Aihe: räkkietariin switcheriä
1 2
Sammo
27.10.2005 12:03:39
Ai että niitä pitäis lennosta yksittäin kytkeä pois tai päälle releitä? Eikö riitä että tekee mieluisensa presetit joissa on mieluiset releasetukset? Vai enkö vaan osaa..

Noinhan se menee hienosti !! Mä tulkitsin alkuperäisen kysymyksen "Niin osaisiko kukaan kertoa mistä vielä löytyisi tällaisia laiteitta jotka pystyisivät kahdeksaan eri kanavanvaihto/reverb(pois/päälle)/eq - vaihto toimintoon" sillä tavalla että kahdeksaa toimintoa pitäisi kontrolloida riippumattomasti, ja siihen tuo preset-tapa ei realistisesti oikein taivu (toisaalta vaikkapa kymmenen eri presettiä on paljon, mutta se on silti noin 4% kaikista mahdollisuuksista...). Ittellä se oli pettymys Rolls:in switcherin kanssa ku selvisi ettei pedaalilooppeja voinut kontrolloida ilman ohjelman vaihtoa ....
dada
27.10.2005 12:06:16
Tuossa Enkelissä ei kuitenkaan näyttänyt olevan kuin kuusi relettä, ja Quad tarvitsisi kahdeksan. Sun asemassa tekisin switcherin joko itse, tai hommaisin kaksi kappaletta noita MS-4:a. Helpommalla toki pääsee jos ostaa, ei nuo ole edes kovin pahan hintaisia.

Kuinkahan monimutkaista olisi askarrella tuommoinen itse? Toki kaksi tuommoista ms-4 lähentelee jo yhden voodoo labsin gcx:n hintaa http://www.custom-sounds.com/epages … 02741d94dcd010687+FI/products/12208 :ssä. Joka vaikuttaa todella laadukkaalta -> "GCX:n loopit eivät käytä aktiivista piiriä, vaan ainoastaan parhaita kultaisia releitä jotka on säilötty puhtaaseen typpeen.".

Edit: Kattelin tuota MS-4:n manuaalia, ja tuo tosiaan näyttäisi passaavan Quadin kanssa kuin isä äitiin. Siinä on kaikki tarpeellinen, ja on kuitenkin hyvin yksinkertainen. Siinä on käytännössä MIDIn näkökulmasta lähes sama toiminnallisuus kuin MS-8:ssa, paitsi ilman näyttöä ja puolet vähemmän releitä. Tuota suosittelen ehdottomasti, jos et MS-8:a löydä.

Jep.. pitäisi varmaan laittaa etsintäkuulutus tuosta ms-8:sta.
dada
27.10.2005 12:14:51
Noinhan se menee hienosti !! Mä tulkitsin alkuperäisen kysymyksen "" sillä tavalla että kahdeksaa toimintoa pitäisi kontrolloida riippumattomasti, ja siihen tuo preset-tapa ei realistisesti oikein taivu (toisaalta vaikkapa kymmenen eri presettiä on paljon, mutta se on silti noin 4% kaikista mahdollisuuksista...). Ittellä se oli pettymys Rolls:in switcherin kanssa ku selvisi ettei pedaalilooppeja voinut kontrolloida ilman ohjelman vaihtoa ....

Mitä enemmän eri mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja, sitä parempi. Ideana on se, että soittokamat rajoittaisivat musiikkia mahdollisimman vähän.
Mika_K
29.10.2005 20:52:57
Moro,

Mulla on hiukan samoja ongelmia kuin threadin aloittajalla ... käytössä myös Mesan Quad ja MidiMate ... ja taas stepppaillaan.

Noista switchereistä ... Patchmate mainittiin jo. Rockman Midi-Octopus, Mesa/Boogie MidiMatrix, Digital Music Control / VoodooLab GCX AudioSwitcher http://www.voodoolab.com/gcx.htm

tulee vielä mieleen, jos ei oo mainittu. Rockman:iä ja Mesaa ei enää valmisteta, mutta eBay:ssä näkyy ajoittain pyörivän. PatchMate näkyy olevan kyllä hinnoissaan, jopa jenkkilässä. :(

t:Mika
dada
30.10.2005 16:26:26
Moro,

Mulla on hiukan samoja ongelmia kuin threadin aloittajalla ... käytössä myös Mesan Quad ja MidiMate ... ja taas stepppaillaan.

