Aihe: Mikki (dimarzio)
1 2 3
BMF
26.10.2005 00:28:51
Eli uusi mikki olisi hakusessa tuonne tallanpuolelle. Metallin soitteluunhan tämä tulisi. Dimarzio:lta näitä olen katsellut.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183181.html

http://www.thomann.de/thoiw3_dimarzio_dp159f_prodinfo.html

Onkos nämä muuten passiivi mikkejä, ja kuinka toisistaan eroaa muuten, kuin hinnassa? :P

Thanks!
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.
Jesus_Plastica
26.10.2005 01:01:18
Jep passiiveja kummatkin, muistaakseni EVO 2 on vähän miedompi version tosta Evolutionista.
BMF
26.10.2005 01:18:53
Jep passiiveja kummatkin, muistaakseni EVO 2 on vähän miedompi version tosta Evolutionista.

Mitäs kaikkee härpäkkeitä noitten mikkien mukana tulee?
Aikoinaan, kun emg:t tilasin, niin tuli uudet potikat ja jakki, mutta varmaan siitä syystä, että sattuivat olemaan aktiivimikit, mihin ei noi kitaran vanhat käy. Vai tuleeko näissä passiiveissakin koko sisusta mukana??
fox
26.10.2005 01:28:22

Vai tuleeko näissä passiiveissakin koko sisusta mukana??

Ei tuu..mikki vaan, joissain tapauksissa ruuvit ja jouset.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
McNulty
26.10.2005 02:18:24
Miulle on tulossa DiMarzio Evolution tuohon Ibanez S-sarjaseen tallaan... ja sille kaveriksi Breed kaulaan. Tarkoitus ei ole kuulostaa Steve Vailta eikä apinoida hänen soundiaan... tykkäsin vain kovasti kuinka kaverin JEM "kyykytti" miun vaffareita. Mainio mikki tuo Evolution kaikin puolin. Rankka, mutta ei mutainen, erotteleva ja kirkas mutta ei rääkyvä ja kirkuva.

Minulla oli aikaisemmin Tone Zone mutta se oli liian "tunkkainen" miun makuun. Se oli hyvä rankemmassa jyrässä, mutta kun koitti aika saada jotain purevuutta siitä ulos (ylämiddleä ja trebleä), se ei enää toiminutkaan.

Täältä ääni siis Evolutionille!
löytävä etsii...
the all-seeing eye of horus
BMF
26.10.2005 03:26:03
Miulle on tulossa DiMarzio Evolution tuohon Ibanez S-sarjaseen tallaan... ja sille kaveriksi Breed kaulaan. Tarkoitus ei ole kuulostaa Steve Vailta eikä apinoida hänen soundiaan... tykkäsin vain kovasti kuinka kaverin JEM "kyykytti" miun vaffareita. Mainio mikki tuo Evolution kaikin puolin. Rankka, mutta ei mutainen, erotteleva ja kirkas mutta ei rääkyvä ja kirkuva.

Minulla oli aikaisemmin Tone Zone mutta se oli liian "tunkkainen" miun makuun. Se oli hyvä rankemmassa jyrässä, mutta kun koitti aika saada jotain purevuutta siitä ulos (ylämiddleä ja trebleä), se ei enää toiminutkaan.

Täältä ääni siis Evolutionille!

Mites onko tuosta evoluutionista haastajaksi emg-81:lle, jos nyt metalliin mikkiä haetaan?
Tony Narrows
26.10.2005 07:38:46
Mites onko tuosta evoluutionista haastajaksi emg-81:lle, jos nyt metalliin mikkiä haetaan?

Siitä todellakin on haastajaksi + puhtaat ovat paremmat minusta :)
Alias Tonza
oiva tumpeloinen
26.10.2005 09:15:03
Täytyypä kysyä tässä samassa ketjussa seuraavanlaista asiaa: Mulla on ibanezin rg750 kitarassa orginaalimikit elikkä ibzusaF2 mikki tallassa. Jostain olen kuitenkin lukenut että nämä olisi melkeinpä yhtä hyvät jos verrataan orginaali dimarzioihin. Pitääköhän tämä paikkansa, mietin että voisin vaihtaa tallaan evolutionin jossain välissä.

