Aihe: Ville Valon verbaaliakrobatiaa
1 2 3 4
cheez
26.10.2005 23:41:25

Etkö? Ilmeisesti et nähnyt His Infernal Majestya lauteilla tuon ensimmäisen "hitin" aikoihin kun soiteltiin Chris Isaakia koverina. Voi pojat... Valolla oli kaapattu Morrisonilta tukkamuoti, pukeutuminen, tupakit ja viinilasit lavalla, selin yleisöönpäin laulaminen yms.

ps. plus tietysti ne jutut (i'd like to fuck everyone's mother) yms.

olet kieltämättä ihan hyvin hakenut noita yhtäläisyyksiä, mutta väitän kyllä hieman vastaan. Ulkonäölliset jutut ovat mielestäni kyllä enemmän Marc Bolania http://www.underdusken.no/html/2003/01/marc_bolan.jpg
kuin Jim Morrisonia
http://www.hippieshop.com/mas_assets/thumb/16143.jpg
Tätä mieltä olen ainakin minä!!!
Achtung! Mouth, ass and pussy! -Happy Tom, Turbonegro-
Pitkavirta
27.10.2005 07:53:11
Selvinpäin. Ja yllättävänkin asiallisesti. Rautamies nyt perseili aina, mutta se oli kuin luonnonvoima. Sille ei voinut mitään. Ja sen runkkujutut oli oikeasti hauskoja.

Mutta meillähän olikin kauhea valikoima runkkuaiheisia biisejä siinä välivaiheessa, kun ei tiedetty ollaanko HC:ta vai punkrokkia. Sikäli kyseisestä asiasta oli luontevaa puhua haastattelussa. Sitä meiltä ei kuitenkaan koskaan kysytty, miksi meillä on biisi nimeltä "Nyt raiskataan Katri-Helena". Eikä sitäkään kysytty, miksi yhdessä biisissä haaveillaan Frederikin seksiorjaksi pääsemisestä.

Tekisi nyt Him:kin muutaman onaniaa ja karvaisia kämmeniä käsittelevän rallin, ja puhuisi runkkaamisesta vasta sitten.

Mua nyt Jani vähän ihmetyttää tää sun loputtomalta tuntuva angsti menestyneitä artisteja kohtaan.

Se, että HIM ei ole tehnyt sun mielestä biisiä rungaamisesta, estää niitä puhumasta asiasta? Kun toisaalla taas joku Rautamies heittääkin sit ihan ässä läppää kun se on aiheesta ihan laulanutkin? Jeesus.

Mun mielestä vaikka esimerkiks Runkikiltaan kuuluminen on ihan pätevä osoitus asiaan perehtymisestä :D , mikäli semmonen on pakko olla ollakseen oikeutettu puhumaan runkkauksesta?
Jani The Rock
27.10.2005 09:58:12

Mua nyt Jani vähän ihmetyttää tää sun loputtomalta tuntuva angsti menestyneitä artisteja kohtaan.

Se, että HIM ei ole tehnyt sun mielestä biisiä rungaamisesta, estää niitä puhumasta asiasta? Kun toisaalla taas joku Rautamies heittääkin sit ihan ässä läppää kun se on aiheesta ihan laulanutkin? Jeesus.

Mun mielestä vaikka esimerkiks Runkikiltaan kuuluminen on ihan pätevä osoitus asiaan perehtymisestä :D , mikäli semmonen on pakko olla ollakseen oikeutettu puhumaan runkkauksesta?

Tuo nyt oli olevinaan tollasta huumorintynkää. Ja pitihän mun vastata, kun kerran kysyttiin, miten ne haastattelut hoidettiin...

Ei mulla ole mitään menestyviä bändejä vastaan. Kateellinenkaan ei viitsi olla, kun ei musta itsestä olisi koskaan julkisuuden henkilöksi. Nykyselläänkin elämä on jo tarpeeksi vaikeeta. Tollanen ns. finessen puute on vaan asia, joka mua ärsyttää suunnattomasti. Oli sitten kyse rokkareista tai kenestä vaan. En mä jaksa arvostaa ihmisiä, jotka käyttäytyvät aikuisiällä naurettavammin ja typerämmin kuin kuutosluokkalaiset. Sori, mutta näin vaan on.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man *
Terry Pantheras
27.10.2005 10:02:31
Selvinpäin. Ja yllättävänkin asiallisesti. Rautamies nyt perseili aina, mutta se oli kuin luonnonvoima. Sille ei voinut mitään. Ja sen runkkujutut oli oikeasti hauskoja.