Noista switchereistä ... Patchmate mainittiin jo. Rockman Midi-Octopus, Mesa/Boogie MidiMatrix, Digital Music Control / VoodooLab GCX AudioSwitcher http://www.voodoolab.com/gcx.htm

tulee vielä mieleen, jos ei oo mainittu. Rockman:iä ja Mesaa ei enää valmisteta, mutta eBay:ssä näkyy ajoittain pyörivän. PatchMate näkyy olevan kyllä hinnoissaan, jopa jenkkilässä. :(

t:Mika

Jep kiitti vinkeistä. Kyl mä luulen itse kallistuvani juuri tuohon voodoo labsiin heti kun kolehti on kerätty :)
zeme
01.11.2005 12:47:29
Tässä kun nyt myös midistä ollaa puhuttu, nii kysyisin, että miten sitten tämmöinen toimisi, kun pitäisi joskus hankkia sitten midi switcher/looperi ja sitten joku midilauta sekä tc:n g-major. Niin, pistetää tähän esimerkki...

esim. Olisi Voodoo Labin GCX Audio Switcher ja sit juuri tuo G-major ja midipedaalina vaikka Nobelsin MF-2. Toimisiko systeemi?? ja itse en käyttäisi cc:nä, tai siis jos olen ymmärtänyt oikein, control comand(en tiedä käsiteitä) on vähän niikuin sellanen, että se pistää jonkun efektin on/off, minkä siihen alle olet ohjelmoinut. Pikenminkin käyttäisin sitä preset tai mikä nyt onkaan toimintoa.

Okei, antaa, olla en itsekkään tiedä mitä puhun, en tiedä näistä hölkäsen pöläystä.
okei, sanotaan näin, että miten voin saada tuosta höskästä sillain, niikuin noissa digitaali vempleissä on, esim. Line6 pod. Eli on pankki yhtä biisiä kohden (jos sen niin haluaa) ja juuri sitten nämä neljä chanelia joissa sitten on kunkin alla semmonen soundi mitä siinä biisissä käytetää. jos käyttää neljää eri soundia. Eiköhän tämä ole yksinkertaisesti selitetty. :D.

Ja antakaa anteeksi tyhmyyteni. Ja epäselvyyteni.
No problem.
JuSu
01.11.2005 12:55:28
Tässä kun nyt myös midistä ollaa puhuttu, nii kysyisin, että miten sitten tämmöinen toimisi, kun pitäisi joskus hankkia sitten midi switcher/looperi ja sitten joku midilauta sekä tc:n g-major. Niin, pistetää tähän esimerkki...

esim. Olisi Voodoo Labin GCX Audio Switcher ja sit juuri tuo G-major ja midipedaalina vaikka Nobelsin MF-2. Toimisiko systeemi?? ja itse en käyttäisi cc:nä, tai siis jos olen ymmärtänyt oikein, control comand(en tiedä käsiteitä) on vähän niikuin sellanen, että se pistää jonkun efektin on/off, minkä siihen alle olet ohjelmoinut. Pikenminkin käyttäisin sitä preset tai mikä nyt onkaan toimintoa.

Okei, antaa, olla en itsekkään tiedä mitä puhun, en tiedä näistä hölkäsen pöläystä.
okei, sanotaan näin, että miten voin saada tuosta höskästä sillain, niikuin noissa digitaali vempleissä on, esim. Line6 pod. Eli on pankki yhtä biisiä kohden (jos sen niin haluaa) ja juuri sitten nämä neljä chanelia joissa sitten on kunkin alla semmonen soundi mitä siinä biisissä käytetää. jos käyttää neljää eri soundia. Eiköhän tämä ole yksinkertaisesti selitetty. :D.

