Aihe: Mikä multiefekti bassolle?
1 2 3
pardy
26.10.2005 16:07:18

No suosittelisin Bossin ME-50B:tä.

Ainoa hyvä multiefekti mitä oon testannu.
rijopu
26.10.2005 16:36:59
No suosittelisin Bossin ME-50B:tä.

Ainoa hyvä multiefekti mitä oon testannu.

Mä suosittelen kanssa tuota. Näppärä käyttää ja soundi olivat riittävän hyviä. Käytin sitä keikoilla ja jopa muutamassa studiojutussa. Kaikin puolin ammattimaisempi (jos tämmöistä termiä voi käyttää multiefekteistä) kuin PODin vastaava mun mielestä.
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))>
okoranta
26.10.2005 17:20:29 (muokattu 26.10.2005 17:24:41)

Tuolla torillahan ois yksi varteenotettava myynnissä, ja hintakin on näköjään ihan ok. ja voihan sitä aina yrittää tinkiä!

http://muusikoiden.net/dyn/tori/78254.jpg

Itsellä on tuosta tuo pöytämalli, ja kyl sillä saa aikaan ihan mukavia soundeja, mutta varmasti tuosta räkkimallista irtoaa enemmän..ja tuo on muutenkin hyvä välivaihe ennen Line 6 Bass pod Xt: tä, sillä se on jo tosi hyvä peli!

Ja tosiaan tuo Boss on kyl kans hyvä peli, säröt oli ainakin kivat, testasin tuossa männä viikonloppuna!

Ja sen verran vielä sanon, jos sulle joku tarjoaa Zoomin 506 II basson multiefektiä, niin ei kannata edes pissiä siihen suuntaan, aivan onneton vehje!
Elämäni on yhtä monoa, vaikka Stereo haaveissa -Yrtti-
Beksi
27.10.2005 08:39:29
Kiitoksia näistä vinkeistä! Täytyy mennä jonnekin testaamaan tuota Bossia, siinä on hintakin hieman houkuttelevampi kuin tuossa Line6 efektissä. ;)
Rumpali on bändin moottori ja basisti sen munat..
Boomer
27.10.2005 18:17:37
Mulla oli Zoomin ZBX507 (tai jotain sellasta, kyll te tiiätte). Soundit oli sen verran paskoja, että myin pois.
Beksi
27.10.2005 20:29:44
Täytyy mennä jonnekin testaamaan tuota Bossia, siinä on hintakin hieman houkuttelevampi kuin tuossa Line6 efektissä. ;)

Onkos kukaan törmännyt tuommoseen Bossiin jossain pk-seudun musaliikkeissä? Eli mistäköhän sellaisen löytäis, että vois kokeilla..?
owali
27.10.2005 22:21:11
Multa löytyy sellanen Bossin GT-6B minkä myyntiä harkitsen. Viestiä jos kiinnostaa...
rijopu
27.10.2005 23:12:39
Onkos kukaan törmännyt tuommoseen Bossiin jossain pk-seudun musaliikkeissä? Eli mistäköhän sellaisen löytäis, että vois kokeilla..?

Mm. F-musiikki myy noita Bossin multispeduja.
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))>
Beksi
28.10.2005 15:56:42
Mm. F-musiikki myy noita Bossin multispeduja.

Juu, Bossin myyjät on tiedossa. Ihan eri asia on sitten onko niillä vehkeitä hyllyssä.
balzary
28.10.2005 15:59:01

Juu, Bossin myyjät on tiedossa. Ihan eri asia on sitten onko niillä vehkeitä hyllyssä.

Sit varmaan kandee soittaa sinne.
World domination equals world suffocation
It's dread out there you know!
Beksi
28.10.2005 16:22:03
Sit varmaan kandee soittaa sinne.

Siis tä? Onks niillä puhelin?!?
J.Hollström
30.10.2005 14:03:38
Yhteenkään tarpeelliseen multiefektiin tai edes yksittäiseen laitteeseen bassolle en ole urani aikana törmännyt.

Asia on kuulkaas poijjaat niin, että kun on tarpeeksi hyväsoundiset kamat (basso + vahvistin) niin sitä ei kannata millään efekteillä lähteä pilaamaan. Aivan turha tulla mulle selittämään mistään säröistä ja muista sotkijoista. Kaikki on kokeiltu.

Sama virsi kitarakamoissa.
Beksi
30.10.2005 18:56:37
Asia on kuulkaas poijjaat niin, että kun on tarpeeksi hyväsoundiset kamat (basso + vahvistin) niin sitä ei kannata millään efekteillä lähteä pilaamaan. Aivan turha tulla mulle selittämään mistään säröistä ja muista sotkijoista. Kaikki on kokeiltu.

Kiitti "pappa" isällisistä neuvoista.. Tuskin sun kanssa kukaan jaksaa lähtee kinaamaan "säröistä ja muista sotkijoista". :P

Olen kyllä täysin tyytyväinen perussoundiini eikä efektejä semmoisen luomiseen minunkaan mielestäni tulisi käyttää.. Kyllä basson pitää kuulostaa pääasiassa bassolta! :D
J.Hollström
30.10.2005 19:16:43
Kiitti "pappa" isällisistä neuvoista.. Tuskin sun kanssa kukaan jaksaa lähtee kinaamaan "säröistä ja muista sotkijoista". :P

Jees, eli aivan kuten allekirjoituksessasikin on mainittu, basso on bändin munat. Jos munat pitää ensin maalata ja ripustaa kaiken maailman killuttimia ja joulukuusen koristeita täyteen ennekuin tippuu pesää, niin ollaan kaukana siitä perusajatuksesta, mihin niitä munia pitää käyttää.
Jukka Hollström
pardy
30.10.2005 19:44:09

Jees, eli aivan kuten allekirjoituksessasikin on mainittu, basso on bändin munat. Jos munat pitää ensin maalata ja ripustaa kaiken maailman killuttimia ja joulukuusen koristeita täyteen ennekuin tippuu pesää, niin ollaan kaukana siitä perusajatuksesta, mihin niitä munia pitää käyttää.

Toi oli kyllä jo plussan arvoisesti väännetty rautalangasta vaikken samaa mieltä kanssas olekaan.
Beksi
31.10.2005 08:27:30

Onko menny numerot väärin päin? Pitäisikö olla juki86?
J.Hollström
31.10.2005 10:08:41
Onko menny numerot väärin päin? Pitäisikö olla juki86?

Ei, kyllä numerot on ihan oikein päin. Tosin pesää tulee paremmin kuin 19 vuotta sitten. On niin paljon paremmat bassokamat ja soundit kuin lukion 2. luokalla.
Jukka Hollström
Beksi
31.10.2005 11:14:27
Ei, kyllä numerot on ihan oikein päin. Tosin pesää tulee paremmin kuin 19 vuotta sitten. On niin paljon paremmat bassokamat ja soundit kuin lukion 2. luokalla.

Ei jumalauta.. Iso mies..
absqua
31.10.2005 11:23:43

Ehkä sä et vaan osaa?

;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)