Aihe: Rummut vähän hiljasemmiks?
1 2
Peicco
26.10.2005 22:46:11
Tuosta tulikin mieleeni, että mitä mieltä porukka on siitä että setti on täysin seinäänpäin ja kiinni seinässä?

Ihan käsittämätön juttu. Miten muuten äänenvoimakkuus laskee jos hankkii "paremmat" kannut???
Simbe
26.10.2005 22:47:32
Ihan käsittämätön juttu. Miten muuten äänenvoimakkuus laskee jos hankkii "paremmat" kannut???

Niitä vain kuolaa vieressä ja unohtaa soittaa?
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
ramzuz
26.10.2005 22:49:48
Niitä vain kuolaa vieressä ja unohtaa soittaa?
Aivan:D ja ei uskalla lyödä niin kovaa:D no toi nyt oli läppä!!
music non stop
Niskamies
26.10.2005 22:52:57
Soittaako joku akustisia ilman kuulosuojaimia? Mä ainakin käytin kuppeja ja eareja 80-luvulla aina soittaessani. Eikä soundi kärsi? Helvetin upeeta soittaa 5000 euron settiä ja kuunnella sitä leikattua soundia läpi kuppikuulosuojainten...

Minä! Mä soitan settiä aina ihan ilman tulppia kun soittelen settiä yksin. Vaihtoehtosesti käytän Elacinin korvatulppia, mutta nekään ei mun mielestä vastaa sitä saundia joka on ilman tulppia.
Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
Niskamies
26.10.2005 22:53:47
Mä en sähkörumpuja hanki miellummin vaikka hakkaan kynillä kirjoja. Mutta auttaako vähääkään jos laittaa seinille jotain pehmeetä patjaa tai jotain? tosin itelleni on tulossa piakkoin parempi setti joten sekin auttaa vähäsen varmaankin. Mutta täytyy varmaankin laittaa taas setti päin nurkkaa ja tyynyjä nurkkaan kyl se vähän auttaa:D

Uusi setti auttaa kyllä. Viritä ne soivaksi ja herkäksi, ja opettele soittamaan hiljempaa hyvällä tatsilla. Kaikki kiittävät.
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin."
Niskamies
26.10.2005 22:54:49

Hyvät akustiset rummut oikeasti soivat. Niitä ei tartte motata kaikilla hartiavoimilla että saa hyvää saundia irti. Pikkunen lyönti riitää, eikä mökää tule paljon.
Bacchus
26.10.2005 23:00:13
Minun mielestäni rumpuja pitää soittaa hiljaa, hieman kuin triangelia. Jos soittaa kovaa, on kökkökakka.

Ei tätä jauhantaa enää kestä. Relatkaa jampat.;) Samat tuhannesti luetut teesit joka päivä.
Jag är en hund
ramzuz
26.10.2005 23:35:13
nyt puhutaan asiaa!! itellä toi joskus vähän unohtuu ku on vihasella päällä:D
music non stop
Sitruunaako
27.10.2005 11:26:53
Minä! Mä soitan settiä aina ihan ilman tulppia kun soittelen settiä yksin. Vaihtoehtosesti käytän Elacinin korvatulppia, mutta nekään ei mun mielestä vastaa sitä saundia joka on ilman tulppia.

Mut onhan se nyt ihan selkeesti vaan tyhmää soittaa ilman mitään suojaa. Sudeilla voin ymmärtää, mutta en millään puukepillä saa niin hiljasta lyöntiä, et vois suojaukset jättää pois. Jos vetää jotain jazzhissutteluu pelkästään ridel ja crosstickaamalla, ni silloinki kuuset korviin!
Oli miten oli, mutta näin on.
Danko
27.10.2005 11:37:26

Mut onhan se nyt ihan selkeesti vaan tyhmää soittaa ilman mitään suojaa. Sudeilla voin ymmärtää, mutta en millään puukepillä saa niin hiljasta lyöntiä, et vois suojaukset jättää pois. Jos vetää jotain jazzhissutteluu pelkästään ridel ja crosstickaamalla, ni silloinki kuuset korviin!
Jätkä ei vaan osaa! Pikkukeikoilla volumet on pidettävä sairaan alhaalla tai miksaaja huutaa ja kiroaa. Paitsi jos ei edes ole miksaajaa! (: Silloin en käytä kuulonsuojausta, muuten kyllä.
if you see a british pop star behavi badly he is friends with charlie. charlies an arsehole. a lot of people talk and write shit. they know charlie.
Sitruunaako
27.10.2005 11:48:01
Jätkä ei vaan osaa! Pikkukeikoilla volumet on pidettävä sairaan alhaalla tai miksaaja huutaa ja kiroaa. Paitsi jos ei edes ole miksaajaa! (: Silloin en käytä kuulonsuojausta, muuten kyllä.

