Aihe: Ota se risti pois kaulasta
1 2 3 4
Ada
26.10.2005 01:03:36
Pakana on liian hieno nimitys näillä tietämättömille idiooteille.

Anteeksi kuinka?
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Järvihirviö
26.10.2005 03:04:57
Larppaajia ne on.
Super-Jari
26.10.2005 04:11:47

Minä arvelen sinun olevan homoseksuaali.
Outkast
26.10.2005 13:28:42 (muokattu 26.10.2005 13:44:04)
Minä arvelen sinun olevan homoseksuaali.

Minä arvelen sinun olevan ruskea persereikä.

Anteeksi kuinka?

Meinasin jo kommentoida jotain järkevää, mutta näin allekirjoituksessasi sanan "HIM". Ei bändissä musiikillisesti sinänsä ole mitään vikaa, mutta vahvat teinigoottivaikutteet sinkoutuivat tänne asti.

Se nyt vain on fakta että joukossa tyhmyys tiivistyy, ja liuta niitä hauskoja vanhoja sanontoja. Nyky- ajan muoti ilmiö on se että meillä on se hauska bändi joka soittaa vitun rankkaa hevimeteliä ja veri roiskuu ja corpse ja rotten sanoja tulee lauseessa enemmän kun kielioppisesti oikeita virkkeitä koko sanoituksissa yhteensä. Sitten ollaan kääntämässä ristiä väärinpäin ja pukemassa pentagrammia ja vannomassa sotaa Kristusta vastaan.

Kaiken pohjalla on kuitenkin tietämättömyys ja ahdistus, pakko leimata joku koska ketään muuta ei voi syyttää. Kirkko on helppo kohde, se kehoittaa ihmistä pohtimaan tekojen oikeellisuuttaa. Murrosikäiselle jonka mieli on vapaa ja kapinallinen moraalinen auktoriteetti on helppo kohde. Ihmine haluaa samaistua laumaan, heikkot siirtyvät heikkojen pariin, vain voimakkaat uskaltavat erottua. Enkä meinaa fyysistä voimaa.

Kirkko järjestelmänä on byrokraattinen ja poltiinninen elin joka on materialisoinut uskonnon, no ei sentään kokonaan mutta lähes. Se on laitos. Todelliset uskonharjoittajat pohtivat raamattua eivätkä maksa kirkollisveroa, tosin en voi yleistää tätä kaikkiin kirkossa käyjiin.

Jos kristinusko olisi "vapaasti" valittava, tottakai se nytkin on vapaasti valittava mutta se on lähtökohtana elämälle syntymästämme asti. Jos kristinuskoon pitäisi liitty, ns. vapaaehtoisesti luulen että kannattajajoukko ei olisi suurempi mutta se olisi uskollisempi.

Sitten suosittelen lukemaan aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, kuten esim. Raamatun. Tottakai tähän liittyy pelko kasvojensa menettämisessä kaveripiirissä, mutta sitä voi tehdä salaakin, pimeässä vaikka kynttilän valossa. Koittaa lukea sen neutraalisti, sillä raamattu on paljon muutakin kuin uskonnollinen teos, se on kokelma muinaisia lakeja ja normeja, opetuksia jotka eivät kalpene populääreille kiinalaisille sananlaskuille yhtään (tosin hyviä ne ovat yhtälailla).

"On helpompi taistella periaatteidensa mukaan, on helpompi kuolla periaatteidensa puolesta kuin elää niiden mukaisesti"
Doublebassjazz.
Super-Jari
26.10.2005 16:00:26
Voin lyhentää tuon vuodatuksesi:

joukossa tyhmyys tiivistyy ja kristittyjä on paljon.

