Raipe 28.06.2003 17:50:12 | |
---|
Mikä ihme tätä nykynuorisoa vaivaa?!? Hakataan kadulla tuntemattomia ihmisiä huvin vuoksi. Metallisteista en mene sanomaan mitään, koska heitä en ole ikinä nähnyt, tai kuullut harrastavan moista äpäröintiä. Metalli voi olla rankkaa ja lyriikoiltaan väkivaltaista, mutta siitä huolimatta minulle ei ole koskaan käynyt metallimiäs aukomaan päätä syyttäsuotta. Olen huomannut lökäpöksy hiphop ganstadaddyjen olevan huomattavasti vihamielisempiä ja väkivaltaisempia mummoja ja muita normaaleja kaduntallaajia kohtaan. Mikä ihme teitä oikein risoo?!? Yhteiskunta ei anna teille tarpeaksi sosiaalista tukea? Te ette ole lapsena saaneet tarpeeksi rakkautta? Vaiko kenties pikkugee ja Petri Nygård yllyttävät teitä piirtelemään kirkkoveneitä seinille lisäämään sanan "vittu" jokaisen sanan väliin. Tässä on toki yleistystä, mutta ainakin omien havaintojeni pohjalta metallistit eivät käy kiinni, ilman, että heitä ärsytetään (sieltäkin äpäriä löytyy, mutta tuuriako tuo ettei vastaan ole sellaista sattunut?). |
Saami 28.06.2003 18:02:57 | |
---|
Mitä väliä sillä on, mitä kuuntelee. On hyviä ihmisiä, on huonoja ihmisiä. |
Juho L 28.06.2003 18:13:42 | |
---|
Minäkin olen tuon ihme tendenssin pannut merkille. Hartaimmat vähä-älyt ovat yleensä joukolla liikenteessä löysillä housuilla. Ehkä rap-musiikki pehmittää päätä sen verran. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Bonham 28.06.2003 18:30:48 | |
---|
Minäkin olen tuon ihme tendenssin pannut merkille. Hartaimmat vähä-älyt ovat yleensä joukolla liikenteessä löysillä housuilla. Ehkä rap-musiikki pehmittää päätä sen verran. Eiköhän se nuppi ole jo aika pehmeä ennen tuon lajin kuuntelua, miten sitä muuten alkaisi kuuntelemaan:) Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Jabbe 28.06.2003 18:37:34 | |
---|
Eikai se siitä musiikista ole kiinni, mitä kuuntelee. Yleistystä jälleen, monet tuntemistani lökäpöksyistä ovat itseasiassa mukavimmasta päästä ja vähiten vihamielisiä, keitä tunnen. Tosin toinen ääripää löytyy myös, varsinkin, mitä suurempiin kaupunkeihin mennään. Ja kyllähän räp-musiikissa, varsinkin jenkkien gansta-räpissä, puhutaan paljon väkivallasta ja ehkä se vaikuttaa myös nuoriin. Toinen väkivaltainen ryhmä on kyllä amikset. Paljon pahempia kuin yläaste-hopparit. Nämä kaksi ovat kaksi yleisintä nuorisoryhmää täällä päin (ainakin mitä kaupungilla näkee) ja riitaa on tullut ainoastaa näiden pilottitakkien kanssa. Viimeksi eilen, kun oltiin kaveriporukalla kaupungilla, niin eikös joku amis tule haastamaan riitaa, ihan vain huvikseen. Haloo, mitä helvetin järkeä??? Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä. |
geeta shredda 28.06.2003 18:55:55 | |
---|
Eikai se siitä musiikista ole kiinni, mitä kuuntelee Ei. |
the jokke 28.06.2003 19:11:47 | |
---|
sen näkee muuten heti naamasta ja ilmeestä, jos joku on sellainen riidanhaluinen paskiainen. provinssissa kaverin kanssa käveltiin ja arvioitiin ketkä ovat näitä "amiksia" (en viittaa koulutukseen) ja ketkä ei.. muutamalle amiksen näköiselle menin sitten jotain arkipäiväistä sönköttämään ja heti alkoi riidan haastaminen. jotkut amikset taas käveli siinä kadulla ja kun joku tuli vastaan, niin ottivat vähän vauhtia ja puskivat ihmisjoukon läpi.. siinä kaatui sekä isokokoisisa äijiä että naisia. meijän telttapaikallekin monta kertaa pysähtyi joku ihan vaan tappelua hakien. onneksi useimmiten sai huokaista helpotuksesta, kun vierailija olikin mukava ihminen juttuseuraa etsimässä.. sitä menettää luottamuksensa ihmisiin. |