No en mä nyt millään haloilla crosstickiäkään tee:) Mutta luulempa, et mun korvat on jotenki tavallista herkemmät(koska soittotaidoissahan nyt ei voi vaan mitään vikaa olla...), koska peltorit päässä soittaminen tuntuu kaikkein siedettävimmältä. Kuusien kans taas liian voimakasta. Ja tosiaan soitan aika kevyesti 7A:illa. Siis jos yksin soittelee...
Oli miten oli, mutta näin on.
rm_wispila
27.10.2005 12:02:23
Kyllä toi akustiikan vaimentaminen on aika hankala tie möykän pienentämiseksi jos on tarkoitus asuintiloissa paukutella. Pientä saatöä saa soittohuoneen akustiikkaan, mutta sekin vaikuttaa enemmän soittajan kuunteluun kuin siihen, mitä ulos huoneesta tunkee.

Riisipuikoilla voi kokonaismökää pienentää, mutta niissäkin on tuntuma niin erilainen, että rudimenttipohjaiset jutut voi ainakin aluksi unohtaa tyystin.

Suosittelisin ongelmaan ratkaisuksi aikataulutusta. Sovit isäpapan kanssa tietyt ajat, kun soitat rumpuja ja hän ulkoilee/lähtee huoltikselle kahville/kauppaan/naapuriin kylään... tällöin heität täysipainoisen reenin. Sovitulla kellonlyömällä hän saapuu ja sinä siirryt vaimeampien harrastusten pariin...

Useinhan nämä keskustelut käydään tyyliin; ainako niitä rumpuja pitää hakata ? Tekemällä selvän aikataulun etukäteen, esim. tiistai, torstai, lauantai, 1,5 tuntia mätkettä pääsee myös tämäntyyppisistä väittelyistä.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Shitmanek
27.10.2005 12:22:35 (muokattu 27.10.2005 12:27:42)
Anteeksi nyt sitten. Mutta entä jos on? Mistä täällä kukaan tietää mihin kelläkin on varaa?

Enpä tiedäkään, mutta arvelin vain, kun kysyjä on muistaakseni jossain ilmoittanut olevansa suunnilleen viidentoista vanha. Ja luultavasti sen ikäisellä ei ole niin paljon rahaa että voisi "noin vain" ostaa uuden setin ja hommata bändikämpän.

E: Tuli tässä löyhästi aiheeseen liittyen mieleen, että käytetäänkö sähkörumpuja kouluissa kovinkin yleisesti? Ajattelin vain, että ne olisivat varmasti ainakin joihinkin paikkoihin aika passelit, kun tuo volumen säätökin on helpompaa kuin akustisilla. Muistelen yläasteen tunteja ja niillä olleita "Hei mä osaan soittaa, lyön ihan täysii!11"- heppuja, joiden meluamista varmasti saisi hillittyä sähköpeleillä.
Yarr!
rm_wispila
27.10.2005 12:58:10
Enpä tiedäkään, mutta arvelin vain, kun kysyjä on muistaakseni jossain ilmoittanut olevansa suunnilleen viidentoista vanha. Ja luultavasti sen ikäisellä ei ole niin paljon rahaa että voisi "noin vain" ostaa uuden setin ja hommata bändikämpän.

E: Tuli tässä löyhästi aiheeseen liittyen mieleen, että käytetäänkö sähkörumpuja kouluissa kovinkin yleisesti? Ajattelin vain, että ne olisivat varmasti ainakin joihinkin paikkoihin aika passelit, kun tuo volumen säätökin on helpompaa kuin akustisilla. Muistelen yläasteen tunteja ja niillä olleita "Hei mä osaan soittaa, lyön ihan täysii!11"- heppuja, joiden meluamista varmasti saisi hillittyä sähköpeleillä.

Ei niitä tyyppejä oikeesti saa hiljaiseksi kuin sellaisilla "sähköpeleillä" joissa laitetaan hauenleuat palleihin ja annetaan reilusti voltteja.

Kun niiltä ottaa kapulat pois, ne jatkaa käsin tai jollain muulla lyömäaseella...
Sähkörumpujakin voi siis hakata vaikka tuolinjalalla ilman sähköä, niillä on se rumpalin esittäminen soundia tärkeämpää. Voisin jopa väittää, että rummusta tuleva ääni "hillitsee" lyöntien voimakkuutta. Ilman aivoa (siis rumpu) ne hakkaisi kelmut ruttuun nopeammin...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
32788
27.10.2005 16:39:46 (muokattu 27.10.2005 16:40:26)
Miksiköhän meidän koulun rummuilla voi soittaa niin hiljaa sitten? Ihan perus puukapuloilla, siinä on kai jotkin Pinstripet, vaikuttavatko nämä kalvot hiljaisuuteen? En tietenkään ole rumpali, mutta satunnaisesti rumpuja paukutteva kitaristi... Huvittaisi kyllä ostaa rummut, mutta on kaksi ongelmaa:

1) Ei ole rahaa
2) Vaikka olisikin, en saisi rumpuja mihinkään, asun näet kerrostalossa ja mitään sähkörumpuja en halua.

E: Se musiikinluokka on kyllä aika iso tila, tämä varmasti vaikuttaa.
Nappaat henkeni mutta sinulle käy samoin Ammut musketilla mutta lävistän sinut Kun odotat seuraavaa hyökkäystä Seiso, et voi perääntyä Merkkitorvi soi ja taisto alkaa Tässä ei ole yhtään voittajaa Savun ja hevosen hengityksen haju sieraimissani
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)