi näistä kahdesta mallista:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-169930.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178468.html
Kumpaa suosittelisitte? Itse en oikein noista eri puulajeista ja niiden paremmuudesta tms. paljon tiedä, joten valaiskaa tyhmää.. toisaalta voisihan ne pyytää tilaamaan kummankin ja sit valitsis näppi tuntumalta. Mutta vinkkejä / mielipiteitä ehdokkaista olisi mukava kuulla..

Tilauta molemmat. Tossa Rockbassin kohdalla on muuten väärä kuva. Ite testasin kerran Lahden Keskusmusassa tollasta Rockbassia sunburst-värityksellä, ja se oli aivan törkeän hyvä yksilö. Muutenkin noi Rockbassit on ihan kelpo soittimia hintaluokassaan. Samoin Ibanezit.

Tilauta molemmat sinne liikkeeseen siis ja kokeile kumpi istuu paremmin käteen, sillä noissa on varsin erilaiset kaulaprofiilit.
Basshunter
26.10.2005 19:24:31
Vertailevaa tutkimusta suoritettuani sekä googlee kahlattuani taidan kallistua tuon Ibanezin puoleen. Se voipi olla tälläselle lyhyt sormiselle ainakin kaulan malliltaan parempi vaihtoehto, kun suht nopeeta pitäis kuitenki koittaa kyetä soittamaan.. mut pitääpä soitella tuonne Jyväskylän liikkeisiin, josko heille ko. mallit saisi hommattua..
okoranta
26.10.2005 19:33:03

No itsellä Ollut Fortress ja harmittaa vieläkin ku intin aikana jouduin rahantuskissaan myymään:( väritys oli musta/punainen sunburst.Soundi oli tosi muhkea,aktiivielektroniikka,sillä oli kyllä ihana soitella...Voi vittu miksi myin sen, nyt rupes vituttaan, ku muistelee sitä, se oli mun ensimmäinen basso..:(!! Sen ku nosti hartioille, niin se tuntui heti soittimelta, painava body, tuhti kaula, eli ei tuntunut miltään leikkikalulta!!!!!

Eli kokemusta on, ja kysymyksessä on todellakin laatubasso, vaikkei sillä vielä tuonne Warwick-klubiin pääsekkään, koska se on Rockbass, mut jos noista pitää valita, niin ehdottomasti Warre!!
Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti-
Incarnation
27.10.2005 11:45:31
Vertailevaa tutkimusta suoritettuani sekä googlee kahlattuani taidan kallistua tuon Ibanezin puoleen. Se voipi olla tälläselle lyhyt sormiselle ainakin kaulan malliltaan parempi vaihtoehto, kun suht nopeeta pitäis kuitenki koittaa kyetä soittamaan.. mut pitääpä soitella tuonne Jyväskylän liikkeisiin, josko heille ko. mallit saisi hommattua..

Lyhyet sormet on vain urbaani legenda. Kyllä tota Warwick Rockbassia pystyy soittaan vaikka olisi minkälaiset prinssinakit.
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
Robert Trujillo
27.10.2005 22:14:34 (muokattu 27.10.2005 22:16:54)
Eli kokemusta on, ja kysymyksessä on todellakin laatubasso, vaikkei sillä vielä tuonne Warwick-klubiin pääsekkään, koska se on Rockbass, mut jos noista pitää valita, niin ehdottomasti Warre!!

itse olen myös Warwickin puolella.
by the way...Warwick-klubiin pääsevät myös Rockbassin omistajat.

ja kannattaa myös tutustua Warwickin Rockbass Classiciin. ostin reilu vuosi sitten mokoman ja olen ollut tyytyväinen. Fortressiin verrattuna ohuempi kaula (jota olit hakemassa?) ja kevyempi body.
"Muijan saa unohtaa ja lapsen saa hukata, mutta bassoa ei jätetä!"-Jani The Rock
sotasorsa
28.10.2005 00:25:16

fender
Robert Trujillo
28.10.2005 09:27:16
Eli onks toi classic niin ku tämä -> http://www.warwickrockbass.com/corvetteclassic.htm

kyl vaan.
"Muijan saa unohtaa ja lapsen saa hukata, mutta bassoa ei jätetä!"-Jani The Rock
Dacatch
28.10.2005 10:06:38
Warwick, ehdottomasti. IMHO Iban kaulat ovat soittokelvottomia, ainakin kaikissa testaamissani. Warwickin saundit ovat aika modernit, mutta jos niistä pitää, niin Warwick on kyllä loistava soitin. Vaikka vain Rockbass.
"Playing acoustic guitar is like having sex with your clothes on. I mean you know how to do it but it’s more difficult." - Dave Mustaine
Niskamies
28.10.2005 10:08:10
IMHO Iban kaulat ovat soittokelvottomia, ainakin kaikissa testaamissani.

Mun mielestä Warreissa on taas ihan järkyttävä kaula. Ainakin Corveteissa. Huhhuh, ei sellaista.

