Pallisti 26.10.2005 11:42:07 | |
---|
Jepjep! Olisiko kenelläkään ideoita, että millasilla treeneillä voisi basistin ja rumpalin yhteensoittoa yms prantaa? On nyt semmonen tilanne, että kitaristi pääsee vähän harvemmin treeneihin, niin kelattiin rumpalin kanssa hyödyntää tilanne jotenkin fiksusti. |
Samu S. 26.10.2005 11:51:06 | |
---|
Eihän siinä munsta muuta kun soittoa vaan, ja korvat hörölleen. Siittähän se lähtee, että kuuntelee rumpalin soittoa ja koittaa reagoida siihen jotenkin. Sama pätee toisinpäin. Se, miten asioihin sitten reagoi, on ihan kiinni soittajasta, sen tyylistä ja mentaliteetistä. Itse tykkään seurailla rumpuja aika tarkastikin niinko rytmien puolesta (jos niissä rytmeissä on jotain kiinnostavaa), mutta yhtä hyvin tai huonosti voi toimia suorien kasien nupsuttelu. Sanosin siis, että korvat vaan auki ja mieli avoimeksi. |
balzary 26.10.2005 11:53:04 | |
---|
Tuo rumpu-bassoreenien pitäminen varmasti auttaa jo hyvin paljon ilman mitään konsteja. Kuuntelua peliin, ja korvat hörölle toisen ehdotuksille omaan soittoon. Meidän bändillä rumpalilla on paljon (ja hyviä) vinkkejä bassoriffeihin varsinkin rytmin osalta. World domination equals world suffocation It's dread out there you know!
|
Karlsson 26.10.2005 11:57:01 | |
---|
Tuo rumpu-bassoreenien pitäminen varmasti auttaa jo hyvin paljon ilman mitään konsteja. Kuuntelua peliin, ja korvat hörölle toisen ehdotuksille omaan soittoon. Meidän bändillä rumpalilla on paljon (ja hyviä) vinkkejä bassoriffeihin varsinkin rytmin osalta. Jalmis on bestis! Mutta juu, huomion tulee kiinnittyä siihen miten oma basson soitto nivoutuu yhteen rumpujen kanssa. Pitemmälle vietynä sitten homma synkkaa niin, että fillitkin tulevat kuin yhdeltä mieheltä vaikkei mitään olisi sovittu etukäteen. "Kattokaa miten vejän!"-asenne roskikseen. Monesti homma ryssii siihen, että ei kuunnella toista, vaan vedetään vaahtomuovipatjat korviin ja lähdetään pilittämisen ihmeellsieen maailmaan. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
"Kattokaa miten vejän!"-asenne roskikseen. Joo, s'on vähän semmosta, että soitellaan suurin piirtein samassa tempossa ihan omia juttuja ihan eri maailmoissa. Solistisuoritukset on tietty erikseen. |
Pallisti 26.10.2005 12:06:34 (muokattu 26.10.2005 12:06:48) | |
---|
Eli kandee vaikka tykitellä bändin piisejä kahestaan ja niitä hieromalla kehittää taimillisia taitoja yms??? |
balzary 26.10.2005 12:08:43 | |
---|
Eli kandee vaikka tykitellä bändin piisejä kahestaan ja niitä hieromalla kehittää taimillisia taitoja yms??? Kannattaa! Ei oo niitä muita sotkemassa, huomaa hyvin toimiiko vaiko eikö rytmiryhmä. World domination equals world suffocation It's dread out there you know!
|
Pallisti 26.10.2005 12:11:47 | |
---|
Kannattaa! Ei oo niitä muita sotkemassa, huomaa hyvin toimiiko vaiko eikö rytmiryhmä. jepjep... tänään kokeilemaan, kun on tota kotihoitoakin tuolta intistä ;) |
HC.Pälä 26.10.2005 12:13:06 | |
---|
Eli kandee vaikka tykitellä bändin piisejä kahestaan ja niitä hieromalla kehittää taimillisia taitoja yms??? Juu, kannattaa kans jammailla ihan perusjuttuja myös. Joku blues, funk tai semmonen.. Vaikka voikin olla tavallaan tylsää, kun on perushommat hallussa ni siitä on hyvä jatkaa. Mielestäni ainakin kun on noita simppeleitä peruskuvioita, niin siitä on tosi hyvä hahmottaa miten rumpali luonnollisesti soittaa (minkälaisia fillejä, milloin niitä vedetään jnejne). Sama pätee toisinkinpäin. Let the bass Kikzz. |
Pallisti 26.10.2005 12:15:02 | |
---|
Juu, kannattaa kans jammailla ihan perusjuttuja myös. Joku blues, funk tai semmonen.. Vaikka voikin olla tavallaan tylsää, kun on perushommat hallussa ni siitä on hyvä jatkaa. Mielestäni ainakin kun on noita simppeleitä peruskuvioita, niin siitä on tosi hyvä hahmottaa miten rumpali luonnollisesti soittaa (minkälaisia fillejä, milloin niitä vedetään jnejne). Sama pätee toisinkinpäin. Mun mielestä noita perusjuttuja ei voi ikinä soittaa liian timmisti, eli aina sitä perus piittiä pitäisi treenata.. =) |
HC.Pälä 26.10.2005 12:28:09 | |
---|
Mun mielestä noita perusjuttuja ei voi ikinä soittaa liian timmisti, eli aina sitä perus piittiä pitäisi treenata.. =) No jaa.. pitäähän niitä omiakin biisejä raiskata vähän välillä :p Let the bass Kikzz. |
J.Hollström 26.10.2005 12:28:26 (muokattu 26.10.2005 12:29:24) | |