Juho L 28.06.2003 19:19:21 | |
---|
Eikai se siitä musiikista ole kiinni, mitä kuuntelee. Hoho. Mielenkiintoinen lause. Yleistystä jälleen, monet tuntemistani lökäpöksyistä ovat itseasiassa mukavimmasta päästä ja vähiten vihamielisiä, keitä tunnen. En tarkoita, että kaikki lökäpöksyt olisivat ääliöitä, vaan puhun siitä tosiseikasta, että kaikki tappelijat ja riidanhaastajat ovat lähes poikkeuksetta lökäpöksyjä. Tosin toinen ääripää löytyy myös, varsinkin, mitä suurempiin kaupunkeihin mennään. Kyllä sitä pienimmissäkin kaupungeissa on. Ja kyllähän räp-musiikissa, varsinkin jenkkien gansta-räpissä, puhutaan paljon väkivallasta ja ehkä se vaikuttaa myös nuoriin. Vielä kun ymmärtäisivät niistä sanoista jotain. Hähähä. Toinen väkivaltainen ryhmä on kyllä amikset. Paljon pahempia kuin yläaste-hopparit. Nämä kaksi ovat kaksi yleisintä nuorisoryhmää täällä päin (ainakin mitä kaupungilla näkee) ja riitaa on tullut ainoastaa näiden pilottitakkien kanssa. Viimeksi eilen, kun oltiin kaveriporukalla kaupungilla, niin eikös joku amis tule haastamaan riitaa, ihan vain huvikseen. Yleensä tämä riidanhaastajahoppari on joko yläasteelainen tai ammattikoululainen. Yhdistetty vihulainen. Paras tapa tuollaisissa tilanteissa on säilyttää malttinsa ja tuhota riidanhaastajan mentaliteetti terävällä argumentaatiolla. Jos ei riidanhaastaja kaikkoa/järkiinny, niin silloin voi rauhallisesti poistua paikalta ja naureskella ihmisen tyhmyydelle ja vaikka ajatella kovaan ääneen. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Juho L 28.06.2003 19:23:02 | |
---|
sen näkee muuten heti naamasta ja ilmeestä, jos joku on sellainen riidanhaluinen paskiainen. Silmistä huomaa parhaiten älytason. Jos on sellainen tyhjä ja lasittunut katse, niin asia on selviö. meijän telttapaikallekin monta kertaa pysähtyi joku ihan vaan tappelua hakien. Nämä helkkarin tappelijat voisi kivittää tai edes steriloida. "Tyhmyys ihmisen tyhmentää", sanoo intialainen sananlasku. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
the jokke 28.06.2003 19:25:18 | |
---|
Paras tapa tuollaisissa tilanteissa on säilyttää malttinsa ja tuhota riidanhaastajan mentaliteetti terävällä argumentaatiolla. Jos ei riidanhaastaja kaikkoa/järkiinny, niin silloin voi rauhallisesti poistua paikalta ja naureskella ihmisen tyhmyydelle ja vaikka ajatella kovaan ääneen. toi ei oo pidemmän päälle järkevää. kerran kun joku tuli mulle kovistelemaan, niin heitin jonkun näpsäkän kommentin ja kyllähän se sanattomaksi jäi.. vähäksi aikaa. kunnes se päätti vaan käydä päälle, kun ei sanoilla pärjännyt. tommonenhan saattaa tosissaan kolahtaa sen "amiksen" itsetunnolle ja siitähän se vasta suuttuu. |
Jabbe 28.06.2003 19:26:55 | |
---|
