Dark Hunter 27.10.2005 11:23:23 | |
---|
mikä olisi hyvä särö pedali ensimmäiseksi pedalisksi? olen katsellut digitecin metal master pedalia, mutta onko siitä mihinkään? hintaa saisi olla maks 70 ja olisi tarkoitus soitella raskaampaa metallia. |
TheWickerMan 27.10.2005 11:25:57 (muokattu 27.10.2005 11:26:12) | |
---|
mikä olisi hyvä särö pedali ensimmäiseksi pedalisksi? olen katsellut digitecin metal master pedalia, mutta onko siitä mihinkään? hintaa saisi olla maks 70 ja olisi tarkoitus soitella raskaampaa metallia. Ibanezin SM7 toimii aika perfektò monenkin trankun kanssa. Suosittelen. Tässä tullan varmaankin suosittelemaan myös Bossin metalzonea, joka on kanssa ihan hyvä. Jotenkin synkempi saundi ehkä siinä. Metal master vois olla klippien perusteella ihan hyvä kans. Drink, Drank, Punk |
dmntn 27.10.2005 11:31:46 | |
---|
Bossin Metal Zone nyt ainakin. Myös Bossin OD-1 on kehuttu, tosin omaa kokemusta ei oo. |
TheWickerMan 27.10.2005 11:32:59 | |
---|
Bossin Metal Zone nyt ainakin. Myös Bossin OD-1 on kehuttu, tosin omaa kokemusta ei oo. Eikös toi OD toimis paremmin vaikka buustaamassa jotain putkimörssäriä? Sellasen kuvan oon saanu. Drink, Drank, Punk |
Seittämälläkympillä saa jo 3,5 behringeriä. Osta metalzone kopio, OD-kopio ja vaikkapa se Ultra Distortion (mistä tämä on kopio). Ainakin on varaa mistä valita. Siinä olis jo 5 eri särö/overdrive vehjettä mitä ketjuttaa eri järjestyksessä ja eri säädöillä. Tai jätä noista joku pois ja hommaa vielä erillinen eq sen keskialueen poistamiseen =) Wahikin voisi olla kova sana metalliin, jos vielä ei arsenaalista löydy. 36e ei oo paha hinta wahista. |
Kampuzzjeah! 27.10.2005 11:57:18 | |
---|
metal master jos heviä veivaat. ihQDaa. IHFC #3 |
Pitsku 27.10.2005 12:09:12 | |
---|
Pelimies ostaa ensin mailat ja vasta sitten opettelee pelaamaan |
McNulty 27.10.2005 12:13:04 (muokattu 27.10.2005 12:14:09) | |
---|
Hinta taisi olla Dlx Musicissa 55€, Thomannilta saa varmasti vielä halvemmalla. Saa, jos tilaa ohessa muutakin rojua. Pelkän pedaalin tilatessa sen lopulliseksi hinnaksi tulee postikulujen kanssa 59e eli 39e + 20e (posteja). Suomesta tuon saa tingattua 45e, eli 6e kalliimpi kuin thomannilla. Jos siihen jonkun budjetti kaatuu niin ei kannata ostaa mitään vielä vaan säästää vähän lisää :) PS. mutta Hot Head on hyvä säristin. Irtoaa kevyemmät distortionit (lähes OD-tyyppiset) mutta Gain max-asennossa tarjoaakin sitten jo mehevää ja munakasta säröä jopa rankemmille hevimiehille! löytävä etsii... the all-seeing eye of horus |
Kasperi Tervonen 27.10.2005 16:26:51 | |
---|
Ibanezin SM7 toimii aika perfektò monenkin trankun kanssa. Suosittelen. Tässä tullan varmaankin suosittelemaan myös Bossin metalzonea, joka on kanssa ihan hyvä. Jotenkin synkempi saundi ehkä siinä. Metal master vois olla klippien perusteella ihan hyvä kans. Ittelläni on tuollainen ibanez SM7 ja hyvin toimii metallissa. Suosittelen. Tuon bossin metalzonen olen todennut aika hirveäksi lootaksi, mitä nyt parin trankkupelin kanssa tuota kerran testasin. Särösaundista tuli mieleeni lähinnä ampiaispesä. :P Tuosta metal masterista en osaa sanoa yhtään mitään muuta kuin sen, että se menee vissiin vähän budjetin yli (en ole tosin ihan 100% varma asiasta). Märkyys on kosteuden sielu. |
LaXu 27.10.2005 16:46:33 | |
---|
Pitää varmaan tuo Hothead käydä joskus testaamassa. Osaisikos joku verrata sitä soundillisesti Digitech Bad Monkey:n? Säröä siitä varmaan irtoaa enemmän. Digitech Death Metal on mielestäni ihan hauska purkki ja itseasiassa ei mitenkään huonosoundinen. Testasin sitä joskus Marshallin Handwired comboon ja soundi oli kyllä hevi ja sopivalla tavalla överi. Ainoaksi säröpedaalikseni en sitä ottaisi, mutta erikoispurkiksi kyllä. |
DaKiller 27.10.2005 17:17:04 | |
---|
Ittelläni on tuollainen ibanez SM7 ja hyvin toimii metallissa. Suosittelen. Tuon bossin metalzonen olen todennut aika hirveäksi lootaksi, mitä nyt parin trankkupelin kanssa tuota kerran testasin. Särösaundista tuli mieleeni lähinnä ampiaispesä. :P