Mistäköhän tälläistä olet onnistunut lukemaan? Itse yleensä löydän vain kirjoituksia, mitkä haukkuu noi mikit pystyyn. Paitsi valmistajan omat kirjoitukset tietenkin.... ;)

Omiin mielipiteisiin:

Ei noilla Iban mikeillä loppuun asti mennä. On ne ihan soitettavat, mutta laitettaessa DM:n mikki vertailuun rinnalle, kuulostaa Iban mikki aika tunkkaselta mössöltä. Erottelussa tulee suurin ero esiin.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että ei mikki saa huonoa soundia hyvältä kuulostamaan. Ja Hyvin erotteleva mikki kaipaa myös tarkempaa tatsia soittoon. Eikä siinä vielä kaikki...

Mikin vaihdolla ei ole mitään merkitystä, jos sulla sattuu olemaan joku sysip**ka vahvistin. Sellainen tuuttaa saman roskan pihalle riippumatta kepistä, mikistä tai äijästä soittimen varressa. OK, viimeinen oli jo provo, mutta ei kauhean kaukana totuudesta :)
maggot
26.10.2005 09:24:37 (muokattu 26.10.2005 09:25:13)
Mistäköhän tälläistä olet onnistunut lukemaan? Itse yleensä löydän vain kirjoituksia, mitkä haukkuu noi mikit pystyyn. Paitsi valmistajan omat kirjoitukset tietenkin.... ;)

Enpä enää muista missä moinen asia oli kirjoitettu mutta muistelen jostain kuitenkin näin lukeneeni, samat mikithän muuten löytyy noista ibanezin usa custom modeleista.

Vahvistin asia on kunnossa ja omaan makuuni riittävä, elikkäs peavey supreme XL nuppi ja marshallin 2*12 1922 sarjan kaappi.
"reality is a very fragile thing after all..."
oiva tumpeloinen
26.10.2005 09:29:06
Enpä enää muista missä moinen asia oli kirjoitettu mutta muistelen jostain kuitenkin näin lukeneeni, samat mikithän muuten löytyy noista ibanezin usa custom modeleista.

Vahvistin asia on kunnossa ja omaan makuuni riittävä, elikkäs peavey supreme XL nuppi ja marshallin 2*12 1922 sarjan kaappi.

Jos mieli tekee kokeilla, niin rohkeasti vain. Osta mikki käytettynä, niin saat siitä jotakuinkin saman pois kuin olet sijoittanut siihen. Siis jos se toiminutkaan odotusten mukaisesti.
JuSu
26.10.2005 09:32:49
ibzusaF2 mikki tallassa

Varmaan olikin tiedossa, mutta nuo IBZUSA -mikit ovat DiMarzion Ibanezille tekemiä. Nettiä hiukka selaillessa sattui silmään väite, että IBZUSA F2 olisi itseasiassa DiMarzio PAF Pro, mutta tiedä tuosta sitten...

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
oiva tumpeloinen
26.10.2005 09:39:56
Varmaan olikin tiedossa, mutta nuo IBZUSA -mikit ovat DiMarzion Ibanezille tekemiä. Nettiä hiukka selaillessa sattui silmään väite, että IBZUSA F2 olisi itseasiassa DiMarzio PAF Pro, mutta tiedä tuosta sitten...

JuSu

En ole varma mitkä IBZUSA:t kokeilemassani Ibassa oli, mutta olen kyllä satavarma, että ne mikit ei kyllä ole paf pro:ta nähneetkään.
maggot
26.10.2005 09:40:08

JuSu

Joo toi oli tiedossa että ne ei ole orkkis dimarziot. Mielenkiintoinen juttu jos noi mikit olisikin tosiaan samat kuin paf prot. Kitarahan on tosiaan RG750 ja vuodelta -90 (kyselin neuvoa asiasta myös täältä) ja tehty fujigenin tehtailla japanissa.
maggot
26.10.2005 09:46:10
Jos mieli tekee kokeilla, niin rohkeasti vain. Osta mikki käytettynä, niin saat siitä jotakuinkin saman pois kuin olet sijoittanut siihen. Siis jos se toiminutkaan odotusten mukaisesti.

