Aihe: Squier Silver Series
1
charvette
28.10.2005 08:55:21
tämmöstä japsistratoa oon testailemassa/ostamassa.. onko tietoa, milloin näitä on tehty? jotain hajua on, että jotain 80-90, mutta tietääkö kukaan tarkemmin? entä hintaluokka?

-ja kaikki muukin fakta on tervetullutta!

Itse omistin sarjanumeron perusteella vm. 92 straton, joka oli todella hyvä kitara - jos vertaan musitikuviini omistamastani -79 stratoon, niin tämä oli parempi "käteen".
Kovopuolesta en osaa sanoa - en käytä vibraa mutta luulisin tallapuolen olevan tyypillistä halvempaa osastoa. Taisi olla 2-3:sta palasta liimattu lankku sikäli kuin sen pinnan läpi näin.
Muutoinkin huolellisesti tehty kitara (maalit, nauhat, kokoonpano)
Möin sen pois, kun siirryin orkesterikitaraosastolle.
Jos saat kohtuuhintaan, niin osta pois - ilman muuta parempi
kuin esim. mikään koittamani Squier.
T-luu
28.10.2005 11:07:26
tämmöstä japsistratoa oon testailemassa/ostamassa.. onko tietoa, milloin näitä on tehty? jotain hajua on, että jotain 80-90, mutta tietääkö kukaan tarkemmin? entä hintaluokka?

-ja kaikki muukin fakta on tervetullutta!

Mulla on vuosimallin -92 Silver Series Strato kakkoskitarana. Puut tossa on ihan ok, virityskoneisto Gotoh ja tallakin musta ihan jees. Pitää vireen hienosti, tosin kampea en käytä. Ostin kitaran n. vuosi sitten, jonka jälkeen ohennutin soitinpajalla kaulaa jonkin verran ja vaihdoin alkuperäiset, melko heikkotehoiset ja hurisevat mikit DiMarzioihin (kaulassa YJM, keskellä HS-1 ja tallassa HS-3). Nyttemmin aivan mainio kapistus, hyvä rokkikitara jonka rahallinen arvo on sen verran pieni, ettei haittaa vaikka vähän kolhiikin, ja pitääkin kolhia.

Itse maksoin tuolloin vuosi sitten muistaakseni 350 euroa. Mikit käytettyinä alle 150 euroa. Jos saat hyvän tarjouksen niin osta pois, erinomainen käyttökitara.
In transistor we trust!
kammonen
28.10.2005 15:49:23
Mulla on vuosimallin -92 silver series, ja käteeni se sopii paljon paremmin kuin omistamani Stratocaster mallia 1972. Siitä syystä sitä paljon enemmin soittelenkin. Itse asiassa se on yksi parhaista testaamistani Stratoista, merkistä tai valmistusmaasta riippumatta. Erittäin hyvin viimeistelty kaula ja body kolmesta osasta tehty.

Yksi seikka nousee kuitenkin esille, vibrasysteeemi ainakin omassani on "mielenkiintoinen". Kampi meinaan nousee n. 10 cm rungosta ylöspäin kielien kohdalla, ja jos sen taivuttelee käteen sopivaksi niin sitten se hakkaa bodyyn kiinnitettäessä, elikäs se on poistettu ikiajoiksi ja tallasta tehty kiinteä. Tuntematta laitteen historiaa tarkemmin en ole varma onko joku vaihtanut siihen tallan. Vireen kitara kuitenkin pitää erittäin hyvin, kiinni tällä hetkellä 011-048 setti.

Mikit ovat tosiaakin melkoiset hurisijat, tosin en ole nähnyt vielä mitään tarvetta vaihtaa niitä. Ostin kitaran pari vuotta sitten käytettynä ja hintaa oli muistaakseni 170€ fenkun remmin kanssa. Ja jos jostain toisen löydän voisin hyvinkin harkita senkin ostamista, kunhan ei vaan ole musta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)