Mutta meillähän olikin kauhea valikoima runkkuaiheisia biisejä siinä välivaiheessa, kun ei tiedetty ollaanko HC:ta vai punkrokkia. Sikäli kyseisestä asiasta oli luontevaa puhua haastattelussa. Sitä meiltä ei kuitenkaan koskaan kysytty, miksi meillä on biisi nimeltä "Nyt raiskataan Katri-Helena". Eikä sitäkään kysytty, miksi yhdessä biisissä haaveillaan Frederikin seksiorjaksi pääsemisestä.

Tekisi nyt Him:kin muutaman onaniaa ja karvaisia kämmeniä käsittelevän rallin, ja puhuisi runkkaamisesta vasta sitten.

Öö, sinä nyt kyllä vesität omia kirjoittelujasi... *Meiän jutut on hassumpia ku teiän!*
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
Terry Pantheras
27.10.2005 10:15:38 (muokattu 27.10.2005 10:18:02)
Tuo nyt oli olevinaan tollasta huumorintynkää. Ja pitihän mun vastata, kun kerran kysyttiin, miten ne haastattelut hoidettiin...

Tein kysymyksen lähinnä viitaten aiemman bändisi nimeen "Vicious Wankers", joka jostain syystä toi mieleen topicin aiheen... :)

Muoks: bändin nimi
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
Jani The Rock
27.10.2005 10:50:55 (muokattu 27.10.2005 11:06:55)

Öö, sinä nyt kyllä vesität omia kirjoittelujasi... *Meiän jutut on hassumpia ku teiän!*

Niin, mutta osittainhan kyse on myös tällasesta "suutari pysyköön lestissään" -ajattelusta. Mun nähdäkseni artistin olis hyvä olla myös haastatteluissa sen musiikkinsa näkönen. Tai ehkä puhe ringissä runkkaamisesta sitten sopii jollain käsittämättömällä tavalla Himin imagoon ja brändiin... en tiedä. Mutta mun mielestäni kyse on (reilusti kärjistäen) samasta asiasta, kuin jos joku hurmurinäyttelijä alkaisi puhua haastattelussa siitä, että eläimiinsekaantuminen on hänen mielestään ihan jees homma. Tai jonkun vitun kovan natsiskinibändin keulahahmo selittäisi, että ei hänellä ole mitään ulkomaalaisia vastaan, ja että niitä sopisi ottaa Suomeen lisääkin. Se on vähän sellasta ristiriitasta touhua.

Ville Valo saa plussaa "aitoudestaan", kun se puhuu runkkaamisesta. Onko nyt kyse siitä, että lavalla ollessaan Ville esittää vakavasti otettavaa, ja riisuu naamarinsa sieltä poistuessaan ja tullessaan lehdistön eteen? Vai onko homma sittenkin toisinpäin, eli maski pistetään päälle vasta haastattelutilanteessa? Mitenkähän lienee. Eikä tämä asia koske pelkästään Ville Valoa. Hyvin monet bändit ovat nykyisellään kunnostautuneet täysin käsittämättömillä lausunnoilla. Se on mielenkiintoista sikäli, että mun nähdäkseni muissa taiteenlajeissa ei ole havaittavissa vastaavaa buumia. Aika jännä homma, että heti kun ihminen esittää alatyylisiä lausuntoja, hän on "aito". Kaikki muu on sitten ilmeisesti tylsää ja kaikenlisäksi vielä filmausta.

Iltapäivälehdistön harjoittama roskajournalismi on ilmeisesti siirtymässä myös ns. vakavasti otettavaan (sic!) musiikkilehdistöön. Ja on jo tietysti siirtynytkin, johan se on ollut Suomessakin karua todellisuutta vuosien ajan. On melko surullista, mikäli rockmuusikkojen odotetaan olevan koko kansan viihdyttäjiä (niin, puhuttakoon vaan reilusti pelleistä sitten) 24 tuntia vuorokaudessa. Mä en ole koskaan voinut käsittää sitä, miksei muusikoiden haastatteluissa puhuta musiikista, sen sisällöstä ja tekemisestä. Eikö se tosiaan enää kiinnosta ketään? Ja jos kiinnostaa, niin kenellä on vastuu siitä, että asiallista informaatiota ei ole enää tarjolla. Kun ei sitä ole esim. bändien virallisilla kotisivuillakaan, joista on tullut pelkkiä rihkamakauppoja. Eikä bändejä itseäänkään näköjään enää kovin usein kiinnosta puhua ns. asiaa.