Puhut paljon, mutta vähän asiaa.
Ada
26.10.2005 18:01:50 (muokattu 26.10.2005 18:07:00)
Meinasin jo kommentoida jotain järkevää, mutta näin allekirjoituksessasi sanan "HIM". Ei bändissä musiikillisesti sinänsä ole mitään vikaa, mutta vahvat teinigoottivaikutteet sinkoutuivat tänne asti.......... "On helpompi taistella periaatteidensa mukaan, on helpompi kuolla periaatteidensa puolesta kuin elää niiden mukaisesti"

Voi kuinka mukavaa että jaksat saarnata asenteista samalla kun itse lätkäiset toisten päälle leimoja sen perusteella mitä bändiä hän sattuu siteeraamaan allekirjoituksessaan, erityisesti kun tuossa bändi ei ole edes oleellisessa asemassa. Voisi varmaan huvikseen vaihtaa siihen jonkin tekstin pätkän joltain toiselta bändiltä josta tykkään, vaikkapa vaihteeksi joltain progebändiltä, ja katsoa kuinka asenteet muuttuvat. En ole sen enempää teini kuin goottikaan, teinigootista nyt puhumattakaan. Raamatun olen toki lukenut, Koraania myös (tunnustan tosin että tätä en ole vielä päässyt loppuun asti) ja paljon muutakin uskonnollista kirjallisuutta sen enempää erittelemättä. Suosittelen sinullekin, avartaa mukavasti maailmankuvaa sen verran että ei tarvitse kutsua toisenlaisen maailmankatsomuksen omaavia ”tietämättömiksi idiooteiksi”.

Olen samaa mieltä mitä kirjoitit kirkosta ja sitä vastaan kohdistuvista vihan osoituksista noin yleensä, mutta en näe kuinka pentagrammilla uskonnollisena symbolina on mitään tekemistä tämän kanssa. Juuri edellisillä sivuilla harmittelin kuinka pentagrammi on kirkon toimesta leimattu pahaksi ja liitetään nykyisin lähinnä kirkkoa vastaan kapinointiin ja juuri noihin true evil black metal-bändeihin jotka mainitsitkin kirjoituksessasi, ennemmin kuin sen alkuperäiseen merkitykseen (vaikka pentagrammilla niitä taitaakin olla useampia, sen verran laajasti on sitä käytetty). Et myöskään varsinaisesti selittänyt täysin asiatonta kommenttiasi jota varten tuon kommenttini jätinkin.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Joonas
27.10.2005 00:12:02 (muokattu 27.10.2005 00:15:58)
Hömm...

Ihan vain näin ohimennen, talousrealistina; Suomen el-kirkko tekee hyvää työtä halvalla. Meikäläinen ainakin on lunastanut ton maksamani kirkollisveron moninkerroin takaisin, esim. kirkon nuorisotyön, ilmasen kalustetun treenikämpän ym. muodossa. Musta se ei loukkaa em. uskontoa, vaikkakin onkin melkomoista järjestelmän hyväksikäyttöä. Tuskin Iso-J asiasta pahastuu.

Risti on muten kiinalaisilla kirjotusmerkeillä luku 10, mikä lienee sangen irrelevanttia, ajattelin vain.

Mä kuulun niihin goddamn trendiuskoviin, jotka eivät osaa päättää, mihin uskoa (ts. uskon omaan juttuuni, vaikka melko kokoomuslaistahan se on :) ) Eipä aiheesta sen enempää.

Pikku-J.

Pikku Edittiä heitin. Sori tää julistaminen, offtopiciksi meni.
Moon vanha kettu. Älä ammu mua.
Järvihirviö
27.10.2005 01:04:37
Älkää viitsikö olla liian julmia Outkastille, hän on vain rumpali. Ei ole omena kauas basistista pudonnut.
Super-Jari
27.10.2005 05:09:16
corpse ja rotten sanoja tulee lauseessa enemmän kun kielioppisesti oikeita virkkeitä koko sanoituksissa yhteensä.

Hoho http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=5538&
Outkast
27.10.2005 09:22:44 (muokattu 27.10.2005 11:04:57)
Suosittelen sinullekin, avartaa mukavasti maailmankuvaa sen verran että ei tarvitse kutsua toisenlaisen maailmankatsomuksen omaavia ”tietämättömiksi idiooteiksi”.

