nakedzen 24.10.2005 22:54:08 | |
---|
nakedzen: Voisitko tehdä yhden klipin jokaisella kanavalla niin, että vännät kaikki potikat klo 12-asentoon niin tulisi varmaan vahvistimen ominaissoundi parhaiten esille? Enköhän mä sen huomenna kerkeisi tekemään. Harmin paikka kun ei ole muita keinoja kuunnella lopputulosta kun nuo 15€:n kuulokkeet, en oikein itse tiedä miltä noi kuulostaa teille. "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
Jucciz 24.10.2005 23:18:25 | |
---|
nakedzen: Voisitko tehdä yhden klipin jokaisella kanavalla niin, että vännät kaikki potikat klo 12-asentoon niin tulisi varmaan vahvistimen ominaissoundi parhaiten esille? Itse asiassa, jos vahvistimessa on passiivinen EQ, tulee laitteen "omin" soundi esille kun kaikki EQ-namiskat ovat täysillä, kaakossa eli n. kello viidessä. Muissa asennoissa EQ-potikat leikkaavat taajuuksia. |
Tony Narrows 25.10.2005 09:57:11 | |
---|
Pakko kyl myöntää, että saundinäyte oli mielestäni, no miten sen nyt sanois... ei_minun_makuuni. Jotenki riipivä ja eih.. ei vain toimi :) Alias Tonza |
TheWickerMan 25.10.2005 10:42:50 | |
---|
Pakko kyl myöntää, että saundinäyte oli mielestäni, no miten sen nyt sanois... ei_minun_makuuni. Jotenki riipivä ja eih.. ei vain toimi :) En sanois riipivä. Tai no en tiedä miten sä sen kuulet :) mut ehkä jotenki lattealta ja ohuelta, laiskalta kuullosti. En sit tiiä. Drink, Drank, Punk |
Terry Pantheras 25.10.2005 11:05:19 | |
---|
Mä en kyllä saanu Framuksesta mitään järkevää ulos kun Musamaailmassa kokeilin. Tais olla rikki koko paska. Dragonissa minkä itse ostin Musamaailmasta, oli ohmi-valitsin 16-ohmissa, vaikka Dragonin kaappi on monona 8 ohmia, stereona kylläkin 16. Ilmeisesti se oli joltain unohtunut siihen asentoon, tai jotain... Soundi on aika olennaisesti erilainen noilla eri ohmituksilla. 16 ohmilla se oli semmoinen kitarakaapin kokoinen pierevä perse... :) "If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance |
Terry Pantheras 25.10.2005 11:11:34 (muokattu 25.10.2005 11:12:21) | |
---|
Ja mitä tulee tuohon Cobran ääninäytteeseen, niin aika erikuuloinen kuin mitä olen muualta netistä bongaillut. Jotenkin repivämpi. Mutta siihenhän vaikuttaa sen tuhannen asiaa... "If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance |
Tony Narrows 25.10.2005 13:35:16 | |
---|
Ääninäytteitä on muutenkin aika vaikea arvostella tai tutkiskella, koska ne kuulostavat aina eriltä eri kuulokkeila tai kajareilla, jopa eri tiloissa saundi saattaa kuulostaa tai ei edes saata vaan kuulostaa eriltä. Se miksi tuota sanoin riipiväksi... tarkoitin, että saundissa on selvästi kivasti mielestäni liikaa presenceä, middleä vois olla enemmän. Ois kiva kuulla tuolla samalla saundilla soitettuna jotain soolon pätkiä.. sit ku mennään sinne e-kielen 12 --> ni kyl alkaa riipimään. :) Niin uskomatonta kuin se onkin niin juccizenkin "hevisäröt" ovat olleet parempia :) Alias Tonza |
Jucciz 25.10.2005 14:14:24 | |
---|
Niin uskomatonta kuin se onkin niin juccizenkin "hevisäröt" ovat olleet parempia :) Minusta ei ole vastaanväittäjäksi, tämä kaveri tietää hevisäröistä luultavasti paljon enemmän kuin minä. Mutta onhan se kiva kuulla. :) |
Da Make 25.10.2005 14:33:47 (muokattu 25.10.2005 14:45:02) | |
---|
No ei se nyt kyllä vieläkään oikein hyvältä kuulostanut. Minne muuten kannattaisi uploadata ääninäyte? |
