sartanen 25.10.2005 15:50:04 (muokattu 25.10.2005 15:57:27) | |
---|
Löytyykö kokemuksia/käytännön eroja Mesa/Boogien Recto STD ja Traditional kaappien välillä? Samassa hintaluokassa näyttävät kuitenkin olevan. Pieni kokoero syynä mahd. saundieroihin? "The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick) |
J.RA 25.10.2005 16:25:56 | |
---|
Paljonkos noi nykyjään Suomessa maksaa? Olin kerran menossa levytukkuun sillä asenteella että ostan sen heti jos säälillisen tarjouksen edes saan. Juuri olin alkamassa testamaan niin se vanha äijä(vissiin mestan omistaja?) Tuli hakemaan sen siitä pois. Menin tiskille katsomaan että mitä vittua!? Siellä oli "joku" rotten soundin kitaristi ostamassa sitä. Kyselin sitten että onko näitä muualla. Oli kuulemma varastossa, mutta liian vaivalloista hakea.. Tuli turhan vaivalloiseksi oma ostamisenikin. Jäi sinne. Jos nyt joku päivä uskaltaisi mennä kokeilee, sopisi varmaan tuon Single rectifierin alle aika mukavasti...? :) -Sellasta se vaan on- |
sartanen 25.10.2005 16:47:54 | |
---|
Molemmat mallit 1285 euroa. Kysyin sähköpostilla tarjousta. Nyt pitäisi päättää tuo malli vaan. "The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick) |
J.RA 25.10.2005 17:19:57 | |
---|
Kysyin sähköpostilla tarjousta. Tuo taitaakin olla viisain tapa asioida ko. liikkeessä... ;) -Sellasta se vaan on- |
sartanen 25.10.2005 20:08:24 | |
---|
Se voi olla, heh. "The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick) |
nikander 26.10.2005 10:09:14 | |
---|
Mesan kaapit ovat ylihintaisia. Pienemmällä rahalla vähintään yhtä hyvää tavaraa. |
oiva tumpeloinen 26.10.2005 10:21:42 | |
---|
Mesan kaapit ovat ylihintaisia. Pienemmällä rahalla vähintään yhtä hyvää tavaraa. Kylläpä ne rupee jo muutkin valmistajat samoilla elementeillä lähentelemään tuota hintaa. Ja kai niissä jotain erikoista on, kun ei niitä paljon käytettynäkään näe. Alkup. kysyjälle. Niiden eron kuulee. Isomman kaapin soundi on pyöreämpi ja löytyyhän sieltä enemmän alapäätäkin; moni kuvailee sen soundia modernimpana. Näin asia itsellekin aukesi Levytukussa molempia rinnakkain kokeillessa. |
januszian 26.10.2005 17:05:31 | |
---|
Standard on se "ylisuuri" kaappi. Mä niitä testasin noin 2 sekuntia puodissa (eli en todellakaan syventävästi) ja mun korvaan tuo ylisuuri oli parempi. Kaikinpuolin vain ISOMPI saundi. En vertaillut nyansseja ja mä olen Certified Limb Bizkit/Linkin Park/Drowning Pool-kitaristi eli rakastan sitä mitä muut nykyään vihaa koska se on ihan eilisen saundi. :) Mutta kyllä tolla ylisuurella saa AIVAN VARMASTI tiukkaa mättöäkin eikä se missään vaiheessa tuu menemään mössöksi. Sen totesin ENGL Powerball nupilla (joka on pirun tiukka saundinen) vuoden verran. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
DaKiller 26.10.2005 17:38:19 | |
---|
En vertaillut nyansseja ja mä olen Certified Limb Bizkit/Linkin Park/Drowning Pool-kitaristi eli rakastan sitä mitä muut nykyään vihaa koska se on ihan eilisen saundi. :)
Olen siis taas tiedoton siitä, miltä se musiikki nykypäivänä pitäisi kuulostaa. Mikä mahtaa olla se tämän päivän trendi jos nuo ovat niitä eilispäivän jäänteitä? ;)
|
epä Nu-Metal. :) Mesan rectifier on ihan OUT hei! :) Mutta mulla on nuppi ja kaappi samaa settiä just siks että niillä lähtee! Edit: Jos ei lähde, niin käyttäjässä vika. piste. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
sartanen 26.10.2005 23:28:24 | |
---|
Traditional tuntuisi sopivan meikälle parhaiten, johtuen tuosta keskialueen korostumisesta ja saundin "tiukkuudesta". Rectosta itsestään Marsun kaapin kanssa tuntuu lähtevän alapäätä vähän liiaksikin kanssa. "The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick) |
oiva tumpeloinen 26.10.2005 23:35:18 | |