Sanoisin juurikin päinvastoin. Ibanezia en ole saanut pelittämään minkään vahvistimen kanssa ja siinä on sellainen ominaissaundi, joka tuottaa lähinnä päänsärkyä. Liian kylmä ja sirisevä. Metalzone taasen tuuttaa jo ihan siedettävää särinää. Hyviä kokemuksia on metalzone + marshallin 50w trankkuvaffari. Nyttemmin ostamani SD-1 toimii mielestäni vastoin yleistä mielipidettä myös trankkujen kanssa boostaamaan säröä. Saan 15w orangesta kerrassaan mahtavat säröt kun vääntää vaffarista gainit täysille ja sitten sd boostaamaan hieman. |
TheWickerMan 27.10.2005 17:42:12 | |
---|
Sanoisin juurikin päinvastoin. Ibanezia en ole saanut pelittämään minkään vahvistimen kanssa ja siinä on sellainen ominaissaundi, joka tuottaa lähinnä päänsärkyä. Liian kylmä ja sirisevä. Metalzone taasen tuuttaa jo ihan siedettävää särinää. Hyviä kokemuksia on metalzone + marshallin 50w trankkuvaffari. Nyttemmin ostamani SD-1 toimii mielestäni vastoin yleistä mielipidettä myös trankkujen kanssa boostaamaan säröä. Saan 15w orangesta kerrassaan mahtavat säröt kun vääntää vaffarista gainit täysille ja sitten sd boostaamaan hieman. Riippuu vahvistimestakin. Kyllä mä saan lämpöset mun ibasta. Bossia kokeilin ja tunkkasta pihinää ja puhinaa oli. Drink, Drank, Punk |
myrtonen 27.10.2005 17:47:58 | |
---|
Digitech Death Metal on mielestäni ihan hauska purkki ja itseasiassa ei mitenkään huonosoundinen. Testasin sitä joskus Marshallin Handwired comboon ja soundi oli kyllä hevi ja sopivalla tavalla överi. Ainoaksi säröpedaalikseni en sitä ottaisi, mutta erikoispurkiksi kyllä. Tosi ohut soundi tossa Metal Masterissa, hukkuu se soundi jos bändin kanssa soittaa.. Ei oo kovinkaan jämäkkä. Kirkuvaa leadia sillä kyllä saa, mutta ensisijaiseksi säröksi en suosittele minäkään. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
jussimus 27.10.2005 17:57:03 | |
---|
Pitää varmaan tuo Hothead käydä joskus testaamassa. Osaisikos joku verrata sitä soundillisesti Digitech Bad Monkey:n? Öö... Säröä siitä varmaan irtoaa enemmän. Nimenomaan. |
LaXu 27.10.2005 18:04:55 | |
---|
Tosi ohut soundi tossa Metal Masterissa, hukkuu se soundi jos bändin kanssa soittaa.. Ei oo kovinkaan jämäkkä. Kirkuvaa leadia sillä kyllä saa, mutta ensisijaiseksi säröksi en suosittele minäkään. Jottei tule erehdyksiä, niin mainittakoon, että Death Metal ja Metal Master ovat eri polkusin. Tuntuu menevän helposti sekaisin. En ole noista Digitechin X-sarjan (joihin siis Metal Master kuuluu) pedaaleista pitänyt yhdestäkään. |
DaKiller 27.10.2005 18:43:06 | |
---|
Riippuu vahvistimestakin. Kyllä mä saan lämpöset mun ibasta. Bossia kokeilin ja tunkkasta pihinää ja puhinaa oli. Totta. Ja sehön kannattaa itse testailla mikä sopii omaan makuun ja oman vaffarin kanssa parhaiten. Kokemukset itsellä noista speduista : ibanez smashbox + joku peavey trankku --> hirveä sirinä ja sähinä ibanez + sisoII --> mieletön sihinä ja suhina ibanez + marshall trankku --> kauhea särinä ja surina metalzone + peavey trankku --> miellyttävä särö, jonka sai helposti överiksikin metalzone + marshall trankku --> 80- hevanderi säröt, nice metalzone + sisoII - ei toimi, hirveä surina ja särinä SD-1 + sisoII - rouhea särö, vaatii kyllä jonkinmoista noise suppressoria tämä yhdistelmä =) SD-1 + Orange trankku - pikkuinen heräsi säröjen puolesta uudelleen eloon ja demottelut käy hyvin laatuun tämän kanssa ;) Ei sille, että teitä kiinnostaisi nämä jorinat mutta kiusaksi laitoin, ehheh. |
Jackie 27.10.2005 19:21:15 | |
---|
dikitekin bad monkeyta täällä on ainakin kehuttu. ja eipä kalliskaan ole. ei mitään omaa kokemusta, mutta anyway... When I woke up, mom and dad are rolling on the couch.
Rolling numbers, rock and rolling, got my Kiss records out. |
Pitsku 27.10.2005 19:46:00 | |
---|
Pelimies ostaa ensin mailat ja vasta sitten opettelee pelaamaan |