Aihe: Ostaa päräytin tällaisen Lespan
1 2 3 4
Juzzu
27.10.2005 11:13:40
Täällä vaan toiset morkkaa kun mies on hommannut itsellensä kitaran josta pitää ja haluaa jakaa asian muidenkin kanssa riemuitakseen ja iloitakseen. Menkää itseenne. Tällä menolla joutuu pian repimään vaatteita ja sirottelemaan tuhkaa hiuksiinsa.

Onneksi olkoon uudesta kitarasta.
efunkelist
27.10.2005 11:21:00

Hieno. Onnittelut. Kelpais mullekin.

Kun sanoit arvostelussa että emg81 ei ole omillaan kliineissä soundeissa niin kokeileppa kitaraa suoraan vaikka mikserikanavaan tai johonkin linjavahvistimeen (ei siis kitaravahvariin) - soundi on melkein kuin piezoilla vetelis.

Tai mä ainakin sain emg81:llä esp kh2:lla lähes akustiset soundit kun tökkäsin mikkivahvarin kautta nauhurille.
Juzzu
27.10.2005 11:50:00 (muokattu 27.10.2005 11:58:24)
Kuka täällä on ketään morkannut?

No ootte kö niin sanoin.

Ohh, kylläpä sitä nyt ollaan niin... no joo, kukin tyylillään.

Ois vissiin pitäny laittaa noita hymiöitä aikaisemmin. Luulin että Sinuhe-viittauksetkin ois ollu hauskoja, mutta tuskin kenenkään muun kö mun mielestä.

Miks ostaa tuossa hintaluokassa ees Kipsoni kö samalla rahalla saa tehtyä vaikka pari, kolme omatekoista.
Jannipaali
27.10.2005 11:55:08
Minua vaan kiinnostaa se, miksi juuri tuo kitara oli parempi kuin esim. LTD EC-1000 tai Gibson LP Studio tms.

LTD EC-1000 = Loppu

Gibson LP Studio = Liian kallis, ei niin hieno

Epiphone = Emg aktiivimikit, ei niin kallis, ainut kappale Oulussa!
McNulty
27.10.2005 11:57:19
Miks ostaa tuossa hintaluokassa ees Kipsoni kö samalla rahalla saa tehtyä vaikka pari, kolme omatekoista.

Niin, kun kaikki eivät ole kiinnostuneita kitaran rakentelusta, vaikka kovasti soittimista tykkääkin ja niillä soittamisesta. Osa porukasta taas "ei osaa" tai ainakin epäilee taitojaan valmistaa kitaran. He ovat ilmeisen tyytyväisiä ostaessaan valmiin kitaran esim. soitinliikkeestä. Toki jos tekeleitäsi myyt siihen 350e hintaan (eli tonnilla melkein kolme kipaletta) niin tilauksia varmaan alkaa sateleen.
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
Juzzu
27.10.2005 11:59:39
Niin, kun kaikki eivät ole kiinnostuneita kitaran rakentelusta

No tuo mun kyssäri oli enemmän semmoinen retorinen kysymys. Yritin vihjata, että aina voi kyseenalaistaa asioita vaikka maailman tappiin asti, mutta noinkohan se aina on ihan tarpeellista.
McNulty
27.10.2005 12:07:34 (muokattu 27.10.2005 12:10:27)
LTD EC-1000 = Loppu

Oliko varastotilanteen ja logistiikan lisäksi muuta syytä miksi esim. EC1000 ei pärjännyt Epiphonelle? Toki tämä LTD on myös korealainen soitin, mutta siinä olisi ollut myöskin EMG81:t, kun se kerran oli valintakriteerinä. Ajattelin vain sitä että mikä erottaa Epiphonen LTD:stä? Onko toisessa jotain mitä toisessa ei? Itse kun en ole tuota uutta Epiphonea testannut, LTD EC-sarjasia vain.

Gibson LP Studio = Liian kallis, ei niin hieno

No juu, puuttuuhan tuosta reunalistat mutta muuten esim. se Alpine White kullatuilla osilla on varsin hieno, m.netin official kuolauskohde taitaapi olla :)

http://www.sound1.no/images/product … _big/gibson_lp_studio_alp_white.jpg
http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/93%20lp%20studio%20b1.jpg

Epiphone = Emg aktiivimikit, ei niin kallis, ainut kappale Oulussa!

Eli olet vielä hetken ainoa oululainen mustan EMG-Epiphonen omistaja :) No, onhan sekin jo jonkinlainen meriitti, mutta itselleni harvemmin tuollaiset asiat vaikuttavat 1000e kitarassa. Kaikki varmasti tietävät minun kantani myös EMG:n mikeistä joten ei siitä sen enempää. Ne kun ovat niin makuasioita...