Mutta sehän on ajan henki, että kaiken pitää olla viihdettä ja viihdyttävää, eikä millekään vakavalle tai vakavasti otettavalle ole enää minkäänlaista tilausta. Siitä syystä, että se ei myy eikä ole taloudellisesti kannattavaa. Niinkuin Juice on sanonut: "Ei haluta me viihtyä, vaan että meitä viihdytetään..."

En olisi ikinä uskonut että sanon näin, mutta nyt on todettava, että olisipa kiintoisaa tuntea Ville Valo henkilökohtaisesti. Ja tietää, onko se lintu vai kala.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man *
Mika Antero
27.10.2005 11:19:12
Minusta tuon ko. haastattelun voi halutessaan käsittää myös parodiana siitä mielikuvasta joka meillä tavallisilla pulliaisilla on (tai ainakin oli aikaan ennen rockbändien muuttumista tiukasti johdetuiksi ja kannattaviksi yrityksiksi) rokkenrollelämästä: Huumeita, viinaa, rajuja bileitä ja ennen kaikkea naisia joka sormelle ja muille kehon ulokkeille, ts. jatkuvaa irstailua ja orgioita. Valo kääntää homman täysin ylösalaisin ja antaa bändistään ja kiertue-elämästä niin täydellisen "anti-rock" -kuvan kuin vain voi kuvitella. Mikä voi olla vähemmän rock kuin käteen vetäminen?

Tai sitten kyse on vain enemmän tai vähemmän omalaatuisesta teinipoikahuumorista, mutta kovasti fiksulta kaveriltahan Valo haastattelujensa perusteella vaikuttaa. Jos nyt tämä huumoriosasto jätetään huomioimatta.
Tupuna
27.10.2005 11:20:55 (muokattu 27.10.2005 11:25:27)
Mun on tässä vaiheessa pakko sanoa Janille pari sanaa. Tuli mieleen, että monissa luovuutta käsittelevissä tutkimuksissa (mm. tutustumisen arvoisia ovat Kari Uusikylän kirjoitukset aiheesta... taitaapa olla valtion luovuusstrategian tekemisessäkin mukana.., Helsingin yo) on spekuloitu sitä, että luovat ihmiset ovat usein sellaisia, että uskaltavat käyttää hyväkseen kaikkia persoonallisuutensa puolia, eivätkä jämähdä johonkin sosiaalisesti tai yhteiskunnallisesti konventoituneeseen malliin. Luova ihminen osaa olla siis vakava - leikkisä, iloinen - surullinen, siveä - pervo jne. aina tilanteen tai halujensa mukaan.

Sinun mallisi mukaan nähtävästi artistin pitäisi olla aina sitä, millaista musiikkia tai estetiikkaa taiteessaan edustaa. Valitettavasti tuo on aika vanhentunut käsitys mielestäni. Luovat ihmiset ovat aina tehneet ihan mitä tykkäävät, ja Ville Valo on siitä varsin hyvä esimerkki. Tuollaisella persoonallisuudella (Valoa sen tarkemmin tuntematta) voi olla erittäinkin luova mieli.

Pakko oli sanoa tämä ja vedota, koska mun mielestä Janin kirjoitukset ovat tällä kertaa vain kapeakatseisuutta.

EDIT: Tuosta luovuudesta vielä...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luovuus
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Jani The Rock
27.10.2005 11:33:25

...luovat ihmiset ovat usein sellaisia, että uskaltavat käyttää hyväkseen kaikkia persoonallisuutensa puolia, eivätkä jämähdä johonkin sosiaalisesti tai yhteiskunnallisesti konventoituneeseen malliin. Luova ihminen osaa olla siis vakava - leikkisä, iloinen - surullinen, siveä - pervo jne. aina tilanteen tai halujensa mukaan.

Tämä on tietenkin ihan selvä asia. Ja juuri siitä syystä ihmettelenkin, miksi aina korostetaan sitä leikkisää, iloista ja pervoa puolta. Kai se on taas se ajan henki, sitte.