---|
Joo, tää on tärkee juttu bändissä. Mutta mielestäni siinä on enemmän jotain muuta kuin se, että basisti ja rumpali on paljon soittaneet yhdessä. Olen monen moninaista kertaa todennut, että joidenkin rumpaleiden kanssa homma natsaa kerralla, joidenkin kanssa ei koskaan, vaikka kuinka ollaan soitettu kimpassa. En tiedä mikä tämä mystinen yhteys on mutta näin olen itse asian kokenut. Voi olla että romantisoin liikaa, mutta joidenkin kohdalla perhesuhteet on vaikuttaneet positiivisesti yhteissoiton toimivuuteen. Esimerkkinä Kinnusen veljekset Jussi ja Harri, samoin omat veljeni, jotka ovat kaiken lisäksi identtisiä kaksosia. Aivan pistämätön komppipari. The same heart beat? |
Pallisti 26.10.2005 12:31:03 | |
---|
Joo, tää on tärkee juttu bändissä. Mutta mielestäni siinä on enemmän jotain muuta kuin se, että basisti ja rumpali on paljon soittaneet yhdessä. Olen monen moninaista kertaa todennut, että joidenkin rumpaleiden kanssa homma natsaa kerralla, joidenkin kanssa ei koskaan, vaikka kuinka ollaan soitettu kimpassa. En tiedä mikä tämä mystinen yhteys on mutta näin olen itse asian kokenut. Voi olla että romantisoin liikaa, mutta joidenkin kohdalla perhesuhteet on vaikuttaneet positiivisesti yhteissoiton toimivuuteen. Esimerkkinä Kinnusen veljekset Jussi ja Harri, samoin omat veljeni, jotka ovat kaiken lisäksi identtisiä kaksosia. Aivan pistämätön komppipari. The same heart beat? Näin on, mutta meillä on tilanne semmonen, että homma toimii, mutta voitais soittaa tiukemmin, jos treenattais enemmän.. |
J.Hollström 26.10.2005 12:35:03 (muokattu 26.10.2005 12:35:35) | |
---|
Näin on, mutta meillä on tilanne semmonen, että homma toimii, mutta voitais soittaa tiukemmin, jos treenattais enemmän.. Yleensä tiukasti soittaminen = soitetaan vähemmän. |
Ihme Basisti 26.10.2005 14:07:49 | |
---|
Yleensä tiukasti soittaminen = soitetaan vähemmän. Jepjep, "Les(s) is more". Kannattaa soittaa myös eri tyylejä, niin tulee vähän vaihteluu ja oppii tietämään mitenkä basso ja rummut pelaa yhteen eri tyyleissä. |
Karlsson 26.10.2005 14:09:10 | |
---|
Jepjep, "Les(s) is more". Kannattaa soittaa myös eri tyylejä, niin tulee vähän vaihteluu ja oppii tietämään mitenkä basso ja rummut pelaa yhteen eri tyyleissä. Jeps, kaikki itkemään lattaribassokuvioiden kanssa, hop, heti,nyt! "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
bize 26.10.2005 14:31:15 | |
---|
Jeps, kaikki itkemään lattaribassokuvioiden kanssa, hop, heti,nyt! Gotta catch the Tumbao! tosi basic systeemit mut varmasti fätti soundi |
Hughes 26.10.2005 15:56:20 | |
---|
Jeps, kaikki itkemään lattaribassokuvioiden kanssa, hop, heti,nyt! Vaikka funk, lattarit ym:t groovet ovatkin hyviä harjoiteltavia niin lisäisin listaan vielä tyylin mikä auttaa pirusti molempien soiton kehitykseen, eli rockin pöpötys. AC/DC:n Highway to hell, Back in black ja Whole lotta Rosie haltuun niin ymmärtää miten saa biisit kulkemaan ja beatin pysymään kasassa ilman isompia tempovaihteluita. Suosittelen. MoParit on ihana asia. |
Spawn 26.10.2005 16:01:51 | |
---|
Itse olen soittanut yhden ja saman rumpalin kanssa kahdessa eri bändissä reilun vuoden ajan ja kemiat toimii hänen kanssaan soiton puolesta loistavasti vaikkei muuten juuri sanoja vaihdellakaan. En voi juuri kuvitella itseäni kenenkään muun rumpalin tahtiin soittamassa. Tärkeintähän on vain saada rytmistä kiinni ja pysyä mukana, mutta myös lukea kaverin ajatuksia esim. kompin vaihdosta. Nämä taidot kyllä kehittyvät sitä mukaa kun kemiat kohtaavat. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
HC.Pälä 26.10.2005 16:10:02 (muokattu 26.10.2005 16:11:36) | |
---|
AC/DC:n Highway to hell, Back in black ja Whole lotta Rosie haltuun niin ymmärtää miten saa biisit kulkemaan ja beatin pysymään kasassa ilman isompia tempovaihteluita. Suosittelen. No mun mielestä kovereiden soitto ei paljon auta tässä hommassa, jos ideana on pyrkiä parantamaan yhteensoittoa rumpalin ja basistin välillä. Tällä se menisi silleen että rumpali yrittää matkia toista rumpalia ja basisti puolestaan yrittää soittaa samalla tavalla kuin toinen basisti. Ideana olisi enemmän yrittää omaksua sen kaverin-joka-on-vieressä soittotyylin, tatsin, mikälien, ym, jne.. kö ? Eli jammailu ja omat biisit kuninkuuteen :) Let the bass Kikzz. |