Hoho. Mielenkiintoinen lause. Huomasin itsekin, totta puhut. Pointti: se musiikki ei varmaan aiheuta sitä väkivaltaisuutta, tai siis se, että nimenomaan hiphop aiheuttaisi väkivaltaisuutta. En tarkoita, että kaikki lökäpöksyt olisivat ääliöitä, vaan puhun siitä tosiseikasta, että kaikki tappelijat ja riidanhaastajat ovat lähes poikkeuksetta lökäpöksyjä. Öh? Juuriha mä sanoin, et useimmiten riidanhaastajat on amiksia, ja niin sanoi joku muukin. Tosiseikat ja omat kokemukset ei sais ikinä mennä sekaisin, sun varsinkin luulin tietävän sen. Hähähä. Kyllä sitä pienimmissäkin kaupungeissa on. Tottakai. Tosin pienempiin kaupunkeihin räp taitaa tulla vasta parin vuoden päästä. Vielä kun ymmärtäisivät niistä sanoista jotain. Hähähä. Kelle sä hähättelet? Yleensä tämä riidanhaastajahoppari on joko yläasteelainen tai ammattikoululainen. Yhdistetty vihulainen. No, yleensä riidanhaastaja on joko yläasteelainen tai ammattikoululainen, mutta ei välttämättä hoppari. Voi olla myös amis, tai oikeastaan ihan mikä vaan. Yksi fakta kuitenkin on: tämä ihminen ei käytä korvien välissä sijaitsevaa elintään kovinkaan usein rationaaliseen ajattelutoimintaan. Paras tapa tuollaisissa tilanteissa on säilyttää malttinsa ja tuhota riidanhaastajan mentaliteetti terävällä argumentaatiolla. Jos ei riidanhaastaja kaikkoa/järkiinny, niin silloin voi rauhallisesti poistua paikalta ja naureskella ihmisen tyhmyydelle ja vaikka ajatella kovaan ääneen. Tosin tuo argumentaatio on vähän paha juttu. Yleensä, varsinkin amikset, eivät käsitä sitä argumenttia (eihän ne edes tiedä mitä koko sana tarkoittaa!) ja pitävät jonakin älykkönä, josta saavat uuden syyn hyökkäykseen. Itse käytän tuota paikalta poistumista. Jos riidanhaastaja saa egoonsa vahvistusta siitä, että joku "lähtee karkuun", niin siitä vaan. Ei haittaa minua. Tiedän kuitenkin itse (ja niin tietävät myös muut "järkevät" ihmiset), kumpi on säälittävämpi. :) Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä. |
Raipe 28.06.2003 19:28:35 (muokattu 28.06.2003 19:33:10) | |
---|
Oletan, että suuressa laumassa kulkevat lökäpöksylliset (+ untuvatakki/verkkopaita + "dekki") hiipparit kuuntelevat räppiä ja ovat edustavinaan jonkinsortin HipHop-kulttuuria. Tosin tunnen räppiä kuuntelevia ihmisiä, jotka ovat ok. Mutta yleensä, jos joku aukoo minulle päätään, se on useimmiten edustanut tätä "GanstahBlastah"-kulttuuria. HipHop (vaiko huono kasvatus?) tuntuu vaikuttavan nuoriin, esim. 9-vuotiaita pikku-Puttejakin olen nähnyt, jotka housut puolitangossa huutelevat ohikulkijoille (Tyttöystävällenikin on tullut n.11-vuotiaita kakaroita ehdottelemaan ja läpsimään "pebaan") noh.. Amiksethan nyt ovat oma lukunsa (ei kaikki). Anteeksi vuodatukseni, mutta tämä panee vihaksi. |
Jabbe 28.06.2003 19:49:50 | |
---|
Itse asiassa voisin tiivistää itse ongelman kolmeen sanaan: Joukossa tyhmyys tiivistyy. Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä. |
Bonham 28.06.2003 19:52:57 | |
---|
Itse asiassa voisin tiivistää itse ongelman kolmeen sanaan: Joukossa tyhmyys tiivistyy. Pahoittelemme kaikien Joukojen puolesta, mutta noin se vaan on. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Jabbe 28.06.2003 20:34:17 | |
---|