Sinun mallisi mukaan nähtävästi artistin pitäisi olla aina sitä, millaista musiikkia tai estetiikkaa taiteessaan edustaa.

Oikeastaan pikemminkin päinvastoin.

Pakko oli sanoa tämä ja vedota, koska mun mielestä Janin kirjoitukset ovat tällä kertaa vain kapeakatseisuutta.

No joo. Enpä mä oo ollut ikinä tunnettu avarakatseisuudestani.
aivokuolio
27.10.2005 15:45:17
Ville Valo on mielestäni tasan puupennin arvoinen huoraus Jim Morrisonin egosta ja imagosta... jokseenkin jopa "lookista". En ole koskaan pitänyt siitä että yhtä idoleistani noin rankasti plagioidaan ja sitten vielä hädissään selitellään jotain huomionhakuisia juttuja medialle. Bullshit I say! :)

Aijaa.

Noh, Valo itsekin oli aikoinaan kovinkin käärmeissään noista Morrison-vertauksista, mies kun vihaa sekä Doorsin sanoituksia että musiikkia erittäin paljon.
mustan huoneen testi.
Pitkavirta
27.10.2005 15:53:26
Tämä on tietenkin ihan selvä asia. Ja juuri siitä syystä ihmettelenkin, miksi aina korostetaan sitä leikkisää, iloista ja pervoa puolta. Kai se on taas se ajan henki, sitte.

Ajan henki? Eiköhän rock-maailmassa oo nähty aika pitkään kyseisiä luonteenpiirteitä..
Feggy
27.10.2005 16:00:01

Olis munkin mielestä tosi kiva että ihmiset keskittyis olemaan tosi harmaita ja pedantteja, mut harmi et aina löytyy niitä saatanan pellejä jotka puhuu vaan runkkaamisesta :'(

Niinpä. Luulen muuten, että löytyy ihmisiä, joiden mielestä on mageeta ja rock, kun Ville Valo puhuu runkkaamisesta ja heikkoa ja säälittävää, kun Tenkanen, Sleepy Sleepers tai Rajuilma puhuu samasta asiasta.
Jani The Rock
27.10.2005 16:02:26

Vad menar 'finesse'?

"The property of having grace, elegance, skill, or balance".

Olis munkin mielestä tosi kiva että ihmiset keskittyis olemaan tosi harmaita ja pedantteja, mut harmi et aina löytyy niitä saatanan pellejä jotka puhuu vaan runkkaamisesta :'(

Jea. Ja siltä väliltähän ei oo mitään.
Marlowe
27.10.2005 20:56:55
Ville Valo taitaa olla sen tason rockstara, että on jo ehtinyt kyllästyä vastaamaan uutta levyä ja keikkailua koskeviin peruskysymyksiin, ja höpisee mieluummin tumputtamisesta. Mikäs siinä, mutta ihmettelen vähän, miksi toimittajat vaivautuvat ylipäätään kirjoittamaan tuollaisesta murrosikäisestä Jackass-huumorista. Kaipa se palstatila on jotenkin täytettävä, ja onhan Valo sen osaston tähti, että kaipa se ihmisiä kiinnostaa ja ymmärrystäkin piisaa: "luova se vaan on". Monen muun himmeämmän tähden suusta kuultuna tuollaiset runkkupuheet olisivat vain ja ainoastaan säälittäviä ja typeriä.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
etnopoju
27.10.2005 21:01:01

maalaisjärkeä viltsun osalta. nykyisinhän on kaikenmaailman sukupuolitauteja jne.

miksei siis jakaa ilo kavereiden kanssa? kaksin aina kaunehaeöklmpi...
Bee-äf
28.10.2005 08:54:40
Tää ketju on kyllä surkuhupaisampi kuin nuo V.V:n kommentit...
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Terry Pantheras
28.10.2005 09:54:22

Ei eroa ~95%:sta muista m.netin ketjuista... Musta tää on aika lystikästä.
Mika Antero
28.10.2005 09:56:20 (muokattu 28.10.2005 09:56:52)
Tässä ketjussahan on harvinaisen perusteltuja mielipiteitä. Johtuu varmaan siitä, että aihe on omakohtaisesti jollain tavoin (ei välttämättä just tuolla tavoin) tuttu kaikille (?).

Turhaahan tämä kaikki on, en minä sillä.
Jani The Rock
28.10.2005 10:26:19

Ja siinähän se piste i:n päälle sitten tulikin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)