En halua kuulostaa skeptiseltä, mutta minua kiinnostaa kuinka Epiphone soi ja oletko kurkannut mikkikoloista tms. että mitä puuta runko ja kansi ovat? Pitääkö soitin hyvin vireen, eli onko satula ja virittimet myös viimeistelty huolellisesti? Onko kitara siis sen 900-1000e arvoinen, vai olisiko siinä jotain parannettavaa?

Ajattelin tätä sillä kun kaveri tuossa etsii itselleen hevikeppiä tontun hintaluokassa myöskin. Mitä enemmän vaihtoehtoja, sen parempi. LTD EC-1000 on hänen mielessään pyörinyt, kun siinä on earvanaa, toneprosia, emg:t yms...
löytävä etsii...
Jannipaali
27.10.2005 12:11:34 (muokattu 27.10.2005 12:16:06)
En halua kuulostaa skeptiseltä, mutta minua kiinnostaa kuinka Epiphone soi ja oletko kurkannut mikkikoloista tms. että mitä puuta runko ja kansi ovat? Pitääkö soitin hyvin vireen, eli onko satula ja virittimet myös viimeistelty huolellisesti? Onko kitara siis sen 900-1000e arvoinen, vai olisiko siinä jotain parannettavaa?

Ajattelin tätä sillä kun kaveri tuossa etsii itselleen hevikeppiä tontun hintaluokassa myöskin. Mitä enemmän vaihtoehtoja, sen parempi.

Jos luet vähän tuota mun artikkelia. niin siellä on jonkin verran tietoa tästä.

Edit. Voin myös sanoa, että tämä tuntui paremmalta kuin samassa hintaluokassa oleva Gibson faded sarja (SG, LP special). Ne olivat liian huteran oloisia.
McNulty
27.10.2005 12:23:11 (muokattu 27.10.2005 12:23:26)
Jos luet vähän tuota mun artikkelia. niin siellä on jonkin verran tietoa tästä.

Juu, lukasin sen jo aikaisemminkin mutta siinä oli vähän sellaista pintapuolista "ensitestauksien" jälkeen kirjoittelua :) Ajattelin josko päivän parin aikana olisi kehkeytynyt jotain seikkaa mihin itse soittimessa tykästyi tai vihastui. Yleensä kun jotkut asiat alkavat selventyä vasta myöhemmin soittimen ostopäivän jälkeen :)

Edit. Voin myös sanoa, että tämä tuntui paremmalta kuin samassa hintaluokassa oleva Gibson faded sarja (SG, LP special). Ne olivat liian huteran oloisia.

Juu, itselläni oli Epiphone LP Standard+ ja varsin loistava kepukka oli se. Minulle vain tarpeeton. Eli hyviä kepukoita sielläkin osataan tehdä, niistä pitää vain osata valita itselleen ne parhaimmat yksilöt :)

Itse en ole oikein näistä uusista Gibsonista koskaan syttynyt. Sama homma Ibanezilla, joka 2000-vuoden mallistolla teki kaikista japseista Prestigeä ja laatu laski "kuinlehmänhäntä". Siksi olenkin metsästellyt käytettyinä noita. Onhan tuo Gibson kyllä hivenen nostanut laatuaan parin viimevuoden aikana, mutta 90-luvun loppu ja 00-alkupuolisko oli kyllä 70-luvun uusinta :)

Faded-sarjasta en pitänyt myöskään, enkä LP Classicista. Studio-sarjasia ei täällä ollut kun "all-around" LePaa etsin, niin ostin Epiphonen. Se soi parhaiten.
löytävä etsii...
fox
27.10.2005 12:33:32

Onhan tuo Gibson kyllä hivenen nostanut laatuaan parin viimevuoden aikana, mutta 90-luvun loppu ja 00-alkupuolisko oli kyllä 70-luvun uusinta :)

Eikainyssentään ihan Timon mitalla? =) Kyllä tuo 1968-71 erilaisten sattumusten värittämä aika on saanut huikeet mittasuhteet, toki silloin tehtiin niissä halvempien mallien osastolla sellasia laitteita, jotka toki ei merkin kunniaksi olleet. Mutta tuotantomääriä oli nostettava, Nippon paino päälle, samaan aikaan henkilöstöpuolella oli suurtia vaikeuksia, jotka osaltaan vauhdittivat uuden tehtaan perustamispäätöksiä..
*sniif* eikä tuos mun 2001-vuoden DC Std Plussassa oo mittää wiccaa! Nii! Mur!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
McNulty
27.10.2005 12:44:53
Eikainyssentään ihan Timon mitalla? =) Kyllä tuo 1968-71 erilaisten sattumusten värittämä aika on saanut huikeet mittasuhteet, toki silloin tehtiin niissä halvempien mallien osastolla sellasia laitteita, jotka toki ei merkin kunniaksi olleet. Mutta tuotantomääriä oli nostettava, Nippon paino päälle, samaan aikaan henkilöstöpuolella oli suurtia vaikeuksia, jotka osaltaan vauhdittivat uuden tehtaan perustamispäätöksiä..

