Aihe: 4x12 halpiskaappia etsiessä
1
Edward
26.10.2005 16:44:58 (muokattu 26.10.2005 16:45:56)

Ostinpa sitten Mesan Single Rectifier nupin ja nyt tarvittaisiin sille sopiva 4x12 kaappi. Ajattelin ostaa näin aluksi ihan jonkun suht halpiskaapin, jotta saan edes treeneissä soiteltua. Sitten joskus, kun on aikaa ja rahaa, sijoitan uuteen ja kalliimpaan. Toisin sanoen ostan halpiksen kun nuppiin meni kaikki rahat:)

Tässä joitain linkkejä kaappeihin, joita olen katsellut:

Crate

http://www.thomann.de/thoiw3_crate_glx412sl_gitarrenbox_prodinfo.html

Hartke

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-180129.html

Ibanez

http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez … b412s_gitarrencabinet_prodinfo.html

Laney

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-166925.html

Marshall

http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mg412b_gitarrenbox_prodinfo.html

Tarvitsisin myös hieman lisätietoa kaapeista. Esimerkiksi kun puhutaan, ettei ole mitään järkeä ostaa yli 200W 4x12 -kaappia vaan mieluummin esim. 120W 4x12. Mitenkäs tuo tehonkesto vaikuttaa esim. soundiin jne.? Jotain yritin jo haullakin etsiä, mutta eipä sieltä sitä haluttua tietoa löytynyt.
I'm just asking - Olen vain persekuningas
-K-
26.10.2005 16:47:07 (muokattu 26.10.2005 16:48:44)
Yksi sana : Käytetty !

Eli tommosia peruskaappeja pyörii koko ajan markkinoilla. Tommosia perus laneyta saa 250euroon helposti. Eivät hirveän kummoisia ole mutta menevät. Behkun S-sarja on halpiksista yllärihyvä. Ehkä vähän laadukkaampi 2x12" sopii myös tarkoituksiin ? Jos käytettynä löytää niin saa omansa pois kun päivittelee mesan oversizediin
Ei suotta elämys.
Edward
26.10.2005 16:56:16

Yksi sana : Käytetty !

Eli tommosia peruskaappeja pyörii koko ajan markkinoilla. Tommosia perus laneyta saa 250euroon helposti. Eivät hirveän kummoisia ole mutta menevät. Behkun S-sarja on halpiksista yllärihyvä. Ehkä vähän laadukkaampi 2x12" sopii myös tarkoituksiin ? Jos käytettynä löytää niin saa omansa pois kun päivittelee mesan oversizediin

Aivan. Kuitenkin on jotenkin sellainen fiilis, että tekisi mieli ostaa kaappi ihan uutena. Vähän on epävarma fiilis noiden käyettyjen kanssa kun ei sitä oikein tiedä, että kuinka paljon sitä on luukuteltu.
-K-
26.10.2005 17:00:12
Aivan. Kuitenkin on jotenkin sellainen fiilis, että tekisi mieli ostaa kaappi ihan uutena. Vähän on epävarma fiilis noiden käyettyjen kanssa kun ei sitä oikein tiedä, että kuinka paljon sitä on luukuteltu.

No noista esim ibat (tai oikeastaan noista malleista kaikki) eivät ole olleet edes niin kauaa markkinoilla että ne olisi keritty luukuttamaan ketuilleen. Kokeile toki aina ennenkuin ostat. Nyrkkisääntönä semmoinen että jos rahisee niin kannattaa unohtaa.
Ei suotta elämys.
SirElwood
26.10.2005 17:02:13

Ei ne kaapit miksikään mene luukuttamisesta. Ellei niitä sitten ole rikottu liian suurella vahvistimella.
LaXu
26.10.2005 17:25:19
Ei ne kaapit miksikään mene luukuttamisesta. Ellei niitä sitten ole rikottu liian suurella vahvistimella.

Niin. Olisi ehkä parempi kysyä kuinka paljon niitä on roudattu. Eihän se kaappi mihinkään mene jos se on pelkästään kököttänyt treenikämpän tai kodin nurkassa.

Köyhän ei tosiaan kannata ostaa huonoa, menee mielestäni hyväkin vahvistin hukkaan, jos sen kaverina ei ole kunnollista kaappia. Mitä tehonkestoon tulee, niin kunhan kestää enemmän tehoa kuin mitä vahvistin pukkaa, niin kaikki hyvin. Se 4x12 ei myöskään ole mikään elinehto. Mieluummin hyvä 2x12 kuin huono 4x12.
Jucciz
26.10.2005 17:39:10 (muokattu 26.10.2005 17:42:51)
Osta ehdottomasti käytetty.

