Aihe: Jackson ps-3:een uudet mikit 1 | |
---|---|
![]() 27.10.2005 03:35:33 (muokattu 27.10.2005 06:09:59) | |
Ostin heräteostona kolmanneksi kitaraksi käytetyn Jackson RR ps-3 kitaran. Halavalla ku sai, vaikka tarvista ei olisi ollut :) Kitara tuntuu hintaisekseen uskomattoman hyvältä soitettavalta, paitsi mikit on heikot. Soundi on tunkkanen ja vähän voimaton. Millaseia mikkejä suosittelisitte? Mielellään suostelkaa molempia, aktiivi ja passiivi-mikkejä. Ekana ajattelin emg-81 settiä, mutta..saas nähä. Mikkeihin olen valmis uhraamaan noin 250 euroa, mutta tietysti mitä parempi hintalaatusuhden niin sen parempi. Se miks noinkin paljon euroja olen valmis uhraamaan mikkeihin, kun on enemmän mitä maksoin kitarasta, johtuu soitettavuudesta. Kaula on erinomaisen tuntunen ja huomattavasti parempi kuin niissä RR-3 jaskoissa joita oon testaillut. Kitaraan on jälkeenpäin asennettu uusi yläsatula, hai-inlayt, valkoinen koristereuna kaulaan. Ainoat miinukset on lievä kaulapainoisuus ja mikit. Tän kitaran osuttua kohdalle en ihmettele puheita, että miten Jacksonin laatu on heikentynyt viime vuosina. Oma jaskani on vm-94. Sen verran tyytyväinen olen ostokseeni et nyt sitten puraisi Jackson-fanittaminen ja mielessä jo orastaa mahdollisen RR-1 jaskan hankinta tulevaisuudessa. Varmasti huippu kitara! Vapaa nainen? Kaipaat miesseuraa? Ota tervehenkiseen ja terveennäköiseen mieheen yhteyttä! | |
![]() 27.10.2005 08:42:04 | |
Kaulaan: -Seymour Duncan SH-2 jazz model -Seymour Duncan APH-1 alnico II pro Tallaan: -Seymour Duncan SH-4 jb model -Seymour Duncan SH-8 invader -DiMarzio SH-8 invader Tuossahan noita, älä sekaannu EMG:n aktiiveihin. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. | |
![]() 27.10.2005 08:56:09 | |
SD '59 / JB toimii. | |
![]() 27.10.2005 09:26:36 | |
Mikit on heikot. Soundi on tunkkanen ja vähän voimaton. Tän kitaran osuttua kohdalle en ihmettele puheita, että miten Jacksonin laatu on heikentynyt viime vuosina. Oma jaskani on vm-94. Mikit kannattaa vaihtaa, ja samalla vaivalla myös potikat. Duncanit tai dimarziot on molemmat hyviä. Kitarassas taitaa olla leppärunko joten en JB:tä laittaisi tallaan. esim. vaikka duncan tallaan custom ja jazz kaulaan. dimarzio, tallaan super distortion ja kaulaan paf. | |
![]() 27.10.2005 12:13:59 | |
Ei Duncanin Invaderia kaulaan, ainaki mun PS-2 on niin tummasaundinen että menisi ihan puuroksi. Kent Armstrongin Distortion, Duncanin Distortion, EMG 81 ovat kaikki toimineet performereissa mun kokemuksella. Lisäks joku Duncanin Dimebucker, JB, Full Shred voisi olla kokeilun arvoisia. So you did but did nothing. Sama meni mänät. | |
![]() 27.10.2005 12:44:26 | |
Mulla oli tossa lehmustukilla olevassa Jacksonissani vähän samaa vikaa orkkismikeillä. Tai tarkemmi sanottuna tallamikillä, koska sitä käytän 99% soitostani. Duncan desingillä sai kyllä etuasteen kun etuasteen tukkoon jos niin halusi. Hirveä alapään tuuttaus teki säröstä kaikkea muuta kuin selkeän. Vaihdoin tilalle TB-5 elikkäs tuon Customin leveämmän version ja nyt on särössäkin purevuutta aivan eritavalla. Nyt voi sanoa että middlessä on CRUNCHIA eikä mitään epämääräistä pihinää. Suotittelen ainakin kokeilemaan kitaraa missä on tuo Custom tallassa, sen ominaissoundin kyllä tunnistaa, jos kitarat ovat lähellekkään samanlaisia puiltaan. Shit happens when u party naked | |
![]() 27.10.2005 20:05:27 | |
Seymour duncanin SH6 distortion tallaan, siinä on todella kipakka soundi käytän sitä itse, maksoi 80e ei paha?? Myös dimarzion super distortion on ihan jees hieman kalliimpi. Niitä saa myös eri värityksillä esim. duncanilla on "zebra"...Myös yksi vaihtoehto on seymourin TB4 tallaan ja SH2 kaulaan pommin varma setti. Voit myös kokeilla irrotta kitarasi kaulamikin johdot ja kokeilla mitä tapahtuu, itselläni soundi muuttui paremmaksi... Siihen KAULAN painoisuuteen kannattaa kokeilla muuttaa kiinnitys kohtaa, laitappa hihnankiinnike siihen kaulan kiinnitys ruuviin, kannatta ehkä laittaa pitempi ruuvi jos tuntuusiltä... | |