---|
Traditional tuntuisi sopivan meikälle parhaiten, johtuen tuosta keskialueen korostumisesta ja saundin "tiukkuudesta". Rectosta itsestään Marsun kaapin kanssa tuntuu lähtevän alapäätä vähän liiaksikin kanssa. Sama keskialueen korostushan noissa on. Samat elementit. Se koko tuo enemmän ilmavuutta ja pyöreyttä siihen soundiin. Pöntön isompi litratilavuus tuo myös pikkaisen lisää bassoa. Kannattaa ehdottomasti kokeilla molempia ennen ostoa; molemmat on hyviä. P.S. Se kaapin hinta pitäis saada lähemmäksi 1200 euroa, kuin 1300 euroa. |
sartanen 27.10.2005 00:01:41 | |
---|
Täytyy siis rahdata nuppi messiin myymälään, ja panna kaapit testaukseen. "The faster you play, the further ahead you have to look." (M. Goodrick) |
pekurides 27.10.2005 22:51:27 | |
---|
Täytyy siis rahdata nuppi messiin myymälään, ja panna kaapit testaukseen. Juuri näin, ite ramppasin räkki kainalossa melkein kaikki stadin vessat läpi ennen kuin löysin mieleisen kaapin.(helpompi kuin raahata kaapeja edes takas liikkeisiin ja toivoa et sais rahat vielä takas:)) Ja kyllä niissä on eroja vaikka olis kuinka samat elementit. Nää harmony centralit "arvostelut" tuntuu olevan omien kamojen kilpakehumista ja toisten dissaamista, niihin ei paljoa kannata luottaa vaan omiin korviin. 1200e on kyllä aika ... vähän... liikaa! |
otto_t 27.10.2005 23:19:12 | |
---|
Hommasin jonkin aikaa sitten tuon Mesan 4x12 oversized kaapin ja vaikka vähän ylihintainen olikin, niin on tuo soundiltaan ehdottomasti paras mitä itselläni on tähän mennessä ollut. Jostain olen muistaakseni lukenut että nuo V30:et mitä noissa kaapeissa käytetään, ei olisi ihan Celestionin liukuhihnatavaraa vaan jotain erikseen Mesalle valikoituja elementtejä. En sitten tiedä miten hyvin tuo juttu pitää paikkansa, vai pitääkö ollenkaan... Voi olla pelkkää mainospuhetta. |
januszian 28.10.2005 10:49:37 (muokattu 28.10.2005 10:53:14) | |
---|
Suoraan Celestionilta: Mesalle toimitettavat elementit ovat TÄYSIN STANDARDI kamaa. Niitä vaan kärrätään vitunmoiset läjät sinne ja Mesa sitten omilla testereillään ja ties millä valikoi parhaat päältä. Se V90 on sitten Celestionin ihan täysin Mesalle erikseen valmistama elementti jossa on stydimpi basso, joku middle kikka ja jotain muutakin. Kyselin joskus Celestionilta että mitkä 2 elementtiä vaihtaisin omaan 4x12 oversized kaappiin V30:sten kaveriksi saadakseni laajemman paletin. Ne suositti Classic Lead 80:sia joihin noi V90:set perustuu mutta V90:ssä on tosiaan stydimpi base. Classic Leadit on vissiin perinteisemmät ja middlekkäämmät. Kun Bogner tekee sellasta 4x12 Überschall kaappia jossa on V30:set ja G12T75:set sekasin samassa kaapissa. 2 ja 2. Ku Jenkit mouhoo siitä miten hyvä kaappi se on. :) No, tällä hetkellä mulla ei oo enää mitään hinkua moiseen kun Mesan nuppi siisti ylämiddlet kelvollisiksi. "Vika" olikin ENGL nupin ominais saundissa. Ja pakko se on heittää vaikka se ei yleisesti oliskaan hyväksyttävää: ITSE KAAPPI TEKEE SAUNDIN! EI ELEMENTIT! Esim. ENGL Vintage kaappi jossa on v30:set IMEE TODELLA SUURESTI verrattuna esim. Mesaan tai vaikka Framukseen. No, ENGLin haukkuminen ei oo coolia. Mutta jos kuuntelee esim. Marsun V30 kaappia ja sen jälkeen Mesaa, ero on ihan aikuisten oikeesti kuin yö ja päivä. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
leather rebel 28.10.2005 11:18:40 | |
---|
ITSE KAAPPI TEKEE SAUNDIN! EI ELEMENTIT! Ettei vaan ois molemmilla vaikutusta? "I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
januszian 28.10.2005 17:00:14 | |
---|
Ettei vaan ois molemmilla vaikutusta? nojoojoo mutta se että puhutaan että kaapeissa on samat elementit ei tarkota yhtään mitään. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.