Pahoittelemme kaikien Joukojen puolesta, mutta noin se vaan on. *repeää isoon ääneen!!!* Jep. Vaan minkäs teet? Jälleen kerran asia, jolle ei oikein voi mitään muuta kuin päivitellä. Painakaa F5. Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä. |
snaga 28.06.2003 20:55:49 | |
---|
Mikä ihme tätä nykynuorisoa vaivaa?!? Hakataan kadulla tuntemattomia ihmisiä huvin vuoksi. Metallisteista en mene sanomaan mitään, koska heitä en ole ikinä nähnyt, tai kuullut harrastavan moista äpäröintiä. Lutakon väki voinee puhua sinun puolestasi. :-) (pahus, se vuodatus on Jelmun sivuilta kadonnut. eemelistä löytyi vielä jotain:) From: Jelmun postituslista (lista@jelmu.net) ...ja sitten hyvä metalliväki ja erityisesti bläkkis-osasto!!! HUOMIO!!! Tanssisali Lutakossa EI ENÄÄ IKINÄ järjestetä ton alalajin metallibileitä. Mitta on nyt täysi- PRKL!!! Valitettavasti pieni, mutta sitäkin tyhmempi osallistujakunta mukaanlukien yleisön, kuin artistienkin edustajista pilaa nyt koko homman. Eli suurimmat suruvalittelut ja osanotto-adressit voi laittaa menemään Barathrum solisti Janne Sovalle, jonka yhteystiedot löytyvät varmasti kätsysti vaikka numerotiedustelusta. ..eli EI IKINÄ ENÄÄ!!! Samalla alan perua syksylle 2003 sopimiani (edes tohon genreen viittavien) artistien perumista ja aloitan sen DARK TRANQUILITY ja LACUNA COIL yhteiskeikasta. Ilmoittelen Teille jatkossa kaikista mahdollisista halukkaista ton alan bändeistä, jotka haluaisivat tänne keikalle, mutta joille joudun sanomaan, että me ei valitettavasti tehdä enää lainkaan näitä keikkoja. Menkää siis vaikka hajottamaan paikkoja ja toisianne, vaikka Nosturiin. T:matti No, jos vielä vähän asiaa puhutaan, niin eiköhän tässä ole kyse lähinnä siitä, että esiteinit ovat aina esiteinejä ja tällä hetkellä esiteinien suosiossa vaan sattuu olemaan rytminen puhelaulu & väärät housut. Harmillista on tietysti se, että osa väestöstä ei viitsi kehittää itseään tuosta kohdasta eteenpäin ollenkaan. Asiaa nyt ei tietysti välttämättä auta nykyinen "vanhempien vastuu lasten kasvatuksesta päättyy lapsen syntymään, jonka jälkeen vastuu siirtyy kokonaisuudessaan yhteiskunnalle"-mentaliteetti. Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3% |
Jabbe 28.06.2003 21:02:24 | |
---|
Asiaa nyt ei tietysti välttämättä auta nykyinen "vanhempien vastuu lasten kasvatuksesta päättyy lapsen syntymään, jonka jälkeen vastuu siirtyy kokonaisuudessaan yhteiskunnalle"-mentaliteetti. Paska yhteiskunta näyttää jälleen kerran voimansa. Vittu. Onko tää ny sit sitä angstaamista? :) Ja ei, minä en ole koukussa Muusikoiden.nettiin, käyn täällä vain joka päivä. |
Juho L 28.06.2003 21:52:41 | |
---|
Kelle sä hähättelet? Angstihoppareille. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Paas 28.06.2003 22:25:05 | |
---|
Eiköhän se nuppi ole jo aika pehmeä ennen tuon lajin kuuntelua, miten sitä muuten alkaisi kuuntelemaan:) :) |
provinssissa kaverin kanssa käveltiin ja arvioitiin ketkä ovat näitä "amiksia" (en viittaa koulutukseen) ja ketkä ei.. muutamalle amiksen näköiselle menin sitten jotain arkipäiväistä sönköttämään ja heti alkoi riidan haastaminen. Minäkin voisin ruveta testaamaan vastaan tulevia ihmisiä tuolla tavalla. Lars-Vesa-Kenneth astui sisään, mutta pysähtyi kuitenkin äkkiä nähdessään huoneen seinät... |