Ja antakaa anteeksi tyhmyyteni. Ja epäselvyyteni.

Kyllä.

=)

Noh, tarkennetaan vähän... Eli sä olet ihan oikeilla jäljillä, noin se homma toimii. Eli yhdellä polkaisulla vaihtuu G-Majorista patchi ja switcheristä yhdistelmä (eli etusesta kanavat ja mahdolliset switcherin loopeissa olevat erillispedaalit tulevat ketjuun mukaan jne.)

Mitä meinasit switcherillä kytkeä? G-Majorissa on itsessäänkin kaksi relettä, jotka riittävät esim. Engl Screamerin kanavanvaihtoon, en tarvitse erillistä switcheriä.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
zeme
01.11.2005 22:07:06
Kyllä.

=)

Noh, tarkennetaan vähän... Eli sä olet ihan oikeilla jäljillä, noin se homma toimii. Eli yhdellä polkaisulla vaihtuu G-Majorista patchi ja switcheristä yhdistelmä (eli etusesta kanavat ja mahdolliset switcherin loopeissa olevat erillispedaalit tulevat ketjuun mukaan jne.)

Mitä meinasit switcherillä kytkeä? G-Majorissa on itsessäänkin kaksi relettä, jotka riittävät esim. Engl Screamerin kanavanvaihtoon, en tarvitse erillistä switcheriä.

JuSu

Ai että mitä, sillä tulisi kytkettyä tuon marsun särö kanvaa päälle ja pois. Ja ajattelin, et voisi ehkä ostaa myös jonkun etusen siihen viä häiritsee asiaa :D. JOku engl:in tai joku semmonen, josta myös voisi vaihtaa kanavia. Ihan semmosia varten. Mut nyt lähinnä olisi tuo marshallin kanavan vaihto.
No problem.
JuSu
02.11.2005 07:12:22
Mut nyt lähinnä olisi tuo marshallin kanavan vaihto.

No siihen riittää kyllä G-Majorin switchit, jää vielä toinen vapaaksikin. Eli näin aluksi et tarvitse erillistä switcheriä ollenkaan.

Sitten myöhemmin, jos tarkoituksena on käyttää rinnan Marshallin ja jotain erillistä etusta, ei oikein pelkkä switcheri riitäkään, vaan tarvitaan myös loopperi. Jotkut ehdotetuista laitteista olivat molempia.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
zeme
02.11.2005 14:02:49 (muokattu 02.11.2005 14:05:02)
No siihen riittää kyllä G-Majorin switchit, jää vielä toinen vapaaksikin. Eli näin aluksi et tarvitse erillistä switcheriä ollenkaan.

Sitten myöhemmin, jos tarkoituksena on käyttää rinnan Marshallin ja jotain erillistä etusta, ei oikein pelkkä switcheri riitäkään, vaan tarvitaan myös loopperi. Jotkut ehdotetuista laitteista olivat molempia.

JuSu

Aaa, nyt menikin vähän, huomasin virheeni kirjoituksessa, tarkoitukseni oli siis, että mollemat olisi, koska tarvin myös pedaaleitakin, en pärjää pelkästään kahella erilaisella soundilla. Olin pistänyt vähän väärin kirjoitusta. Käytän myös tuota Ibanezin TubeScreameria. Jujuu, mutta homma siis toimisi. Okei, sit vaan ku rahaa löytyy nii ostaa kamat ja tutkia miten homma toimii. :D. Eli ei muuta puutu kin tuo looper/swithcer, G-major ja midipedaali. Se on vain, että mikä midipedaali olisi paras. Olen ajatellut pitäisikö ostaa tuo aika kallis DMC:n Ground Control Pro vai joku muu. Tuossa GCP:ssä olisi valmis se semmonen, et saisi neljä soundia per biisi, mut joissakin tai useimmiten mulla on käytössä yhtäbiisiä kohden joskus viisi tai kuusikin erilaista soundia.
Skrydstrupit voi täysin unohtaa, samoin Axessin vehkeet. jees tällasta.
No problem.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)