Juu, ihan soitettavia pelejä, kuten nuo late 90s skebat myöskin... muttei se ole sitä parasta mitä on nähty G-pajalta tulevan. Esim. pari vuotta sitten vertailin uutta LP Standardia omaan Standardiini (joka on vuodelta '92) niin painossa ja soundissa oli eroa + että tuo uudempi oli jumalattoman kallis :) Mielestäni 2600e (listahinta) skebassa ei saisi olla enää mitään nillitettävää. Ilmeisesti tuolloin G-pajalta vain pääsi eritasoisia soittimia liikenteeseen. Osa hyviä, osa vähemmän.

*sniif* eikä tuos mun 2001-vuoden DC Std Plussassa oo mittää wiccaa! Nii! Mur!

Hehe... mutta onkos siinä kevennetty runko? (siis niitä porailuja rungossa) Onks tiatoo mitähä? Niin ja yksi suuri vika LP-miehelle siinä on ainakin tuo Double Cut :)
löytävä etsii...
Zambe
27.10.2005 12:47:39

Todella siistin näköisen les paulin olet ostanut hakkaa Zakk Wylden bulleye värityksen 100-0 ja soundikin taitaa olla kohdallaan. Ostaisin tuollaisen itsekkin jos vielä kitaraa soittelisin=)
fox
27.10.2005 15:39:03

Hehe... mutta onkos siinä kevennetty runko? (siis niitä porailuja rungossa) Onks tiatoo mitähä? Niin ja yksi suuri vika LP-miehelle siinä on ainakin tuo Double Cut :)

Mööh! Pitkä vastine -hävinnyt! :( Niin, piti sanomani itte asiaan, että on hieno skeba! Ja tuohon DC:hen, että tottakai se on ontohko, niinhän ne kaikki, nykyään.. DC on just hieno! :) (Toki makuasioista jne....)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
jogo3000
27.10.2005 16:22:35

Nyt sitten nähtiin tämäkin: Tapellaan ku kaveri osti epiphonen.

Vielä kerran vaan ketjun aloittajalle onnittelut uuden kitaran johdosta!
Räbbänä
27.10.2005 16:30:24
Mun mielestä se Esp-Ltd:n EC 400 ois ollut nätimpi kuin tuo.
"kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä" Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin...
Niq
27.10.2005 19:38:19

EC-1000 ei ole lespaa nähnytkään tuohon epiluuriin verrattuna. Puolet ohuempi body ja kaulakin tikumpi.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Les Fender
27.10.2005 20:31:57
Nyt sitten nähtiin tämäkin: Tapellaan ku kaveri osti epiphonen

Höps mitään tapella, asiallistahan tämä on. Pitäähän sitä mielipiteitä vaihtaa, ei ois yhtään kivaa jos kaikki ois samaa mieltä... Oottehan samaa mieltä=)

Miks muuten noita Groverin virittimiä epäilet? Nehän toimii kun junan vessa, ei hätää noiden suhteen.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
McNulty
27.10.2005 21:00:22 (muokattu 27.10.2005 21:01:42)
Omituisia käsityksiä tosiaan tappelemisesta... kysyin ihan vaan että mikä tuosta Epiphonesta teki ostamisen arvoista. Nyt se on jo sitten tappelua :)

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni tän sortin tappeluissa mukana :)

EC-1000 ei ole lespaa nähnytkään tuohon epiluuriin verrattuna. Puolet ohuempi body ja kaulakin tikumpi.

Aah... se on paksuus mikä ratkaisee. Niin ne kyllä sanoo naistenlehdissäkin.
löytävä etsii...
Jannipaali
27.10.2005 21:02:24
Miks muuten noita Groverin virittimiä epäilet? Nehän toimii kun junan vessa, ei hätää noiden suhteen.

Eivaan, kun on vähän ihmeellistä, että Epiphonissa on Groverit.

Ovatkohan jotain halvempaa mallia?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)