Näinhän se selviää. Mulla on itseasiassa rg420fa:ssa kiinni tallassa evolution ja onhan kitaroiden soundissa eroa mutta ajattelin siltikin kysyä tuosta ibzusaF2/dimarzion originaali mikkien erosta kun se on vaivannut mieltä.
JuSu
26.10.2005 10:04:30 (muokattu 26.10.2005 10:07:36)
En ole varma mitkä IBZUSA:t kokeilemassani Ibassa oli, mutta olen kyllä satavarma, että ne mikit ei kyllä ole paf pro:ta nähneetkään.

Jesh, asia on pihvi ja sillä sipuli.

Alkuperäiselle kysyjälle voisin vielä suosittaa harkintaan myös DiMarzio Steve Morse -mallia, DP-200. Itselläni on tuollainen leppärunkoisen straton tallassa, ja on kyllä räyhäkästä keskialuetta jotta piisaa.

DiMarzion sivuilta en ko. mikkiä löytänyt, liekö poistunut tuotannosta...?

JuSu

EDIT:

http://www.harmony-central.com/Guit … DiMarzio/Steve-Morse-Bridge-01.html
oiva tumpeloinen
26.10.2005 10:12:47
Jesh, asia on pihvi ja sillä sipuli.

Alkuperäiselle kysyjälle voisin vielä suosittaa harkintaan myös DiMarzio Steve Morse -mallia, DP-200. Itselläni on tuollainen leppärunkoisen straton tallassa, ja on kyllä räyhäkästä keskialuetta jotta piisaa.

DiMarzion sivuilta en ko. mikkiä löytänyt, liekö poistunut tuotannosta...?

JuSu

Se Morse mikki on kyllä kanssa hyvä. Mun mielestä sen ero evoon on, että morse on vähän tanakampi. Taitaa olla evossa keskiääniä korostettu enemmän, ja taas morsessa alapäitä. Taitaa evolla kanssa kuulua rävellyksetkin helpommin läpi.

Mutta molemmat ovat hyviä, mielestäni. Itse vain valitsin evon kitaraani.......Jos hommais jostain Morsen toiseen keppiin (se maksaa taas sitten toista tonnia uuden kepin kanssa :)).

Olisikohan sillä mikin poistumisella DM:N sivulita jotain tekemistä Morse Musarin uudistumisen kanssa?
JuSu
26.10.2005 10:17:26 (muokattu 26.10.2005 10:19:15)
Olisikohan sillä mikin poistumisella DM:N sivulita jotain tekemistä Morse Musarin uudistumisen kanssa?

Tiedä häntä... Tuota mikkiä on jotenkin muutenkin 'piiloteltu', ilmeisesti sitä ei ole katalookeissakaan isommin mainittu. Mikä lie salaisuus sitten...

Soundista sen verran, että en mä kuule tuon Morsen alapään olevan mitenkään erityisen korostettu, vaan sen korostuksen kokisin olevat erityisesti siellä ylemmissä keskialueissa. Paljon toki riippuu kitarasta, missä mikki on kiinni.

JuSu
oiva tumpeloinen
26.10.2005 10:28:22
Soundista sen verran, että en mä kuule tuon Morsen alapään olevan mitenkään erityisen korostettu, vaan sen korostuksen kokisin olevat erityisesti siellä ylemmissä keskialueissa. Paljon toki riippuu kitarasta, missä mikki on kiinni.

JuSu

Voi hyvinkin olla, että olen kovasti väärässäkin väittämässäni. Mulla vaan on sellainen muistikuva, että se olisi juurikin tanakampi verrattuna evoon. RG570:ssä nuo molemmat mikit kokeiltiin. Silloin mulle vain jäi mielikuva, että evo työntää paljon enemmän keskialuetta ulos.

Kokeilulsta on tosin jo hetken aikaa; taitaa alkaa näköjään jo muistikuvatkin hämärtymään. Todennäköisesti tiedät kuitenkin paremmin, kun sulla sellainen on. Turha kai siitä väitelläkään on =).
temppiz
26.10.2005 11:28:53

.taidemok aakom ediaT
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)