![]() 27.10.2005 20:15:38 | |
mielessä jo orastaa mahdollisen RR-1 jaskan hankinta tulevaisuudessa. Varmasti huippu kitara! No ei se RR-1 nyt mikään maailmoja mullistava kitara ole. Sellainen perusvarma hevikeppi joka hoitaa tonttinsa niin kuin pitääkin. Ei siinä mitään ihmeellistä ole suuntaan eikä toiseen. Itse omistin tuon: http://www.angelfire.com/bug/kaavio/RR1esittely.html | |
![]() 27.10.2005 21:04:19 (muokattu 27.10.2005 21:06:24) | |
No ei se RR-1 nyt mikään maailmoja mullistava kitara ole. Sellainen perusvarma hevikeppi joka hoitaa tonttinsa niin kuin pitääkin. Ei siinä mitään ihmeellistä ole suuntaan eikä toiseen. Itse omistin tuon: http://www.angelfire.com/bug/kaavio/RR1esittely.html Noihin halpisritsoihin verrattuna se on todella ihmeellinen kitara. Laatutyötä lavasta pidempään sakaraan. älä sekaannu EMG:n aktiiveihin Milläköhän perusteilla? EMG-81 on erittäin selkeä ja erotteleva mikki. JB/Jazz setistä sen verran, että toimii kun nyrkki päähän kiinteätallaisessa RR-1:ssä, mutta King Veessä ei toiminut ollenkaan joten vaihdoin EMG-81/85 setin ja nyt rokkaa Kuningas Veekin. Eli...JB ei välttämättä ole mikään varma ratkaisu jokaiseen kitaraan. | |
![]() 27.10.2005 22:53:03 | |
Milläköhän perusteilla? EMG-81 on erittäin selkeä ja erotteleva mikki. Ihan vaan omien kokemuksieni perusteella. Oon ko. mikkiä kokeillut muutamissa kitaroissa, ja joka kerta pettynyt. En tiedä onko odotukseni olleet vaan korkeammalla vai mikä siinä on,mutta esim. DiMarziot ja Duncanit ajaa joka osa-alueella ohi. Ja nämähän ovat minun mielipiteitäni. Täysin yliarvostettu setti. Jotkut tietysti tykkää Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä. | |
![]() 28.10.2005 00:26:53 | |
Seymour duncanin SH6 distortion tallaan, siinä on todella kipakka soundi käytän sitä itse, maksoi 80e ei paha?? Myös dimarzion super distortion on ihan jees hieman kalliimpi. Niitä saa myös eri värityksillä esim. duncanilla on "zebra"...Myös yksi vaihtoehto on seymourin TB4 tallaan ja SH2 kaulaan pommin varma setti. Voit myös kokeilla irrotta kitarasi kaulamikin johdot ja kokeilla mitä tapahtuu, itselläni soundi muuttui paremmaksi... Siihen KAULAN painoisuuteen kannattaa kokeilla muuttaa kiinnitys kohtaa, laitappa hihnankiinnike siihen kaulan kiinnitys ruuviin, kannatta ehkä laittaa pitempi ruuvi jos tuntuusiltä... Onko tossa Seymour duncan SH6 distortioni kuinka erotteleva soundi? Ton seymorin tb4 ja sh2 setin laitoin jo harkintaan, pitää vielä koluta nettiä ja kuulostella suosituksia tohon ps-3een. offtopicina vielä että omistaako kukaan lautailijoista charvel model 88 keppiä? Mulla on tossa alkuperänen jacksonin mikki ja senkin vois vaihtaa, pikkasen ohkanen soundi, mut erottelevampi kuin esim tossa ps-3ssa.Jos joku on vaihtanut niin millaseen, eli siihenki suosituksia otetaan vastaan :) Vapaa nainen? Kaipaat miesseuraa? Ota tervehenkiseen ja terveennäköiseen mieheen yhteyttä! | |
![]() 28.10.2005 10:15:43 (muokattu 28.10.2005 10:20:07) | |
Osta Dimebucker tallaan ja SH-1 TB59 kaulaan niin taittuu monet musiikit. SH-1 http://www.seymourduncan.com/products/humbuckersdescr.shtml#59153Model SH13 Dimebucker http://www.seymourduncan.com/products/humbuckersdescr.shtml#sh13 ihQDaa. IHFC #3 | |
![]() 28.10.2005 10:43:06 | |
Osta Dimebucker tallaan ja SH-1 TB59 kaulaan niin taittuu monet musiikit. SH-1 on kaulamalli ´59-mikistä kun taas TB-59 on tallamalli ja vieläpä floyd rose-tallaiselle suunniteltu. SH1b on tallamalli mutta normaalille tallalle suunniteltu. | |
![]() 29.10.2005 14:35:28 | |
Siitä SH 6 erottelevuudesta sen verran että itselläni toimii vallan mainiosti, mutta jokaisella oma makunsa ja vahvistimensa joten en siitä sen enempää, muta mielestäni hyvin erottelee. Jos mahdollista kannatta kuunnela W.A.S.P:in BLIND IN TEXAS se kertoo hyvin missä mennään!!! Chris Holmes nimittäin käyttää distortion mikkiä..... ja kuulostaa erittäin kipakalta!!! Mutta kuten sanoin jokaisella oma makunsa.... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)