Antti1 25.10.2005 15:58:07 | |
---|
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
nakedzen 25.10.2005 16:17:36 (muokattu 25.10.2005 16:18:45) | |
---|
Pistäkääpä jotain vinkkiä millä tuota ääntä voisi parantaa. Rupesin miettimiään onkohan nuo mikit liian lähellä elementtejä? 57 on keskellä 45 asteen kulmassa, 3 cm päässä. (Eli aivan liian lähellä, -kele kun huomasin vasta nyt). 421 on keskellä suoraan n. 6 cm elementistä. Cobrahan muutenkin on kyllä aggressiivisimman kuuloinen hi-gain vahvari mitä markkinoilta löytyy. (Mistä henk koht juuri pidänkin, itse en voi sietää sellaista kliinisen kuuloista hifi-säröä). Ongelmia aiheuttaa tietysti myös se että kaappi on aivan paska, roskalavalta löytynyt jonkun puukäsitöissä tekemä ylisuuri loota johon vain iskin uudet elementit kiinni. Kaapista puuttuu myös etukangas joten ylä-ääniä pääsee nauhalle enemmän kuin tarpeeksi. Jos en olisi näin laiska niin voisin kyllä hakea reenikseltä cobran oman kaapin, saa nähdä. EDIT: Jaa niin, kai kaikki ovat tajunneet ottaa stereoistaan eq:t pois päältä? ;) "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
Jormaz 25.10.2005 16:26:28 | |
---|
Pistä alkuun 57 suoraan kohti elementtiä, vaihtelet sitten sijoitusta elementin säteellä mutta pidä mikki kohtisuorassa elementtiä vasten. Näin mä lähtisin hakee. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
nakedzen 25.10.2005 18:18:22 | |
---|
Pistä alkuun 57 suoraan kohti elementtiä, vaihtelet sitten sijoitusta elementin säteellä mutta pidä mikki kohtisuorassa elementtiä vasten. Näin mä lähtisin hakee. Hmm, suoraan edestä äänittämällä saa ainakin aikaan niin korviavihlovaa riipimistä että ei kiitos. Muutenkin 45 asteen kulmasta olen saanut täyteläisimmän kuuloisen äänen. (Mikki osoittaa kartion puoliväliin). Kaikkeahan voi tietysti kokeilla. "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
Jucciz 25.10.2005 18:22:06 | |
---|
Monissa tapauksissa 57 suoraan kohti kartion keskikohtaa aiheuttaa kyllä aika ikävän yläkerran korostumisen, joten siirtäminen ja/tai kallistaminen tulee kyseeseen. Loppupeleissä mikki on oikeassa paikassa juuri siinä, missä se kuulostaa hyvälle - vaikka se edellyttäisi roikottamista katosta usean metrin päässä äänilähteestä. |
|
nakedzen 27.10.2005 17:00:31 (muokattu 27.10.2005 17:26:50) | |
---|
Nosto, uusi klippi. Lue sivu 1. "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
kimurantti1 27.10.2005 19:06:33 | |
---|
Vähän tuo parani, mutta ei vieläkään ollut sitten yhtään mun mieleen, todella kylmän kuuloinen soundi. Aika erikoinen sävy noissa säröissä. No, ehkei Framus vaan ole yhtään mun juttuni. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
nakedzen 27.10.2005 19:41:21 | |
---|
Ehkä silläkin on osansa että riffikin on todella kylmä tunnelmaltaan. Cobra on myös luonnossa paljon orgaanisemman kuuloinen kuin klipissä. Noh, lisää kritiikkiä, kukaan? "Only dead fish go with the flow"
Metallia |
svilo 30.10.2005 19:49:07 | |
---|
- Life is too short for bad tone, get a Z ! |
Da Make 31.10.2005 11:29:36 | |
---|
Kuulostaa ihan samalta kuin suoraan kannettavan äänikorttiin soitettu KORG AX1500G US Hi-Gain säröllä ja "modern" kaappimallinnuksen kanssa soitettuna.. Klippiä saatavilla mikäli kiinostaa. |