Olisin kyllä nupinkin ostanut käytettynä itse (jos nyt siis näin et tehnyt). Käytetyissä on yleensä verraton hinta/laatusuhde - parhaimmillaan käytetty on uutta vastaavassa kunnossa, valmiiksi sisäänajettu (mahdolliset pikkuviat jo selvinneet, tai se ettei niitä ole) ja yleensä selvästi uutta halvempi.

Kannattaa yleensä asettaa joku budjetti KOKO paketille mitä on vailla: eli esim. 1500e nuppi ja kaappi. Jos ostat nupin 1400 eurolla, ei kummoista kaappia jäljelle jäävällä 100 eurolla saa. Toisaalta, jos katsoo käytettyjen markkinoita niin vaikkapa 1500 eurolla saa jo ihan järjettömän hyvän nuppi+kaappi -yhdistelmän.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Crackis
26.10.2005 18:04:06
Täältäkin yksi sana, käytetty!
Tuon Hartken yläkaapin omistan, enkä siitä kyllä maksaisi yli 350€! Samalla hinnalla löytyy käytetyista parempiakin kaappeja. Esimerkiksi perus 1960 Marshallin laatikoita irtoaa joskus tuohon hintaan, mutta muitakin vaihtoehtoja toki on. Jos uutena tuohon hintaluokkaan pitäisi joku ostaa niin varmaan Ashdownin Fallen Angel 4x12 tai Peaveyn 412J tai JS.

Fallen Angel Soundsliveltä Englannista:
http://www.soundslive.co.uk/product … Angel-4x12-Straight-Cab~ID~2308.asp
(hintaa tulee yhteensä 236.70€)

Peavey Thomannilta, mutta hinta on sitten jo yli 100€ tuota Ashdownia kalliimpi.
drlecter
26.10.2005 18:07:51

Mulla vois pian olla sellanen randaadin 4x12" myynnissä.
Katso omakuva.
Ihminen on viisas mies. NOME Kisaranta ROK-ROK!!!
Jaffe
26.10.2005 18:46:26
Mulla vois pian olla sellanen randaadin 4x12" myynnissä.
Katso omakuva.

myy mulle toi marsu!
Slow motion Walter, that fire engine guy..... eiku Smoke on the water, fire in the sky
SH1THEAD
26.10.2005 19:34:05
Mitä tehonkestoon tulee, niin kunhan kestää enemmän tehoa kuin mitä vahvistin pukkaa, niin kaikki hyvin. Se 4x12 ei myöskään ole mikään elinehto. Mieluummin hyvä 2x12 kuin huono 4x12.

Pitää tässä tulla leuhkimaan, että mul on kohta valmiina 2x12 kaappi jossa tehonsietoa 300W :D allekirjoitan kanssa tuon 4x12 vs 2x12 -väitteen. Tässä joskus kun kaappia hain niin tosi paljon mua varoiteltiin noista 4x12 halpiskaapeista. Sen verta kerkes löysää valua punttiin että tilasin 2kpl Eminencen Tonkereita. Saa nyt nähdä miten ne toimii Peaveyn nupin alla.

offtopic: kellään muulla tilauksessa 6505:sia? mitä teille on lupailtu toimitusajaksi (ei thomann)?
äsh :/
Edward
26.10.2005 19:50:54

Pitää tässä tulla leuhkimaan, että mul on kohta valmiina 2x12 kaappi jossa tehonsietoa 300W :D allekirjoitan kanssa tuon 4x12 vs 2x12 -väitteen. Tässä joskus kun kaappia hain niin tosi paljon mua varoiteltiin noista 4x12 halpiskaapeista. Sen verta kerkes löysää valua punttiin että tilasin 2kpl Eminencen Tonkereita. Saa nyt nähdä miten ne toimii Peaveyn nupin alla.

offtopic: kellään muulla tilauksessa 6505:sia? mitä teille on lupailtu toimitusajaksi (ei thomann)?

Olen kyllä kokeillut niin 2x12:sta kuin 4x12:sta tuon Mesan nupin kanssa ja päädyin kyllä 4x12 -kaappiin. Se vain tuntuu palvelevan tässä tilanteessa/musiikissa paremmin kuin 2x12. Tästä 2x12 vs 4x12 -tilanteesta on jo muutamakin kirjoitus täällä, joten siihen ei varmaan tarvitse jälleen ryhtyä.

Kiitoksia kuitenkin kaikille vastauksista. Taidanpa ruveta metsästämään sitä käytettyä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)