En tiedä miksi esitit tälläisen väitteen sillä en koskaan missään vaiheessa väittänyt että pakanuus olisi jotenkin väheksyttävä maailmankatsomus (Olisi varmaan pitänyt laittaa se tuonne edellisen postauksen loppuun niin tältäkin porulta oltaisi säästytty). Kritisoin pelkästään tätä pentagrammi juttua "muoti- ilmiönä". Se HIM kommentti oli hieman turhan provo, myönnän. Sitäpaitsi HIM on hyvä bändi, ihan oikeasti.

Puhut paljon, mutta vähän asiaa.

Vähän niinkuin kommentissasi jossa otaksuit minun olevan homoseksuaali :) Damn, sinäpä koitat vielä puhua paljon asiaa. Menin sitten ja alistuin primitiiviselle tasollesi haukkumalla sinua persereiäksi. Kukaan ei ole täydellinen ei edes Jesus Kitch.
Doublebassjazz.
miscage
27.10.2005 12:08:28
"Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart."
miccomalliton
27.10.2005 22:43:58
Enkä ota.
"Ylistäkää häntä rumpua lyöden ja karkeloiden...ylistäkää häntä helisevillä symbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla symbaaleilla!" psalm. 150 kalamies#24 >-)))> olen Hulkki! ESTR #1 Punttisika #1 MET #2 Kirka on mies.
Super-Jari
28.10.2005 04:57:42
Enkä ota.

Ei oo pakko.
MissMana
09.12.2005 00:25:18
Tiiättekö muuten miksi käännetty risti on Saatananpalvojien symboli? Olisiko sillä jotain tekemistä sen kanssa kun Roomassa ristiinnaulittiin myös pääalaspäin ihmisiä. Se oli häpeällisin teloitustapa silloin. Kertokaa jos tiiätte.
Valdemar
09.12.2005 08:34:19

:------D
It`s hard to be in first class, when you are white trash.
Cujo
09.12.2005 13:47:29
Tiiättekö muuten miksi käännetty risti on Saatananpalvojien symboli? Olisiko sillä jotain tekemistä sen kanssa kun Roomassa ristiinnaulittiin myös pääalaspäin ihmisiä. Se oli häpeällisin teloitustapa silloin. Kertokaa jos tiiätte.

Eiköhän se ole vain jonkun satanistin päähänpisto, jolla on tarkoitus pilkata kristinuskoa. Pietarihan naulittiin pää alaspäin, koska hän ei kokenut olevansa tarpeeksi arvokas kuolemaan kuten Kristus
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
pardy
09.12.2005 14:31:00

Sitten itse topikkiin... roikottakoot kuka vaan mitä vaan kaulastaan jos kokee sen tarpeelliseksi . Toiset pitää sitä ehkä siksi että sillä on jotain merkitystä itselleen, toiset pitävät ehkä "show-mielessä", syynsä kullakin. Ei se minua häiritse, lähinnä hämmentää että miksi sen pitää olla paidan päällä eikä alla, jos sillä oikeasti on merkitystä vain itselleen. Kertokaa te jotka ristin kaulassa omistatte, miksi paidan päällä eikä alla?

Pidän aina ristiäni nimenomaan paidan alla. Jos se joskus riehuessa pullahtaa paidan päälle, laitan sen paidan alle. Miksikö? No sitä en osaa sen kummemmin perustella. En vaan tajua miksi sitä pitäisi muille esitellä.
Joq
09.12.2005 15:01:15

Kuulemma symboloi Jessen uudelleen uhraamista Saatanalle. En tiedä sitten, onko asia näin, mutta näin olen kuullut.
Tara
10.12.2005 11:53:13
Kuulemma symboloi Jessen uudelleen uhraamista Saatanalle. En tiedä sitten, onko asia näin, mutta näin olen kuullut.

Mä olen kuullut että saatananpalvonta on vain käänteinen kristinusko. Mut en sitten tiedä.
Ajatus hyvä kuin ruostenaula.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)