Iboissa on taas oikein mukava ja kiva tikkukaula, munsta.
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
Basshunter
28.10.2005 10:34:45
Tuo classic näyttää kyllä ihan varteeotettavalta vaihtoehdolta.. mutta koska rahatilanne näyttää hieman paranevan, sekoitetaan pakkaa hieman; eli tällainen osui silmään -> http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.html. Onkohan tuossa paljon tasoeroa verrattuna tuohon classiciin..? Ja mitä on "Luthite Body"? Jotain hiilikuitua..? Tää vertailu on aika arvontaa vielä tässä vaiheessa. Tilannetta helpottaa onneks se, et jos ens viikolla ehtis käydä Jyväskylässä käytännössä testaan ton Rockbassin ja noita Ibanezeja, niin olis muutakin tietoa kuin hienot kuvat netissä.. jaa niin, se piti vielä kysyä; onko noilla aktiivimikeillä jotain radikaaleja eroja passiivimikkeihin? Itsellä kun ei oo käytännön kokemusta kuin passiivimikeistä.
Basshunter
28.10.2005 10:38:37
Pärkkele, tuo linkki ei auennutkaan ainakaan tällä koneella.. eli toi silmään osunu basso oli Ibanez EDB600IPF..
Karlsson
28.10.2005 11:15:06
Luthite on jonkin asteista muovia oikeastaan. Ei hiilikuitua todellakaan.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Jesus Muerte
28.10.2005 13:56:33
Pärkkele, tuo linkki ei auennutkaan ainakaan tällä koneella.. eli toi silmään osunu basso oli Ibanez EDB600IPF..

Mulla oli aikoinaan tommonen EDB600, jonka sitten vaihdoin Rockbass Corvetteen, kun piti hommata viisikielinen. Jos noiden kahden väliltä pitäisi valita, kyllä minä tuohon ipanaan päätyisin. Tai sitten jos rahavarat sallii tai tulee käytettynä halvalla vastaan, niin oikeaan Warwickiin.
Tsekkaa Impishin demo! www.impish-band.com
NYdoll
28.10.2005 14:03:31

Tuo classic näyttää kyllä ihan varteeotettavalta vaihtoehdolta.. mutta koska rahatilanne näyttää hieman paranevan, sekoitetaan pakkaa hieman; eli tällainen osui silmään -> http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.html. Onkohan tuossa paljon tasoeroa verrattuna tuohon classiciin..? Ja mitä on "Luthite Body"? Jotain hiilikuitua..? Tää vertailu on aika arvontaa vielä tässä vaiheessa. Tilannetta helpottaa onneks se, et jos ens viikolla ehtis käydä Jyväskylässä käytännössä testaan ton Rockbassin ja noita Ibanezeja, niin olis muutakin tietoa kuin hienot kuvat netissä.. jaa niin, se piti vielä kysyä; onko noilla aktiivimikeillä jotain radikaaleja eroja passiivimikkeihin? Itsellä kun ei oo käytännön kokemusta kuin passiivimikeistä.

Kävin Jyväskylässä Musikantissa joku aika sitten testaamassa tuollaista luthite bassoa. Tuntuma oli todella lelumainen. Itse kallistuisin varmaan tuonne rockbassin suuntaan. Mulla oli jossain vaiheessa ibanez ja se kaula oli kyllä todella kauhea.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
Basshunter
28.10.2005 15:43:20
No tuota luthitea selvittelin ja tällainen tuli vastaan http://www.riffi.com/riffi973/luthite.htm. Tuossa ainakin tuota pari numeroa pienempää Ibanezia kehuttiin ihan kelpo peliksi.. enemmän ehkä meikälle sopisi kuitenkin tuollainen sirompi lankku (eli Ibanez). Mulla joskus oli tuo Epin Myrskylinnun goottiversio, mut sillon tuli mieleen, et tarviiko nää pelivälineet olla näin hemmetin isoja ja raskaita (kuten tuo Rockbass vaikuttas olevan..?) Ei sen puoleen, nättihän tuo myrskylintu oli ja ihan jees kaula, mut kuitenkin.. Ja sit mitä noita Iban sähköskeboja on tullut testattua, niin niis ainakin ollu mulle mieleiset kaulat. Olikse basso Musikantis ton 769 e? T-kaupassa näyttäs olevan 522 e + pari kymppiä toimitus..
okoranta
28.10.2005 22:06:21

Mun mielestä Bassossa pitääkin olla hieman painoa! Kovasti keikalla heiluessa pysyy jämäkästi otteessa ja tosiaan, ei tunnu siltä, että soittelis jollain lelukitaralla..Itsellä toiminut Warwickin myynnin(järkyttävässä rahapulassa, vituttaa vieläkin) jälkeen Ibanez GSR 190, on kyl perushyvä, mutta jotenkin lelumainen, ei voi verratakkaan Warreen...

Mutta vain mun mielipide, jokainen tykkää mistä tykkää..Ja jos nyt nyt olet päättänyt Iban hankkia, ei muuta kuin onnea ja mukavia soittohetkiä!!
"Vain paras on kyllin hyvää ollakseen parasta" -Olavi-
kake313
29.10.2005 11:02:29

Yksinkertainen vastaus WARWICK!
Basshunter
29.10.2005 12:11:04
Mä oon ny kyllä nii kännissä, et en viitti pitkästi kirjottaa, mut mun mielestä tää idea onkin, et mielipiteitä, kommentteja, kokemuksia jne vaan ruudulle... toinen äitiä, toinen tytärtä.. tjtn..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)